Enj0i^
Active member
Zoals altijd en overal gaat er meer aandacht gegeven worden aan sensationeel nieuws. Het is niet omdat ik dit puur uit sensatie volg dat ik de levens van bijvoorbeeld de miljardair belangrijk aanzie dan die van de vluchtelingen.Uhm, maar hier klopt het wel. Het is niet zo simplistisch dat het "Amerikaanse vs. Griekse kustwacht" is eh. Zowel de Amerikaanse als Canadese kustwacht helpt mee, terwijl het in Europa bijzonder stil was na de ramp. Italië heeft wel een gigantische vloot, dus die beschikken wel over de middelen om mee te helpen zoeken, maar kozen om (vrijwel) niks te doen. In de media was het nieuws over de honderden verdronken vluchtelingen een fait divers; het nieuws over de verdwenen onderzeeër + steenrijke menselijke inhoud is al twee dagen bijna het belangrijkste nieuws. Toch wel een verschilleke.
Dus ja, een hoop zwarte vluchtelingen/"gelukszoekers", daar staat in Europa (en daarbuiten) bijna niemand meer voor te springen om die te helpen. En dat geeft Lectrr simplistisch, maar perfect, weer.
En alles op de media steken kunnen we ook niet doen want op dit forum kiezen we bijvoorbeeld zelf onze topics en zie ik een topic met 5 pagina's al over de duikboot en 0 over de vluchtelingen... We maken ons er dus zelf ook 'schuldig' aan.
Punt is gewoon dat ik het makkelijk vind om er onnozele comics over te maken. Zit weinig creativiteit en echt goed gevonden is het ook niet.