Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bleep - We specialise in independent and innovative music regardless of genre or format. Working with labels and artists around the globe, we bring you a hand-picked selection of music for your ears and your feet.
Album van het jaar: Topical Dancer - Bolis Pupul & Charlotte Adigéry
Release begin 2022 en het ganse jaar grijsgedraaid.
Knappe productie van de Dewaele bros en zonder twijfel één die in mijn all-time favourites zal belanden.
Muzikaal dieptepunt van het jaar: 25/04/22 - Overlijden van Henny Vrienten
Een persoonlijke muzikale held is niet meer en mijn hart bloedt nog steeds als ik er aan denk. Hij was zonder twijfel de beste songwriter uit onze lage landen.
Muzikake ontdekking: Phoebe Bridgers
Indie rock, met een fluwelen kantje. Ik ben fan!
Hit van het jaar: Rema - Calm Down
Vind het moeilijk om iets te kiezen, omdat ik weinig echte "hits" ontdekt heb, maar deze mag wel 2022 overleven en de geschiedenisboeken in.
Oei nu moet ik mijn lijstje wel posten, ook al is SZA pas uit gekomen en komt Little Simz komende week met een nieuw album. Misschien keer ik er in januari nog eens naar terug! Soit, muziek ranken is natuurlijk een beetje stom dus dit is gewoon een lijst van de albums waar ik het meest van genoten heb. De top 5 ligt relatief vast, alles erachter zou afhankelijk van het moment waarschijnlijk wat van plaats kunnen verwisselen. Als ik zo'n lijstje maak, valt me ook altijd op hoe snel ik iets goed vind. Ik ben niet zo'n moeilijke luisteraar!
Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You
Jockstrap - I Love You Jennifer B
Lucrecia Dalt - ¡Ay!
Fontaines DC - Skinty Fia
caroline - caroline
Whatever The Weather - Whatever The Weather
Black midi - Hellfire
Black Country, New Road - Ants From Up There
Cate Le Bon - Pompeii
Sarah Davachi - Two Sisters
Pusha T - It's Almost Dry
The Smile - A Light For Attracting Attention
Florist - Florist
Kali Malone - Living Torch
Alvvays - Blue Rev
Special Interest - Endure
Gospel - The Loser
Charlotte Adigery & Bolis Pupul - Topical Dancer
Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
Mary Halvorson - Amaryllis/Belladonna
Sudan Archives - Natural Brown Prom Queen
Joan Shelley - The Spur
Soul Glo - Diaspora Problems
JID - The Forever Story
Beach House - Once Twice Melody
Claire Rousey - Everything Perfect Is Already Here
Chat Pile - God's Country
Oren Ambarchi - Shebang/Ghosted
Daniel Avery - Ultra Truth
The Comet Is Coming - Hyper-Dimensional Expansion Beam
Big Thief als nummer 1 was een makkelijke keuze, mijn meest beluisterde album en een plaat waar ik doorheen het jaar heel wat steun van kreeg op moeilijkere momenten. De muziek erop is als een warm dekentje. Caroline is de grootste slow burn in de lijst, een plaat die vrij vroeg op het jaar uitgekomen is maar die pas recent echt een klik gemaakt heeft. Whatever The Weather is voor mij de grootste bevestiging van het talent van Lorraine James tot nu toe, heerlijke ambient soundscapes in plaats van de nerveuze beats op haar ander werk. BCNR is hier een beetje in waardering gezakt omdat ik als persoon niet echt meer overeenkom met die grootse, heel persoonlijke muziek. Daarom is het soms wat vermoeiend, maar nog altijd een schitterend album. Uiteindelijk verkies ik het album van Jockstrap, fantastische leftfield popmuziek. Die plaat van Cate Le Bon vind ik ook geweldige eighties geïnspireerde popmuziek en is wat mij betreft ondergewaardeerd.
Alabaster DePlume - Gold
Alex G - God Save The Animals
Angel Olsen - Big Time
Arctic Monkeys - The Car
Beyoncé - Renaissance
Bill Callahan - YTI⅃AƎЯ
Billy Woods - Aethiopes
Binker & Moses - Feeding The Machine
Bjork - Fossora
Boris - W
Carla Dal Forno - Come Around
Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
Daniel Rossen - You Belong There
Dans Dans - 6
Denzel Curry - Melt My Eyez See The Future
Dry Cleaning - Stumpwork
Earl Sweatshirt - Sick!
