Megan en Belastingen op Sociale Media-inkomsten

Je kan dat natuurlijk gaan verdedigen, maar dat moet toch gewoon efficiënter en vooral lichtjaren sneller?

1 overheid die alles coördineert voor het hele land, waar alle bevoegdheden onder vallen. En inzetten op snelheid. Geen dienst voor dit, fonds voor dat, verantwoordelijke voor zus en zo.
Een weet je hoe je dat gedaan krijgt? Als iedereen zijn belastingen betaalt...
 
Of maken dat we allemaal voor minder zaken worden belast en u beperken tot kerntaken!
Zoals? Ik vraag me dat oprecht af wat mensen nu eigenlijk zien als een "kerntaak" van een regering. Dus welk dienst is nu in handen van de overheid en zou geprivatiseerd moeten worden?
 
Zoals? Ik vraag me dat oprecht af wat mensen nu eigenlijk zien als een "kerntaak" van een regering. Dus welk dienst is nu in handen van de overheid en zou geprivatiseerd moeten worden?
De post, radio en televisie, openbaar vervoer, proximus, Private equity investeringen in allerhande bedrijven,... Voor de rest kan je u afvragen of er ook zoveel geld naar zaken zoals sociale zekerheid.

In essentie zijn justitie (en veiligheid) altijd kerntaken van de overheid. Links en rechts zijn het daar over eens. Als ze die vrouw niet vervolgd krijgen dan is dat werkelijk het signaal dat justitie niet eens openlijke fraudeurs kan vervolgen en de overheid rampzalig mislukt in het uitoefenen van haar meest primaire taken.

Los daarvan moet madammeke wel haar belastingen betalen zoals iedereen.
 
Of maken dat we allemaal voor minder zaken worden belast en u beperken tot kerntaken!
Akkoord hoor maar te weinig mensen beseffen dat die kerntaken ook geen tussenkomst in energiefacturen etc inhoud. Men heeft hier in Belgie de mond vol als het gaat om te kakken op de regering maar van zodra er een scheet verdraaid zit verwacht men wel dat de overheid dit oplost. Imo moet de bevolking ook consequent zijn.
 
Imo moet de bevolking ook consequent zijn.
Amen.

Probleem in dit land is dat iedereen, partijen incluis, de overheid altijd ziet als de oplossing en nooit iets durven overlaten aan de markt. Wanneer het gaat over bv medische zaken of zorg schieten we bv direct in een kramp en refereren we aan uitzonderlijke Amerikaanse omstandigheden. Dat terwijl de situatie voor bepaalde landgenoten hier evenzeer totaal dramatisch is, alle overheidsinterventie ten spijt.

Soit. Wat die kerntaken zijn, zou onderdeel moeten zijn van het gebruikelijke debat maar dat is totaal afwezig. Onbegrijpelijk.
Neem nu het pensioendebat. Hangt al jaren als een zwaard van Damocles boven de begroting. Maar niemand oppert om misschien ook maar een deel van die financiering over te laten aan de markt zoals dat in bv de UK (of NL) het geval is - daar moet je verplicht een bijdrage doen aan een fonds jaarlijks. Ik weet niet of dat per se beter is, maar het is toch absurd dat dat zelfs geen onderwerp van discussie is
 
Neem nu het pensioendebat. Hangt al jaren als een zwaard van Damocles boven de begroting. Maar niemand oppert om misschien ook maar een deel van die financiering over te laten aan de markt zoals dat in bv de UK of NL het geval is. Ik weet niet of dat per se beter is, maar het is toch absurd dat dat zelfs geen onderwerp van discussie is

Dit.

- indexatie bedragen 3e pijler (pensioensparen): niet geïndexeerd deze keer!
- groepsverzekeringen: zwaarder belasten !

En in beide gevallen ook voor bestaande contracten de regels veranderen tijdens het spel. Rechtszekerheid? Vergeet maar.

Men zou het eerder moeten stimuleren en totaal niet belasten.
 
Dit.

- indexatie bedragen 3e pijler (pensioensparen): niet geïndexeerd deze keer!
- groepsverzekeringen: zwaarder belasten !
De niet-indexatie slaat op het Belastingsvoordelig bedrag. Je kan perfect kiezen om de niet-belastingsversie te nemen, he.
En in beide gevallen ook voor bestaande contracten de regels veranderen tijdens het spel. Rechtszekerheid? Vergeet maar.

