Classic Artists King Gizzard & The Lizard Wizard

Gisteren voor de eerste keer geluisterd naar hun top 5 op Spotify. Wat was dat zeg.
No offense, maar dat is echt een verschrikkelijke manier om de band te ontdekken.

Ik zal uw top songs die je hier postte per album eens beluisteren om een idee te krijgen of ik ze meeneem op Pukkelpop of niet.
Dit is ook een verschrikkelijke manier om de band te ontdekken.

Doe jezelf een plezier en neem de tijd om een album of twee in hun geheel uit te luisteren. Dat is wat je imo best doet voor eender welke artiest te ontdekken, maar voor King Gizzard is het nog belangrijker omdat zij in elk album een centraal concept uitwerken en ze echt als een geheel tellen. "Best of" logica gaat echt niet op voor deze groep want de afzonderlijke nummers betekenen vaak erg weinig buiten de context van hun album.
In deze thread zijn er al behoorlijk wat mogelijke startpunten aangegeven, maar zonder voorkennis van je muzieksmaak zou ik aanraden om te starten met I'm In Your Mind Fuzz.
 
No offense, maar dat is echt een verschrikkelijke manier om de band te ontdekken.


Dit is ook een verschrikkelijke manier om de band te ontdekken.

Doe jezelf een plezier en neem de tijd om een album of twee in hun geheel uit te luisteren. Dat is wat je imo best doet voor eender welke artiest te ontdekken, maar voor King Gizzard is het nog belangrijker omdat zij in elk album een centraal concept uitwerken en ze echt als een geheel tellen. "Best of" logica gaat echt niet op voor deze groep want de afzonderlijke nummers betekenen vaak erg weinig buiten de context van hun album.
In deze thread zijn er al behoorlijk wat mogelijke startpunten aangegeven, maar zonder voorkennis van je muzieksmaak zou ik aanraden om te starten met I'm In Your Mind Fuzz.
Alright! I'm In Your Mind Fuzz it is.

Hoh, meestal beluister ik de 5 'beste' platen van een nieuwe artiest en weet ik al snel of ik meer wil. Alhoewel dat voor BMTH ook niet opging en ik deze waarschijnlijk links ging laten liggen als ik dat zo gedaan had.
 
Man, man, man, die Red Rocks set... echt ongelooflijk. Fuzz Club heeft een 15-LP box uitgebracht, maar die is na een dag al uitverkocht. Hopelijk snel nog een pressing... Niet dat ik het geld heb om die te kopen maar het is leuk om mijn opties open te houden.


Alright! I'm In Your Mind Fuzz it is.
Wat vond je er in feite van? Na hun optreden in Brussel afgelopen week ben ik eigenlijk non-stop naar Mind Fuzz aan het luisteren.
 
Man, man, man, die Red Rocks set... echt ongelooflijk. Fuzz Club heeft een 15-LP box uitgebracht, maar die is na een dag al uitverkocht. Hopelijk snel nog een pressing... Niet dat ik het geld heb om die te kopen maar het is leuk om mijn opties open te houden.



Wat vond je er in feite van? Na hun optreden in Brussel afgelopen week ben ik eigenlijk non-stop naar Mind Fuzz aan het luisteren.
Hoeveel was het voor die box eigenlijk?
 
Wat vond je er in feite van? Na hun optreden in Brussel afgelopen week ben ik eigenlijk non-stop naar Mind Fuzz aan het luisteren.
Speciaal.

Ik denk dat het genre op zich mij minder ligt. Nieuw voor mij is dat alle nummers aan elkaar hangen, wat het hele album precies één trip maakt. Maar dat vond ik ook net positief.

Toch zal ik even gaan loeren op PKP, al weet ik niet of een heel optreden aan mij besteed is.
 
Hoeveel was het voor die box eigenlijk?

7g9vsx.jpg
 
Niet mijn type metal tbh.
Maar Infest the Rat's Nest vond ik ook barslecht toen het uitkwam. Nu luister ik er zeer raag naar, dus wie weet?
 
Terug
Bovenaan