Gilla Band - Most Normal
Goat - Oh Death
Gwenno - Tresor
Hikaru Utada - Bad Mode
Horse Lords - Comradely Objects
Horsegirl - Versions of Modern Performance
Jenny Hval - Classic Objects
Julia Jacklin - Pre Pleasure
Just Mustard - Heart Under
Kevin Morby - This Is A Photograph
Kikagaku Moyo - Kumoyo Island
Makaya McCraven - In These Times
Moin - Paste
Naima Joris - While The Moon
Natalia Lafourcade - Todo Las Flores
Nilüfer Yanya - PAINLESS
Nina Nastasia - Riderless Horse
No Age - People Helping People
OFF! - Free LSD
Oneida - Success
Porridge Radio - Waterslide, Diving Board, Ladder to the Sky
Panda Bear & Sonic Boom - Reset
Richard Dawson - The Ruby Cord
Rosalia - Motomami
Sarathy Korwar - Kalak
Shygirl - Nymph
Silvana Estrada - Marchita
Sofie Birch - Holotropica
The Soft Pink Truth - Is It Going To Get Any Deeper Than This?
Spiritualized - Everything Was Beautiful
Spoon - Lucifer On The Sofa
Svaneborg Kardyb - Over Tage
Toro y Moi - Mahal
Viagra Boys - Cave World
Warhaus - Ha Ha Heartbreak
Wet Leg - Wet Leg
Weyes Blood - And In THe Darkness, Hearts Aglow
White Lung - Premonition
Yaya Bey - Remember Your North Star
Teleurstellingen:
Father John Misty - Chloe & The Next 20th Century: een heel goeie EP in een relatief saaie plaat
Sharon Van Etten - We've Been Going About This All Wrong: deed me niet zoveel
Huerco S - Plonk: niet de richting die ik gehoopt had na z'n vorige plaat
Kelly Lee Owens - LP8
Perfume Genius - Ugly Season: goeie plaat maar niet wat ik van Perfume Genius wil
Ethel Cain - Preacher's Daughter: paar goeie nummers maar ook een beetje saai en same-y en dus niet zo leuk om te beluisteren
Yeah Yeah Yeahs - Cool It Down
Arcade Fire - WE: 2 keer beluisterd met het gedacht dat het tenminste beter is dan Everything Now, daarna volledig vergeten dat dit album bestaat
Yard Act - The Overload: normaal is post punk mijn ding maar deze was nogal meh?
Bonobo - Fragments: Bonobo is niet meer mijn ding vrees ik
Mount Kimbie - 3.5 Die Cuts / City Planning
Sault: het klinkt nogal ondankbaar maar die mannen brachten gewoon ineens te veel muziek uit waardoor ik minder zin had om er aan te beginnen
Oei nu moet ik mijn lijstje wel posten, ook al is SZA pas uit gekomen en komt Little Simz komende week met een nieuw album. Misschien keer ik er in januari nog eens naar terug! Soit, muziek ranken is natuurlijk een beetje stom dus dit is gewoon een lijst van de albums waar ik het meest van genoten heb. De top 5 ligt relatief vast, alles erachter zou afhankelijk van het moment waarschijnlijk wat van plaats kunnen verwisselen. Als ik zo'n lijstje maak, valt me ook altijd op hoe snel ik iets goed vind. Ik ben niet zo'n moeilijke luisteraar!
Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You
Jockstrap - I Love You Jennifer B
Lucrecia Dalt - ¡Ay!
