Classic Artists King Gizzard & The Lizard Wizard

Aan de kenners: Op basis van deze ranking (#1 & 2 vind ik echt goed, 3 & 4 OK, 5 en 6 niet echt), wat is mijn volgende album?
Zonder suggestie ga ik verder met Fishing For Fishies, omdat @willydrama die samen zet met Butterfly 3000.
Ik ben een grote fan van Fishing For Fishies, dus dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Mellow, vegan and eco-friendly booginess of all varieties. En als je graag thrash metal hoort, dan moet je Infest the Rat's Nest er zeker eens tussen nemen. Is erg kort en leuk om met de lyrics mee te luisteren want er wordt ook wel een leuk verhaal verteld.

Nu soit, mijn punt was vooral dat King Gizz precies het summun van eclectisisme moest zijn, en dat wou ik toch even tegengaan.
Dat is toch niet wat gezegd wordt? Het is eerder de combinatie van hun kolossale output en het verkennen van al die genres en stijlen en harmonieen en melodieen die tot de verbeelding spreekt van vele fans. Dat ze er neit over kunnen zwijgen, is heel duidelijk. Maar daarom wordt er niet vergeleken met andere artiesten.
 
Polygondwanaland is ok, ergens in het midden van wat ik gehoord heb ... denk ik (see below). Flying Microtonal Banana is echter de fucking shit. Holy fuck wat een zalige plaat :love:.
Ice Death Planets Lungs Mushrooms and Lava en Omnium Gatherum ook een relisten gegeven.

Om mijn lijstje te updaten:
  1. Tie:
    1. Butterfly 3000: Veruit mijn favo album in zijn totaliteit. Heeft ook de meeste nummers die ik opnieuw en opnieuw wil horen: Interior People, Shanghai, Yours, Butterfly 3000 zelf.
    2. Flying Microtonal Banana: Holy fuck wat een zalige plaat :love:. Veel en leuke invloeden, en een hoop sounds die ik eigenlijk niet kan herkennen.
  2. Ice Death Planets Lungs Mushrooms and Lava: Zoals ik al dacht is deze een heel deel gestegen in mijn achting. Very groovy plaatje vooral :coolbrows:. Iron Lung blijft mijn favorite, maar Magma en Ice V zijn close second. Mycelium blijft ook genieten.
  3. Polygondwanaland: Eerlijk? Er is bijna niks van die plaat blijven hangen. Tijdens het luisteren vond ik het echt goed. Blijkbaar relisten nodig dus.
  4. Omnium Gatherum: No change.
    Als album is het wat te wisselvallig, zowel in stijl als kwaliteit. Maar de goede nummers zijn ook echt goed: Magenta Mountain, Ambergris, Kepler 22b, Blame it on the Weather.
  5. Oddments: Ik vind de "slechte / goedkope" productie heel effectief. Goede afwisseling van "vuilere" en "mooiere" nummers. Favos: Vegemite, Work this Time, Homeless Man in Adidas
  6. Nonagon

Aan de kenners: Op basis van deze ranking (#1 & 2 vind ik echt goed, 3 & 4 OK, 5 en 6 niet echt), wat is mijn volgende album?
Zonder suggestie ga ik verder met Fishing For Fishies, omdat @willydrama die samen zet met Butterfly 3000.



Ween is ook very good, met ook heel goede muzikanten enzo. Het is wel wat "puberaler" :unsure:.


Uiteraard, maar dat zijn degene die ik uit mijn hoofd kan opnoemen. Er zullen er nog wel zijn verzekers?
Nu soit, mijn punt was vooral dat King Gizz precies het summun van eclectisisme moest zijn, en dat wou ik toch even tegengaan.



Absoluut hoor. Allez de ene manier is niet de facto beter dan de andere imo. Het hangt er maar vanaf wat het beste past bij de band / concept / plaat.
Geschift dat je Dripping Tap niet meeneemt bij Omnium.
 
