Megan en Belastingen op Sociale Media-inkomsten

Sorry hoor, wat een heksenjacht. Megan heeft geen fraude gepleegd want ze heeft niks ingediend he!


Ah, Megan, the gift that keeps on giving.
 

Ook wel problematisch. Failliet als natuurlijk persoon onderneming maar op hetzelfde moment zegt ze "ik verdien tot 20.000 euro per maand op onlyfans" als zelfstandige en het faillisement is nog niet afgesloten.
Ik ken niet genoeg van faillissementsrecht maar dat kan ook mogelijks gevolgen hebben.

Oprichter van een geregistreerde entiteit-natuurlijk persoonDesaever , MeganSinds 1 augustus 2018

Curator (aanstelling door rechtbanken)
Vandierendonck , ChrisSinds 17 februari 2022
 
Ik denk dat ze toen nog geen OnlyFans deed maar gewoon op het einde van haar Latijn was met de Temptation actes de présence. Dat zie je wel vaker met die mensen, eventjes een jaar cashen met uw gezicht te laten zien in de Carré enzovoort en dan komt de volgende zomer daar, ge gaat met uw luie kloten naar Dubai alles opdoen in de waan dat het blijft komen maar plots stopt de trein.
 
Ze zal wel haar belastingen hebben ingediend.
De fiscus begint brieven te sturen en boetes uit te schrijven als je tegen de herfst nog niets hebt ingediend.
Ik ben wel vrij zeker dat ze zo goed als niets van haar inkomen heeft opgegeven.

Je ziet het ook aan haar laatste reactie ivm onkosten.
Het plan van de boekhouder of advocaat is vrij simpel in deze situatie.
- Claimen dat het niet van kwade wil was dat je niet al je inkomen hebt aangegeven. (= boete maar geen fraude)
- Zoveel mogelijk onkosten zoeken
 
Ze zal wel haar belastingen hebben ingediend.
De fiscus begint brieven te sturen en boetes uit te schrijven als je tegen de herfst nog niets hebt ingediend.
Ik ben wel vrij zeker dat ze zo goed als niets van haar inkomen heeft opgegeven.

Je ziet het ook aan haar laatste reactie ivm onkosten.
Het plan van de boekhouder of advocaat is vrij simpel in deze situatie.
- Claimen dat het niet van kwade wil was dat je niet al je inkomen hebt aangegeven. (= boete maar geen fraude)
- Zoveel mogelijk onkosten zoeken
Ze zegt al een keer of 5 dat ze geen boekhouder meer heeft.. en dan ze geen aangifte heeft ingediend

Ze wou dit nog doen toen de politie aan haar deur stond, maar haar itsme werkte niet.
Taks-on-web is ook al een tijdje afgesloten dus t ging toch nie lukken

Gewoon oerdom dat kind.
Kans bestaat inderdaad dat onlyfans een buitenlands bedrijf is dat geen fiches opmaakt die aan haar gelinkt zijn, dan kwam de fiscus er ook nog nie achter natuurlijk
 
Ze zegt al een keer of 5 dat ze geen boekhouder meer heeft.. en dan ze geen aangifte heeft ingediend

Ze wou dit nog doen toen de politie aan haar deur stond, maar haar itsme werkte niet.
Taks-on-web is ook al een tijdje afgesloten dus t ging toch nie lukken

Gewoon oerdom dat kind.
Kans bestaat inderdaad dat onlyfans een buitenlands bedrijf is dat geen fiches opmaakt die aan haar gelinkt zijn, dan kwam de fiscus er ook nog nie achter natuurlijk

Ik heb geen glazen bol dus ik weet niet wat ze effectief heeft gedaan.
Achterlijk is ze al zeker. Die uitspraak van haar kan alle kanten uitgaan voor haar.

