Onderzeeër Titan vermist tijdens toeristische tocht naar wrak Titanic

  • Onderwerp starter Deleted member 5800
  • Startdatum
Opmerkelijk hoeveel BG'ers hier weinig medelijden met hen hebben omdat ze rijk waren of omdat ze wisten wat ze deden.

Hoe je het draait of keert, die mensen in de duikboot zijn pioniers.
Net als de eerste lichting ruimtevaarders, de avonturiers die de Amazone verkenden of de (tevens rijke) archeologen die in Egypte op zoek waren naar de piramides.

Mensen zoals hen zorgen voor (technologische) vooruitgang van onze soort.
 
Dat weet ik, maar het ging over de opmerking: "Vijf mensen die heel goed wisten waar ze aan begonnen. Erg voor hun, en ook zij hebben familieleden en bekenden"

Familieleden die weliswaar hun tranen zullen kunnen wegvegen met de miljoenen/miljarden dollars aan erfenis eh. Geld verricht ook in dat geval mirakels. :oi22:

Ik heb meer compassie met mensen die vanwege miserie moeten vluchten, en tijdens die (lange) weg omkomen, dan dat er een paar rijken omkomen bij een nieuw state-of-the-art pleziervaartje. Achja, niet dat ik van menselijk leed (dat mij of mijn omgeving niet direct raakt) nog wakker lig tbh.
 
Opmerkelijk hoeveel BG'ers hier weinig medelijden met hen hebben omdat ze rijk waren of omdat ze wisten wat ze deden.

Hoe je het draait of keert, die mensen in de duikboot zijn pioniers.
Net als de eerste lichting ruimtevaarders, de avonturiers die de Amazone verkenden of de (tevens rijke) archeologen die in Egypte op zoek waren naar de piramides.

Mensen zoals hen zorgen voor (technologische) vooruitgang van onze soort.

Ik zou er nu ook niet te veel glorie aan hangen, of hen omschrijven als pioniers. Het zijn gewoon een stelletje miljonairs die in een duikbootje afdalen om zich even te vergapen aan de bekendste graftombe ter wereld, en nu moeite hebben om terug boven te komen van hun peperdure toeristische uitstap.
 
Opmerkelijk hoeveel BG'ers hier weinig medelijden met hen hebben omdat ze rijk waren of omdat ze wisten wat ze deden.

Hoe je het draait of keert, die mensen in de duikboot zijn pioniers.
Net als de eerste lichting ruimtevaarders, de avonturiers die de Amazone verkenden of de (tevens rijke) archeologen die in Egypte op zoek waren naar de piramides.

Mensen zoals hen zorgen voor (technologische) vooruitgang van onze soort.
Die mensen zitten in de duikboot omdat ze heel veel geld hebben en een extravagant toeristisch uitstapje willen, niet omdat ze wetenschappelijk onderzoek voeren. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat ze wel wat weg hebben van pioniers. Rijke tisten die nu miljoenen neertellen om naar de ruimte te gaan staan aan de wieg van commerciële ruimtevaart, een gegeven dat binnen een aantal generaties ongetwijfeld immens is. Tenzij we onszelf intussen de das omdoen.
 
Opmerkelijk hoeveel BG'ers hier weinig medelijden met hen hebben omdat ze rijk waren of omdat ze wisten wat ze deden.

Hoe je het draait of keert, die mensen in de duikboot zijn pioniers.
Net als de eerste lichting ruimtevaarders, de avonturiers die de Amazone verkenden of de (tevens rijke) archeologen die in Egypte op zoek waren naar de piramides.

