Sim PC PS5 XBOX Cities: Skylines II

GemaneDude

Well-known member
Crowdfunder FE
c2.png


release: 24 oktober 2023
genre: city builder
dev: Colossal Order

Alweer 8 jaar sinds de vorige.

Create and manage your own city without restrictions. Offering a deep simulation and a living economy, Cities: Skylines II will challenge your decision-making skills and allow you to build the cities of your dreams. Get ready for a new epic scale in the most realistic city builder - ever.

Here your city will evolve and react to your decisions. A dynamic and ever-changing world that is both challenging and rewarding. Use your creativity and strategic planning skills to grow your city into a thriving metropolis that will attract businesses, residents, and tourists alike. From residential neighborhoods to bustling downtowns, the possibilities are endless. Navigate through the complexities of running a city and keep up with the needs and demands of your citizens.

See your city grow and transform over time. With stunning graphics that are as beautiful as they are detailed, Cities: Skylines II will bring your city to life.


All aboard the hype train!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het EINDELIJK zo ver? xoxo
Zo veel uren in de eerste gestoken, maar begon nu het gevoel te krijgen dat het grafisch toch echt gedateerd was.
 
Wat gaat de tijd snel.. de eerste al 8jaar sinds release. Heb mij hiermee de laatste jaren toch goed mee geamuseerd.
Ik had eigenlijk niet door dat er dit jaar al een tweede van ging uitkomen, ben benieuwd of ik deze ook zo goed zal vinden.
 
Ik kijk hier zohard naar uit. Cities: Skylines is waarschijnlijk de game waar ik de meeste uren ooit heb in gestoken. :crazy:
Had wel al graag wat gameplaybeelden gezien haha. Heel erg benieuwd of bepaalde zaken zoals seizoenen, uitgebreid openbaar vervoer, ... al in de basegame gaan zitten. Vermoedelijk komt er wel weer enorm veel dlc aan.
 
Heel benieuwd naar. Cities Skylines vond ik best vermakelijk. OK grafisch is het wat gedateerd maar ik vind dat nu niet zó erg eigenlijk. Ik hoop vooral dat de mod support even goed blijft.

Ik hoop wel dat ze de DLC niet zo uitpersen als bij de 1e.
 
Pft, ik zie weer alleen maar Modernistische Amerikaanse architectuur. Ik heb me rot geamuseerd met CS, maar op den duur hoop je toch ook eens een iets vooruitstrevendere stad te bouwen. CS1 had ook een soort Europese architectuurstijl, maar dat waren gewoon allemaal appartementsblokken.
Ik zie in elk geval nog niets dat me aantrekt naar deze titel. Graphics van CS1 zijn perfect voor wat ze moeten doen.
 
Heel erg benieuwd of bepaalde zaken zoals seizoenen, uitgebreid openbaar vervoer, ... al in de basegame gaan zitten. Vermoedelijk komt er wel weer enorm veel dlc aan.
De trailer toont toch een sneeuwvlok en winterlandschap dus lijkt mij dat het in de basegame zit. Hopelijk is dit mbt de dlc een echte CS 2.0 en niet eerder een CS 1.5 zoals sommige opvolgers wel eens durven uitdraaien.
 
De trailer toont toch een sneeuwvlok en winterlandschap dus lijkt mij dat het in de basegame zit. Hopelijk is dit mbt de dlc een echte CS 2.0 en niet eerder een CS 1.5 zoals sommige opvolgers wel eens durven uitdraaien.
Die remastered lijkt me dan eerder een 1.5 te zijn
Opgepoetst met al een groot deel DLC erbij.

Deze lijkt me te draaien op een nieuwe engine die qua detail in simulatie veel dieper gaat. Al is dat laatste puur speculatie van mijn kant.
 
Die remastered lijkt me dan eerder een 1.5 te zijn
Opgepoetst met al een groot deel DLC erbij.
Enkel voor console. Voor PC zijn alle DLC's nog apart te kopen. Die 25 tegels die je bij de remastered versie krijgt, moet je via pc unlocken via mods als ik me niet vergis. En dan moet je nog via 'omwegen' gaan om de steam achievements niet te blokkeren. Dus een 1.5 versie zou ik het niet noemen.
 
De achievement list is ook al gekend: https://www.trueachievements.com/game/Cities-Skylines-II/achievements

Lijkt me dat rampen en seizoenen nu in de base game gaan zitten.

Unlock 150 map tiles in a single city o_O Niet dat ik ooit in de buurt ben gekomen van de 81 tiles in CS1.

Wel goed dat ze dit geen 2 à 3 jaar van vooraf aankondigen. Dit jaar nog te spelen (y)
Er is natuurlijk niks gezegd over de grote van tiles hé. Al verwacht ik wel dat de totale oppervlakte groter zal zijn dan de 81 tiles die we nu hebben.

Ik ben persoonlijk ook fan dat ze maar een dik half jaar op voorhand de game aankondigen. Dan blijft de interesse er zeker om er day one aan te beginnen. Ik heb vandaag ook gelezen dat er al in augustus 2021 een alpha test was, dus ook dat stemt me wel positief dat het niet holderdebolder wordt uitgebracht.
 
Hopelijk is er nu eens wat deftig AI verkeer. Als er iets was waar ik een bloedhekel aan had, dan wast toch wel dat ge met mods alle verkeer op iedere weg moest managen zodat ze niet al het verkeer geblokkeerd stond op een 4 vaks baan omdat er een aantal auto's een afrit moesten nemen :sop:

En ook tfeit dat ge moest zorgen voor meer verbrandingsovens voor lijken dan voor vuilzakken, maar da kan ook aan mijn manier van spelen liggen :unsure:
 
Hopelijk is er nu eens wat deftig AI verkeer. Als er iets was waar ik een bloedhekel aan had, dan wast toch wel dat ge met mods alle verkeer op iedere weg moest managen zodat ze niet al het verkeer geblokkeerd stond op een 4 vaks baan omdat er een aantal auto's een afrit moesten nemen :sop:

Ik had daar in mijn grootste map echt quasi nul problemen mee. Had een patroon dat ik toepaste, heb dat hier al eens gepost:



Heel erg geamuseerd met de vorige, heel verslavend, alleen moet je er wel wat tijd voor hebben. Ik ben eraan begonnen in volle covid pandemie en bijhorende lockdowns, maar nu zie ik er mij precies niet echt meer aan beginnen.
 
Misschien interessant om deze nog eens aan te beginnen dan op PS5. Helaas heb ik het vorige keer op Xbox gespeeld, dus zal het opnieuw moeten kopen.

Maar ik was ook aan het twijfelen om die nieuwe transport tycoon te proberen. Nog wat reviews afwachten misschien
 
Misschien interessant om deze nog eens aan te beginnen dan op PS5. Helaas heb ik het vorige keer op Xbox gespeeld, dus zal het opnieuw moeten kopen.

Maar ik was ook aan het twijfelen om die nieuwe transport tycoon te proberen. Nog wat reviews afwachten misschien
Zit in Gamepass (de CS Remastered bedoel ik dan).
 
Terug
Bovenaan