Loontrekkende vs ambtenaar

Als het kan volgens de wet is het mij nog onduidelijker waarom wij er gene hebben.. 😅
Dus tell me, welke dienst/functie 😄
Elke dienst en functie mag dit geven

Jij hebt het over dienstwagens denk ik dan toch. Vandaar ook geen VAA. Mandaathouders hebben idd soms een dienstwagen en heel soms een chauffeur.

Statutaire ambtenaren hebben geen salariswagens, heb het destijds expliciet gevraagd. Dus uw stelling klopt niet.
Nee bedrijfswagen: auto zonder chauffeur die ook in vrije tijd gebruikt mocht worden

Niemand in België heeft een salariswagen aangezien dat niet bestaat

Laatst bewerkt:
Elke dienst en functie mag dit geven

Nee bedrijfswagen: auto zonder chauffeur die ook in vrije tijd gebruikt mocht worden

Niemand in België heeft een salariswagen aangezien dat niet bestaat
Ik kan enkel voor federale ambtenaren spreken maar daar bestaan er enkel maar dienstvoertuigen voor specifieke functies en voor mandaathouders.
Je kan een ambtenaar dus niet zomaar een auto geven. Er is geen KB die dit regelt. Het statuut laat geen loon of extra toelagen zomaar toe. Zo is het in ieder geval uitgelegd, anders zou mijn dienst dat morgen al geven. Leasefietsen heeft al 5 jaar geduurd btw 🙂.

Je bedoelt misschien iets anders dan ik?

Jij hebt het over dienstwagens denk ik dan toch. Vandaar ook geen VAA. Mandaathouders hebben idd soms een dienstwagen en heel soms een chauffeur.

Statutaire ambtenaren hebben geen salariswagens, heb het destijds expliciet gevraagd. Dus uw stelling klopt niet.

6% van "overheidsmedewerkers" hebben een bedrijfswagen. (volgens een jobat artikel. Bron een tikkeltje betwistbaar want jobat publiceert soms pure rommel.)

Ik dacht bijvoorbeeld dat ik vacatures zag bij de "loodsen" of waterwegen waar ze bedrijfswagens gaven. (Vlaanderen dus)
Inse sommige in de absolute topmanagement hebben ook bedrijfswagens (met soms een chauffeur) erbij.

Federaal is er nauwelijks bedrijfswagens.
Los van de auto’s van de ministers telt de federale overheid vandaag zo’n 920 auto’s, de voertuigen van politie en defensie niet meegerekend.

Het gaat hoofdzakelijk om auto’s die gebruikt worden voor dienstverplaatsingen, denk aan sociale inspecteurs die zich naar een controle begeven. “Van 65.000 ambtenaren – de meesten komen met de trein werken – zijn er maar 170 met een functiewagen.” Zeg maar een firmawagen. Enkel het topmanagement van de administratie heeft zo’n functiewagen.

Laatst bewerkt:
Ik kan enkel voor federale ambtenaren spreken maar daar bestaan er enkel maar dienstvoertuigen voor specifieke functies en voor mandaathouders.
Je kan een ambtenaar dus niet zomaar een auto geven. Er is geen KB die dit regelt. Het statuut laat geen loon of extra toelagen zomaar toe. Zo is het in ieder geval uitgelegd, anders zou mijn dienst dat morgen al geven. Leasefietsen heeft al 5 jaar geduurd btw 🙂.

Leasefietsen voor federale ambtenaren? Bij ons toch nog niet. Hopelijk komt dat er ook want de fietsvergoeding is wel interessant geworden, 35c dacht ik.
En extra toelagen zijn wel mogelijk, daar is een KB voor waar dat allemaal instaat.

6% van "overheidsmedewerkers" hebben een bedrijfswagen.

Ik dacht bijvoorbeeld dat ik vacatures zag bij de "loodsen" of waterwegen waar ze bedrijfswagens gaven.
Inse sommige in de absolute topmanagement hebben ook bedrijfswagens (met soms een chauffeur) erbij
Ja, ik heb het enkel over federale statutairen omdat ik dat met zekerheid weet. Een auto kan enkel voor specifieke functies bij federale statutairen. Contractuelen en statutairen bij de gewesten etc is mss iets anders.

Leasefietsen voor federale ambtenaren? Bij ons toch nog niet. Hopelijk komt dat er ook want de fietsvergoeding is wel interessant geworden, 35c dacht ik.
En extra toelagen zijn wel mogelijk, daar is een KB voor waar dat allemaal instaat.
Het is sinds recent toegelaten. Maar de FOD waar je werkt kan kiezen of ze het aanbieden of niet dacht ik. In tegenstelling tot wagens waar het dus niet kan tenzij voor specifieke functies.

add: extra vergoedingen kunnen als volgt:
Onverminderd de regels betreffende de administratieve
en de begrotingscontrole worden de toelagen vastgesteld
door Onze bevoegde Minister of Ministers, na
beraadslaging in de Ministerraad.

