Sim PC PS5 XBOX Cities: Skylines II

Straks toch eens testen via gamepass. Ik heb nog eens zin in een citybuilding game en zou een leuke afwisseling zijn van spiderman 2. 😊
 
Straks toch eens testen via gamepass. Ik heb nog eens zin in een citybuilding game en zou een leuke afwisseling zijn van spiderman 2. 😊
Ja ik kijk er ook enorm naar uit. Maar de preformance issues houden mij met mijn oudere hardware toch wat tegen..
 
Amai, wat kijk ik er naar uit dit binnen 6 jaar gebundeld met DLC's te spelen. :p
Geen fietsen in een citybuilder in 2023 is gewoon schandalig.
 
Vorige game hebben ze dat er ook post-launch nog gratis in gestoken. Ik denk wel dat ze weten dat dat een onpopulaire move zou zijn.
Zal er vanaf hangen of het gewoon ‘fietsen’ zijn, of het hele dlc met fietsen, laws, extra buildings, …

Stond nog niet op de roadmap las ik gisteren op een ama op Reddit, quote van op Reddit met meer info:
I must clarify this as I was the one saying bikes are not on the roadmap. In truth the bikes have been on the roadmap as we have already made the bike assets and planned to have them done a while back. However the character work got delayed and we don't have the animations for the citizens to ride the bikes. We decided to postpone the work on the bikes and with other things having to be worked on more urgently the bikes while not forgotten, have been pushed further down the line. So when I referred to the feature not being on the roadmap I simply meant it's not being actively worked on at the moment. Motorcycle rides don't need to pedal, that's all I'm saying. It also might be a nice opportunity to build more features around the bikes so we'll see what we come up with.

In any case, bikes coming up down the line!
 
Laatst bewerkt:

gpu draait hier nog aan 95% cpu rond de 25%, widescreen 3440 x1440p aan 60fps...
4070ti met 7800x3d, 32gb ram

t'is niet acceptabel voor een citybuilder. zeker aangezien ik nog op een praktisch lege map zit met 200 inwoners.
Om maar even te vergelijken, Baldur's gate 3 draai ik alles op max en de gpu hoor ik met moeite draaien aan nog geen 50% (ook locked aan 60fps)

Nu, ik had het wel verwacht dat de performance slecht ging zijn, maar zou normaal wel moeten verbeteren in de toekomst die developer kennende...
Maar zo slecht ha ik het nu ook niet verwacht :unsure:
 
Hier loopt die best wel ok als ik de instellingen gebruik uit de post die ik hierboven heb gelinkt. Het ziet er misschien niet super uit zoals ik zou willen, maar het is echt wel goed speelbaar. Imo veel storm in een glas water, denk dat een paar patches al veel gaan oplossen.

City builders vergelijken met andere games is imo redelijk onfair. In baldur's gate is de hele omgeving set, in CS/Anno/.. verandert die heel de tijd. Compleet ander genre.
 
Ben hier met mijn nieuwe setup even beginnen uitproberen.
Draait hier in 4K rond de 45fps met level of detail op Low, Anti-Aliasing op TAA en de rest op high. Beetje die guide gebruikt van reddit.
Heb ook even de map gedownload met 100k inwoners die daar ook word verspreid om te zien wat er dan gebeurt en dan zit ik rond de 35 fps.

Al bij al content dat mijn pc deze goed kan draaien, jammer genoeg is dat eigenlijk wel absurd dat ik met zo'n beest van een pc nog maar aan dit resultaat zit. Hopen op snelle beterschap :crazy:
 
City builders vergelijken met andere games is imo redelijk onfair. In baldur's gate is de hele omgeving set, in CS/Anno/.. verandert die heel de tijd. Compleet ander genre.
ok kzal dan eens vergelijken met Anno: deze speelt op een 2080ti in 4k met verschillende kwaliteitssettings



Met mijn 4070ti heb ik lage fps in 1440p als ik niet in de settings zit te prutsen... op een lege map...

De reviews zijn duidelijk: https://store.steampowered.com/app/949230/Cities_Skylines_II/#app_reviews_hash
 
ok kzal dan eens vergelijken met Anno: deze speelt op een 2080ti in 4k met verschillende kwaliteitssettings



Met mijn 4070ti heb ik lage fps in 1440p als ik niet in de settings zit te prutsen... op een lege map...

De reviews zijn duidelijk: https://store.steampowered.com/app/949230/Cities_Skylines_II/#app_reviews_hash
Met alle respect, maar anno 1800 is 4 jaar oud (en nog steeds een van mijn favoriete games). Die kaart waarop getest wordt was op dat moment de top of the line kaart. Dus opnieuw niet echt een goede referentie want dan zou je nu moeten vergelijken met een 4090.

Pas op, ik praat de performance van de game op dit moment niet goed hé. Het is niet oké dat devs aangeven dat bepaalde zaken beter uitgeschakeld kunnen worden om performance te verbeteren, maar het wordt op dit moment véél erger gemaakt dan het is.

Ik speel met een RTX 2070S op 1440p op ~35fps, dat is exact waar de devs op mikken. Ik hoop dat ik binnenkort mijn settings terug wat hoger kan zetten/aanpassen, maar ik heb nu niet het gevoel dat ik naar een grafisch lelijke game aan het kijken ben of gewoon een onspeelbaar spel aan het spelen ben.

@ de reviews: sorry, om het met een inhoudsloze quote van Tweakers te weerleggen:
Dat verbaast mij niet. Iedereen die het leuk vond was op dat moment immers nog aan het spelen :)
 
Ik vind wel dat het al scheelt als je de FPS counter af zet, eigenlijk is dat ook maar wat een vanity metric. Alles boven 30fps voelt eigenlijk vrij smooth aan. Enkel bij een stad van >100k wanneer je drops krijgt onder de 20 wordt het een probleem.

Voorlopig speel ik terug gewoon op 4k en dan zal ik nog wel eens met de settings prutsen wanneer mijn stad te groot wordt.
 
ok kzal dan eens vergelijken met Anno: deze speelt op een 2080ti in 4k met verschillende kwaliteitssettings



Met mijn 4070ti heb ik lage fps in 1440p als ik niet in de settings zit te prutsen... op een lege map...

De reviews zijn duidelijk: https://store.steampowered.com/app/949230/Cities_Skylines_II/#app_reviews_hash
Ook een beetje oneerlijk om te vergelijken met Anno 1800. CS: II simuleert absurd veel meer(individueel woon-werkverkeer, individuele boodschappen, individueel openbaar vervoer, individueel winkelen, ...) en heeft een gigantische map size. Niet dat dat de performance moet goedpraten, die moet duidelijk veel beter, maar deze 2 games vallen absoluut niet te vergelijken met elkaar op dat gebied.
 
Ik hoop dat ze die simulaties wat meer naar de CPU kunnen gaan ofloaden. Ik heb een hoop threads die met hun vingers zitten te draaien en een overal load van 25-30%.
 
35 fps alles op low, nieuwe stad.

Ryzen 5 5600, 16 GB ram, 1070 gtx op een M2 SSD / 1080p.

Gaat niet echt lukken voor te spelen op mijn configuratie.
 
35 fps alles op low, nieuwe stad.

Ryzen 5 5600, 16 GB ram, 1070 gtx op een M2 SSD / 1080p.

Gaat niet echt lukken voor te spelen op mijn configuratie.
Je haalt 35fps? Dat is voor een city builder toch meer dan voldoende?

Ik begrijp precies niet waarom iedereen ineens verwacht dit te kunnen spelen op 4K120FPS?
 
Terug
Bovenaan