Men zou het eerder moeten stimuleren en totaal niet belasten.
waarom niet belasten? De belasting is een stuk lager dan vele andere inkomsten. Als er iets niet belast zou moeten worden is het inkomen uit arbeid ;).
 
Akkoord hoor maar te weinig mensen beseffen dat die kerntaken ook geen tussenkomst in energiefacturen etc inhoud. Men heeft hier in Belgie de mond vol als het gaat om te kakken op de regering maar van zodra er een scheet verdraaid zit verwacht men wel dat de overheid dit oplost. Imo moet de bevolking ook consequent zijn.
Zeker. Maar zoals op veel plaatsen wil men natuurlijk dat de overheid er staat wanneer er iets nodig is voor het individu, terwijl die zaken die nodig zijn voor anderen helemaal geen kerntaken zijn.

Ik stel het wat cartoonesk voor, maar die indruk heb ik soms. Persoonlijk heb ik niet echt problemen met een overheid die veel zaken op zich neemt (al kan je altijd overbodige zaken vinden), als men bv. spreekt over de privatisering van het openbaar vervoer vraag ik me af hoe dat ooit iets beter gaat maken. Het probleem zit hem denk ik vaak toch in de gigantische inefficiëntie van een gigantisch staatsapparaat waar 6 regeringen eigenlijk allemaal even belangrijk zijn, ze liefst van al nog regionale varianten van diensten oprichten, en er daaronder nog 10 provincies en honderden gemeenten zitten. Een kat vindt er zijn jongen niet in uiteindelijk.

Daardoor krijg je dan ook een administratieve ophoping. Kijk naar de belastingsbrief, wie kan daar nu eigenlijk nog aan uit zonder wat studie? Het zijn altijd pleisters op pleisters op pleisters.
 
Laatst bewerkt:
Zeker. Maar zoals op veel plaatsen wil men natuurlijk dat de overheid er staat wanneer er iets nodig is voor het individu, terwijl die zaken die nodig zijn voor anderen helemaal geen kerntaken zijn.

Ik stel het wat cartoonesk voor, maar die indruk heb ik soms. Persoonlijk heb ik niet echt problemen met een overheid die veel zaken op zich neemt (al kan je altijd overbodige zaken vinden), als men bv. spreekt over de privatisering van het openbaar vervoer vraag ik me af hoe dat ooit iets beter gaat maken. Het probleem zit hem denk ik vaak toch in de gigantische inefficiëntie van een gigantisch staatsapparaat waar 6 regeringen eigenlijk allemaal even belangrijk zijn, ze liefst van al nog enl regionale varianten van diensten oprichten, en er daaronder nog 10 provincies en honderden gemeenten zitten. Een kat vindt er zijn jongen niet in uiteindelijk.

Daardoor krijg je dan ook een administratieve ophoping. Kijk naar de belastingsbrief, wie kan daar nu eigenlijk nog aan uit zonder wat studie? Het zijn altijd pleisters op pleisters op pleisters.
Ik ben akkoord hoor. Jammer genoeg is het veel zo dat diegenen die de mond vol hebben van een overheid die zich enkel bezig houd met kerntaken ook diegene zijn die roepen bij de minste scheet om hulp van de overheid. Ik heb zelf helemaal geen probleem met een overheid die geld kost omdat het veel regelt voor de burger, zolang men verstandig omgaat met dat geld, net zoals ik geen probleem heb met een overheid die zich enkel bezig zou houden met kerntaken. Maar je kan gewoon niet het beste van 2 werelden hebben. Imo hoog tijd dat mensen dat beseffen en dat daar misschien eigenlijk eens een duidelijk debat over komt, de beslissing ligt dan ook in de handen van het volk.
 