Mensen zoals hen zorgen voor (technologische) vooruitgang van onze soort.
Ik vind het wel erg voor die mensen, maar het zijn geen pioniers.
Een pionier is geen toerist die een dure reis doet. Iemand die nu een cruise naar de zuidpool doet is geen pionier, dat is gewoon een rijke toerist.
De eerste lichting ruimtevaarders => Pioniers
Elon Musk die een commerciele ruimtereis aanbiedt => Toerist
Avonturiers die de Amazone verkende => Ontdekkingsreizigers
Mensen die nu de Amazone afvaren => Toerist
Archeologen in Egypte => Wetenschappers
Mensen die nu de piramides bezoeken => Toerist

Ik ga ervan uit dat je dat verschil ook wel snapt :)
 
Ik vind het wel erg voor die mensen, maar het zijn geen pioniers.
Een pionier is geen toerist die een dure reis doet. Iemand die nu een cruise naar de zuidpool doet is geen pionier, dat is gewoon een rijke toerist.
De eerste lichting ruimtevaarders => Pioniers
Elon Musk die een commerciele ruimtereis aanbiedt => Toerist
Avonturiers die de Amazone verkende => Ontdekkingsreizigers
Mensen die nu de Amazone afvaren => Toerist
Archeologen in Egypte => Wetenschappers
Mensen die nu de piramides bezoeken => Toerist

Ik ga ervan uit dat je dat verschil ook wel snapt :)

Je vergeet Jules Verne. :ROFLMAO:
 
Ik vind het wel erg voor die mensen, maar het zijn geen pioniers.
Een pionier is geen toerist die een dure reis doet. Iemand die nu een cruise naar de zuidpool doet is geen pionier, dat is gewoon een rijke toerist.
De eerste lichting ruimtevaarders => Pioniers
Elon Musk die een commerciele ruimtereis aanbiedt => Toerist
Avonturiers die de Amazone verkende => Ontdekkingsreizigers
Mensen die nu de Amazone afvaren => Toerist
Archeologen in Egypte => Wetenschappers
Mensen die nu de piramides bezoeken => Toerist

Ik ga ervan uit dat je dat verschil ook wel snapt :)
Je mag toch een onderscheid maken tussen mensen die naar de ruimte gaan of 4000 meter onder zee gaan en mensen die naar de piramides gaan of de Amazone afvaren. Het eerste is niet gelegd voor gewone stervelingen met een normaal loon, terwijl de Amazone afvaren en piramides bezoeken redelijk goedkoop is en betaalbaar. Dat verschil mag je dan ook maken.

Ik begrijp wel dat je het begrip "pionier" een bepaalde waarde wil toekennen, maar die rijke stinkerds in dat kleine titaniumduikbootje zijn, of je het nu wil of niet, ook pioniers. Ze doen iets wat nog maar héél weinig mensen hebben gedaan.
 
Je mag toch een onderscheid maken tussen mensen die naar de ruimte gaan of 4000 meter onder zee gaan en mensen die naar de piramides gaan of de Amazone afvaren. Het eerste is niet gelegd voor gewone stervelingen met een normaal loon, terwijl de Amazone afvaren en piramides bezoeken redelijk goedkoop is en betaalbaar. Dat verschil mag je dan ook maken.

Ik begrijp wel dat je het begrip "pionier" een bepaalde waarde wil toekennen, maar die rijke stinkerds in dat kleine titaniumduikbootje zijn, of je het nu wil of niet, ook pioniers. Ze doen iets wat nog maar héél weinig mensen hebben gedaan.
Dan zou ik toch eerder Robbert Ballard de pioneer noemen in dit verhaal.
 
Bwa het is vergelijkbaar met die hordes die tegenwoordig de Mount Everest beklimmen.
Edmund Hillary en Tenzing Norgay, dat waren de pioniers.
De meesten die dat nu doen zijn toeristen met teveel geld die tegen hun vrienden willen kunnen zeggen: ik heb dat gedaan. (terwijl de sherpa's hun zuurstofflessen vervoeren, ladders leggen enz.)

Ik wens niemand zo'n dood toe, hoor, rijk of arm, pionier of toerist. Maar als je de uitersten opzoekt, moet je beseffen dat het kan mislopen. Zelfde met de toeristische ruimte uitstapjes die al plaats gevonden hebben of nog gepland zijn.
 
