Survival PC Enshrouded

Stonaar

Active member
enshrouded.png


release: 24 januari 2024 (early access)
genre: survival, co-op
dev: Keen Games

Van de makers van Sacred 3.

You are Flameborn, last ember of hope of a dying race. Awaken, survive the terror of a corrupting fog, and reclaim the lost beauty of your kingdom.

You start with nothing but the will to survive the wilds. You must scrape and scavenge through the ruined remnants of a lost kingdom, and fend off the beasts that hunger for your flesh. Journey through forests, caves, dungeons, searching for secret knowledge and treasure. Build the strength to venture into the Shroud and bring the fight back to the horrors of the deep.

 
Ik vond precies nog geen topic terug rond Enshrouded?

Ben deze sinds release aan het spelen en zowel Like a Dragon als Palworld staan nu op een laag pitje omdat ik aan deze verslaafd ben :).
Best te omschrijven als Valheim x 3.
Zowat alles dat Valheim beloofd heeft toe te voegen (buiten de oceaan/boot gameplay) en meer.

Zeer leuke en uitgebreide build mode, enorme wereld waar heel veel te doen is.
NPC's die je in uw base kan zetten, quests die je kan doen, mini dungeons om samen met je vrienden te tackelen.
Ook een uitgebreide keuze aan gear (armor en wapens) dat je kan maken!
Skill tree is ook uitgebreid genoeg zodat elke speler zijn eigen character kan uitbouwen.
En de glide cape is awesome om van hoge punten af te springen en als een squirrel naar beneden te vliegen :).

Eigenlijk heb ik maar 2 minpunten gevonden so far in de early access.

De main story quest is world shared, niet op player.
Dit wil dus zeggen dat als 1 speler een story quest heeft gedaan, dat deze voor iedereen complete is, ongeacht je ingelogd bent of niet.
Maar denk dat dit wel iets is dat ze nog gaan aanpassen.

Ook vind ik het jammer dat alles dat je doet in de open wereld (grot graven, bomen hakken, gebouwen opblazen, etc...) niet gesaved word.
Enkel dingen die je wijzigt binnen de grid van uw Flame Altar worden gesaved en zijn er nog als je opnieuw inlogt.
Ergens snap ik deze wel, maar komende van Valheim waar alles persist, ook als je niet bent aangelogd, is het wel een beetje jammer :).

Al bij al amuseer ik mij hier veel beter mee dan met Palworld.
Maar ik heb ook al 1000+ uren op de teller staan in Valheim, dus dat zal ook wel meespelen :D.
 
Kijk hier wel naar uit. Ben wel aan het wachten tot de early access wat verder zit ( en mijn backlog kleiner is).
Ben niet echt een survival game fan maar deze spreekt mij aan en met alle videos die ik zag van de early access heb ik alleen maar meer zin gekregen om dit te spelen
 
Heel goed spel, en voor early acces game redelijk goed afgewerkt.

Vind het systeem van crafting upgrades ook goed gedaan, ik zie er geen vermelding van in de preview, maar als je wil verder upgraden dan de standaard craft opties moet je eerst bepaalde craft NPC's gaan vrijspelen in vaults.
Eens je die hebt kan je die NPC zelf in je basis plaatsen en via hen nieuwe zaken maken door tegen hen te praten, en die je niet vanaf je standaard crafting tools kan unlocken.

Wat ook cool is dat je bijvoorbeeld ook een base kan maken door gewoonweg een gat te maken in een rotswand, dat mooi uit te werken en daar je basis in te maken, dat moet je dan wel doen binnen je base omlijning, want anders regenereerd die rotswand na een tijdje.
Je kan dus ook perfect een gat maken in de grond en je basis uitwerken onder het grondlevel.
Wat ik dan net wel ' iets meer' vind dan in andere survival games.

Je kan ook perfect classes mixen, ik speel bijvoorbeeld als een soort van battlemage, vooral met mijn wand+ shield en fire staff, terwijl ik met fighter armor rondloop. En als er veel mobs rond mij lopen schakel ik toch nog over naar een stevige two-hander.
Het spell systeem is wat wennen in dit game want je moet je staff laden met ammo, vuurballen in mijn geval, of die staff doet niets.

De sfeer en music/sounds zijn ook aangenaam in dit spel.
 
Ik ben ook in de ban van de game. Mijn character is een ranger. Er is wel veel kritiek dat je te veel tijd spendeert aan het maken van pijlen, maar dit valt goed mee. Zoals hierboven aangegeven is het unlocken van upgrades leuk gedaan. Je moet steeds bepaalde items gaan zoeken in de wereld. Mijn basis is nog een redelijk eenvoudig huisje, dat is iets voor later om me daar meer in te verdiepen.
 
Terug
Bovenaan