Fontaines DC - Skinty Fia
caroline - caroline
Whatever The Weather - Whatever The Weather
Black midi - Hellfire
Black Country, New Road - Ants From Up There
Cate Le Bon - Pompeii
Sarah Davachi - Two Sisters
Pusha T - It's Almost Dry
The Smile - A Light For Attracting Attention
Florist - Florist
Kali Malone - Living Torch
Alvvays - Blue Rev
Special Interest - Endure
Gospel - The Loser
Charlotte Adigery & Bolis Pupul - Topical Dancer
Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
Mary Halvorson - Amaryllis/Belladonna
Sudan Archives - Natural Brown Prom Queen
Joan Shelley - The Spur
Soul Glo - Diaspora Problems
JID - The Forever Story
Beach House - Once Twice Melody
Claire Rousey - Everything Perfect Is Already Here
Chat Pile - God's Country
Oren Ambarchi - Shebang/Ghosted
Daniel Avery - Ultra Truth
The Comet Is Coming - Hyper-Dimensional Expansion Beam
Big Thief als nummer 1 was een makkelijke keuze, mijn meest beluisterde album en een plaat waar ik doorheen het jaar heel wat steun van kreeg op moeilijkere momenten. De muziek erop is als een warm dekentje. Caroline is de grootste slow burn in de lijst, een plaat die vrij vroeg op het jaar uitgekomen is maar die pas recent echt een klik gemaakt heeft. Whatever The Weather is voor mij de grootste bevestiging van het talent van Lorraine James tot nu toe, heerlijke ambient soundscapes in plaats van de nerveuze beats op haar ander werk. BCNR is hier een beetje in waardering gezakt omdat ik als persoon niet echt meer overeenkom met die grootse, heel persoonlijke muziek. Daarom is het soms wat vermoeiend, maar nog altijd een schitterend album. Uiteindelijk verkies ik het album van Jockstrap, fantastische leftfield popmuziek. Die plaat van Cate Le Bon vind ik ook geweldige eighties geïnspireerde popmuziek en is wat mij betreft ondergewaardeerd.
Alabaster DePlume - Gold
Alex G - God Save The Animals
Angel Olsen - Big Time
Arctic Monkeys - The Car
Beyoncé - Renaissance
Bill Callahan - YTI⅃AƎЯ
Billy Woods - Aethiopes
Binker & Moses - Feeding The Machine
Bjork - Fossora
Boris - W
Carla Dal Forno - Come Around
Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
Daniel Rossen - You Belong There
Dans Dans - 6
Denzel Curry - Melt My Eyez See The Future
Dry Cleaning - Stumpwork
Earl Sweatshirt - Sick!
Gilla Band - Most Normal
Goat - Oh Death
Gwenno - Tresor
Hikaru Utada - Bad Mode
Horse Lords - Comradely Objects
Horsegirl - Versions of Modern Performance
Jenny Hval - Classic Objects
Julia Jacklin - Pre Pleasure
Just Mustard - Heart Under
Kevin Morby - This Is A Photograph
Kikagaku Moyo - Kumoyo Island
Makaya McCraven - In These Times
Moin - Paste
Naima Joris - While The Moon
Natalia Lafourcade - Todo Las Flores
Nilüfer Yanya - PAINLESS
Nina Nastasia - Riderless Horse
No Age - People Helping People
OFF! - Free LSD
Oneida - Success
Porridge Radio - Waterslide, Diving Board, Ladder to the Sky
Panda Bear & Sonic Boom - Reset
Richard Dawson - The Ruby Cord
Rosalia - Motomami
Sarathy Korwar - Kalak
Shygirl - Nymph
Silvana Estrada - Marchita
Sofie Birch - Holotropica
The Soft Pink Truth - Is It Going To Get Any Deeper Than This?
Spiritualized - Everything Was Beautiful
Spoon - Lucifer On The Sofa
Svaneborg Kardyb - Over Tage
Toro y Moi - Mahal
Viagra Boys - Cave World
Warhaus - Ha Ha Heartbreak
Wet Leg - Wet Leg
Weyes Blood - And In THe Darkness, Hearts Aglow
White Lung - Premonition
Yaya Bey - Remember Your North Star
Teleurstellingen:
Father John Misty - Chloe & The Next 20th Century: een heel goeie EP in een relatief saaie plaat
Sharon Van Etten - We've Been Going About This All Wrong: deed me niet zoveel
Huerco S - Plonk: niet de richting die ik gehoopt had na z'n vorige plaat
Kelly Lee Owens - LP8
Perfume Genius - Ugly Season: goeie plaat maar niet wat ik van Perfume Genius wil
Ethel Cain - Preacher's Daughter: paar goeie nummers maar ook een beetje saai en same-y en dus niet zo leuk om te beluisteren
Yeah Yeah Yeahs - Cool It Down
Arcade Fire - WE: 2 keer beluisterd met het gedacht dat het tenminste beter is dan Everything Now, daarna volledig vergeten dat dit album bestaat
Yard Act - The Overload: normaal is post punk mijn ding maar deze was nogal meh?
