Classic Artists King Gizzard & The Lizard Wizard

Damn, ik heb PetroDragonic Apocalypse al 2 dagen op repeat staan en ik ben mee hoor. Wat een moddervette plaat. Superzalige flow ook tussen alle nummers én in elk nummer. Hier is geen oeverloos over-technisch gesoleer te bespeuren, het is echt volle bak scheuren van begin tot eind.

De LP-versie bevat blijkbaar nog een bonus-nummer dat niet op de digitale release staat. De sloebers gaan me hier nog overhalen ze in huis te halen zeg
 
Damn, ik heb PetroDragonic Apocalypse al 2 dagen op repeat staan en ik ben mee hoor. Wat een moddervette plaat. Superzalige flow ook tussen alle nummers én in elk nummer. Hier is geen oeverloos over-technisch gesoleer te bespeuren, het is echt volle bak scheuren van begin tot eind.

De LP-versie bevat blijkbaar nog een bonus-nummer dat niet op de digitale release staat. De sloebers gaan me hier nog overhalen ze in huis te halen zeg

Ik was ook wel mee maar nu zegt Pitchfork dat het niet de moeite is. Nu ben ik in dubio :unsure:

 
Ik was ook wel mee maar nu zegt Pitchfork dat het niet de moeite is. Nu ben ik in dubio :unsure:

Sputnik jongens...


En iedereen die niet kan stilzitten bij het einde van dit album. Wat een riff :drool:
 
Haaa Sputnik, waar is den tijd zeg. Veel goede dingen daar ontdekt, maar het constante gekibbel tussen 15 jarige edgelords werd op de duur wel vermoeiend..
 
Oke, heb het eindelijk een eerste luisterbeurt gegeven. Het vloeit alvast veel beter dan de singles apart beluisteren, en muzikaal zitten er een paar uitstekende passages tussen. Witchcraft met veel gemak het beste nummer op de plaat. Leuke tie-in ook met Polygondwanaland die ik gemist heb tijdens mijn eerste kennismaking met Dragon. Gizzverse confirmed.

Ik had echter gehoopt dat Stu this time around meer zou doen met zijn stem dan die nogal eentonige groans altijd. Amby moet meer meedoen, want zijn bijdrage aan Gila Monster was wel echt dope.
 
Yep, van de singles apart was ik ook niet echt overtuigd, maar in de context van het album bloeien die nummers echt open. Een beste nummer kan ik moeilijk kiezen, want ik vind ze allemaal hun merites hebben witchcraft ( :unsure: )

Ik heb niet echt een probleem met de vocals? Hetfield in early Metallica bv heeft nu ook niet zo'n gevarieerd stemgeluid (om maar een vb te geven)
 
Laatst bewerkt:
Second time around. Fucking hell JAAAA, wat een lekker album.

Ik heb niet echt een probleem met de vocals? Hetfield in early Metallica bv heeft nu ook niet zo'n gevarieerd stemgeluid (om maar een vb te geven)
Klopt, kan het moeilijk verklaren, maar voor een band met zo'n brede waaier aan stijlen, vind ik het jammer dat Stu op elk metal nummer precies hetzelfde klinkt.
 
Pfff waar blijft hun volgende album ?
Nog een maandje!

The Silver Cord

1. Theia
2. The Silver Cord
3. Set
4. Chang’e
5. Gilgamesh
6. Swan Song
7. Extinction

Plus, the extended edition…

1. Theia (Extended Edition)
2. The Silver Cord (Extended Edition)
3. Set (Extended Edition)
4. Chang’e (Extended Edition)
5. Gilgamesh (Extended Edition)
6. Swan Song (Extended Edition)
7. Extinction (Extended Edition)

Pre-order October 12

Official release October 27

 
Zou hier ook eens moeten induiken. Ik ken iemand die fan is, maar hij vond ze vroeger wel beter. /cliché :unsure:
Iemand een tip qua album om mee te beginnen?
 
Zou hier ook eens moeten induiken. Ik ken iemand die fan is, maar hij vond ze vroeger wel beter. /cliché :unsure:
Ja dat is een cliché. Wat niet wil zeggen dat je dat niet mag vinden. Maar ik vind niet dat ze aan kwaliteit verliezen. Ze blijven nieuwe dingen proberen en zichzelf heruitvinden. Van surf rock naar spaghetti western muziek naar krautrock naar pop naar psychedelische rock naar folk naar oosterse shizzle naar jazz naar naar prog rock naar boogie naar techno naar thrash metal naar dream pop naar hip hop naar techno

Iemand een tip qua album om mee te beginnen?
Mijn tip voor Gizz te ontdekken is om met deze twee albums te beginnen:
I'm In Your Mind Fuzz - lekkere psychedelische jams, zowel up- als downtempo en een mooi staaltje voor hoe hun live shows zijn.
Flying Microtonal Banana - de eerste in hun reeks 'experimenten' met microtonale muziek. niet zeker of je vertrouwd bent muziek theorie, maar dwz dat ze gebruik maken van andere intervallen tussen noten op hun instrumenten dan in de conventionele westerse muziek. dat geeft dit album een lekker exotisch kantje, maar het is nog steeds erg toegankelijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan