Sim PC PS5 XBOX Cities: Skylines II

Hier kijk ik toch wel echt naar uit. CS1 ook wel zitten modden rond traffic enzo, maar op den duur was ik soms meer bezig met de mods te zoeken en goed in te stellen dan effectief te spelen. Heel goed om te zien dat veel van de 'standaard' mods er nu in verwerkt gaan zitten.

Zouden die makers van de mods iets van een compensatie of erkenning krijgen nu het ook default in het spel gaat zitten?
Zal grotendeels afhangen van de 'terms & conditions' waarmee je akkoord gaat bij het publishen van zo'n mod.
Blijft de code eigendom van jou , is ze open source of wordt ze eigendom van de vendor ,...

Anderzijds hoor je wel bij games als Fifa dat mensen die de 'FUT market' kunnen doorzien en manipuleren achteraf door EA aangenomen worden. Ik vermoed dat ontwikkelaars van de populaire mods op zijn minst is een keertje op de koffie zijn gemogen om hun ideeën te geven over CSII
 
Het enige wat mij overmatig stoort is die grijze overlay op elk rijvak, wat enorm raar lijkt bij kruispunten waar die grijze 'lijnen' elkaar kruisen. Hebben ze dat nu gedaan omdat er vrij weinig texture detail aanwezig is, ik weet het niet, maar het trekt op niets.
Ik vermoed dat dat gelinkt is aan de road maintenance.
 
Anderzijds hoor je wel bij games als Fifa dat mensen die de 'FUT market' kunnen doorzien en manipuleren achteraf door EA aangenomen worden. Ik vermoed dat ontwikkelaars van de populaire mods op zijn minst is een keertje op de koffie zijn gemogen om hun ideeën te geven over CSII
Voor de ontwikkeling van CSII zijn een 5-tal modders aangenomen door Paradox. Gaat dus nog wel wat verder dan enkel op de koffie mogen!
 
Maar dan zou het toch ook omgekeerd moeten zijn qua kleuren? Een weg die meer gebruikt is zou donkere sporen/strepen moet vertonen en geen lichtere zoals nu het geval.
Ik neem aan dat je visueel wel zal merken aan de overlay welke straten er dringend maintenance zullen nodig hebben en welke niet. Trouwens in de Q&A op forum staat dat het frequenter voorkomen van ongevallen ook gelinkt is aan de staat van de straten.
Enige jammer is dat bij release nog geen bikes in het spel zullen zitten. Neem aan dat dit 1 van de eerste, grote DLC's zal zijn.
Ook parkeertorens zullen een dingentje worden om de stad handelbaar te blijven maken. Als je Bv bij metro/tramhaltes een parkeertoren hebt en de prijs niet te hoog is dan zullen de sims kiezen om openbaar vervoer te nemen bv.
 
Het enige wat mij overmatig stoort is die grijze overlay op elk rijvak, wat enorm raar lijkt bij kruispunten waar die grijze 'lijnen' elkaar kruisen. Hebben ze dat nu gedaan omdat er vrij weinig texture detail aanwezig is, ik weet het niet, maar het trekt op niets.

Akkoord! Dit lijkt mij de pollution van CS1 te gaan worden, nl. een lelijke grafische toevoeging uit gameplay overwegingen. Dat zal één van de eerste mods worden om dit te verwijderen of tenminste het effect ervan te verminderen.
 
Volgende filmpje gereleased


Ziet er allemaal prachtig uit.
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt het openbaar vervoer en transport eerder een copy-paste van CS1? Buiten de taxi's zijn er geen toevoegingen en het management gedeelte lijkt mij ook vrij identiek? Het is al enkele jaren geleden dat ik het laatst CS1 heb gespeeld dus ik kan mis zijn.
 
Mij lijkt het openbaar vervoer en transport eerder een copy-paste van CS1? Buiten de taxi's zijn er geen toevoegingen en het management gedeelte lijkt mij ook vrij identiek? Het is al enkele jaren geleden dat ik het laatst CS1 heb gespeeld dus ik kan mis zijn.
Is volledig niet te vergelijken met de 1ste. De details en wanneer dat je lijnen zullen gebruikt worden door de peeps zit een volledig ander algoritme achter. Zal echt wel wat denk werk vergen voor het opbouwen van een goed draaiend geheel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zane
Mij lijkt het openbaar vervoer en transport eerder een copy-paste van CS1? Buiten de taxi's zijn er geen toevoegingen en het management gedeelte lijkt mij ook vrij identiek? Het is al enkele jaren geleden dat ik het laatst CS1 heb gespeeld dus ik kan mis zijn.
CS2 zal tzelfde zijn gelijk CS1, maar dan helemaal anders.
 
Voor diegene die op hun honger blijven zitten bij veel zaken, vergeet niet dat Paradox een DLC boer is. Ter referentie kreeg CS1:
- 11 expansions
- 4 flavour packs
- 24 (nutteloze) radio packs
- 22 Content creator packs
- 2 map packs en een deluxe edition extra

Ik vind de zaken die ik tot nu toe gezien heb wel een wereld van verschil met de originele release van CS1 dus deze komt er wel terug Day One in hier, al vrees ik dat deze mogelijks mij ook naar een nieuwe PC zal duwen.
 
Ik ga vermoedelijk op men XSX beginnen. Nieuwe pc staat pas binnen een jaar of 2 op de planning :) .
 
Ik moet mijn mening herzien rond de witte/grijze verkleuring van de wegen. Ik dacht dat het logisch was dat een weg lichter werd naarmate er mee verkeer over gaat, maar als ik er in realiteit op let is het eerder omgekeerd en worden ze donkerder (afzet van rubber & vuiligheid).

Ben ook wel benieuwd hoe goed ik hem nog ga kunnen trekken.
 
Ik moet mijn mening herzien rond de witte/grijze verkleuring van de wegen. Ik dacht dat het logisch was dat een weg lichter werd naarmate er mee verkeer over gaat, maar als ik er in realiteit op let is het eerder omgekeerd en worden ze donkerder (afzet van rubber & vuiligheid).

Ben ook wel benieuwd hoe goed ik hem nog ga kunnen trekken.
Ja ik vrees er ook voor dat mijn 4j oude laptop niet meer optimaal zijn. Spel vreet natuurlijk RAM.
Zal wellicht PS5 worden waarop ik hem eerst koop.
 
Heerlijk inderdaad, die mixed housing. Ook het feit dat je nu puur medium-density kan zonen vind ik echt top, net als daar dan weer accenten op leggen via kleinere rowhouses, grotere appartementsgebouwen of écht van die sociale blokken. Keek ik zo hard naar uit. Elke Feature Highlight heeft me tot nu toe nog meer en meer overtuigd van deze game :love:
 
Terug
Bovenaan