Ik weet wel dat het syteem van de fiscus bij niet-aangifte automatisch herinneringsmails en boetes begint op te stellen.
Een fiscale controle is ook niet zo speciaal. Eerste dat ik ooit voor mijn vrouw moest doen toen ik haar leerde kennen was 3 (de eerste 2 had ze er gelukkig geen) jaar aan valse onkonsten gaan verdedigen bij fiscus. 23k/jaar (46k met haar ex samen) onkosten en het enige dat ik had was een schoendoos met die kut tankbonnekes en facturen van vakanties. Ben er binnen gestapt met de berekening van de auto en heb gezegd om al de rest te schrappen. Ben er buiten gekomen met correcte aangiftes en 0 euro boete.

Realistisch gezien gaat ze een juiste aangifte krijgen met 50% verhoging and that's it.
Ik verwacht er niet veel van.
 
Ik heb geen glazen bol dus ik weet niet wat ze effectief heeft gedaan.
Achterlijk is ze al zeker. Die uitspraak van haar kan alle kanten uitgaan voor haar.

Ik weet wel dat het syteem van de fiscus bij niet-aangifte automatisch herinneringsmails en boetes begint op te stellen.
Een fiscale controle is ook niet zo speciaal. Eerste dat ik ooit voor mijn vrouw moest doen toen ik haar leerde kennen was 3 (de eerste 2 had ze er gelukkig geen) jaar aan valse onkonsten gaan verdedigen bij fiscus. 23k/jaar (46k met haar ex samen) onkosten en het enige dat ik had was een schoendoos met die kut tankbonnekes en facturen van vakanties. Ben er binnen gestapt met de berekening van de auto en heb gezegd om al de rest te schrappen. Ben er buiten gekomen met correcte aangiftes en 0 euro boete.

Realistisch gezien gaat ze een juiste aangifte krijgen met 50% verhoging and that's it.
Ik verwacht er niet veel van.

Probleem is dat dat ze precies geen boekhouding heeft en het al een gerechterlijk onderzoek is. Bij het parket zijn ze bot. Die gaan simpel 20.000 per maand nemen zolang ze een onlyfans account heeft. :p

Ik weet niet of het gerecht de truc kan gebruiken van "rechten van de schatkist in gevaar" wat de fiscus kan
maar in theorie kan de fiscus hierdoor binnen een week het aanslagbiljet versturen + betaling opeisen. (Wat ze haar eigen aandoet, door te zeggen dat ze binnenkort naar Dubai verhuist :p)


Bij gevaar van rechten van schatkist kan de antwoordtermijnen gereduceerd worden.
Ook bij invordering bij gevaar van rechten van schatkist kan de betalingstermijn verkort worden tot zonder uitstel.

Vraag nr. 5-6202 d.d. 4 mei 2012 : (Vraag gesteld in het Frans)

Krachtens artikel 413 van het Wetboek Inkomstenbelastingen 1992 (CIR 92), moeten belastingen betaald worden binnen de twee maanden na de verzending van het aanslagbiljet.

Alinea 2 van die wettelijke bepaling voegt daar echter aan toe dat het volledige bedrag van de belastingen en voorheffingen zonder uitstel moet worden betaald indien de rechten van de Schatkist in het gedrang zijn.

De rondzendbrief nr. CIR 14/438.580 van 14 februari 1992 preciseert dat de ontvanger de ingekohierde belasting onmiddellijk mag opeisen wanneer de rechten van de Schatkist in het gedrang komen. Het gaat om een weloverwogen administratieve handeling, die een bestaande juridische situatie wijzigt. Die eis moet dus worden gemotiveerd.

De ontvanger die de belasting onmiddellijk opeisbaar maakt, moet de belastingplichtige daarvan schriftelijk op de hoogte brengen op de dag van zijn beslissing. Die kennisgeving moet uitdrukkelijk de wettelijke basis bevatten, alsook alle feitelijke elementen waarop de ontvanger zich gebaseerd heeft om te besluiten dat de rechten van de Schatkist in gevaar zijn. Het moet om concrete elementen gaan.
 
Ik heb geen glazen bol dus ik weet niet wat ze effectief heeft gedaan.
Achterlijk is ze al zeker. Die uitspraak van haar kan alle kanten uitgaan voor haar.