Je mag toch een onderscheid maken tussen mensen die naar de ruimte gaan of 4000 meter onder zee gaan en mensen die naar de piramides gaan of de Amazone afvaren. Het eerste is niet gelegd voor gewone stervelingen met een normaal loon, terwijl de Amazone afvaren en piramides bezoeken redelijk goedkoop is en betaalbaar. Dat verschil mag je dan ook maken.

Ik begrijp wel dat je het begrip "pionier" een bepaalde waarde wil toekennen, maar die rijke stinkerds in dat kleine titaniumduikbootje zijn, of je het nu wil of niet, ook pioniers. Ze doen iets wat nog maar héél weinig mensen hebben gedaan.
Moesten ze nu gaan om iets wetenschappelijk te onderzoeken of vast te leggen. Sure.
Maar ze gaan gewoon voor hun eigen plezier he.
 
Je mag toch een onderscheid maken tussen mensen die naar de ruimte gaan of 4000 meter onder zee gaan en mensen die naar de piramides gaan of de Amazone afvaren. Het eerste is niet gelegd voor gewone stervelingen met een normaal loon, terwijl de Amazone afvaren en piramides bezoeken redelijk goedkoop is en betaalbaar. Dat verschil mag je dan ook maken.

Ik begrijp wel dat je het begrip "pionier" een bepaalde waarde wil toekennen, maar die rijke stinkerds in dat kleine titaniumduikbootje zijn, of je het nu wil of niet, ook pioniers. Ze doen iets wat nog maar héél weinig mensen hebben gedaan.
het ene noemt men toeristen en het andere noemt men rijke toeristen.
Ze gaan er volledig op kennis van anderen en dragen er niks aan bij.

Het enige voordeel van rijke mensen die zo'n dingen doen is dat de technologie gesponserd word, waardoor het in de verre toekomst goedkoper word naar de gewone mensen toe.

Maar pioniers? zeker niet
 
Dan zou ik toch eerder Robbert Ballard de pioneer noemen in dit verhaal.
Of Don Walsh en Jacques Piccard, maar die miljardairs zullen wel te boek blijven staan als pioniers van "diepzeetoerisme". Maar ik zou ze zeker niet op een gelijke hoogte willen stellen met een Ballard of Piccard.
 
Er zijn al meer mensen in de ruimte geweest dan zij die de Titanic hebben bezocht.
Een pionier is iemand die als een van de eersten een onbekend gebied betreedt. Lijkt me dus te kloppen.
Al is het wel zo dat hun bijdrage klein is, behalve zot genoeg te zijn om het te doen.

Het is een zeer gevaarlijke missie (toeristisch of niet) en ze maken de weg makkelijker voor de massa achteraf.
 
Zwakke comic.

Griekse vs Amerikaanse kustwacht
Uniek verhaal en kans op redding vs onrechtvaardig maar helaas niet uniek
Miljardair vs vluchteling? heeft er 0,0 met te maken
Lectrr zijn comics zijn imo maar vaak makkelijke sociale commentaren. Vind er weinig aan.
 
Zwakke comic.

Griekse vs Amerikaanse kustwacht
Uniek verhaal en kans op redding vs onrechtvaardig maar helaas niet uniek
Miljardair vs vluchteling? heeft er 0,0 met te maken
De tragedie is véél groter bij die vluchtelingen omdat de schaal veel groter is en het een zoveelste ramp op rij is, maar net omdat het al zo vaak is gebeurt zwakt de nieuwswaarde af. Je kan dat cynisch vinden en moreel laakbaar, maar evenwichtig nieuws brengen op een globale schaal is gewoon onmogelijk.

Als er morgen een aanslag gebeurt in Brussel met 5 doden gaat de krant weken vol staan. Als er een aanslag gebeurt in Kabul met 500 doden zal dat niet meer dan een kleine sidenote zijn.
 
