Bij mij staat auto-hold altijd aan. Enige keer dat ik dit uitschakel is in de car wash & zodra ik de wagen dan trug in 'D' zet & dat ding begint 'vooruit te kruipen' denk ik onmiddellijk aan dat Auto-H knopje.
Als ik (heel zeldzaam eens) met een andere wagen bol zonder die feature dan betrap ik mezelf op vergeten de rem in te houden & los ik even de rem om te merken van 'ma how zeg ... da ding kruipt verder', om dan de rem terug in te trappen.
Anyway ... je komt dan volledig tot stilstand, Auto-H neemt over & je moet nooit nog een pedaal ingetrapt houden. Uiteraard is de enige 'trigger' om de motor te starten dan het intrappen van de gas, want je wagen blijft in D staan & je moet niets van pedalen ingetrapt houden.
Ideaal in de file dus.
Start/Stop heb ik letterlijk nog nooit uitgeschakeld op m'n wagen, ook niet in de 3-reeks (toen nog manual).
In de Polo, veeeeeel jaren terug, was dat echt een ramp dus altijd uit. Die viel regelmatig al stil als die niet mocht stil vallen waardoor ik soms seconden aan een stuk 'stil' stond tegen dat ik weer in gang was.
Echt vertraging kan ik niet aangeven, want PHEV. Dus die batterij power is er altijd, moet niet wachten op opstart v/d motor.
In de manuele 3 was het ook niet echt een issue. Je stond stil in neutraal zonder pedalen intrappen en eens je op de koppeling trapt start de motor, tegen dat je dan de koppeling begon te lossen om gas te geven was sowieso alles ready & waiting. En zolang je de koppeling ingetrapt hield viel em ni stil.
En als ik echt wil dat de motor blijft draaien, dan zet ik de versnellingsbak in S & dan valt de motor niet uit (was ook zo bij de manuele 3, maar dan met 'Sport Mode').
Bottom line ... 'k heb écht geen issues met dat systeem. Laat staan dat ik mij zou bezig houden om dat manueel af te zetten elke keer ik in de wagen stap.