Ik weet wel dat het syteem van de fiscus bij niet-aangifte automatisch herinneringsmails en boetes begint op te stellen.
Een fiscale controle is ook niet zo speciaal. Eerste dat ik ooit voor mijn vrouw moest doen toen ik haar leerde kennen was 3 (de eerste 2 had ze er gelukkig geen) jaar aan valse onkonsten gaan verdedigen bij fiscus. 23k/jaar (46k met haar ex samen) onkosten en het enige dat ik had was een schoendoos met die kut tankbonnekes en facturen van vakanties. Ben er binnen gestapt met de berekening van de auto en heb gezegd om al de rest te schrappen. Ben er buiten gekomen met correcte aangiftes en 0 euro boete.

Realistisch gezien gaat ze een juiste aangifte krijgen met 50% verhoging and that's it.
Ik verwacht er niet veel van.
Klopt. Boete bij kwaad opzet is meteen 1250€

Jij hebt gewoon een controle van beroepskosten gekregen, dat is inderdaad niks speciaal.


Als er geen bedrijfsvoorheffing is ingehouden op haar inkomsten (en ze sprak over 20k sommige maanden) +50% verhoging
Dat gaat ze toch wel voelen hoor 😊 dan spreek je al over 10k belastingen per maand zonder die 50%
Dat is dan nog maar een standaard procedure, als ze dieper en harder willen gaan zoals @DogFacedGod zegt kan het nog meer pijn gaan doen. Dan mag ze elke € gaan aantonen op haar rekening, zonder boekhouder/boekhouding.
 
Dat ze gaat betalen is zeker. Dat zou maar erg zijn :D
Dubai zal even iets verder af liggen als ze daar niets kan spenderen.

Maar het gerecht is enkel binnengevallen omwille van bewijsmateriaal volgens mij.
Het gaat hier over een aangifte van 1 jaar. Dat is peanuts. Er zijn jaarlijks mensen die geen aangifte doen.
Moest ze niet expliciet gezegd hebben dat ze geen belastingen wil betalen zou ze zelfs maar 10% krijgen. Voor 50% moet bedrieglijk opzet bewezen zijn.
Het gerechtelijk verhaal begint pas als je de fiscus zijn minnelijke schikking niet aanneemt of als er iets zwaarwichtigs wordt gevonden.
BTW fraude bv maar OnlyFans vervult automatisch die BTW verplichting door af te houden op het abbogeld. Een geluk bij een ongeluk voor haar want dan zit je effectief op het niveau van gevangenisstraf of heeeel veel betalen.
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier ook bewijzen voor, want dergelijke beschuldigingen moeten hier gestaafd worden met meer dan buikgevoel.
Of tegen de verkeerde schenen geschopt van of goesting niet gegeven aan.
Je zou ervan verschieten wie er allemaal in de DM’s slidet van die dames.
 
En daarenboven is het nog eens een waardeloos symbooldossiertje, iets waarmee de fiscus denkt te scoren. Verbaast me dat ze hier zo snel op reageren, zal wel door de mediastorm gekomen zijn.
Moet ook wel hé, anders geef je een signaal aan de bevolking: "mannekes doe maar". Als je iemand neermept op televisie zal je ook snel de politie aan jouw deur hebben staan.

Verder, wat een gedachtegang ook, ik heb geen boekhouder en ik kan niet op tax on web= geen belastingen. Stel u voor dat AB Inbev zo denkt: we ontslaan de hele boekhoudafdeling en loggen constant met een fout wachtwoord in en hopla, geen belastingen!
 
Wordt allemaal weer serieus opgeklopt, in het eerste podcast interview zegt ze dat ze de eerste maand wel 20k verdiende, maar daarna nog maar een kleine fractie daarvan, hoeveel zegt ze niet. Ze zegt ook dat ze het eerste jaar wel gewoon belastingen betaald heeft en toen nog een boekhouder had. Maar dus het laatste jaar niet meer.