Als er een MB of KB morgen verschijnt dat een bedrijfswagen kan, dan pas zal het mogen. Momenteel vestaat het dus gewoon niet.

Laatst bewerkt:

Keuze van de werkgever om er al dan niet van gebruik te maken.
Algemene wetgeving laat het toe
Dat de overheid als werkgever via KB het niet toelaat voor merendeel van de functies is niet relevant
Ook in de privé zijn er veel bedrijven die het aanbieden voor beperkte groep

Dat de overheid als werkgever via KB het niet toelaat voor merendeel van de functies is niet relevant
Dat is toch het enige dat relevant is?
De wet laat het niet toe, dus we mogen het niet geven. Hoewel mijn werkgever het graag zou willen. In de privé geeft de werkgever het gewoon.

Het feit dat het niet toegelaten is, is bijzonder relevant.

Kan je iets specifieker zijn, want je blijft maar rond de pot draaien hé. Je blijft het vaag en algemeen houden.

De 3 mogelijke statuten in België zijn: werknemer, ambtenaar & zelfstandige. Statutaire ambtenaren zijn geen werknemers, dus de overheid is daar geen werkgever. Dus gelieve je specifieke "algemene wetgeving" eens te geven die ook van toepassing is.

Kan je iets specifieker zijn, want je blijft maar rond de pot draaien hé. Je blijft het vaag en algemeen houden.

De 3 mogelijke statuten in België zijn: werknemer, ambtenaar & zelfstandige. Statutaire ambtenaren zijn geen werknemers, dus de overheid is daar geen werkgever. Dus gelieve je specifieke "algemene wetgeving" eens te geven die ook van toepassing is.
Wie is dan wel de werkgever van statutair ambtenaren volgens u? Marc Coucke?

Van de website van de sociale zekerheid:
Ambtenaren hebben een vast arbeidscontract of een benoeming bij een werkgever die tot de overheid behoort.

Toon mij eens de algemene wetgeving die verbiedt dat ambtenaren een bedrijfswagen kunnen krijgen. Heb dat nog nergens gevonden

Moesten er geen bestaan bij de federale overheid zou deze pagina niet bestaan:

Laatst bewerkt:
Dat is toch het enige dat relevant is?
De wet laat het niet toe, dus we mogen het niet geven. Hoewel mijn werkgever het graag zou willen. In de privé geeft de werkgever het gewoon.

Het feit dat het niet toegelaten is, is bijzonder relevant.
Toon me dan eens de wetgeving die het verbiedt
KB en wet zijn geen synoniemen

En aangezien er bedrijfswagens bestaan bij de federale overheid (zie vorige post) is ergens verbod

Ik vraag mij toch af wat iedereen uitsteekt met zijn bedrijfsgsm en laptop. Je kan perfect de basisprivé verrichten van je bedrijfslaptop.
Update doen van de grasmaaier, nope...

Die bedrijfslaptop kost je geld.
Net zoals smartphone.

Vanaf je door Zwitserland bent gereden is die in fout gegaan omdat je over je limiet bent gegaan.

Je kan dus niets meer doen buiten zelf een esim of lokale sim kopen. Daarenboven blijven ze ook gewoon bellen.

Toon mij eens de algemene wetgeving die verbiedt dat ambtenaren een bedrijfswagen kunnen krijgen. Heb dat nog nergens gevonden
Omgekeerde wereld... Jij kwam met de stelling af, dan moet het tegendeel niet bewezen worden door iemand anders hé. Jij moet je (overigens heel algemene) stelling maar staven. Daarom dat ik je vroeg om je stelling te staven en het nu opnieuw doe.

En nee, je link naar BOSA dat enkel voor mandaathouders geldt, is geen bewijs:

Wat is het statuut van de mandaathouder?​

Ongeacht de arbeidsrechtelijke situatie vóór het mandaat (ambtenaar, zelfstandige, contractueel, … ) is het statuut van het Rijkspersoneel op de mandaathouder van toepassing tijdens zijn mandaat. Er zijn evenwel afwijkende bepalingen. Zo moet de mandaathouder bijvoorbeeld geen stage doorlopen en zijn er specifieke reglementaire bepalingen voor de selectie, verlof, evaluatie, verloning, deelname aan selectiecommissies , enz. , die afwijken van het statuut van het overheidspersoneel (koninklijk besluit 02.10.1937).

6% van "overheidsmedewerkers" hebben een bedrijfswagen. (volgens een jobat artikel. Bron een tikkeltje betwistbaar want jobat publiceert soms pure rommel.)

Ik dacht bijvoorbeeld dat ik vacatures zag bij de "loodsen" of waterwegen waar ze bedrijfswagens gaven. (Vlaanderen dus)
Inse sommige in de absolute topmanagement hebben ook bedrijfswagens (met soms een chauffeur) erbij.

