Sim PC PS5 XBOX Cities: Skylines II

Misschien interessant om deze nog eens aan te beginnen dan op PS5. Helaas heb ik het vorige keer op Xbox gespeeld, dus zal het opnieuw moeten kopen.

Maar ik was ook aan het twijfelen om die nieuwe transport tycoon te proberen. Nog wat reviews afwachten misschien
Nieuwe transport tycoon?
 
Bij CS1 begon ik altijd vol goede moed aan een stad om al snel op te geven. Ik vermoed dat het te maken heeft met de vele mods waarvan je jezelf wijs maakt dat je ze nodig hebt, maar die het spel na verloop van tijd onspeelbaar maken (althans voor mij). Ik speel nu Cities VR. Het mag dan wel een enhanced edition zijn, maar in vergelijking met de PC-versie is het bare bones stripped down vanilla, toch is het lang geleden dat ik me zo met CS heb geamuseerd.

Dus voor CS2 hoop ik vooral dat ze veel van de meest gebruikte mods standaard integreren of die mods obsolete maken en ik de workshop grotendeels links kan laten liggen.

Wishlist:
- Move it standaard integreren
- Veel betere surface painter om al die kale stukken in een stad op te vullen. Iets zoals destijds in Cities XL. Nu moet je dat vol plaatsen met bomen en andere details wat te veel werk is.
- Betere traffic AI die een traffic mod obsolete maakt. En wegmarkeringen standaard integreren.
- Import-Export functionaliteit
- Langere bouwwerven. Het mag gerust een day-night cycle duren om een huis te bouwen/upgraden met visuele werven. Appartementsgebouwen mogen over meerdere day-night cycles gebouwd worden en elke dag wat hoger de lucht in gaan.
- Modulaire gebouwen: service gebouwen hebben ook meerdere levels die je manueel kan upgraden door er geld tegen te gooien.
- Grotere variatie in steden: sloppenwijken tot luxueuze mega mansions.
 
Misschien interessant om deze nog eens aan te beginnen dan op PS5. Helaas heb ik het vorige keer op Xbox gespeeld, dus zal het opnieuw moeten kopen.

Maar ik was ook aan het twijfelen om die nieuwe transport tycoon te proberen. Nog wat reviews afwachten misschien
Nieuwe transport tycoon??? Heb ik iets gemist? :eek:
 
Ja, ik ga akkoord wat sommigen hier zeggen

CS1 is by far de game waar ik de meeste mods gebruikte van alle games ooit. Erg leuke en goede mod community, voor interface, gameplay maar bvb. ook variatie en detail in het creëren van uw steden.

Het is inderdaad wel tijd voor CS2. Ik ben wel geen fan van het Paradox DLC systeem.
 
Ik zie veel zaken die toch wel uit mods komen die de QOL sterk zullen verbeteren, maar grafisch blijf ik qua gebouwen toch vrij hard op mijn honger zitten. Ligt misschien aan mij en zal misschien met meer beelden wel wat verbeteren.
 

Toch een breekpunt bij de vorige game dat lomp verkeer dat dikwijls maar 1 rijvak gebruikt. Dit ziet er zo veel beter uit en zelfs inclusief wegenwerken en dynamische ongevallen & realtime herberekening van het af te leggen traject. 😯
 

Toch een breekpunt bij de vorige game dat lomp verkeer dat dikwijls maar 1 rijvak gebruikt. Dit ziet er zo veel beter uit en zelfs inclusief wegenwerken en dynamische ongevallen & realtime herberekening van het af te leggen traject. 😯
Klopt voorlopig ziet het allemaal dik in orde uit.
 
Zie wel geen enkele echt drukke baan op die trailer en dat is toch net waar het in de vorige versie fout op liep. Nu, aangezien ze het zelf al hebben toegegeven dat het een probleem was verwacht ik wel dat het een pak verbetert zal zijn.
 
Het enige wat mij overmatig stoort is die grijze overlay op elk rijvak, wat enorm raar lijkt bij kruispunten waar die grijze 'lijnen' elkaar kruisen. Hebben ze dat nu gedaan omdat er vrij weinig texture detail aanwezig is, ik weet het niet, maar het trekt op niets.
 
Hier kijk ik toch wel echt naar uit. CS1 ook wel zitten modden rond traffic enzo, maar op den duur was ik soms meer bezig met de mods te zoeken en goed in te stellen dan effectief te spelen. Heel goed om te zien dat veel van de 'standaard' mods er nu in verwerkt gaan zitten.

Zouden die makers van de mods iets van een compensatie of erkenning krijgen nu het ook default in het spel gaat zitten?
 
Ik kijk hier zohard naar uit 😍 Denk dat ik toch wel al zo'n 500 uur heb versleten aan Cities Skylines. Altijd al sinds puber een grote SimCity4 fan geweest, maar zwijg me van die laatste editie. Het verkeer in Cities Skylines was inderdaad erg moeilijk te regelen, hopelijk brengt dit de nodige verbeteringen aan. Wat een heerlijke mod-community was daar wel aanwezig. Mogelijkheden waren praktisch eindeloos. Benieuwd om te zien wat mensen hier van gaan maken.
 
Terug
Bovenaan