En nu zegt ze dat het ook vrijwel niks meer opbrengt als je alle kosten ervan aftrekt, dus ja, haar boekhouder zal er alles aan doen om zoveel mogelijk aftrekbare kosten in te dienen zoals reizen en restaurant etentjes enzovoort (instagram feed etc) zodanig dat er bijna niks meer overblijft om op te gaan belasten. Nog een boete wegens niet indienen ja, OK dan. Dat zal er wel af kunnen na deze gigantische reclame die ze weeral gehad heeft.

Er bestaan mensen bvba's die elk jaar hun belastingbrief wel invullen en die ook 0 euro verdiend hebben en dus niks belasting betalen buiten wat sociale bijdragen. Mensen die cadeaubonnen van de Zara kopen en indienen als "relatiegeschenken" en ga zo maar door. Die worden nog geen 1% gecriminaliseerd van wat Megan hier over zich krijgt. Ja tis geen slimme maar die belastingsbrief had ze sowieso nog moeten invullen daar verandert die podcast niks aan. Ze is Belg he dan foefelt ge met belastingen, ze is er alleen niet zo goed in.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ze zeggen bestaat er geen slechte reclame. Goed voor haar subscriptions dus die eventuele boete zal ze wel relatief vlot kunnen betalen.
 
Ja. Ze heeft een horecazaak die failliet is op haar naam, en dat BTW-nummer gebruikt.

De ‘factuur’ van de fiscus zal dus in het passief vallen van die onderneming en als er weinig/niks te rapen is, zal de fiscus bot vangen (lees €0).

Ze kan dan wel bedrieglijk faillissement ten laste gelegd worden, maar als kleine ondernemer ben je daar juridisch vrij goed tegen beschermd blijkbaar en vallen de straffen mee. Als je in het buitenland zit (Dubai) gaat men daar ook niet achteraan.


Persoonlijke mening die weer veel Uber-correcte BG’ers tegen de schenen zal stampen (en ik doe het echt niet om te trollen, dit is 100% echt mijn mening): fantastisch dit. Als werknemer betaal ik braaf belasting op mijn loon, en gezien dat wat hoger dan gemiddeld is word ik misselijk als ik zie hoeveel ik afgeef aan dit landje dat op een ‘fantastische manier’ gerund wordt. €150 opslag dit jaar, en netto schiet daar €66 van over. Ik noem het in België geen belastingen meer, maar diefstal, en een dief moet je stoppen als je kan.
Als ik zie waar er allemaal belastinggeld naartoe gaat dat mij geen fluit aanbelangt of interesseert…
Ik snap niet dat niet meer mensen ongelofelijk kwaad zijn als ze zien hoeveel belasting je hier moet betalen (tenzij je een heel laag loon hebt, dan mag je mee profiteren van al die belastingbetalers).

‘T is allicht voer voor een ander topic, maar de belasting op arbeid moet drastisch naar beneden, en niet afkomen met ‘taxshift’-zever, ook andere belastingen moeten naar beneden. Ik zou nogal snijden in de kosten…
 
Laatst bewerkt:
Ja. Ze heeft een horecazaak die failliet is op haar naam, en dat BTW-nummer gebruikt.

De ‘factuur’ van de fiscus zal dus in het passief vallen van die onderneming en als er weinig/niks te rapen is, zal de fiscus bot vangen (lees €0).

Ze kan dan wel bedrieglijk faillissement ten laste gelegd worden, maar als kleine ondernemer ben je daar juridisch vrij goed tegen beschermd blijkbaar en vallen de straffen mee. Als je in het buitenland zit (Dubai) gaat men daar ook niet achteraan.


Persoonlijke mening die weer veel Uber-correcte BG’ers tegen de schenen zal stampen (en ik doe het echt niet om te trollen, dit is 100% echt mijn mening): fantastisch dit. Als werknemer betaal ik braaf belasting op mijn loon, en gezien dat wat hoger dan gemiddeld is word ik misselijk als ik zie hoeveel ik afgeef aan dit landje dat op een ‘fantastische manier’ gerund wordt. €150 opslag dit jaar, en netto schiet daar €66 van over. Ik noem het in België geen belastingen meer, maar diefstal, en een dief moet je stoppen als je kan.
Als ik zie waar er allemaal belastinggeld naartoe gaat dat mij geen fluit aanbelangt of interesseert…
Ik snap niet dat niet meer mensen ongelofelijk kwaad zijn als ze zien hoeveel belasting je hier moet betalen (tenzij je een heel laag loon hebt, dan mag je mee profiteren van al die belastingbetalers).

