Oorlog tussen Hamas en Israël

@Loser Welke stukken mag ik op antwoorden?


Duh? Ik snap niet wat je hier nu juist met probeert te bewijzen.

Mocht dat effectief gebeuren ga je er uiteraard niet zo over denken, maar bon.

NA dat rusland daar binnengevallen is en NA dat Rusland zelf een akkoord getekend heeft om de zelfstandigheid van Oekraïne te bewaren. Groot verschil.

Jij weet toch dat Israël Lebanon verschillende malen is binnen gevallen, daar een ravage heeft aangericht en nog steeds een deel van Lebanon illegaal bezet?

Iran is gewoon niet competent. Dat is als Oekraïne aanwrijven dat ze meer Russen doden dan omgekeerd. Het is niet alsof Iran/Rusland/Hamas/Hezbollah/Houthis niet proberen. Het is niet van niet willen, het is van niet kunnen.

Meen je dat nu? Je weet toch dat Rusland in staat is om Kiev met de grond gelijk te maken? En Iran heeft ook een gigantisch arsenaal aan raketten die Israël heel hard pijn kunnen doen.
 
Mocht dat effectief gebeuren ga je er uiteraard niet zo over denken, maar bon.
Je verwart hier duidelijk "iets als een legitiem doelwit zien" met "niet terug slaan". Moest Rusland een amerikaanse generaal met een raket raken in Berlijn dan ligt Moskou plat uiteraard. Maar dat wil niet zeggen dat het vanuit Russisch perspectief geen legitiem doel is.


Jij weet toch dat Israël Lebanon verschillende malen is binnen gevallen, daar een ravage heeft aangericht en nog steeds een deel van Lebanon illegaal bezet?

Weerom, gaan we kunnen het "wie is er begonnen spelletje niet spelen"


Meen je dat nu? Je weet toch dat Rusland in staat is om Kiev met de grond gelijk te maken? En Iran heeft ook een gigantisch arsenaal aan raketten die Israël heel hard pijn kunnen doen.

Uhu, rusland is met opzet 2 jaar aan het gebruiken ipv de geplande paar dagen/weken.
 
Gewoon terzijde zijn de Arabieren ook bezetters en "kolonisators". Maar we gingen het "wie is er begonnen" spelletje niet spelen dacht ik?
Het gaat niet over "wie is er begonnen" maar wel "wie is er nu nog bezig".

Quasi de volledige internationale gemeenschap is het erover eens dat de Israëlische nederzettingen vandaag in de bezette delen van de West Bank illegaal zijn.

 


- World Central Kitchen stippelde samen met het IDF een route uit voor een hulpkonvooi. In wagens met duidelijk gemarkeerde logo's van de organisatie.
- IDF valt wagen 1 aan. Passagiers vluchten naar tweede wagen. Wagen 2 wordt nu ook aangevallen. Passagiers vluchten naar derde wagen. Wagen 3 wordt nu ook met een drone aangevallen en alle zeven medewerkers worden gedood.
- World Central Kitchen zet zijn operaties in Gaza nu stop. Schip met hulpmiddelen maakt ook rechtsomkeer.

Missie geslaagd voor Israël.
 
Ik vind het triestig om te zeggen, maar zelfs ik heb het gevoel dat ik hierdoor radicaliseer qua gedachtegoed. Ik merk dat ik 'de Israëlieten' steeds meer over één kap scheer en het, om het heel cru te zeggen, steeds minder erg vind wat er mee zou gebeuren.

Voor alle duidelijkheid, ja dat is zwaar overdreven en ja, ik zal geweld in eender welke richting altijd afkeuren. Maar gevoelsmatig, 'damn them all'. Hoewel ik ook goed genoeg weet dat ik ze niet allen gelijk mag stellen, dat deze radicalisering niet bij allen zit EN dat er zelf radicaal op reageren zeker geen oplossing is...

Maar pffff, ik word er zo moedeloos van. Ik heb zo'n positief mensbeeld en blijf er ook van overtuigd dat dat beeld grotendeels gerechtvaardigd is. Maar dit soort kankers, blergh. (En met kanker bedoel ik geen volk, of geen kant, maar gewoon de uitzaaiing van haat die er is. Deze haat zorgt er voor dat het hele lichaam/gebied ziek wordt.)

En dan die 'realpolitik', dat is toch ook maar een kwestie van kortetermijn gedachtes naar mijn mening. Als je ziet wat zo'n bronnen van haat allemaal teweeg kunnen brengen...
 
