Nick Cave & The Bad Seeds

Classic Artists Nick Cave and the Bad Seeds

Bedoel je dan "piano Seeds" of "Post Punk Noise Seeds"?
Post-punk noise seeds. Eerste zijn wat hit or miss en dan vanaf 'Your Funeral, My Trial' tot 'Let Love In' is het killer na killer plaat.

Murder Ballads
Stagger Lee is een wereldschijf, maar deze vind ik helaas niet zo goed...

The Boatman's Call
Doet mij vrij weinig, ook al is het een geweldig album.

No More Shall We Part
Beetje zelfde al voor Boatman's Call. It's good, maar ik ben meer fan van de crazy Nick Cave.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
PJ Harvey is weer zo’n artiest waar je de discografie best chronologisch benadert om de evolutie het beste te ervaren. Maar iemand die echt maar één plaat wil beluisteren, zou ik To Bring You My Love (haar populairste) of Stories From The City, Stories From The Sea (haar meest toegankelijke) aanraden. Rid of Me is mijn persoonlijke favoriet, een van mijn top 10 favoriete platen. Ik heb ook een zwak voor Is This Desire? die ik zeer ondergewaardeerd vind, maar da’s een “moeilijk” album.

Ik vind PJ Harvey misschien zelfs wat straffer als artiest dan Nick Cave omdat ze meer risico’s neemt.

Ge leert wat kennen dankzij deze threads zeg. Voor de leute eens To Bring You My Love opgezet want ik ken eigenlijk niets van PJ Harvey, manlief wat een plaat is me dat. :bow: Bedankt voor de tip!
 
Nick Grot & de slechte zetelkes, het enige dat ik goed ken is "Into My Arms", maar dat is dan ook een bom van een plaat!
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Nick Cave & The Bad Seats

:rofl:

Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus is een meesterwerk. Goddamn. Had die nog nooit beluisterd omdat ik dacht dat dat nog pianoballads waren.
 
Minder posts hier dan in de CRJ-thread. Dat kunnen we Nick Cave toch niet aandoen?

Let Love in 7.5/10: 'Janglin Jack' en 'Thirsty Dog' (y). My kind of thing.
No more shall we part 9/10: Van 'Oh my Lord' tot het einde (Tweede helft album) vond ik ietsie pietsie beter dan de eerste helft.
Murder Ballads 7/10: 'The kindness of strangers' mijn favoriet van het album, al is het duet met Minogue ook te pruimen, noem het nostalgie.
Push the sky away 8.5/10 : Van 'Water's edge' tot 'We real cool'. Erkenning voor 'Jubilee Street'.
 
Deze heb ik opzettelijk geskipt omdat ik een vriend ken die hier absolute fan van is en het gewoon verre van mijn ding is.
Ik krijg het al genoeg door mijn strot (oorholte?) geramd.
Objectief wel goed ineen gestoken meestal, daar niet van.
Soort van hit or mis artiest, alle respect voor, maar helaas mis voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Merci @FlyingHorseman, @Gavin en @Wolfken voor de PJ Harvey recommendations, ga ik op mijn gemak eens door kuieren.
En zelfde @Kid_C voor Current 93.


Ambient Cave + angry Cave zijn mijn favoriete incarnaties. Ik heb het minder voor cheesy Cave.
Cheesy Cave :laugh:

Ik ga wel nog eens een lans breken dat we echt wel over "de Seeds" moeten babbelen, want Cave krijgt teveel krediet. De band is minstens even belangrijk in de creatie van de songs.
Als bonus krijgt ge dan ambient zaad, kwaad zaad en kaas-zaad :unsure:.


ik ga misschien dan toch Tom Waits er eens moeten doordraaien als er de komende weken een classic artist is die geen ingang vindt bij me.
Met Waits kunt ge nu eens echt echt ECHT NIET slecht gaan :bow:.


Hebt ge een aanrader of link van één volledige liveshow die ik eens moet opzetten?
Phoe dat is ne moeilijke. Ik vind deze kort maar heel goed:

"The Abatoir Blues Tour" vind ik hun beste live plaat, en "Live Seeds" wordt door "de fans" gezien als de betere versies van hun <1993 songs.
Bij beide mist ge het Lazarus & Ambient tijdperk. Dat kunt ge aanvullen met @eyn093 zijn link.

Als ge tegen een overdaad aan "piano Cave" kunt, vind ik Idiot Prayer ook heel goed. Is van 2020, en gewoon Cave met piano die zijn half oevre doorloopt.
 
We zullen hier vandaag afsluiten. Ik hoop dat jullie er iets aan hadden. Ik ben alleszins enorm blij dat ik Abattoir Blues heb ontdekt.

Vanavond nieuw topic: The Wu!
 
Om dit in mijn half autistisch brein te kunnen afsluiten: Zijn Nick Cave and the Bad Seeds een classic artist?
Wat mij betreft ongetwijfeld ja. Ge kunt niet 45 jaar aan de absolute top staan, zowel in record sales, uitverkochte concerten EN op handen gedragen worden door critici en geen classic artist zijn.
 
Om dit in mijn half autistisch brein te kunnen afsluiten: Zijn Nick Cave and the Bad Seeds een classic artist?
Wat mij betreft ongetwijfeld ja. Ge kunt niet 45 jaar aan de absolute top staan, zowel in record sales, uitverkochte concerten EN op handen gedragen worden door critici en geen classic artist zijn.
Ja.
 
Ik zit hier met een probleemke manne :unsure:

Ik heb infeite nog maar 1 album kunne beluistere, weet al niet meer wat ik er van vond. Maar ik ben afgedwaald door de andere dingen die hier allemaal vermeld zijn geweest de laatste twee weken.

Waaronder:

Grinderman
PJ Harvey :love:
Current 93 (fokking goed)

Goddammed :'))) Ik heb maar 24u in nen dag he.

Gelukkig is het nu wutang, zodat ik hier wat kan inhalen :')
 
Terug
Bovenaan