King Gizzard & The Lizard Wizard

Album 27 (Phantom Island) is uit.
Meer dan degelijk. Geen hoogvlieger, maar wat verwacht je van een band, wiens albums rond de 7/10 - 8/10 circuleren, over het grootste deel?
Titelnummer en 'Silent Spirit' zijn de moeite. 'Deadstick' is op me gegroeid.

Sebiet ook es beluisteren. Wat ik al hoorde deed me een beetje aan de Philly Sound uit de 70s denken. Precursor van de disco, ook zeer lush georchestreerd

Geen problemen met de orchestratie, had er schrik voor want rockmuziek + orkest is meestal een vreselijke combinatie imo. Ik zou geen slecht nummer kunnen opnoemen uit het album, maar vond er jammer genoeg ook geen enkele merkwaardig genoeg om het album nog eens op te zetten. Ik denk dat ik het album met de vliegende varkentjes dan nog net iets beter vond, maar heb ook daar niet de nood gevoeld om het nog eens te herbeluisteren. You win some, you lose some.

Vond hun zet eigenlijk eerst wat performatief, want ze bleven dan wel op de andere platformen en het is niet of Apple of Google zo'n lieverdjes zijn. Maar dit is wel een coole zet! En als iedereen 1 of een paar euro's betaald hebben ze ineens evenveel binnen als 1000'en streams.

Terug
Bovenaan