Sim PC PS5 XBOX Cities: Skylines II

Ik ben echt te dom voor zo een games zeker, ben al 10 min bezig met die kabels te verbinden van die tutorial.
Goed, heb de game naar 55 fps gekregen.


Maar moet ik kijken naar 99% fps of gewone fps.
Die 99% fps varieert van 55 tot 20 fps, maar voel niet echt haperingen.
ge hebt low en high voltage eh

kwestie van fps, hier is imho de 99% belangerijk, 1% lows zijn eerder belangerijk in fps/race, maar niet in strategiespellen of builders.

Ik ben eens opnieuw begonnen en ik slaag erin van in positieve balans te blijven :)

ik zit net boven de 2000 inwoners en het overgrote deel woont in appartementen. De truuk is dat ge gewoon hun noden qua low density moet negeren.
Healthcare negeer ik ook momenteel, kheb wel een crematorium gezet :unsure:
 
Laatst bewerkt:
817AD0EEAC8CA08CB77E608BEACBD54D128B3C5F


Mijn 2de poging is toch al heel wa beter :)
 
ge hebt low en high voltage eh

kwestie van fps, hier is imho de 99% belangerijk, 1% lows zijn eerder belangerijk in fps/race, maar niet in strategiespellen of builders.

Ik ben eens opnieuw begonnen en ik slaag erin van in positieve balans te blijven :)

ik zit net boven de 2000 inwoners en het overgrote deel woont in appartementen. De truuk is dat ge gewoon hun noden qua low density moet negeren.
Healthcare negeer ik ook momenteel, kheb wel een crematorium gezet :unsure:
Heb het gevonden, moest gewoon de output in 1 lijn verbinden met die station.
Ik had meerdere van die hoogmasten geplaats voor in een boog te werken.

Eerste keer dat ik zo iets diepgaand speel ook, zelf in opwelling eens Hearths Of Iron gekocht en nooit voorbij de tutorial geraakt.
 
Ik heb met de performance patch de settings van de guide toch gehouden en nu is het speelbaar, kmag alleen nie te veel inzoomen. Kzit ook nog maar aan een klein dorpje dus kzal zien wa da nog gaat geven eens mn stad groter wordt.

Ik speel met een Ryzen 7, 16 gb ram, RTX 3050.

Cities 1 heb ik enkel veel gespeeld in het begin zonder al die expansions, maar voor mij voelt deze dus wel zeer uitgebreid qua opties. Ik zie het wel zitten om me hier meer in te verdiepen. Nu terug alles een beetje uitzoeken 😁
 

Jammer dat er geen pompsysteem inzit om vervuild water weg te krijgen en te zuiveren...

ik heb nu een wegsmijtstadje op een apart rioolnetwerk die ik rechtstreeks van tvervuild water laat drinken om de bruine plek weg te krijgen aan 125% pollution,... t'is waarschijnlijk gewoonweg diaree die uit hun kranen komt :unsure:
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Zane
ik heb een manier gevonden om het te cheesen (tging anders tegen het jaar 2500 nog niet weg zijn)

Maak een eilandje in het water, dan maak je een gat erin tot diep onder zeeniveau, daarna verlaag je een stuk van de wand gelijk met de zeebodem.
Eens het vol of al de kak verdwenen is gewoon terug opvullen en het eilandje dan weer gelijk maken met de zeebodem.

Normaal zou ik zo niet cheaten, maar ik had toch echt wel verwacht dat er een pompsysteem ging inzitten waarmee je water filtert...
 
ik heb een manier gevonden om het te cheesen (tging anders tegen het jaar 2500 nog niet weg zijn)

Maak een eilandje in het water, dan maak je een gat erin tot diep onder zeeniveau, daarna verlaag je een stuk van de wand gelijk met de zeebodem.
Eens het vol of al de kak verdwenen is gewoon terug opvullen en het eilandje dan weer gelijk maken met de zeebodem.

Normaal zou ik zo niet cheaten, maar ik had toch echt wel verwacht dat er een pompsysteem ging inzitten waarmee je water filtert...
Er is toch een water treatment plant? Ik zit aan 37k inwoners en mijn sewage gaat onvervuild terug de rivier in :crazy:
 
Er is toch een water treatment plant? Ik zit aan 37k inwoners en mijn sewage gaat onvervuild terug de rivier in :crazy:
Bij mij nu ook... duidelijk te zien op foto...

Maar het water dat ge ongefilterd in het water hebt geloost voor je een water treatment plant hebt blijft natuurlijk hangen...

en een pomp zou ook wel handig zijn om hoger gelegen meren te creeeren. Nu kunt ge dat enkel doen met vervuild water met een sewage outlet en door middel van inwoners(max 75% gefilterd)

*edit*

nog eens herlezen, je zegt dat sewage onvervuild terug de rivier ingaat? :unsure:

als je een water treatment plant hebt heb je geen sewage outlet nodig, aangezien de treatment plant dat water terug steekt op het net.

Sewage outlet werkt onafhankelijk van die plant, dus die vervuilt, misschien merk je het gewoon niet omdat die vlakbij de treatment plant is aangesloten en maar 1% usage heeft
 
Laatst bewerkt:
Der is een nieuwe patch uit die mijn fps serieus verbetert, textures laden precies ook sneller. fps zakt nog maar tot rond de 40 ipv 20 in drukbevolkt gebied met regen.

Ik heb zelf nog een rare bug gehad waarmee de populatie indicator toont dat het zakt -100/200 en al mijn fabrieken weenden om werkvolk... maar het populatie nummer bleef lichtjes stijgen rond de 32k...
0 mensen die vertrekken noch binnenkomen en deathrate was hoger dan birthrate :wtf:

opgelost door alles te de-zonen en her-zonen (dus volledige wipe van de stad behalve de services en wegen :headshake: )

*edit*

blijkbaar toch niet mee opgelost -_-
 
Laatst bewerkt:
Hier een mooi geschreven technisch artikel over de performantie problemen van CS2.
Wat ik dus kan verstaan in noobtaal is dat er alvast heel veel objecten belachelijk veel polygonen/details hebben en dat die allemaal onnodig gerendered worden, ookal kan je ze zelfs niet zien. Zo blijkt zelfs het kleine bureautje van de parking lot belachelijk veel details te hebben, een volledig interieur tot zelfs elektriciteitskabels van de pc's toe. En dit wordt continu op dat niveau van detail gerendered, ookal zit je op een grote afstand verwijderd van de parking lot.
 
Ik heb het nu ook eens geïnstalleerd en op resolutie 3840×1600 met een RTX 3070 draait het niet helemaal zoals ik zou willen. Lager gaan in resolutie is een no-go want anders zwarte randen en dat is niet zo fijn.

Moet haast alles op medium/low zetten en dan krijg ik er 30, maximum 40 fps uit. Als ik het op 1080p res zet dan gaat het wel tegen de 60 aan in deze low graphics.

Nu hoeft dat niet zo'n probleem te zijn daar ik me ook wel amuseerde met SimCity en dat zag er ook grafisch niet echt een pareltje uit. Al heb ik er een slecht oog op dat ze hun bovenstaande problemen gaan kunnen oplossen daar al die elementen toch niet zo even snel aangepast zijn, denk ik. Corrigeer me maar als ik verkeerd ben.
 
Terug
Bovenaan