Megan en Belastingen op Sociale Media-inkomsten

Renegadexxripxx

Well-known member

wie had dat nu verwacht hé...
Het ergste is. Zonder dat dom interview had daar dus niemand om gekeken hè

Overheid loopt toch nog heel veel geld mis hoor
 
Tjah is zo'n kerel die net zoals die Megan hierboven zijn eigen aan de galg gepraat heeft met zijn grote mond. Shady as fuck, stoefen over hoe je mensen scamt en dan nog de grote Jan uithangen op sociale media.

 

wie had dat nu verwacht hé...

Niet dat ik haar steun, maar ergens wel tenenkrullend hoe ze voor een paar duizenden euro's behandeld wordt, als je dat vergelijkt met hoe El Kaouakibi de Staat voor ettelijke honderdduizenden euro's belazerd heeft en nog steeds een riant loon opstrijkt.
 
Niet dat ik haar steun, maar ergens wel tenenkrullend hoe ze voor een paar duizenden euro's behandeld wordt, als je dat vergelijkt met hoe El Kaouakibi de Staat voor ettelijke honderdduizenden euro's belazerd heeft en nog steeds een riant loon opstrijkt.
Qua publicatie kan het wel tellen, zo geven ze tenminste de indruk dat ze toch nog iets doen.
Dus ik vind het wel positief.
 
Niet dat ik haar steun, maar ergens wel tenenkrullend hoe ze voor een paar duizenden euro's behandeld wordt, als je dat vergelijkt met hoe El Kaouakibi de Staat voor ettelijke honderdduizenden euro's belazerd heeft en nog steeds een riant loon opstrijkt.

Mja el Kaouakibi of hoe je het ook schrijft ontkent dan ook in alle talen dat ze er iets mee te maken heeft. Ze heeft ook nergens letterlijk gezegd wat ze verkeerd heeft gedaan.

Terwijl die megan zodanig lomp is geweest om open en bloot te gaan zeggen en te laten registreren dat ze weigert belastingen te betalen omdat dit niet eerlijk is.

Lijkt mij dan ook perfect logisch dat er een verschil in behandeling is. In het ene ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. In het andere ben je schuldig aangezien het tegendeel bewezen is dat je niet onschuldig bent. Je bent namelijk zo lomp geweest om zelf te zeggen dat je schuldig bent...

De grootte van de fraude maakt in principe dan niet echt uit... dit is gewoon een makkelijke te bewijzen case. Al lijkt ze te denken dat ze slim is door te claimen dat ze die belastingen niet betaald heeft omdat ze niet via ITSME kon inloggen... Soms zou je mensen een knebbeke geven... Maar in dit geval niet, aangezien ze minstens 20k knebbekes heeft per maand :p.

Al vraag ik mij echt af wat die influencers hun lange termijn idee is... op hun 50ste nog altijd op onlyfans zitten of... wat...
 
Mja el Kaouakibi of hoe je het ook schrijft ontkent dan ook in alle talen dat ze er iets mee te maken heeft. Ze heeft ook nergens letterlijk gezegd wat ze verkeerd heeft gedaan.

Terwijl die megan zodanig lomp is geweest om open en bloot te gaan zeggen en te laten registreren dat ze weigert belastingen te betalen omdat dit niet eerlijk is.

Lijkt mij dan ook perfect logisch dat er een verschil in behandeling is. In het ene ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. In het andere ben je schuldig aangezien het tegendeel bewezen is dat je niet onschuldig bent. Je bent namelijk zo lomp geweest om zelf te zeggen dat je schuldig bent...

De grootte van de fraude maakt in principe dan niet echt uit... dit is gewoon een makkelijke te bewijzen case. Al lijkt ze te denken dat ze slim is door te claimen dat ze die belastingen niet betaald heeft omdat ze niet via ITSME kon inloggen... Soms zou je mensen een knebbeke geven... Maar in dit geval niet, aangezien ze minstens 20k knebbekes heeft per maand :p.

Al vraag ik mij echt af wat die influencers hun lange termijn idee is... op hun 50ste nog altijd op onlyfans zitten of... wat...
Als een platform als onlyfans dan nog bestaat, zie ik ze eerder proberen schakelen naar een job als coach die jongere vrouwen begeleidt om het maximale eruit te halen. De meer succesvolle vrouwen doen nu ook al zoiets.
 
Als je 20k per maand verdient ofzo dan moet je dat maar een paar jaar kunnen doen om evenveel te hebben als de normale mens.
 