Bonobo - Fragments: Bonobo is niet meer mijn ding vrees ik
Mount Kimbie - 3.5 Die Cuts / City Planning
Sault: het klinkt nogal ondankbaar maar die mannen brachten gewoon ineens te veel muziek uit waardoor ik minder zin had om er aan te beginnen
Toffe lijst! Zit veel in dat er bij mij ook in zal staan.
caroline: way underrated, vond ik ook zeer sterk en doet me vooral uitkijken naar de toekomst.
BC,NR vs Jockstrap: ik ben mee met beide, Jockstrap hun debuut is verrry cool kids muziek terwijl BCNR een beetje de Arcade Fire van de postpunkrevival is. Ben er zelf nog niet uit welke ik hoger schat.
Bonobo is imo passé helaas, in retrospect ben ik beginnen afhaken bij The North Borders. Ik merk dat alles tot het geweldige Black Sands op de vinylspeler blijft belanden maar ik heb geen reflex om de rest nog op te leggen.
Mount Kimbie hun release was fijn, maar toont vooral dat de som van de twee meer teweeg brengt dan beide artiesten in hun eigen bubble. Dus ik begrijp de teleurstelling.
Ik ben nog steeds niet door alle Sault platen, maar ook hier vind ik dat je gelijk hebt.
Mijn lijstjes zijn de laatste jaren bijzonder kort.
Favorieten:
Neil Young & Crazy Horse - Toast (eigenlijk uit 2001, maar dit jaar uitgebracht)
Panda Bear & Sonic Boom - Reset
The Smile - A Light For Attracting Attention
Svaneborg Kardyb - Over Tage (late ontdekking)
Kon beter (of hebben meer luisterbeurten nodig):
Daan - The Ride
Neil Young & Crazy Horse - World Record
1) Unison life - Brutus
2) Diaspora problems - Soul glo
3) Pain remains - Lorna Shore
4) Zeal and Ardor
5) Zeit - Rammstein
6) Skinty Fia - Fontaines DC
7) The end so far - Slipknot
8)Omens - Lamb of god
9) Malicious Intent - Malevolence
10) Sweet boy - Sons
Eerste 3 geniaal
All hope is gone cava
Gray chapter echt geen fan van. Die plaat moest gemaakt worden om Paul te eren en hun rouwproces af te sluiten maar dat ist
We are not your kind vind ik beter dan subliminal verses. Hier en daar wat zachter maar die plaat zit echt wel goed in elkaar
The end so far is gewoon goed maar niks meer of minder
Ik heb indertijd self-titled album en Iowa grijsgedraaid, heb ze toen ook op korte tijd 3 keer live gezien, als 16-jarige knaap serieus weggeblazen door de agressie, rauwheid en energie. Vol 3 vond ik ook nog toppers bevatten (Duality & Before I Forget).
Vanaf AHIG ben de aandacht wat verloren, alhoewel ik die nu beter kan appreciëren dan vroeger (Psychosocial, Snuff).
The Gray Chapter vond ik dan wel weer goed, met The Devil in I, The Negative One en Killpop als uitschieters. Denk dat het toen ook al 5 jaar geleden was dat ze nog iets hadden uitgebracht.
Maar de laatste jaren is die pure agressie er imo wat uit. Ik hoor die melodieuze refreinen ook echt niet graag, bv bij Nero Forte. Dat verpest voor mij heel het lied. Bij Unsainted kan ik het nog wel hebben, maar dat komt omdat het voor de rest een retestrakke song is.
All Out Life vind ik persoonlijk nog het beste nummer van de afgelopen jaren.
Okido, we gaan ook eens een poging ondernemen om een overzichtje te maken.
Algemeen, geweldig muziekjaar (zoals vaak). En dit is voor mij echt te danken aan dit prachtige muziekforum, zonder hetwelk ik een pak minder van mijn favorieten dit jaar had ontdekt. Dus een collectieve dikke merci aan de leden hier.
Without further ado...
AOTY: Big Thief – Dragon New Warm Mountain I Believe In You.
Weinig verrassend misschien, want dit album gaat hoogstwaarschijnlijk bij velen heel hoog eindigen. Maar echt, persoonlijk is dit een instant classic. Fe-no-me-naal dubbelalbum. Het is geleden van The War On Drugs – Lost In The Dream dat ik nog zo’n reactie op een nieuwe release heb gehad. Die eerste luisterbeurt in februari was onvergetelijk. Vanaf het moment dat nummer 5, die prachtige prachtige titelsong, voorbij kwam zweven, was ik volledig verkocht.
