Sim PC PS5 XBOX Cities: Skylines II

Met alle respect, maar anno 1800 is 4 jaar oud (en nog steeds een van mijn favoriete games). Die kaart waarop getest wordt was op dat moment de top of the line kaart. Dus opnieuw niet echt een goede referentie want dan zou je nu moeten vergelijken met een 4090.
Als het cities skylines er effectief beter zou uitzien dan zou ik hiermee akkoord kunnen gaan. maar ik vergelijk hier zelfs met een lege map op 1440p!
Tvalt op geen enkele manier goed te praten dat die dan zo de gpu belast
 
Je haalt 35fps? Dat is voor een city builder toch meer dan voldoende?

Ik begrijp precies niet waarom iedereen ineens verwacht dit te kunnen spelen op 4K120FPS?
In een lege stad lijkt me dat toch echt weinig, wat als ik paar gebouwen ga zetten.
Hoe hard gaat dit vreten aan mijn FPS ?
 
Als het cities skylines er effectief beter zou uitzien dan zou ik hiermee akkoord kunnen gaan. maar ik vergelijk hier zelfs met een lege map op 1440p!
Tvalt op geen enkele manier goed te praten dat die dan zo de gpu belast
Dat de GPU zo belast wordt heeft er (blijkbaar, want ik ben zelf ook geen expert) mee te maken dat deze beter zou zijn voor berekeningen dan een CPU. Over het al dan niet beter uitzien ga ik geen uitspraken doen, dan moet ik zelf beide games na elkaar opstarten. Over het al dan niet beter draaien is er uiteraard geen discussie, maar daarvoor is Paradox oplossingen aan het maken en verwacht ik snel genoeg patches.

In een lege stad lijkt me dat toch echt weinig, wat als ik paar gebouwen ga zetten.
Hoe hard gaat dit vreten aan mijn FPS ?
Een paar gebouwen gaat niets doen. Naar wat andere getest hebben (kan ik niet bevestigen want ik zit zo ver nog niet in de game) zouden de eerste performance dips er komen na 20k inwoners. Ik zit op ~5000 en heb hoogstens een paar fps verloren ten opzichte van de start, maar draai nog steeds constant boven de 30-35fps op 1440p.
 
5 min geprobeerd, maar ga toch wachten eens het wat gepatcht is. Het main menu ging al zeer stroef. Dan die performance guide gevolgd, menu liep dan vlot. Maar bij het starten van een stad was het nie te doen. Dus hopelijk patchen ze dit snel 😅
 
enkel even opgestart en eerste paar gebouwen laten zetten (tutorial gevolgd).
draaide naar mijn gevoel nog relatief goed op medium.
Merkte wel bij eerste opstart dat het menu al enorm laggy was, bij uitschakelen van diepte effect werd het ineens een stuk meer responsive.
Verder enkel nog op preset Medium gezet (stond op high).

Hoop in het weekend de stad wat meer uitgebreid te hebben voor een betere test, maar op dit punt klaag ik nog niet.
Ik verwacht niet 60+ fps te gaan halen sowieso, maar stabiel een 30fps halen zou volstaan.

3700X, 16GB met een RTX2080Super op 1440p
 
In een lege stad lijkt me dat toch echt weinig, wat als ik paar gebouwen ga zetten.
Hoe hard gaat dit vreten aan mijn FPS ?
100k is een goeie benchmark blijkbaar, vanaf dan blijft alles wat onder dezelfde load draaien. Op Reddit stond er een save game die je kon testen. Maar 35fps in een lege stad is geen goed teken (tenzij je sommige settings nog niet hebt aangepast).
 
100k is een goeie benchmark blijkbaar, vanaf dan blijft alles wat onder dezelfde load draaien. Op Reddit stond er een save game die je kon testen. Maar 35fps in een lege stad is geen goed teken (tenzij je sommige settings nog niet hebt aangepast).
Heb zo wat alles op low gezet, ga eens een guide volgen. Misschien krijg ik ergens nog wat meer fps, nu ik verwacht ook geen al te hoge fps met mijn setup. Was louter eens testen op 1080p, maar mocht 30 fps gans de rit blijven dan klaag ik niet.
 
Mijn bewoners zijn gelukkig dat ze ruime woningen hebben en geven mij een +10 hierin.

Maar dat wil ik dus niet, ik wil ze in appartementsblokken duwen, maar er is gewoon geen vraag naar medium of high density residentials :sop:

Iemand tips? kzit nu aan 7000+ en t'is precies ene grote sociale woonwijk :unsure:
 
ik gisteren een crash gehad, auto save stond niet aan, dus veel kwijt.
had al zin in een uninstall :D

moet wel zeggen dat ik mij niet zo amuseer, het spel voelt voor mij zo leeg aan, achter CS1 met al die mods en assets.
Ik mis echt wel veel dingen die ik nu niet kan doen.
 