‘T is allicht voer voor een ander topic, maar de belasting op arbeid moet drastisch naar beneden, en niet afkomen met ‘taxshift’-zever, ook andere belastingen moeten naar beneden. Ik zou nogal snijden in de kosten…
Belastingen liggen inderdaad veel te hoog voor wat we terugkrijgen in dienstverlening van de overheid. Nu in een ideale wereld zou iedereen netjes hun belastingen betalen waardoor deze omlaag kunnen. Nu moet er constant extra geld bij dezelfden gezocht worden omdat de sterke schouders steevast weigeren hun bijdrage te leveren.

Aan de andere kant ook wel raar dat je het diefstal noemt van de overheid maar Megan haar "fraude" fantastisch noemt want dit kan je ook als diefstal zien.
 
Belastingen liggen inderdaad veel te hoog voor wat we terugkrijgen in dienstverlening van de overheid. Nu in een ideale wereld zou iedereen netjes hun belastingen betalen waardoor deze omlaag kunnen. Nu moet er constant extra geld bij dezelfden gezocht worden omdat de sterke schouders steevast weigeren hun bijdrage te leveren.

Aan de andere kant ook wel raar dat je het diefstal noemt van de overheid maar Megan haar "fraude" fantastisch noemt want dit kan je ook als diefstal zien.
Als morgen, in een utopische wereld, elke persoon die nu iets achterhoudt zijn belastingen zou betalen, dan zal de overheid meer geld hebben, maar ook meer geld uitgeven aan (voor mij) nutteloze zaken. De overheid is een gigantisch log en inefficiënt apparaat, en dat zie je aan veel dingen terug.

Voor de belastingen die we in België betalen op vanalles en nog wat, zouden onze wegen bijna in goud geplaveid moeten zijn. In realiteit zitten ze vol met putten,
 
Ja. Ze heeft een horecazaak die failliet is op haar naam, en dat BTW-nummer gebruikt.

De ‘factuur’ van de fiscus zal dus in het passief vallen van die onderneming en als er weinig/niks te rapen is, zal de fiscus bot vangen (lees €0).

Ze kan dan wel bedrieglijk faillissement ten laste gelegd worden, maar als kleine ondernemer ben je daar juridisch vrij goed tegen beschermd blijkbaar en vallen de straffen mee. Als je in het buitenland zit (Dubai) gaat men daar ook niet achteraan.


Persoonlijke mening die weer veel Uber-correcte BG’ers tegen de schenen zal stampen (en ik doe het echt niet om te trollen, dit is 100% echt mijn mening): fantastisch dit. Als werknemer betaal ik braaf belasting op mijn loon, en gezien dat wat hoger dan gemiddeld is word ik misselijk als ik zie hoeveel ik afgeef aan dit landje dat op een ‘fantastische manier’ gerund wordt. €150 opslag dit jaar, en netto schiet daar €66 van over. Ik noem het in België geen belastingen meer, maar diefstal, en een dief moet je stoppen als je kan.
Als ik zie waar er allemaal belastinggeld naartoe gaat dat mij geen fluit aanbelangt of interesseert…
Ik snap niet dat niet meer mensen ongelofelijk kwaad zijn als ze zien hoeveel belasting je hier moet betalen (tenzij je een heel laag loon hebt, dan mag je mee profiteren van al die belastingbetalers).

‘T is allicht voer voor een ander topic, maar de belasting op arbeid moet drastisch naar beneden, en niet afkomen met ‘taxshift’-zever, ook andere belastingen moeten naar beneden. Ik zou nogal snijden in de kosten…
Was die eenmanszaak niet failliet in 2018 ofzo? Zij zal normaliter een nieuwe zaak hebben opgestart. Waarom zou die 'factuur' op haar oude ondernemingsnummer vallen?
 
Terug
Bovenaan