De tragedie is véél groter bij die vluchtelingen omdat de schaal veel groter is en het een zoveelste ramp op rij is, maar net omdat het al zo vaak is gebeurt zwakt de nieuwswaarde af. Je kan dat cynisch vinden en moreel laakbaar, maar evenwichtig nieuws brengen op een globale schaal is gewoon onmogelijk.

Als er morgen een aanslag gebeurt in Brussel met 5 doden gaat de krant weken vol staan. Als er een aanslag gebeurt in Kabul met 500 doden zal dat niet meer dan een kleine sidenote zijn.
Zelfs niet in Brussel hoor, tegenwoordig zijn shootings in Amerika veel groter nieuws dan de aanslagen in moslimlanden. Terwijl dat qua afstand veel verder is en qua schaal veel kleiner.
 
Je zou eigenlijk bijna hopen dat ze snel gestorven zijn i.p.v. nu nog altijd in leven zijn.

Falen van de structuur op die diepte, dat lijkt me een extreem snelle en dus relatief pijnloze dood.
Een technisch mankement waardoor je vast hangt op een bepaalde diepte, dat is dagenlang als sardienen in een blik liggen wachten terwijl de zuurstof opraakt, hopende op een bijna onmogelijke redding. Nu ja, eens de zuurstof opraakt zal het ook nog wel meevallen, want aangezien dat traag gaat stik je niet maar ga je gewoon bewusteloos raken :unsure:
 
Zwakke comic.

Griekse vs Amerikaanse kustwacht
Uniek verhaal en kans op redding vs onrechtvaardig maar helaas niet uniek
Miljardair vs vluchteling? heeft er 0,0 met te maken

Lectrr zijn comics zijn imo maar vaak makkelijke sociale commentaren. Vind er weinig aan.

Uhm, maar hier klopt het wel. Het is niet zo simplistisch dat het "Amerikaanse vs. Griekse kustwacht" is eh. Zowel de Amerikaanse als Canadese kustwacht helpt mee, terwijl het in Europa bijzonder stil was na de ramp. Italië heeft wel een gigantische vloot, dus die beschikken wel over de middelen om mee te helpen zoeken, maar kozen om (vrijwel) niks te doen. In de media was het nieuws over de honderden verdronken vluchtelingen een fait divers; het nieuws over de verdwenen onderzeeër + steenrijke menselijke inhoud is al twee dagen bijna het belangrijkste nieuws. Toch wel een verschilleke.

Dus ja, een hoop zwarte vluchtelingen/"gelukszoekers", daar staat in Europa (en daarbuiten) bijna niemand meer voor te springen om die te helpen. En dat geeft Lectrr simplistisch, maar perfect, weer.
 
Er zijn al meer mensen in de ruimte geweest dan zij die de Titanic hebben bezocht.
Een pionier is iemand die als een van de eersten een onbekend gebied betreedt. Lijkt me dus te kloppen.
Al is het wel zo dat hun bijdrage klein is, behalve zot genoeg te zijn om het te doen.

Het is een zeer gevaarlijke missie (toeristisch of niet) en ze maken de weg makkelijker voor de massa achteraf.
Er zijn al meer mensen in de ruimte geweest dan zij die de Titanic hebben bezocht.
Een pionier is iemand die als een van de eersten een onbekend gebied betreedt. Lijkt me dus te kloppen.
Al is het wel zo dat hun bijdrage klein is, behalve zot genoeg te zijn om het te doen.

Het is een zeer gevaarlijke missie (toeristisch of niet) en ze maken de weg makkelijker voor de massa achteraf.

Nu ook niet overdrijven door deze mensen pioniers te noemen. Regisseur en diepzee ontdekker James Cameron heeft zelf 33 keer de Titanic bezocht.

Het is gewoon een zeer exclusief avontuur voor de happy few. Ik zou persoonlijk ook geen seconde twijfelen om zo'n dingen te doen als ik het zou kunnen betalen.
 
Terug
Bovenaan