Ik vind het triestig om te zeggen, maar zelfs ik heb het gevoel dat ik hierdoor radicaliseer qua gedachtegoed. Ik merk dat ik 'de Israëlieten' steeds meer over één kap scheer en het, om het heel cru te zeggen, steeds minder erg vind wat er mee zou gebeuren.

Voor alle duidelijkheid, ja dat is zwaar overdreven en ja, ik zal geweld in eender welke richting altijd afkeuren. Maar gevoelsmatig, 'damn them all'. Hoewel ik ook goed genoeg weet dat ik ze niet allen gelijk mag stellen, dat deze radicalisering niet bij allen zit EN dat er zelf radicaal op reageren zeker geen oplossing is...

Maar pffff, ik word er zo moedeloos van. Ik heb zo'n positief mensbeeld en blijf er ook van overtuigd dat dat beeld grotendeels gerechtvaardigd is. Maar dit soort kankers, blergh. (En met kanker bedoel ik geen volk, of geen kant, maar gewoon de uitzaaiing van haat die er is. Deze haat zorgt er voor dat het hele lichaam/gebied ziek wordt.)

En dan die 'realpolitik', dat is toch ook maar een kwestie van kortetermijn gedachtes naar mijn mening. Als je ziet wat zo'n bronnen van haat allemaal teweeg kunnen brengen...
Ik snap wat je bedoeld maar imo is wat er in Israël gebeurd gewoon de schuld van hun politieke leiders en een voorbeeld van wat men krijgt als er een bende extremisten aan de macht komt.
 
Gezien er een Pool is omgekomen in dat bombardement, is het een hot item in Polen. Dit statement van IDF vind ik echt hallucinant:
Late on Tuesday morning Polish time, IDF spokesman Daniel Hagari released a video in which he “express[ed] sincere sorrow to our allied nations who have been doing and continue to do so much to assist those in need”.

“As a professional military committed to international law, we are committed to examining our operations thoroughly and transparently,” he added.

“The incident will be investigated in the Fact-Finding and Assessment Mechanism, an independent, professional, and expert body,” said Hagari. “This will help us reduce the risk of such an event from occurring again.”

:oink:

De Poolse man die vermoord is, was voordien actief in Oekraine als humanitair medewerker. Triestig.
 


- World Central Kitchen stippelde samen met het IDF een route uit voor een hulpkonvooi. In wagens met duidelijk gemarkeerde logo's van de organisatie.
- IDF valt wagen 1 aan. Passagiers vluchten naar tweede wagen. Wagen 2 wordt nu ook aangevallen. Passagiers vluchten naar derde wagen. Wagen 3 wordt nu ook met een drone aangevallen en alle zeven medewerkers worden gedood.
- World Central Kitchen zet zijn operaties in Gaza nu stop. Schip met hulpmiddelen maakt ook rechtsomkeer.

Missie geslaagd voor Israël.

Het was grappig om te lezen in welke bochten de Israëlische PR zich vandaag allemaal wrong. Enkel en alleen omdat het om buitenlanders ging uiteraard.
I kid you not, maar ze meldden eerst dat er een Hamas strijder bij was. Daarna waren ze gedood door een Hamas mijn waarover ze gereden waren. Dan moesten ze het onderzoeken. Om zich uiteindelijk te verontschuldigen en te zeggen dat zulke dingen in een oorlog gebeuren.

Doet me aan onderstaande denken dat ik een paar dagen geleden ben tegengekomen en zo accuraat is. Ik denk echt dat dit een officieel playbook is.

A quick guide to Israel's PR methods:

1. We haven't heard reports of deaths, will check into it;
2. The people were killed, but by a faulty Palestinian rocket/bomb;
3.OK we killed them, but they were terrorists;
4.OK they were civilians, but they were being used as human shields;
5.OK there were no fighters in the area, so it was our mistake. But we kill civilians by accident, they do it on purpose;
6.OK we kill far more civilians than they do, but look at how terrible the other countries are!
7.Why are you still talking about Israel? Are you some kind of anti-semite?
 
@Milanello Die nummer 7 is wel ironisch. Nadat het ganse Poolse politieke spectrum (van extreem links tot extreem rechts) zich kritisch uitliet over de moord op Sobol door IDF, beet de Israelische ambassadeur in Polen van zich af om te zeggen dat Polen vol zit met anti-Semitisten en verwees daarbij naar een incident enkele maanden terug van een extreem rechts politicus die met een brandblusser Hanukkah kaarsen doofde in het Parlement.
Dat je ipv verontschuldigingen afkomt met beledigingen en whataboutismes, schaamteloos.
 
