CaseBlue
Well-known member
Tgoch, ze hebben wel een punt hoor.Ja, je betaalt belastingen op je VAA.
Maar Roamen buiten de EU noem ik ook geen basisgebruik om eerlijk te zijn.
En ik ben 99% zeker van dat roaming buiten de EU bij mij al uitgeschakeld is onafhankelijk de instellingen van de smartphone zodat er niets accidenteel gebeurt.
Het is een beetje dat onnozel gedoe van velen die zeggen "Ik kan niet torrenten op mijn bedrijfslaptop dus ik kan het niet privé gebruiken" ,"Ik kan steam niet installeren op mijn bedrijfslaptop dus er is geen privé gebruik." en al dat ander gezever.
Een bedrijfslaptop is geen persoonlijke laptop en dat heeft veel implicaties. Los van privacy en rechten die je niet hebt op die laptop. Ik kan die laptop niet nemen en er linux op zetten bijvoorbeeld. Ofja, ik kan dat wel, maar dan kan ik er niet meer op werken...
Maar een bedrijfslaptop is naar mijn mening een stuk gerief van je werk die je nodig hebt en persoonlijk doe ik zelden tot nooit persoonlijke zaken op de bedrijfslaptop. Dat je tijdens de werk-uren even je gmail checkt is niet hetzelfde als deze buiten je werkuren voor persoonlijke zaken gebruiken. Ik vind VAA op een bedrijfslaptop niet helemaal terecht. Ik het omgekeer stellen: meestal kan je uw job doen met je persoonlijk gsm ook en je kan ook je persoonlijke wagen gebruiken om rond te rijden van en naar het werk.
Een bedrijfslaptop kan je niet zomaar vervangen met eentje van de media-markt, voor een heleboel redenen.
VAA op gsm(abbo) en wagen, is iets anders.
.