Omgaan met de nieuwe vriend van (schoon)zus(broer)

Vraag me ook af wat je zus van dat horloge verhaal vindt?

Heeft ze uit eigen beweging dat horloge aan hel gegeven om te dragen of heeft hij dat horloge zelf zien liggen en maar gedragen.
Geen idee. Op sterk aanraden van mijn vriendin heb ik het er zondag niet over gehad om de sfeer op het familiale verjaardagsfeestje voor mijn dochter niet te verknallen. Mijn broer had dat horloge ook opgemerkt en ook zijn vriendin had hem even apart genomen om te zeggen dat het niet de moment was om dat aan te brengen.

Hoe dat horloge rond zijn pols is beland weet ik niet maar dat zal uiteraard wel met toestemming van mijn zus zijn.

Hij wou u geen hand geven, heeft uw zus hem verteld wat je haar vertelde?
Ja, ze heeft hem geconfronteerd met een aantal van mijn bezorgdheden. Het exacte gesprek ken ik niet. Ik heb mijn zus niet laten weten dat hij me daar totaal heeft genegeerd.

@nestorius niet aantrekken gaat me niet lukken. Tuurlijk trek ik me zoiets aan. Ik zoek een manier om er zelf mee om te gaan én om een open dialoog te kunnen houden.
 
@ThomasMore Wat ik vooral opmaak uit je reacties is dat je meestal afwachtend bent met de vraagstelling te doen naar de beweegreden van de mensen. Zie je dat horloge? Vraag even aan je zus op het moment zelf waarom hij die aan heeft als het zo belangrijk voor je is. Hetzelfde met die wagen van in het begin. Geef de mensen vooral geen tijd om een verhaal te verzinnen. Het kan wat direct overkomen, maar zo heb je wel meteen je antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Zwijgen om de sfeer op het familiefeest niet te verpesten lijkt me nu ook niet de beste optie, zo geef je hem vrij spel. Je moet dat natuurlijk niet direct in de volle groep gooien, maar als je een moment alleen met je zus hebt, kun je toch simpelweg iets laten vallen in de trend van "Ik heb gezien dat je vriend dat horloge draagt". Zonder aanvallend over te komen heb je het feit dan toch al benoemd en zet dat je zus misschien aan om er verder over na te denken.
 
Laat vooral ook uw andere broer af en toe een beetje lastige vragen stellen. Zo komt het niet enkel van jou. Dat uurwerk had ik wel gewoon aan de familietafel gezegd. Zo van oooh het uurwerk van persoon x. Dan stelt de hele familie zich er misschien vragen over. Mocht 1 van mijn zussen of broer mijn partner shady vinden dan zou ik kunnen denken dat die personen elkaar niet liggen.
Zeggen meerdere personen mij dat er iets niet juist is, dan zal ik veel harder opletten
 
Geen idee. Op sterk aanraden van mijn vriendin heb ik het er zondag niet over gehad om de sfeer op het familiale verjaardagsfeestje voor mijn dochter niet te verknallen. Mijn broer had dat horloge ook opgemerkt en ook zijn vriendin had hem even apart genomen om te zeggen dat het niet de moment was om dat aan te brengen.

Hoe dat horloge rond zijn pols is beland weet ik niet maar dat zal uiteraard wel met toestemming van mijn zus zijn

@nestorius niet aantrekken gaat me niet lukken. Tuurlijk trek ik me zoiets aan. Ik zoek een manier om er zelf mee om te gaan én om een open dialoog te kunnen houden.

Je hebt helemaal geen open dialoog. Je zus vertelt jou blijkbaar weinig tot niks.

Verder durfde je helemaal niks van je auto, van het horloge te zeggen.

Ik stel me bij open dialoog iets heel anders voor.
 
Te vertalen naar: "Isoleer haar gewoon zelf, is ineens minder moeite voor hem."
Topadvies!
Denk je dat ze dan nog banden zal komen aanhalen als de relatie stopt? Gegarandeerd van niet. Soms moet je gewoon op je tanden bijten als het gaat om iemand waar je veel om geeft.

Iemand vrijheid geven om fouten te laten begaan, heeft nu eens echt niks met isoleren te maken.
 
Je hebt helemaal geen open dialoog. Je zus vertelt jou blijkbaar weinig tot niks.

Verder durfde je helemaal niks van je auto, van het horloge te zeggen.

Ik stel me bij open dialoog iets heel anders voor.
De signalen die zij niet oppikt kan ze moeilijk met me delen natuurlijk. Er is wel degelijk een open dialoog tussen ons. Dit betekent niet dat ik zomaar alles on the spot zal becommentariëren. Een dialoog verloopt respectvol en bashen op haar vriend is dat niet. De afweging is echter of haar vriend niet eerder het type is die je met directe feedback moet benaderen.

En je inhouden om de onmiddellijke rust te bewaren is nog iets anders als niet durven. Ik durf wel degelijk de confrontatie aan, maar in tegenstelling tot haar vriend ben ik iemand die eerst 's over de zaken nadenkt vooraleer ik in de actie schiet :)

Soit, ik zie hen beiden volgende week op de Lokerse feesten... Als die dan dat horloge (nog?) draagt dan heb ik me voorgenomen om er iets van te zeggen. Als dat ondertussen niet ergens bij een deurwaarder ligt :)
 
Laatst bewerkt:
Problem solved.

