Classic Artists King Gizzard & The Lizard Wizard

Ik begin er dinsdag grondig aan!

Als er iemand een goeie weet om te beginnen shoot

Huppa:


Wie dacht rond te zijn met deze sloebers, ze hebben net een live album uitgebracht...

...VAN ACHT UUR LANG :angry:



Ik vrees dat we met deze classic artists gewoon in een perpetuum mobile zijn terecht gekomen, we zitten er voor eeuwig aan vast want ze brengen meer uit dan wij kunnen beluisteren:laugh:
 
Staat inderdaad goed beschreven in OP welke volgorde goed is om te starten.
Ik heb besloten dat dit muziek is die niet in mijn persoonlijke lijst op Spotify past. Je kan die tracks niet lostrekken van hun albums.

Albums met hele goeie muziek maar met duidelijke sterkere stukken en middelmatige stukken.
Alsook albums waarbij je ze eigenlijk live of in opperste concentratie zou moeten beluisteren om ze echt te waarderen. Op dit moment luister ik vooral tijdens het werk en da's toch niet hetzelfde.

Zeker een groep die ik zal blijven volgen maar het volledige repertoire doorlopen heeft op dit moment weinig zin. Ik hou het bij de 10 albums voorlopig die ik bijna allemaal tweemaal heb beluisterd.
 
Staat inderdaad goed beschreven in OP welke volgorde goed is om te starten.
Ik heb besloten dat dit muziek is die niet in mijn persoonlijke lijst op Spotify past. Je kan die tracks niet lostrekken van hun albums.
Over de meeste albums ben ik het met je eens, maar bij Oddments, Gumboot Soup of Omnium Gatherum zie ik het probleem niet. Dat zijn albums die niet echt een eigen identiteit hebben, maar bestaan uit variërende nummers die niet bij een specifiek album pasten voor welke reden dan ook. En voor een metalhead als @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield is een bom als The Great Chain of Being onmisbaar op een playlist!

Ik begin er dinsdag grondig aan!

Als er iemand een goeie weet om te beginnen shoot
Volgens traditionele Gizzdom kan je best beginnen bij I'm In Your Mind Fuzz. Die heeft een fantastische opener, de psychedelische "Mind Fuzz" suite verspreid over enkele tracks waarin enkele typerende elementen van Gizz voorkomen maar nog niet in extreme vorm zoals bij Nonagon Infinity of Murder of the Universe. Ik vind die laatste zelf betere albums, maar als je daarmee begint is het wel een deeper dive. Het weergaloze tempo van Nonagon Infinity kan misschien een turnoff zijn (al denk ik niet dat dat voor een thrash metal fan een probleem zal vormen). Zoals de titel al suggereert, is het album geschreven en gemixt om in een loop af te spelen, met Mr. Beat als enige indicator van die cyclus omdat het tempo daar wat trager is. Maar het is een enorm intens album. En ja, Murder of the Universe is gewoon echt... weird. De voice-over narratie is er voor velen wat teveel aan en als je het verhalende aspect van dat album niet apprecieert valt een deel van zijn genie weg. Voor mij is het altijd een toss-up tussen Nonagon en MOTU voor mijn favoriete Gizz-album.
 
Zoals beloofd mijn ranking van KGATLW herzien na een maand lang intens naar deze band luisteren (what else is new though, right?). Een paar kleine verschuivingen hier en daar, maar uiteindelijk is die niet zo ontzettend veel veranderd, denk ik.
En in navolging van @SnakeGodRovinin ga ik ook mijn favoriet lied per album posten:
  1. Nonagon Infinity: Robot Stop
  2. Murder of the Universe: De hele Han-Tyumi suite, met Murder of the Universe als hoogtepunt
  3. Flying Microtonal Banana: Nuclear Fusion
  4. I'm In Your Mind Fuzz: De hele Mind Fuzz suite, met I'm Not in Your Mind als hoogtepunt
  5. Ice, Death, Planets, Mushroom and Lava: Magma
  6. Polygondwanaland: Crumbling Castle
  7. K.G.: Ontology
  8. Float Along/Fill Your Lungs: Float Along/Fill Your Lungs
  9. Fishing for Fishies: Plastic Boogie
  10. Infest the Rat's Nest: Hell
  11. Gumboot Soup: The Great Chain of Being
  12. Omnium Gatherum: The Dripping Tap
  13. Butterfly 3000: Shanghai
  14. L.W.: If Not Now, Then When?
  15. Eyes Like the Sky: Evil Man
  16. Quarters: The River
  17. Laminated Denim: The Land Before Timeland
  18. Paper Maché Dream Balloon: The Bitter Boogie
  19. Oddments: Work This Time
  20. Sketches of Brunswick East: The Book
  21. Satanic Slumber Party: Midnight in Sodom
  22. 12 Bar Bruise: Cut Throat Boogie
  23. Made in Timeland: Timeland
  24. Willoughby’s Beach: Dead Beat
  25. Changes: Gondii
 
Laatst bewerkt:
Besloten om gewoon dag tot dag het king gizz album te beluisteren waar ik zin in heb: vandaag begonnen met Paper maché dream balloon. En het bevalt mij wel, doet vooral denken aan de Magical Mystery tour en iets dat een soundtrack van een Wes Anderson film had kunnen zijn. Op cold cadaver na vind ik alle liedjes wel goed.

Next: nog eens infest the rats nest opzetten om wat uit te balanceren
 
Hoewel ik mijn mening over de band niet fundamenteel heb herzien ("goede maar geen absoluut geweldige band") vond ik het wel een heel plezante luistermaand. Een paar recentere albums een kans gegeven die ik eerder links heb laten liggen en die wel goed binnengekomen zijn : KG, Butterfly 3000, Omnium Gatherum en Ice, Death... Verder ook een stuk vroeger werk dat me zeer is bevallen, zoals Quarters.

De favorieten blijven wel Nonagon Infinity en Polygondwanaland. Misschien toch wat bias van deze al te kennen?

Ik ga me niet wagen aan een absolute ranking, excuses. :)
 
Infest the rats nest: goeie stevige thrash die omwille van de gitaarsound anders klinkt dan wat ik gewoon ben en ook de riffs brachten wel wat variatie

Murder the universe: beste tot nu toe voor mij. Niet echt gelet op het verhaal maar wel cool gedaan met die voiceovers, die stoorden voor geen seconde
 
Changes: allemaal iets te laid back voor mij en het kon mij niet echt boeien.

Polygondwalaland: muzikaal interresant maar allemaal iets te soft en psychedelisch. Het doet mij wat denken aan early pink floyd maar dan wel niet van dat niveau
 
Changes: allemaal iets te laid back voor mij en het kon mij niet echt boeien.

Polygondwalaland: muzikaal interresant maar allemaal iets te soft en psychedelisch. Het doet mij wat denken aan early pink floyd maar dan wel niet van dat niveau
Changes is pokke saai. 5x opgelegd en maar één keer tot het einde geraakt.

Poly the magnificent! het is wel een beetje een groeiplaat en ik vind hem ook niet super goed elke keer ik ernaar luister. Maar soms klikt alles echt en dan wanneer The Fourth Color eraan komt is het echt feest.
 
Wie geen tickets heeft voor hun zaalshow in Cirque Royal, kan ze nog altijd live aan het werk zien op Pukkelpop dit jaar!
Gisteren voor de eerste keer geluisterd naar hun top 5 op Spotify. Wat was dat zeg.

Ik zal uw top songs die je hier postte per album eens beluisteren om een idee te krijgen of ik ze meeneem op Pukkelpop of niet.
 
Terug
Bovenaan