Als je 20k per maand verdient ofzo dan moet je dat maar een paar jaar kunnen doen om evenveel te hebben als de normale mens.
Hangt af van het uitgavenpatroon en hoe je de eventuele overschot investeert. Als je leeft naar die 20k en de heetste stock en crypto tips van TikTok volgt dan zal er tegen einde carrière niet veel over zijn. Mijn gok is dat veel van die types er slecht met zijn.
 
Hangt af van het uitgavenpatroon en hoe je de eventuele overschot investeert. Als je leeft naar die 20k en de heetste stock en crypto tips van TikTok volgt dan zal er tegen einde carrière niet veel over zijn. Mijn gok is dat veel van die types er slecht met zijn.

Goh, die hoeft niet elke dag 9-to-5 te gaan werken en als je haar Instagram checkt, staat dat vol met foto's van stranden hier en ginds. Zolang ze goed verdient met OnlyFans, zal die haar leven (op materieel vlak) een pak beter zijn dan dat van de normale mens.
 
Niet dat ik haar steun, maar ergens wel tenenkrullend hoe ze voor een paar duizenden euro's behandeld wordt, als je dat vergelijkt met hoe El Kaouakibi de Staat voor ettelijke honderdduizenden euro's belazerd heeft en nog steeds een riant loon opstrijkt.
Het is ook wel gewoon laaghangend fruit natuurlijk. Een simpel wicht dat zwart op wit toegeeft belastingen te ontduiken vs een parlementslid (daar begint het al) dat allerhande constructies heeft opgezet.

Natuurlijk moeten beiden aangepakt worden maar zo'n Megan is wel een veel eenvoudigere situatie die niet al te veel moeite zal kosten denk ik
 
Als een platform als onlyfans dan nog bestaat, zie ik ze eerder proberen schakelen naar een job als coach die jongere vrouwen begeleidt om het maximale eruit te halen. De meer succesvolle vrouwen doen nu ook al zoiets.

Of net lezingen geven waarbij ze jonge meisjes waarschuwt voor de gevaren van dergelijke platformen, ze zou niet de eerste zijn die na enkele jaren "zoveel spijt" heeft met haar blote kont op internet te hebben gestaan op jonge leeftijd.

Maar ik vrees dat ze voor beide niet echt slim genoeg is.

Als je 20k per maand verdient ofzo dan moet je dat maar een paar jaar kunnen doen om evenveel te hebben als de normale mens.

Vaak leef je wel naar wat je verdient hé. Het uitgavenpatroon van iemand die 20k verdient is doorgaans volledig anders dan dat van iemand die 3k verdient. En zeker bij iemand die enerzijds duidelijk niet het scherpste mes uit het schof is en anderzijds leeft van bling bling dat sowieso al heel veel geld kost.
 
Goh, die hoeft niet elke dag 9-to-5 te gaan werken en als je haar Instagram checkt, staat dat vol met foto's van stranden hier en ginds. Zolang ze goed verdient met OnlyFans, zal die haar leven (op materieel vlak) een pak beter zijn dan dat van de normale mens.
Op dit moment uiteraard, wat ook al een teken is dat het uitgavenpatroon vrij hoog zal zijn ;)

De reacties hierboven gingen over wat er volgt als die 50 jaar zijn. Niet 100% vergelijkbaar maar er zijn zo statistieken uit de VS over hoe het afloopt met mensen die miljoenen verdienden in de NFL, NBA, NHL, etc. Conclusie is dat de overgrote meerderheid na een paar jaar financiële problemen heeft.
 
Op dit moment uiteraard, wat ook al een teken is dat het uitgavenpatroon vrij hoog zal zijn ;)

De reacties hierboven gingen over wat er volgt als die 50 jaar zijn. Niet 100% vergelijkbaar maar er zijn zo statistieken uit de VS over hoe het afloopt met mensen die miljoenen verdienden in de NFL, NBA, NHL, etc. Conclusie is dat de overgrote meerderheid na een paar jaar financiële problemen heeft.
Ook allemaal logisch gezien dat mensen zijn die geselecteerd zijn op "goed zijn in sport x", en zeker in de VS dan een of ander nutteloos diploma min of meer krijgen. Die drop je dan in een wereld waar het vol loopt met zo'n mensen, en anderen die er geld uit slaan.