Op reddit de volgende omschrijving gelezen:
“20 attempts at the most magical song ever written, nothing less. They get fairly close a few times, too”
Naast Big Thief zijn dit voor mij mijn top 5 albums waar ik steeds naar ben teruggekeerd, dit jaar. Ik zet ze op dezelfde hoogte, want het heeft geen nut een ranking te geven aan zo’n verschillende soorten stijlen
Black Midi – Hellfire
De eerste twee hebben me nooit volledig kunnen bekoren, maar deze derde is er echt boenk op! Wat een rollercoaster-rit.
Chat Pile – God’s Country
Een mokerslag. The Jesus Lizard reincarnated voor 2022.
Kikagaku Moyo – Kumoyo Island
Jammer om de band te moeten ontdekken bij hun zwanenzang, maar ik heb doorheen het jaar zeer genoten van deze Kumoyo Island. Zoveel superleuke details in die nummers en echt heel mooi opgebouwd qua tempo. Deze heeft echt constant op repeat gestaan sinds release.
Lucrecia Dalt – ¡Ay!
Ik heb er de laatste tijd al veel lof over gezongen. Met deze ¡Ay! Lijkt de doorbraak nu echt dichtbij voor Lucrecia. Het is haar ten zeerste gegund. Hele indrukwekkende mix van de traditionele Zuid-Amerikaanse stijlen en electronica.
Shinichi Atobe – Love Of Plastic
Atobe zet zijn tweejaarlijkse dub-house reeks op DDS verder. Gewoon super solid house/techno met een Japanse twist.
Is verder in de persoonlijke collectie beland dit jaar
Arctic Monkeys – The Car
Charlotte Adigéry & Bolis Popul – Topical Danser
Cult Of Luna – The Long Road North
Dans Dans – 6
Kurt Vile – Watch My Moves
Fontaines D.C. – Skinty Fia
Shackleton – The Majestic Yes
The Smile – A Light For Attracting Attention
Viagra Boys – Cave World
+ qua compilaties/reissues:
DJ Sprinkles & Mark Fell – Incomplete Insight (2012-2015)
K-S.H.E. – Spirits, Lose Your Hold (ook DJ Sprinkles)
Japanese Telecom – Virtual Geisha (Drexciya)
DJ Stingray 313 – F.T.N.W.O. (Drexciya)
Saturno 2000 – La Rebajada De Los Sonideros 1962-1983 (babyplaat van het jaar ook, mijn zoon heeft hier uren op zitten shaken! )
The Doudou N’diaye Rose Family – Twenty-one Sabar Rhythms (niet voor alledag, maar wel echt briljante compilatie op Honest Jon’s dit)
The Threshold Houseboys Choir – Form Grows Rampant (= Coil side project)
The Best Of The Rest, losjes volgens stijl
Guitars:
Alvvays: Blue Rev
Boris – W
Moin – Paste (thx @Gravetiet !! Moot is ook heel heel goed. Staat zwaar op de wishlist)
Terrence Dixon & Jordan GCZ – Keep in Mind I'm Out of My Mind
Disclaimer: zaken die in de andere lijstjes hier voorkomen heb ik ofwel te weinig tijd gegeven om een degelijke mening over te vormen of vond ik gewoon crap. Of ik ben ze vergeten off the top of my head, wat ook wil zeggen dat het albums betreft waar ik geen zware herinnering meer aan heb.
New-To-Me artiesten en discografieën waar ik volop ben in gedoken
Coil discog
Can discog
SND discog
Stereolab discog
Modest Mouse – The Lonesome Crowded West
Concerten
Heel korte lijst, want ik heb dit jaar weinig tijd gehad wegens werk en kind. Hopelijk ben ik volgend jaar toch terug wat meer in een concertzaal te vinden.
