Matchfixing en verdachte financiële transacties in de Jupiler Pro League

De clubs die genoemd zijn.. benieuwd of het over trainers en/of voorzitters gaat. Imo een groot verschil van hoe er naar gekeken kan worden. Genk,Maes en Lambrechts lijken mij het duidelijkst als ik Peter VDB hoorde deze ochtend.

RSCA had geen banden met Veljkovic? Zou wel straf zijn dat ze bij gebrek aan bewijs, omdat het daar vooral constructies zijn met Bayat, de dans ontspringen.

Mogelijks dit, mogelijks dat, er zou dit, die zou dat, heb gehoord dat, ... vooralsnog vele speculatie en gazetten-zever (die zelf natuurlijk met eigen agenda schrijven -> sensatie -> kliks = inkomsten).

Ik wil het allemaal nog wel eens zien. Er gaat al jaren zogezegd vanalles aan licht komen; in realiteit: scheet in een fles.

RSCA had geen banden met Veljkovic? Zou wel straf zijn dat ze bij gebrek aan bewijs, omdat het daar vooral constructies zijn met Bayat, de dans ontspringen.

De dans ontspringen. :)

Tis niet dat de club beter geworden is van het gefoefel van Van Holsbeeck en Bayat. Wil niet weten hoeveel centen die in hunne zak hebben gestoken, om van de structurele verzwakking van de club nog te zwijgen.

Met clubs te laten degraderen maak je trouwens enkel het Belgisch voetbal kapot vind ik. Ga vol achter de mensen die dit hebben veroorzaakt. En geef die stevige straffen.

Stel je voor dat men Club, Genk, Anderlecht, Standard en Gent moet laten zakken.

Waarmee ik niet wil zeggen dat men clubs niet mag straffen.

Laatst bewerkt:

Tis niet dat de club beter geworden is van het gefoefel van Van Holsbeeck en Bayat. Wil niet weten hoeveel centen die in hunne zak hebben gestoken, om van de structurele verzwakking van de club nog te zwijgen.

Met clubs te laten degraderen maak je trouwens enkel het Belgisch voetbal kapot vind ik. Ga vol achter de mensen die dit hebben veroorzaakt. En geef die stevige straffen.

Stel je voor dat men Club, Genk, Anderlecht, Standard en Gent moet laten zakken.

dus omdat het de grote ploegen zijn, mogen ze eventueel niet zakken? Iedereen gelijk voor de wet zou ik zeggen

Sommigen opperen dat je een onderscheid moet maken tussen de bestuursleden en de club
In ons geval is dat makkelijk, gezien we al 20j met dezelfde bestuursleden opgezadeld zitten :unsure:

Fraude, omkoping etc mag echt wel zwaar bestraft worden. En degradatie zou daar 1 van moeten zijn. Met omkopen en frauderen maak je het Belgisch voetval ook kapot (alsof het Belgisch voetbal iets voorstelt). Mechelen is de dans ontsprongen en is nooit echt gestraft geweest. Dus ik zie het het niet snel gebeuren dat ze een club als Anderlecht (indien er harde bewijzen zijn) gaan laten degraderen.

Tuurlijk gaan ze nooit een ploeg laten degraderen.
Is het niet de pro league of andere organen vol bobo's met banden in de clubs die moet beslissen over degradatie? Dan is de reden waarom er geen ploeg zal zakken meteen gekend he.
Ze zullen er wel een draai aan geven, een paar personen gaan eens lichtje op de vingers getikt worden en de dag erna staan de bevriende makelaars gewoon terug op de parking. Als er al harde bewijzen komen trouwens, dit lijkt meer en meer richting scheet in een fles te gaan.

Imo moet je geen club straffen maar gewoon de persoon … degraderen lol
Nee , laat die losers is gewoon dokken .

Ik hoop dat Club er niet teveel tussen zit, maar vrees ervoor. Als je nu het de loopbaan bekijkt van Leko die man is maar op 1 ding uit Geld, de transfers van Letica, tomecak hangt toch een geurtje aan. Ik weet niet of wij totaal niet meer werken met Bayat, al zal dat moeilijk zijn om er totaal niet mee te werken gezien die makelaar is van de helft van JPL spelers/trainers.
Heeft toch efkes in den bak gezeten wegens horloges niet ?

Imo moet je geen club straffen maar gewoon de persoon … degraderen lol
Nee , laat die losers is gewoon dokken .
De clubs varen toch (eventjes) wel bij mogelijke omkoping en fraude. Als je een titel letterlijk koopt, dan haal je er toch voordeel uit als volledige club toch wel zeker. Licentie afnemen en laten wegrotten zo ver mogelijk. Omkoping in een sport is echt het laagste van het laagste.

