Auto Minst/meest gebruikte optie op je wagen.

Ik vind de limiter best handig op banen waar je bijvoorbeeld met gemak 70 kan maar je slechts 50 mag. Zo voorkom je dat je onderbewust versneld.

Misschien niet echt een optie maar de topsnelheid van een auto is allicht iets wat quasi niemand ooit gebruikt. Tenzij iemand frequent op de Bundesbahn komt.
Ik houd mij liever actief bezig met de snelheid, anders droom ik nogal snel weg en dat is ook niet echt veilig natuurlijk.
 
Ik koop nooit nog een auto zonder automatische versnellingsbak en adaptive cruise control. Ik ben echt verslaafd aan de ACC, en het zal enkel beter worden in de toekomst!
 
auto staat in een garage, en ik heb hem niet nodig voor het werk.
Hij is zelf niet buiten geweest me de sneeuw
Ik ben ene keer over & 't weer geweest naar de Colruyt tijdens die periode.

Voor de rest heb ik zelfs niet gemerkt dat het koud is geweest. :sneaky:
Wel schoon wit zicht voor een week. Meh.
 
Ik heb op mijn wagen maar één "optie", de trekhaak, voor de rest kan je alleen de kleur van 't interieur, exterieur, velgen en de motor selecteren.

Meest gebruikt: ik rijd eigenlijk altijd met Cruise Control, jammerlijk genoeg heeft deze wagen alleen Adaptive Cruise Control.

Erg handig, en iets dat ik nog niet had in een andere wagen: makkelijk instappen. Stuur beweegt naar boven en zetel beweegt naar achteren wanneer je de auto in P zet. Verder ook de mogelijkheid om voor te verwarmen met een app als 't echt koud is :cool: maar dat hebben alle elektrische wagens standaard denk ik.

Een optie die ik in the end redelijk useless vond op de vorige wagen; adaptieve ophanging. Alleen de comfortstand was bruikbaar, de rest te oncomfortabel. Alhoewel, nu was de wegligging en filtering echt wel geweldig, ik heb nooit geweten hoe de standaard ophanging reed.
 
Gehad en bewust niet besteld op mijn nieuwe.
Daar heb ik wel wat schrik voor, nu heb ik nog een gewone CC en de nieuwe zal ACC hebben. Voor files en gewestwegen zal de ACC handig zijn, voor vlot verkeer op autosnelwegen zal ik vermoedelijk wel wat vloeken dat hij al begint te vertragen terwijl ik nog van plan was om naar een ander vak te gaan...
 
Minst:
- Start/Stop. Eerste dat ik afzet als ik instap. Jammer dat je dat niet permanent kunt uitschakelen.
waarom zou je dat in godsnaam af zetten? is toch al bewezen dat dit veel zuiniger is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zet dat de laatste maanden ook uit omdat ik bijna uitsluitend korte ritten doe (corona), dan is zo'n start/stop geen goed idee voor je batterij.

Ook omdat start/stop de neiging heeft om meteen in te grijpen als je stilstaat, terwijl je als chauffeur ziet dat je binnen een paar seconden bv. de rotonde op kan.
 
Ja oké, maar @Ascari zegt expliciet "Bij een automatic zou ik dat ook uitschakelen."

Mijn vraag is dus, waarom bij een automatic?
Omdat dat i.v.m. een manuele wat langer duurt vooraleer de wagen terug start en je kan vertrekken. Ken veel mensen die een automatic hebben dat dat direct uitschakelen bij het starten van de wagen.
 
Waarom zou dat langer duren?
Omdat dat effectief zo is. Bij manuele trap je de koppeling in en de wagen start al. Bij een automatic start de wagen pas bij gas indrukken waardoor er een klein beetje vertraging is bij het vertrekken.

Overlaatst nog met een automatic gereden en was ook zo.
 
Terug
Bovenaan