- 12 Bar Bruise:
De droom van velen onder ons, een fantasie op latere leeftijd en de realiteit is dat we met een koptelefoon op ons hoofd zitten.
Opgenomen met Iphones? Heel deftige kwaliteit.
Favo nummers: High Hopes Low - Cut Throat Boogie - Uh oh I called mum (trekt op niet veel, maar punk hé).
Oordeel: 6/10

- Eyes Like the Sky:
Kortfilm-waardig en grote stap ten opzichte van album 1.
Favo nummer: Dust in the Wind.
Oordeel: 7.5/10

- Float Along, Fill your Lungs:
Hoe hard kan je groeien op een jaar tijd (met de intro)?
Kan je bestempelen als de opvolg van album 1.
Favo nummers: Head on/Pill - Let me Mend the Past - Mystery Jack.
Oordeel: 7/10

- Oddments:
Passende titel. Plezierige nummers.
'Crying' is precies een verloren Beatles-nummer.
Favo nummers: Work this Time - Hot Wax.
Oordeel: 7.5/10

- I'm in your Mind Fuzz:
Totnutoe kan ik zeggen dat de nummers met meer tempo erin + de harmonica een win-win is.
Favo nummers: 00:00 tot 12:33 + 30:08 tot 42:10.
Oordeel: 8.5/10

- Quarters:
"Tinned spaghetti
Is good for brekky." :love:
'God is in the Rhythm' is de minste, maar luilekker gezellig als een Dy'er Maker van Led Zeppelin.
Favo nummer: alles.
Oordeel: 9/10

- Paper Mâché Dream Balloon:
De band door de suikermolen gedraaid in Wonka' Factory.
Favo nummer: The Bitter Boogie.
Oordeel: 8.5/10

- Nonagon Infinity (als eerste beluisterd):
Je zou verdomme een portaalwapen in je bezit moeten hebben en meenemen naar het toilet, zodat je niets mist tijdens een concert van dit album.
Nummers zijn "snel" gedaan en in de tweede helft beginnen ze met de opzet van het volgend nummer.
'Mr. Beat' mist de beat en breekt lichtjes met de flow van het hardere werk.
'Invisible Face'' middensectie en begin van 'Road Train': :music:
Favo nummers: Invisible Face - Wah Wah - Road Train, omdat ze wat anders zijn en de terugkeer van de harmonica.
Oordeel: 9/10

- Flying Microtonal Banana:
Zingen over een laag van oudere videogamegeluiden.
Zuiderse invloeden; snelle fingerpicking. Heerlijk.
Een vervolg op album twee met 'Billabong Valley'-achtige songs, graag.
Favo nummers: Melting - Nuclear Fusion.
Oordeel: 9.5/10

- Murder of the Universe:
Album twee met zang; rijm en heaviness.
Subliem gitaarwerk in 'Altered Beast IV'.
Nog steeds geen herhaling / eentonigheid te noteren van deze verbazingwekkende band.
Favo nummers: Van Some Context tot Lord of Lightning.
Oordeel: 8/10

- Sketches of Brunswick East
Terughoudende - mag het nog een verrassing genoemd worden? - setting na 'Murder'.
Favo nummer: You can be your silhouette.
Oordeel: 8/10

- Polygondwanaland:
Tof fantasiealbum.
Favo nummer: Inner Cell & Loyalty.
Oordeel: 8/10

- Gumboat Soup:
Tijdreisje naar de '60 op weg naar de '90.
'Down the Sink' - 'Beginner's Luck' voor de '60.
'The Wheel' zonder de vocals, geschikt voor zeventig.
'The Great Chain of Being' 80.
'The Last Oasis' en 'I'm Sleepin' In' is '90-gedoe.
Favo nummers: The Great Chain of Being & The Wheel.
Oordeel: 8/10.

- Fishing for Fishies:
Voor het eerste deel had ik dit als een album twee verwacht en niet 'Eyes like the Sky'.
'Wiki personnel: 'Han-Tyumi - vocals (9)' :laugh:.
Cyboogie gaat ongetwijfeld over honderd jaar nog eens worden bovengehaald, als er een cyborg op je zit te lapdancen.
Favo nummer: Plastic Boogie - This Thing en Acarine.
Oordeel: 7/10

- Infest the Rats' Nest:
Zoals ik me ze altijd heb ingebeeld.
Favo nummers: alles.
Oordeel: 10/10.

- K.G:
De band met een verjongingskuur.
Sexy pop-nummer van early 00's met 'Intrasport'. Muy bueno.
Favo nummers: laatste vier.
Oordeel: 8.5/10.

- L.W:
Twee serieuze hoogvliegers op dit album.
Ataraxia is weer iets nieuws en past er net onder.
Laatste vier zijn terug de beteren.
Favo nummers: Static Electricity & East West Link.
Oordeel: 8/10.

- Butterfly 3000:
Een stukje album over vlinders in dromen. Leg dit voor aan een producer en die smijt je buiten.
Goed voor hen hadden ze al een verdienstelijke staat van dienst klaargelegd.
Letterlijk positief te noemen. Vrolijk. Wat een band!

