Matchfixing en verdachte financiële transacties in de Jupiler Pro League

Ik wil niet weten wat nonkel Herman dankzij Bayat allemaal in zijnen zak heeft kunnen steken.

Het voetbal heeft intussen al lang blijk gegeven van schuldbesef over het verleden en van een grote bereidheid om het in de toekomst transparanter en correcter aan te pakken.

Misschien nog even Peter Vandenbempt quoten. We gaan de komende weken serieus wat volk zien draaien en keren... :lol:

Alsof er maar € 800 000 in zwart geld zou circuleren. Slim gezien van onze heer Veljkovic. Gaat toch echt over miljoenen die weer niet teruggehaald zijn.

Gevolg: nog vriendjes met allemaal en hij begint gewoon opnieuw hoor.

Alsof er maar € 800 000 in zwart geld zou circuleren. Slim gezien van onze heer Veljkovic. Gaat toch echt over miljoenen die weer niet teruggehaald zijn.

Gevolg: nog vriendjes met allemaal en hij begint gewoon opnieuw hoor.

:crazy::crazy::crazy::crazy:

Ik ben er zeker van dat Van Holsbeeck met Bayat veel meer heeft uitgestoken dan met Veljkovic (zoveel transfers die anders niet te verklaren vielen), maar de vraag is of daar veel van bewezen kan worden. Daar vrees ik wat voor. Door dat spijtoptant-zijn zal er rond Veljkovic mogelijk meer op tafel gelegd zijn.
Nu niet alleen met Van Holsbeeck, ook de andere topclubs deden stuk voor stuk rare transfers met Bayat. En bij de kleine clubs was 't niet beter.

Wat mij blijft storen is dat elke Anderlechtsupporter al jarenlang riep dat Herman ons in 't zak zette, maar geen enkele journalist wilde daar achter aan gaan. Zo ne zogezegd integere Peter Vandenbempt koos zelfs erg vaak heel opzichtig de kant van Herman en wist dan allerlei politieke zaakjes goed te beschrijven. Om dan nu te komen vertellen dat hij het wel allemaal wist. Mja. Zulke figuren (idem voor Keygnaert) hebben voor mij ook elke geloofwaardigheid verloren, deden te veel de ogen dicht omdat ze hun relaties wilden behouden. Medeschuldig.

Van al die grote journalisten heb ik dan nog altijd het meest respect voor een Filip Joos die altijd gezegd heeft zich ver van politiek in voetbalclubs weg te houden en zich gewoon enkel en alleen met het spelletje bezig te houden.

Ik ben er zeker van dat Van Holsbeeck met Bayat veel meer heeft uitgestoken dan met Veljkovic (zoveel transfers die anders niet te verklaren vielen), maar de vraag is of daar veel van bewezen kan worden. Daar vrees ik wat voor. Door dat spijtoptant-zijn zal er rond Veljkovic mogelijk meer op tafel gelegd zijn.
Nu niet alleen met Van Holsbeeck, ook de andere topclubs deden stuk voor stuk rare transfers met Bayat. En bij de kleine clubs was 't niet beter.

Wat mij blijft storen is dat elke Anderlechtsupporter al jarenlang riep dat Herman ons in 't zak zette, maar geen enkele journalist wilde daar achter aan gaan. Zo ne zogezegd integere Peter Vandenbempt koos zelfs erg vaak heel opzichtig de kant van Herman en wist dan allerlei politieke zaakjes goed te beschrijven. Om dan nu te komen vertellen dat hij het wel allemaal wist. Mja. Zulke figuren (idem voor Keygnaert) hebben voor mij ook elke geloofwaardigheid verloren, deden te veel de ogen dicht omdat ze hun relaties wilden behouden. Medeschuldig.

Van al die grote journalisten heb ik dan nog altijd het meest respect voor een Filip Joos die altijd gezegd heeft zich ver van politiek in voetbalclubs weg te houden en zich gewoon enkel en alleen met het spelletje bezig te houden.
Het ergste was eigenlijk dat HvH vooral incompetent overkwam, nog voor hij als malafide werd bestempeld. En toch kon hij jarenlang zijn gang gaan. Maar goed, het is niet gek dat een platte gepriviligeerde worst zonder ruggengraat zoals Roger VDS dat niet opmerkt en nooit zou denken om iemand te beoordelen op zijn kwaliteiten ipv op basis van wie hij kent.

Binnen die sfeertjes worden heel lang en heel vaak handjes boven hoofdjes gehouden die anders heel snel zouden rollen. Het is geen mysterie waarom in de voetbalwereld op dat niveau zelden ontslagen vallen. Terwijl Herman, naast een paar deftige transfers dat ook telkens moest opvolgen met een stroom aan belachelijke transfers die de winst van de eerste volledig deden wegsmelten. Een deftige Argentijn moest gevolgd worden door 2-4 slechte. Daar is ongetwijfeld telkens heel veel geld onder tafel tot bij HvH gekomen.

Op zich niet zo heel gek dat die dingen gebeuren, maar dat team van incompetente fils à papas is er wel in geslaagd om de grootste club van ons land, met voormalig groots Europees aanzien, helemaal neer te halen. Anderlecht staat echt voor een proces van 5-8 jaar om terug consistent competitief te worden. Bij Brugge was het ook een zielige crisis een tijdje terug. Stoelendans op bepaalde posities, kut trainers, afschuwelijke transfers, ... Maar ze zijn meteen wel het bewijs dat je zeker kan terugkomen van zoiets. Je hebt wel competente mensen op de juiste plaats nodig. Terwijl het bij Anderlecht nog wel steeds neerkomt op mensen die IRL Football Manager willen spelen en nog wat mensen die toevallig uit de juiste balzak zijn gespoten. Anderlecht moet kwaliteit op en naast het veld opzoeken.

Ze mogen het stilaan naar buiten brengen ik ben echt benieuwd ook al zal mijn Club er ook tussen zitten. En vooral benieuwd of ze echt matchfixing gaan onderzoeken.

Ze mogen het stilaan naar buiten brengen ik ben echt benieuwd ook al zal mijn Club er ook tussen zitten. En vooral benieuwd of ze echt matchfixing gaan onderzoeken.
Matchfixing gaat niet vervolgd worden volgens eerdere berichten omdat daar niet echt bewijzen van zijn, en de woorden van een spijtoptant moeten gestaafd kunnen worden met extra bewijsmiddelen. Voor de fraude hield Veljkovic bv een boekhouding bij en zijn er telefoontaps. Voor matchfixing enkel wat beschuldigingen.

Van Holsbeeck zou Hanni een grote loonsverhoging hebben gegeven als indirecte betaling aan Veljkovic om Delferriere te beïnvloeden in de match tussen Anderlecht en Club Brugge in de titelstrijd van 2017.

Interessante reportage, het voetbal is gewoon ziek. En dit is dat enkel het verhaal van 1 makelaar. Wat met Boyat? Wie fixte Eupen moeskroen? Die antwoorden gaan we waarschijnlijk nooit krijgen vermoed ik

Interessante reportage, het voetbal is gewoon ziek. En dit is dat enkel het verhaal van 1 makelaar. Wat met Boyat? Wie fixte Eupen moeskroen? Die antwoorden gaan we waarschijnlijk nooit krijgen vermoed ik
En de overheid natuurlijk mooi gezwicht voor de zielige smeekbede van de Pro League een paar weken geleden. Blijkt dat de helft van de clubs in 1A vrolijk zit te sjoemelen en van de staat steelt.

Terug
Bovenaan