Federaal is er nauwelijks bedrijfswagens.
Los van de auto’s van de ministers telt de federale overheid vandaag zo’n 920 auto’s, de voertuigen van politie en defensie niet meegerekend.

Het gaat hoofdzakelijk om auto’s die gebruikt worden voor dienstverplaatsingen, denk aan sociale inspecteurs die zich naar een controle begeven. “Van 65.000 ambtenaren – de meesten komen met de trein werken – zijn er maar 170 met een functiewagen.” Zeg maar een firmawagen. Enkel het topmanagement van de administratie heeft zo’n functiewagen.
920 voertuigen. Incl dus de voertuigen van oa. Douane, fod economie,...

Voor onze dienst staat er 1 auto op de parking. Voor 12 collega's.
Uiteraard op voorhand te reserveren en af te halen/terug te brengen na de dienst opdracht

Dat is geen firmawagen hè 😂

KB en wet zijn geen synoniemen
Een KB is gewoon een materiële wet he. Aub niet beginnen met pseudo-academische sofismen omdat je uw gelijk niet kan halen.

Wie is dan wel de werkgever van statutair ambtenaren volgens u? Marc Coucke?

Van de website van de sociale zekerheid:

Moesten er geen bestaan bij de federale overheid zou deze pagina niet bestaan:

Er is een belangrijk verschil tussen een algemene en specifieke bepaling. En daarnaast ook niet tussen het niet bestaan van een verbod en het toelaten van iets.

Spijtig dat je blijft volharden in plaats van te aanvaarden dat je verkeerd bent. Een ambtenaar kan geen bezoldiging krijgen behoudens wat door de ministerraad is vastgelegd.

Omgekeerde wereld... Jij kwam met de stelling af, dan moet het tegendeel niet bewezen worden door iemand anders hé. Jij moet je (overigens heel algemene) stelling maar staven. Daarom dat ik je vroeg om je stelling te staven en het nu opnieuw doe.
Aangezien er geen verbod te vinden is, is het toegelaten
En nee, je link naar BOSA dat enkel voor mandaathouders geldt, is geen bewijs:
Dus er zijn er (weliswaar slechts in bepaalde functies)
Een KB is gewoon een materiële wet he. Aub niet beginnen met pseudo-academische sofismen omdat je uw gelijk niet kan halen.

Er is een belangrijk verschil tussen een algemene en specifieke bepaling. En daarnaast ook niet tussen het niet bestaan van een verbod en het toelaten van iets.

Spijtig dat je blijft volharden in plaats van te aanvaarden dat je verkeerd bent. Een ambtenaar kan geen bezoldiging krijgen behoudens wat door de ministerraad is vastgelegd.
Een werknemer kan geen bezoldiging krijgen behoudens wat zijn werkgever beslist
Werkgever kan wel elke bezoldiging (of beter gezegd loonelement) geven die wettelijk mag

Update doen van de grasmaaier, nope...

Die bedrijfslaptop kost je geld.
Net zoals smartphone.

Vanaf je door Zwitserland bent gereden is die in fout gegaan omdat je over je limiet bent gegaan.

Je kan dus niets meer doen buiten zelf een esim of lokale sim kopen. Daarenboven blijven ze ook gewoon bellen.

Ja, je betaalt belastingen op je VAA.

Maar Roamen buiten de EU noem ik ook geen basisgebruik om eerlijk te zijn :p.
En ik ben 99% zeker van dat roaming buiten de EU bij mij al uitgeschakeld is onafhankelijk de instellingen van de smartphone zodat er niets accidenteel gebeurt.

Het is een beetje dat onnozel gedoe van velen die zeggen "Ik kan niet torrenten op mijn bedrijfslaptop dus ik kan het niet privé gebruiken" ,"Ik kan steam niet installeren op mijn bedrijfslaptop dus er is geen privé gebruik." en al dat ander gezever.

Aangezien er geen verbod te vinden is, is het toegelaten
Dat is zo'n scheve redenering.
Jij hebt het niet gevonden. Ik heb nog niet gezocht, want het is ook niet aan mij om het tegendeel te bewijzen.

Zoals menig vrouw kan beamen: het is niet omdat iets niet gevonden wordt, dat het daarom niet bestaat :coolbrows:

Dat is zo'n scheve redenering.
Jij hebt het niet gevonden. Ik heb nog niet gezocht, want het is ook niet aan mij om het tegendeel te bewijzen.

Zoals menig vrouw kan beamen: het is niet omdat iets niet gevonden wordt, dat het daarom niet bestaat :coolbrows:
Omdat het niet bestaat
Wanneer er geen verbodsbord staat mag je een straat in. Jij wilt dat ik aantoon dat er een bord staat dat aangeeft dat je er in mag (wat niet eens bestaat)

Jullie verwarren gewoon wetgever en werkgever met elkaar
Wetgever laat het toe maar werkgever maakt er enkel in A6/5 functies gebruik van

Terug
Bovenaan