Microsoft Flight Simulator

Sim PC XBOX Microsoft Flight Simulator

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
apps.38256.13622587984476918.ae770a32-24e6-46cb-9fdc-4d10b13a294e.c58905ec-041e-42d6-8f67-4e496198663e


release: 18 augustus 2020
genre: flight sim
dev: Asobo Studio

Na 14 jaar een nieuwe Flight Simulator.

From light planes to wide-body jets, fly highly detailed and accurate aircraft in the next generation of Microsoft Flight Simulator. Test your piloting skills against the challenges of night flying, real-time atmospheric simulation and live weather in a dynamic and living world. Create your flight plan to anywhere on the planet. The world is at your fingertips.

 
Spijtig dat het game momenteel nog vrij buggy is, heb toch nog regelmatig crash to desktop. Moet ook in windowed spelen omdat de vfr en atc op mijn 2de scherm staan, en spel loopt direct vast in full screen. Favoriete vliegtuig tot nu toe is de citation longitude.
 
Heel veel uren op geklokt tot één bepaalde update dikke maand geleden en sinds dien geen seconde meer kunnen/willen spelen.
Jammer dat ik nog steeds dezelfde problematiek naar boven zie komen.
 
Heel veel uren op geklokt tot één bepaalde update dikke maand geleden en sinds dien geen seconde meer kunnen/willen spelen.
Jammer dat ik nog steeds dezelfde problematiek naar boven zie komen.
Met de laatste hotfix 1.17 ofzo lijkt het mij stabieler te zijn, heb ook een mod geïnstalleerd om de longitude problemen met range enzo te fixen, droom van ne vlieger nu!
 
Met de laatste hotfix 1.17 ofzo lijkt het mij stabieler te zijn, heb ook een mod geïnstalleerd om de longitude problemen met range enzo te fixen, droom van ne vlieger nu!

bijna twee weken verlof, dan zet ik mij er nog eens aan!

Zijn er hier ook mensen met ganse cockpits op hun bureaus ? Ik doe het voorlopig enkel met de Thrustmaster TCA sidestick.
 
Hier de t16000m hotas. Zo nen honeycomb yoke en throttle zou ik wel nog zien zitten :unsure:
Een collega van mij heeft de Yoke en die is echt wel knap, de throttle heeft hij in bestelling maar die heeft zo’n vertraging opgelopen dat het niet meer voor 2020 zal zijn.
 
Een collega van mij heeft de Yoke en die is echt wel knap, de throttle heeft hij in bestelling maar die heeft zo’n vertraging opgelopen dat het niet meer voor 2020 zal zijn.
Momenteel heeft alles vertraging, ging willen kijken voor nen 3080, moeilijk of niet te krijgen, ging kijken voor zo ne hp reverb g2, ook nog niet te krijgen, in heel Europa zijn alle joysticks zowa uitverkocht ook..
 
Vraag me af hoe je deze game kan spelen op een Series X , lijkt me dat dit enkel met toetsenbord kan?
Ik heb zeer lang met een xbox controller op pc gespeeld maar dat was inderdaad nog steeds in combinatie met een toetsenbord.

Nu het wordt misschien wel eens tijd dat consoles per standaard gewoon keyboard en mouse toelaten en ik vermoed dat Microsoft op zijn minst wel een zak geld richting Thrustmaster gestuurd heeft om ook de Xbox te ondersteunen.
 
Ik heb zeer lang met een xbox controller op pc gespeeld maar dat was inderdaad nog steeds in combinatie met een toetsenbord.

Nu het wordt misschien wel eens tijd dat consoles per standaard gewoon keyboard en mouse toelaten en ik vermoed dat Microsoft op zijn minst wel een zak geld richting Thrustmaster gestuurd heeft om ook de Xbox te ondersteunen.
Ondersteunen ze dit niet standaard?
Nuja zie mezelf niet meteen met een toetsenbord spelen op mijne nieuwe TV :)
 
Weinig animo voor MSF2020, verbazend ....

Sinds mijne nieuwe CPU loopt alles als een zonnetje, sinds kort ook eens met wat andere vliegtuigen aan het vliegen zoals de Cesna 208, zeer interessant.
 
Men werkt aan een update die Frankrijk en de Benelux gedetailleerder zal maken. 👌

Het gaat om de World Update voor Flight Simulator die na de eerstvolgende komt. Die eerste draait met name om Groot-Brittannië, blijkt uit een trailer die tijdens een Q&A-livestream van ontwikkelaars Asobo werd getoond. Tijdens die vragensessie zeggen de ontwikkelaars na 23 minuten ook dat de World Update voor daarna ook al bekend is. In die wereld wordt de focus gelegd op Frankrijk en de Benelux, zeggen de ontwikkelaars.


 
der is toch iets nie in orde met da game zenne, al maanden zijn mijn downloads capped op 12-13 mbit/sec en volgens mij haalt em daarom photogrammetry ook veel te traag binnen.. ik heb gigabit van telenet, dus daaraan ligt het zeker niet, op steam kan ik volle snelheid downloaden.
heb al die trucs al geprobeerd van op hun website maar krijg het maar nie in orde :(
 
der is toch iets nie in orde met da game zenne, al maanden zijn mijn downloads capped op 12-13 mbit/sec en volgens mij haalt em daarom photogrammetry ook veel te traag binnen.. ik heb gigabit van telenet, dus daaraan ligt het zeker niet, op steam kan ik volle snelheid downloaden.
heb al die trucs al geprobeerd van op hun website maar krijg het maar nie in orde :(
Hier ook, heb wel geen Gb verbinding maar ik haal overal de geadverteerde 150Mbps die ik moet halen dus het heeft echt met MSFS2020 te maken. In game krijg ik dan vaak van die piramide gebouwen omdat inderdaad de photometry niet laadt.

Al die fixes leveren niets op.

Ik moet wel zeggen sinds de laatste update draait alles vrij vlot, ik haal steady 30fps met alles op high/ultra met rendering scale van 130 en dat allemaal met een Radeon 5600XT.

De volgende update omvat België, hopelijk krijgt Antwerpen een verdiende make over want opstijgen in Deurne is niet echt speciaal :p
 
Terug
Bovenaan