Lol, dit is wel triest eigenlijk:
Cims en de meeste objecten (behalve auto's) zouden dus gewoon telkens in vol detail (inclusief tanden!!!) gerenderd worden. Geen wonder dat de performance zo slecht is... Wel goed nieuws dus, want als ze dat oplossen zou het al een pak vlotter moeten draaien. Benieuwd wanneer dat gaat zijn...
 
ik gisteren een crash gehad, auto save stond niet aan, dus veel kwijt.
had al zin in een uninstall :D

moet wel zeggen dat ik mij niet zo amuseer, het spel voelt voor mij zo leeg aan, achter CS1 met al die mods en assets.
Ik mis echt wel veel dingen die ik nu niet kan doen.
Geduld is een mooie zaak. Indien je over een krachtige machine beschikt, dan is het een pareltje. Leeg voelt het natuurlijk aan in het begin, bouwen, bouwen want heel veel zaken veel beter dan CS1.
 
Er zou net een hotfix gereleased zijn die het spel al wat beter doet draaien op hogere resoluties. Eerste reacties op Reddit lijken positief.
 
Geduld is een mooie zaak. Indien je over een krachtige machine beschikt, dan is het een pareltje. Leeg voelt het natuurlijk aan in het begin, bouwen, bouwen want heel veel zaken veel beter dan CS1.
Hoch dat weet ik nog zo niet, "puur vanilla" mss wel, maar van CS1 met mods naar CS2 is voor mij maar "meh".
Ik had 100 tot 1000 assets in mijn CS1 kwa decoration stuff, nu heb ik er een handvol :p

Beetje geduld zeker ? :)
 
Hoch dat weet ik nog zo niet, "puur vanilla" mss wel, maar van CS1 met mods naar CS2 is voor mij maar "meh".
Ik had 100 tot 1000 assets in mijn CS1 kwa decoration stuff, nu heb ik er een handvol :p

Beetje geduld zeker ? :)
Ik begrijp de reactie wel. Ik kom ook van games met veel mods en dan begrijp ik de uitspraak: het voelt kaal.

't zal inderdaad een kwestie van geduld zijn, maar het geeft ook de kans om de game wel terug te (her)ontdekken in plaats van altijd terug te vallen op die mods/assets.
 
Ik begrijp de reactie wel. Ik kom ook van games met veel mods en dan begrijp ik de uitspraak: het voelt kaal.

't zal inderdaad een kwestie van geduld zijn, maar het geeft ook de kans om de game wel terug te (her)ontdekken in plaats van altijd terug te vallen op die mods/assets.
Tuurlijk de basis ligt er en deze is stevig. Natuurlijk zullen mods/DLC dit nog veel mooier/leuker maken in de toekomst. Aanleggen van wegen is bv een zaligheid in vergelijking met CS1. Snappen op 90 graden hoek, ronde punten aanleggen..
 
Ik heb wel nog moeilijkheden met mijn financiën precies, echt in de positief krijgen is nog niet gelukt.
En de zoning demand reageert ook niet heel erg happy als je té grote plekken ineens doet, dan raakt die precies ook wat de weg kwijt.
 
Ik zit rond de 7k inwoners nu, en begin stilletjes aan wel wat moeilijkheden te krijgen met verkeer.
Paar kruispunten die duidelijk moeite hebben met het instromend verkeer te slikken. Misschien eens een overhaul inplannen.
Wel zonet een eerste buslijn neergezet, en die lijkt wel al een positieve impact te hebben.

Heb eindelijk ook een ziekenhuis neergezet, maar dat zorgt er wel voor dat mijn financiën helemaal in 't slop zitten nu. Nog nooit positief geweest, maar nu toch wel heeeeel negatief haha. Maar goed, had ergens op reddit gelezen dat een groei in budget er pas zit aan te komen na een hoger aantal inwoners. Misschien toch nog wat meer elektriciteit proberen te produceren en verkopen en eens beginnen spelen met mijn belastingen zodat ik minder snel failliet zou gaan. :coolbrows:
 
Ik zit rond de 7k inwoners nu, en begin stilletjes aan wel wat moeilijkheden te krijgen met verkeer.
Paar kruispunten die duidelijk moeite hebben met het instromend verkeer te slikken. Misschien eens een overhaul inplannen.
Wel zonet een eerste buslijn neergezet, en die lijkt wel al een positieve impact te hebben.

Heb eindelijk ook een ziekenhuis neergezet, maar dat zorgt er wel voor dat mijn financiën helemaal in 't slop zitten nu. Nog nooit positief geweest, maar nu toch wel heeeeel negatief haha. Maar goed, had ergens op reddit gelezen dat een groei in budget er pas zit aan te komen na een hoger aantal inwoners. Misschien toch nog wat meer elektriciteit proberen te produceren en verkopen en eens beginnen spelen met mijn belastingen zodat ik minder snel failliet zou gaan. :coolbrows:Gewwo
City services naar 50% zetten en belastingen nr 20% in begin is een tip..
 
Ik ben echt te dom voor zo een games zeker, ben al 10 min bezig met die kabels te verbinden van die tutorial.
Goed, heb de game naar 55 fps gekregen.


Maar moet ik kijken naar 99% fps of gewone fps.
Die 99% fps varieert van 55 tot 20 fps, maar voel niet echt haperingen.
 
Terug
Bovenaan