De clubs varen toch (eventjes) wel bij mogelijke omkoping en fraude. Als je een titel letterlijk koopt, dan haal je er toch voordeel uit als volledige club toch wel zeker. Licentie afnemen en laten wegrotten zo ver mogelijk. Omkoping in een sport is echt het laagste van het laagste.
Vind ik totaal niet dus.
Vergelijk het met een bedrijf , als er iemand in je bedrijf fraude pleegt zonder dat je het weet , dan moet volgens jpuw regel heel het bedrijf dicht ?

Als er effectief een titel is gekocht geweest dan moet de club ook gewoon gestraft worden hè, was me dat nu. :laugh:

Het minste wat je dan kan doen is toch wel die titel afnemen.

Het moeilijkste lijkt mij om het te bewijzen.

Stel dat Vanholsbeek heeft gezegd aan Velkovic "Als we kampioen spelen brengt dat veel op, ook voor uw spelers, dus zorg dat uw vriend delferiere geen domme dingen doet"

Anderlecht pakt de titel, Hanni krijgt een beter contract, Velkovic pakt commissie en koopt daarmee een horloge voor delferiere.
Op zich heeft Anderlecht geen zaken met wat Velkovic met zijn geld doet hè, dus zijn zij dan strafbaar ?

Toch ook een gigantisch verschil tussen omkoping en bepaalde vormen van fraude.

Zo denk ik niet dat bv een Van Holsbeeck nog veel bezig was om de club Anderlecht te helpen die laatste jaren. Maar eerder zijn eigen belangen. Waarmee ik maar wil zeggen dat een club ook benadeeld kan worden door fraude van managers en makelaars.

Laatst bewerkt:
Vind ik totaal niet dus.
Vergelijk het met een bedrijf , als er iemand in je bedrijf fraude pleegt zonder dat je het weet , dan moet volgens jpuw regel heel het bedrijf dicht ?
Je hebt verschillende types fraude hé, je hebt een werknemer die het bedrijf oplicht en dan moet idd werknemer gestraft worden. Maar als effectief een bedrijf fraudeert om voor zijn eigen positie te be vooroordelen dan worden idd de bedrijven gestraft en het mgt. Soms worden dan effectief de bedrijven gestraft met sluiting.

Als RSCA idd een titel heeft gekocht moet het bestuur en effectief de club gestraft worden.

Je hebt verschillende types fraude hé, je hebt een werknemer die het bedrijf oplicht en dan moet idd werknemer gestraft worden. Maar als effectief een bedrijf fraudeert om voor zijn eigen positie te be vooroordelen dan worden idd de bedrijven gestraft en het mgt. Soms worden dan effectief de bedrijven gestraft met sluiting.

Als RSCA idd een titel heeft gekocht moet het bestuur en effectief de club gestraft worden.
Maar is een degradatie toch niet proportioneel omdat het krapuul die daarvoor verantwoordelijk zou zijn, niets meer met de club te maken heeft.

Die titel moet imo sowieso worden afgepakt als dit zo zou zijn, en een geldboete lijkt mij ook maar normaal. Maar verder zijn het toch vooral de individuen die we zwaar gestraft willen zien worden. Ipv het Belgisch voetbal te gaan onthoofden door een hoop topclubs te laten degraderen.

Het Belgisch voetbal onthoofden…Eupen en Union staan op plaatsen 1 en 2 :laugh:
Dus “topclubs” mogen fixen maar mogen niet (zwaar) gestraft worden in naam van het Belgisch voetbal…Ik vind dat dikke zever. Wie matchen (titels) koopt verdiend degradatie, zo laag mogelijk. Supporters kiezen helaas niet wie er aan het roer zit, net zoals welke transfers er gebeuren.

Het Belgisch voetbal onthoofden…Eupen en Union staan op plaatsen 1 en 2 :laugh:
Dus “topclubs” mogen fixen maar mogen niet (zwaar) gestraft worden in naam van het Belgisch voetbal…Ik vind dat dikke zever. Wie matchen (titels) koopt verdiend degradatie, zo laag mogelijk. Supporters kiezen helaas niet wie er aan het roer zit, net zoals welke transfers er gebeuren.
Zo laag mogelijk dan nog.
Das gewoon populistisch gezwets.

Dus als pakweg Brugge, Gent, Genk, Standard, Anderlecht zouden moeten degraderen naar 4 de provinciale, denk jij oprecht dat dit het Belgisch voetbal ten goede gaat komen?

Je straft er enkel mensen mee die daar mogelijks niets mee te maken hadden.

Maar juist ja, Union en Eupen zullen den boel wel recht houden. :)
Worden mooie tv contracten.

En ik zeg toch nergens dat kleine clubs moeten degraderen in zo een geval?
Ik vind degradatie voor veel gevallen gewoon een veel te zware straf. Ook als dit met kleinere clubs zou zijn.

Terug
Bovenaan