Israël zoekt inderdaad duidelijk de grenzen op (en overschreid ze).

Ik geef als initiële Israël 'supporter' toe dat de reactie nu inderdaad niet meer proportioneel is.

Maar dat geeft niet weg dat Palesteinse/Iraanse/... doelen totaal niet compatibel zijn met onze Europese. Ik denk dat als Europa we meer hebben aan een Israëlische ally dan aan bijvoorbeeld Palestina.
 
Grenzen zijn al jaar en dag overschreden hoor.

En wat hebben we exact aan Israël?
Een koloniaal verleden? Eurosong festival? …?

Voor elk ander event dat niet-Europees is, is het voor de meesten een “kan me niet schelen want het is een ver-van-mijn-bed-show”, maar ohwéé als het om Israël gaat… Plots kunnen we dan wel caren.
 

De selectieve vrije meningsuiting en selectief geven om mensenrechten zet zich voort.


221202214720-german-team-onelove-gesture-221123-restricted.jpg
 
Laatst bewerkt:

De selectieve vrije meningsuiting en selectief geven om mensenrechten zet zich voort.


221202214720-german-team-onelove-gesture-221123-restricted.jpg

mja...
“You [Germany] are supposed to respect our customs, traditions, culture and religion in the same way we respect your customs, traditions and culture,” Jassem said. “When we go to Germany or other places, we respect the rules and laws, and respect everything that is dear to the society there.”
 
Dat de wereld hypocriet is, dat weten we al langer, zeker wat betreft dit conflict, maar waarom een artikel van 2022 over het WK posten?
 
De rol van de Holocaust in de Duitse nationale identiteit en hoe men die gebeurtenis een quasi bovenaards karakter toedicht, veroorzaakt sterke selectieve blindheid in Duitsland, in die mate dat men politiek van links tot extreemrechtse verenigd is in de ontkenning van de Palestijnse menselijkheid.


Heb het hier al eens gepost maar blijft de moeite waard om te lezen.
 
Jeroen Olyslaegers geeft bij deze ook weer wat "food for thought" op FB:

Ik ga het nog eens herhalen, want zo werkt het nieuws ook: een versie van de feiten blijven herhalen.
These: de oorlog in Gaza gaat slechts zijdelings om Hamas en gaat al helemaal niet om de meer dan 130 gegijzelden door Hamas.
These: dit gaat zelfs niet over wraak.
These: vergeet religie, vergeet extremisme aan beide kanten, ze vormen samen de eeuwige afleiding.
These: het gaat om geld en gas.
Ik zeg nadrukkelijk: dit is een these, maar het is in ieder geval een verhaal dat niet veel in de media komt.
In de zomer van 2014 was ik samen met mijn vrouw in Israël. Netanyahu was toen net aan het beloven tegen rouwende doders dat de dood van hun jongens niet ongewroken zou blijven. Die twee orthodoxe jongemannen hadden gelift in de West Bank. Ze werden gegijzeld en uiteindelijk dood aangetroffen.
Wat doet Netanyahu en zijn kliek?
Ze bombarderen Gaza een maand lang.
Kijk naar de kaart indien nodig. Gaza en de West Bank hebben qua locatie niet veel met elkaar te maken.
Wat was er toen wel gebeurd?
In de lente van 2014 werd hier en daar opgepikt dat Hamas vriendjes wilden worden met de rijke vrienden van Poetin.
Ze vroegen aan hen of ze niet mee de gasbel in de territoriale wateren van Gaza wilden exploiteren.
De gasbel in de territoriale wateren van Gaza, Israël en Libanon samen is hoe groot?
British Gaz vond het in 1999 en schreef een rapport:
'The report cited the Levant Basin Province, comprising 83,000 square kilometers of the eastern Mediterranean Sea, with 122 trillion cubic feet of natural gas, as one of the most important natural gas resources in the world. Despite the fact that this reserve lies under waters bordering occupied Palestine, Lebanon, and Egypt, Israel has claimed sole access and profits from this find.'
Enig idee wat dit betekent indien Israël hier een volledige controle over krijgt en vervolgens dit naar Europa uitvoert in tijden van oorlog met Poetin?
Het is zeer emotioneel, al die beelden van kinderen, mannen en vrouwen. Maar het gaat dus, volgens bovenstaande these, niet over hen.
These: het gaat over Israël en EU-landen.
These: het gaat over gas.
Onder elke oorlog schuilt een andere.
(these, gebaseerd op wat inzicht in geschiedenis en patroonherkenning)
Peace!
 
Terug
Bovenaan