"The water's getting deeper
It's gonna drown everyone."
&
"Black hot soup engulfing me." :love:

Favo nummers: Blue Morpho - Catching Smoke.
Oordeel: 8.5/10.

- Made in Timeland:
Dat winderig blaasstukje rond de vier minuten is mijn eerste ergernis van deze band.
Kwaad blijven kan ik niet na zo'n ontdekkingsreis.
Nog een genre om te schrappen...
Oordeel: 7.5/10.

- Omnium Gatherum:
Dripping Tap meegenomen voor het slapen gaan en miljaar! Hoe kan je zoiets volhouden live?
Al... 70% minder 'drip, drip from the tap don't slip' had gemogen.
De twee nummers erop, gaan ze de popfase in?
'Gaia' zegt niet geheel onverwacht "neen".
'Sadie Sorceress', hoe komen ze er toch op?
Favo nummers: de helft.
Oordeel: 8/10.

- Ice, Death, Planets, Lungs, Mushrooms And Lava:
De overduidelijke winnaar is 'Iron Lung". 'Magma' op gemiddelde afstand.
Muzikaal zoals altijd, dik in orde.
Oordeel: 8/10.

- Laminated Denim:
Jamsessions done correctly. Hadden ze even gewacht kon het samen met Made in Timeland.
'Hypertension' is het beste van de vier.
Oordeel: 7.5/10.

- Changes:
Vers geblazen lucht met 'Change' en logischerwijs start je niet met dit album. Het valt op een goede plek met de historie kennende.
'Astroturf' beetje teveel gelijkend op de voorganger. Gelukkig is het een lang nummer.
Hopelijk nemen ze even een rustperiode, om in 2024 te openen met een vers album. Deze is een goede afsluiter van deel I.

Dat ze 'Nonagon Infinity (opens the door)' hebben gemaakt is geniaal. Ze kunnen hun brood ervan halen zoveel ze willen en terug verhalen naar ginder.
Laten sommige nummers zeer goed overvloeien in een ander (Ya Love - Butterfly 3000).
Het zou zeer, zeer straf zijn, mocht een van de andere artiesten dit overtreffen.
Zou me niet verbazen mocht deze op het einde van de rit, het beste eruit komen als algemene consensus.
 
Laatst bewerkt:
Ben nu B3K opnieuw een luisterbeurt aan het geven, hier staan toch echt wel enkele certified bangers op hoor. It cost me twenty-four dollars!
 
Ik benijd jullie met al jullie tijd om muziek te luisteren doorheen de dag :cry: In mijn job gaat dat niet. Intussen heb ik Omnium Gatherum en Nonagon Infinity een of twee keer geluisterd en dat was best goed. Nu Fishing For Fishies proberen. Ik haal er maar wat uit op basis van wat ik hier lees. Leuke variatie aan stijlen.
 
Quarters staat hier nog vaak op.
Voor de rest moet ik echt in de stemming zijn en de momenten uitkiezen.

De groep gaat wel heel mijn leven meegaan en ik wil ze sowieso eens live zien.
 
Wie dacht rond te zijn met deze sloebers, ze hebben net een live album uitgebracht...

...VAN ACHT UUR LANG :angry:



Ik vrees dat we met deze classic artists gewoon in een perpetuum mobile zijn terecht gekomen, we zitten er voor eeuwig aan vast want ze brengen meer uit dan wij kunnen beluisteren:laugh:
 
Voor de volledigheid nog eens door al hun releases aan het gaan, van Willoughby's Beach t.e.m. Changes en ik moet toegeven dat ik bij de release van Satanic Slumber Party nogal lauw reageerde op hun collaboratie emt TFS en niet meer herbeluisterde tot nu. Geen idee wat me bezielde, dat is eigenlijk een zeer leuk EP'tje. Trippy shit pour les demoniaques parmi nous!
 
Wie dacht rond te zijn met deze sloebers, ze hebben net een live album uitgebracht...

...VAN ACHT UUR LANG :angry:
Waar is den tijd dat artiesten op zijn minst al een decennium dood waren voor zo'n massa muziek werd gedumpt.

Hier spijtig genoeg niet echt grote fan geworden, ondanks da'k met het sublieme Iron Lung er wel met de volle goesting ben aan begonnen. Qua albums is er altijd wel een nummer of 2 dat ik goed tot zeer goed vind, maar een vol album appreciëren doe'k nog niet. Al blijf ik wel terugkomen.

Misschien ook maar eens de Ticketswap alerts aanzetten en ze gewoon live meepikken.
 
Terug
Bovenaan