Andy Stott in Vooruit/Viernulvier
Lucrecia Dalt in Vooruit/Viernulvier
Kraftwerk @ Lokerse Feesten
+ ook een paar keer in de Bijloke beland voor Rachmaninov, Stravinsky en Anton Bruckner
Kleppers uit de AOTW-serie op BeyondGaming
Wat een zegen is de AOTW nog steeds op mijn luistergedrag. Altijd uitkijken naar maandagochtend (of soms -middag of zelfs -avond ) om te ontdekken wat de persoon in de spotlight die week aan de rest wil voorschotelen. 2022 bevatte nog entries van zowel reeks 1 als reeks 2 die nog steeds ongoing is. Hieronder mijn favoriete ontdekkingen, die in veel gevallen ook in mijn platencollectie zijn beland (of op de wishlist staan).
Anna von Hauswolff – Dead Magic
Manuel Göttsching – E2-E4
Trouble – Psalm 9
The Wild Tchoupitoulas
Built To Spill – Keep It Like A Secret + ook Perfect From Now On
Maar het jaar is nog lang niet gedaan he, het is rond deze tijd dat @Kid_C ook een heleboel extra albums in mijnen boot duwt die ik gemist heb waardoor de lijst weer langer en langer wordt
Pfieuw, al die lijstjes weer met voor mij onbekende namen.
Ik vis dan wel in een andere muzikale vijver maar ik ga de namen die het meest passeren eens checken.
Ook eens een poging doen om het jaar on een lijstje te gieten.
1 Angel Olsen - Big Time
2 Machine Head - of kingdom and crown
3 Absent in body - Plague God
4 Mind Against - Fabric presents
5 The bug - Absent Riddim
En een stuk ouder maar pas dit jaar ontdekt : Heilung - Futha
En nu eens grasduinen in de posts hiervoor en nieuwe dingen ontdekken
Alle albums uit 2022 gerankt:
1. yeule - Glitch Princess
2. Della Zyr - Vitamins and Apprehension (mijn keuze voor AOTW)
3. Animal Collective - Time Skiffs
4. Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe in You
5. Hatchie - Giving The World Away
6. Kikagaku Moyo - Kumoyo Island
7. Wet Leg - Wet Leg
8. Panda Bear & Sonic Boom - Reset
9. Alex G - God Save The Animals
10. Alvvays - Blue Rev
11. Beach House - Once Twice Melody
12. Asunojokei - Island
13. Lalalar - Bi Cinnete Bakar
14. billy woods & Preservation - Aethiopes
15. Mona Evie - Chó Ngồi Đáy Giếng
16. Rosalia - Motamami
17. Sonhos Tomam Conta - Maladaptive Daydreaming
18. Naked Flames - Miracle in Transit
19. Yung Lean - Stardust
20. Bladee & Ecco2k - Crest
21. fka twigs - Caprisongs
22. DAI DAI DAI - Maybe Perfect
23. Melody's Echo Chamber - Emotional Eternal
24. Otoboke Beaver - Super Champon
25. Björk - Fossora
26. beabadobee - Beatopia
27. Let's Eat Grandma - Two Ribbons
28. Mitski - Laurel Hell
29. Black Country, New Road - Ants From Up There
Beluisterde EP's:
Sonhos Tomam Conta - Insolação
Empress Of - Save Me
Top 10 nummers (alfabetische volgorde):
Animal Collective - Walker
Aya Gloomy - IRO IRO
Big Thief - Simulation Swarm
Chibi Ichigo ft. Jan Paternoster - GRACHT
Della Zyr - Dream II: 저울
Hatchie - Giving The World Away
Panda Bear & Sonic Boom - Everyday
Rosalia - Saoko
yeule - Bites on my Neck
Yung Lean - Trip
Live gezien:
Ichiko Aoba
Yeule
Niet het beste jaar voor muziek heb ik het idee maar wel één met de beste maanden (februari 2022) ooit. Alleen had het jaar bitterweinig in petto qua releases in de andere maanden. Wel veel ontdekt van eerdere jaargangen.
Brutus : Vond dat er weinig diversiteit was,dat de songs fel op elkaar lijken.
Psychonaut: Geef u 100% gelijk, op zich ook geen slecht album maar haalt het niveau niet van de voorganger.
Had er ook meer van verwacht.Als ik mijn lijstje zou updaten komt die net boven Brutus te staan.
Ik vind juist van niet elk nummer is totaal iets anders, qua sound mss wel deels. Dat opzwepende nerveus riffke op brave dan dat rustigere Victoria gevolgd door powerballad what have we done en dan de intensiteit van een Dust. Magisch gewoon