OnlyFans is ook een beetje zo natuurlijk. Die Megan ziet er goed uit en heeft verder duidelijk weinig vaardigheden die haar kunnen helpen in het maken van doordachte keuzes
 
Niet dat ik haar steun, maar ergens wel tenenkrullend hoe ze voor een paar duizenden euro's behandeld wordt, als je dat vergelijkt met hoe El Kaouakibi de Staat voor ettelijke honderdduizenden euro's belazerd heeft en nog steeds een riant loon opstrijkt.
Hier was snelheid misschien meer van belang. Aangezien ze niets van haar inkomsten aangegeven had en aangezien ze al publiek de piste verkende om naar het buitenland te verhuizen zal de fiscus gedacht hebben dat het niet lang zou duren voor iemand met even weinig scrupules maar meer verstand haar duidelijk maakte dat ze best haar versie zou veranderen en zou zeggen dat haar inkomsten nu ook al in Dubai verdiend waren, dat ze een "vaste inrichting" had bij haar broer bvb. Door snel binnen te vallen zou de fiscus dan misschien hebben kunnen vaststellen dat dat het adres is waarop de activiteit plaatsvond en dat het ook zeker haar fiscale woonplaats is.

Da's slechts een theorie natuurlijk maar komt er op neer dat zo'n onderzoeken gebeuren op basis van de kenmerken van het dossier, en daar is de omvang van de fraude slechts één element in.

Al kan ik me ergens ook wel voorstellen dat men niet zover zou gaan als het niet zo'n publieke zaak was. Tegen dat de fiscus het parket betrekt en huiszoekingen houdt moet je in België meestal al enorm ver gaan, dit zal inderdaad wel één van de kleinere zaken zijn vermoed ik waarbij zoeits ooit is gebeurd en dat zal ook wel zijn omdat je dit niet kan laten bestaan in de media, iemand die gewoon stelt niets aan te geven zonder meteen lik op stuk te krijgen.
 
Het is ook wel gewoon laaghangend fruit natuurlijk. Een simpel wicht dat zwart op wit toegeeft belastingen te ontduiken vs een parlementslid (daar begint het al) dat allerhande constructies heeft opgezet.

Natuurlijk moeten beiden aangepakt worden maar zo'n Megan is wel een veel eenvoudigere situatie die niet al te veel moeite zal kosten denk ik
De vraag is ook: hoeveel inkomsten via onlyfans worden niet aangegeven en hoeveel geld wordt er doorgesluisd door politiekers.
 
Het is ook wel gewoon laaghangend fruit natuurlijk. Een simpel wicht dat zwart op wit toegeeft belastingen te ontduiken vs een parlementslid (daar begint het al) dat allerhande constructies heeft opgezet.

Natuurlijk moeten beiden aangepakt worden maar zo'n Megan is wel een veel eenvoudigere situatie die niet al te veel moeite zal kosten denk ik

Feit, al heb ik het niet over dat ze aangepakt wordt, wel op de manier waarop. Ze dient bestraft te worden door de fiscus, spreekt voor zich. Maar om in de vroege ochtenduren van het bed gelicht te worden, 6 uur op politiekantoor te vertoeven, etc.
Ik krijg een beetje de indruk dat ze wordt gebruikt als schoksignaal naar de rest van die wereld toe om toch maar zeker netjes belastingen te betalen.
 
Feit, al heb ik het niet over dat ze aangepakt wordt, wel op de manier waarop. Ze dient bestraft te worden door de fiscus, spreekt voor zich. Maar om in de vroege ochtenduren van het bed gelicht te worden, 6 uur op politiekantoor te vertoeven, etc.
Ik krijg een beetje de indruk dat ze wordt gebruikt als schoksignaal naar de rest van die wereld toe om toch maar zeker netjes belastingen te betalen.
Ja, kan wel. Zoals @beryl zegt is het misschien de bedoeling om andere gebruikers van OnlyFans niet op ideeën te brengen.
 
Feit, al heb ik het niet over dat ze aangepakt wordt, wel op de manier waarop. Ze dient bestraft te worden door de fiscus, spreekt voor zich. Maar om in de vroege ochtenduren van het bed gelicht te worden, 6 uur op politiekantoor te vertoeven, etc.
Ik krijg een beetje de indruk dat ze wordt gebruikt als schoksignaal naar de rest van die wereld toe om toch maar zeker netjes belastingen te betalen.
De BBI mag u bij u thuis ook uit uw bed halen hè.
Als ze een ruimte beroepsmatig gebruikt dan zkr.

En met die opmerking van verhuizen naar Dubai misschien schrik voor vluchtgevaar?
Nuja telt ook als signaal voor andere
 
Terug
Bovenaan