Ze zijn uit elkaar, net voor de feestdagen. Was blijkbaar een kwestie van tijd want zijn schulden hingen boven hem als het zwaard van Damocles. Mijn zus haar nikkel is gevallen toen hij haar probeerde te overtuigen om een behoorlijk bedrag van haar spaargeld aan hem over te maken als voorschot voor een gezamenlijk appartement aan zee.

Ik wist dat het een oplichter was en deze keer heeft hij bot gevangen. Echter, op zijn Facebook staat hij ondertussen al te pronken met zijn nieuwe verovering. Ik hoop dat die persoon zich ook niet laat rollen.
 
Problem solved.

Ze zijn uit elkaar, net voor de feestdagen. Was blijkbaar een kwestie van tijd want zijn schulden hingen boven hem als het zwaard van Damocles. Mijn zus haar nikkel is gevallen toen hij haar probeerde te overtuigen om een behoorlijk bedrag van haar spaargeld aan hem over te maken als voorschot voor een gezamenlijk appartement aan zee.

Ik wist dat het een oplichter was en deze keer heeft hij bot gevangen. Echter, op zijn Facebook staat hij ondertussen al te pronken met zijn nieuwe verovering. Ik hoop dat die persoon zich ook niet laat rollen.
Fantastisch. Eind goed, al goed. Hop naar de volgende.

Is het dan zo'n casanova of eerder een hele goede praatjesmaker? Misschien een aanwinst voor tips en tricks in het datingtopic :unsure:
 
Fantastisch. Eind goed, al goed. Hop naar de volgende.

Is het dan zo'n casanova of eerder een hele goede praatjesmaker? Misschien een aanwinst voor tips en tricks in het datingtopic :unsure:
Hij ziet er erg rock 'n roll uit, zelfzeker, is groot en gespierd. Zo een type dat goed in de markt ligt.

Tips en tricks voor een date te scoren zal hij zeker kunnen geven. Let wel op als hij over investeringen begint 😀
 
Hij ziet er erg rock 'n roll uit, zelfzeker, is groot en gespierd. Zo een type dat goed in de markt ligt.
Alle respect voor uw zus en ik ben hier ferm in stereotypen bezig, maar da's dus een kerel voor de "ik val op bad boys"-types? Om dan achteraf tot de constatering te komen dat het effectief een stoute jongen is 🤷‍♂️

Swat, tis gek, ik dacht deze week nog "zou ik niet eens vissen naar hoe dat is geëindigd met die zus van ThomasMore?" en bij deze is dat dus duidelijk. Goed dat ze daar van af is.
 
Alle respect voor uw zus en ik ben hier ferm in stereotypen bezig, maar da's dus een kerel voor de "ik val op bad boys"-types? Om dan achteraf tot de constatering te komen dat het effectief een stoute jongen is 🤷‍♂️

Swat, tis gek, ik dacht deze week nog "zou ik niet eens vissen naar hoe dat is geëindigd met die zus van ThomasMore?" en bij deze is dat dus duidelijk. Goed dat ze daar van af is.
Je kan voor een bepaalde look / uitstraling vallen en de persoonlijkheid kom je later te weten. Ik denk niet dat een look altijd overeenkomt met het veronderstelde bijhorende imago.

Ik ken nogal wat vrouwen die spontaan hun slipje nat maken moesten rockers zoals Dave Grohl of Eddie Vedder naast hen op de trein zitten. De bad boy / rocker look is blijkbaar sexy. Maar dat lijken verder wel gewoon aangename kerels. Denk dat de look én een sympathiek gedrag hen net zo succesvol maakt.

Zus is terug vrijgezel maar denk niet dat ze meteen op zoek is naar een nieuwe bad boy 😀
 
Geen bad boy en geen interesse, die BG'ers hierboven met hun foute veronderstellingen ook altijd 🤪

Maar ik weet dat ik ferm in stereotypen bezig was hoor. Swat, ik ga eens mijn haar laten groeien, een gitaar kopen en wat tattoos laten zetten.
En een leren frakske kopen.
 
Geen bad boy en geen interesse, die BG'ers hierboven met hun foute veronderstellingen ook altijd 🤪

Maar ik weet dat ik ferm in stereotypen bezig was hoor. Swat, ik ga eens mijn haar laten groeien, een gitaar kopen en wat tattoos laten zetten.
Baard niet vergeten!
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Ik moest hieraan denken
Axelle leerde goed drie maanden geleden T.V. kennen via Tinder. Het klikte, ze gingen samenwonen en verloofden zich. Oprecht liefdesgeluk? Toch niet, bleek achteraf. De jongeman, die zich voordeed als militair die op elk moment op geheime missie zou kunnen vertrekken, reeg de leugens aan elkaar. “Hoe konden we zo naïef zijn?”
3 maanden :rofl:
 
Ik moest hieraan denken

3 maanden :rofl:
Je stort toch ook? De teller staat al op 885 euro.
 
Terug
Bovenaan