Ik ben akkoord hoor. Jammer genoeg is het veel zo dat diegenen die de mond vol hebben van een overheid die zich enkel bezig houd met kerntaken ook diegene zijn die roepen bij de minste scheet om hulp van de overheid. Ik heb zelf helemaal geen probleem met een overheid die geld kost omdat het veel regelt voor de burger, zolang men verstandig omgaat met dat geld, net zoals ik geen probleem heb met een overheid die zich enkel bezig zou houden met kerntaken. Maar je kan gewoon niet het beste van 2 werelden hebben. Imo hoog tijd dat mensen dat beseffen en dat daar misschien eigenlijk eens een duidelijk debat over komt, de beslissing ligt dan ook in de handen van het volk.
Het is infeite allemaal off-topic, maar ik denk niet dat de "gemiddelde kiezer" erg wakker ligt van dit soort eerder fundamentele zaken. Uiteindelijk kunnen wij hier allemaal wel wat filosoferen over politiek en overheid, maar wie daar verder weinig interesse in heeft komt volgens mij niet verder dan "partij X wil iets van mij afnemen, en Y wil me iets geven, ik stem op Y".

Het klopt ook dat er geen debat is rond dit soort zaken, politiek gaat IMO veel te vaak gewoon over de waan van de dag. Weer een of ander opgepompt feitje of "probleem" waar iedereen over elkaar struikelt voor een "oplossing", terwijl alles verder vierkant blijft lopen.
 
Laatst bewerkt:
Verre van een expert, maar ik heb nu wel al een paar keer gehoord dat België heel wat inkomsten mist doordat er aan het opsporen van fraude niet zo'n groot belang gegeven wordt.
Vooral de bijberoepers laten ze met rust, terwijl die heel veel niet-officieel doen

OT: niet dat ik een hoge drunk heb van Megan, maar hoeveel mannen hebben aan de toog al niet overdreven over hun inkomsten? :D terwijl dat uiteraard ook niet waar is, ik heb ooit iemand zelfs zijn loonbrief op tafel zien gooien (het was dan uiteindelijk met zijn 13e maand en met extra winst er bij omdat hij veel verkocht had dat jaar, maar dat is dus totaal iets anders dan het loon dat je iedere maand ontvangt)

ik wil maar zeggen, ze heeft het gezegd... so what...
 
Laatst bewerkt:
op IG heeft ze 169k volgers.
als nog maar 1% daarvan een abonnement pakt op haar onlyFans (hoeveel kost dat per maand? 10 eur?). Zit ze al aan 17k per maand.
 
Maar wat doet zo een doorsnee jonge dame in Dubai ?
Aan de kledinglijn werken met 240 volgers of die juwelen-lijn promoten? Of?
 
op IG heeft ze 169k volgers.
als nog maar 1% daarvan een abonnement pakt op haar onlyFans (hoeveel kost dat per maand? 10 eur?). Zit ze al aan 17k per maand.

20.50 euro in 2021 blijkbaar. Dus als uw schatting correct is, verdient ze nu al zeker, 40k per maand. (bruto)
En dat is dan alleen via Onlyfans.

Update: Ik heb eens gekeken, het is anno 2023 - 24.99 dollar per maand dat ze vraagt of 194.92 dollar per jaar (met korting)

Dus ja, veel mensen lachen haar nu wel uit en noemen haar een dom wicht (wat misschien wel zo is)
Maar ze staat wel in alle boekskes, ze heeft redelijk wat volgers en ze verdient er dus wel (veel) geld mee.
En nu met al die extra reclame, krijgt ze er nog gratis heel wat volgers bij.

Maar wat doet zo een doorsnee jonge dame in Dubai ?
Aan de kledinglijn werken met 240 volgers of die juwelen-lijn promoten? Of?
We moeten een kat een kat noemen, het zal eerder zijn -->
Naaktscenes, fotoshoots, in de boekskes staan, OnlyFans, provoceren, de domme spelen of zijn ... straks ook nog eens ne rijke sjeik behagen .. enzovoorts ..
Ze verdient meer geld dan je denkt hoor.

Het grootste gevaar voor haar is dat ze aan de drugs geraakt of zo of te veel geld er door jaagt, want als ze het slim speelt, dan komt ze echt niks te kort.
 
Laatst bewerkt:
Ach, die zit straks, met nen duikbril op, onder ne sjeik te wachten op haar ondergang in ruil voor eindige sollen. En nadat ze haar tanden heeft gepoetst zal ze wel terug naar België willen gaan.
 
Terug
Bovenaan