Lente en zomer 2022

Valt tegen met de regen vandaag, hopelijk komen er nog wat buien vanavond.
Je rekent er op dat het heel de dag gaat slecht weer zijn en dan is het bijna de hele dag droog.
 
KMI geeft voor woensdag 30 graden? :wtf:
Zou een record zijn als het uitkomt. Maar het Europese model zit ook op die piste. Restanten van Danielle zouden verantwoordelijk zijn voor meetrekken v. warmte deels richting Portugal zouden trekken, met aan de voorzijde warmte vanuit Zuid-Spanje en Noord-Afrika die helemaal tot hier komt.

Net even opgezocht: https://www.meteo.be/nl/klimaat/klimaat-van-belgie/het-belgische-klimaat-maand-na-maand/september

In België zijn temperaturen boven 30°C nog mogelijk tijdens de eerste decade en uitzonderlijk ook tijdens de tweede decade: in Ukkel was de laattijdigste tropische dag die van 13 september 2016 met 31,2°C.

Woensdag is al 14 september.
 
Zou een record zijn als het uitkomt. Maar het Europese model zit ook op die piste. Restanten van Danielle zouden verantwoordelijk zijn voor meetrekken v. warmte deels richting Portugal zouden trekken, met aan de voorzijde warmte vanuit Zuid-Spanje en Noord-Afrika die helemaal tot hier komt.

Net even opgezocht: https://www.meteo.be/nl/klimaat/klimaat-van-belgie/het-belgische-klimaat-maand-na-maand/september



Woensdag is al 14 september.
Geen record: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/15/het-weer-de-hitte-blijft/
 
nu dat er hier in Diepenbeek heel wat regen gevallen is, valt er precies een druk weg uit de lucht.
ik kan precies terug goed ademen, herfst lijkt er aan te komen, heerlijk.
vannacht met het onweer net gaan slapen; dat werkt voor mij rustgevend.
alle ramen open nu, laat het huis even ontluchten;
 
Valt tegen met de regen vandaag, hopelijk komen er nog wat buien vanavond.
Je rekent er op dat het heel de dag gaat slecht weer zijn en dan is het bijna de hele dag droog.
Hier heeft het vandaag toch wel goed geregend, de afgelopen dagen was het altijd vooral 's nachts, wat eigenlijk wel wat aangenamer is, overdag droog en 's nachts tegen.
Idem hier en gisteren viel het ook al ferm tegen. Hopen op morgen dan maar.
Morgen geven zo ook nog wel wat regen heb ik gezien, al hoop ik wel dat het wat droog blijft, dan kan ik ten minste te voet naar de kinesist gaan zonder daar zeiknat aan te komen.
Als het 's avonds regent als ik naar Hasselt ga, dan is dat maar zo, uiteraard wel liever droog.
 
Hier heeft het de laatste dagen goed zijn best gedaan. Gisteren een 25l in de regenmeter, vandaag nog eens 15 en vanavond al terug een 7l. Dat maakt toch al terug wat goed.
 
Hier heeft het de laatste dagen goed zijn best gedaan. Gisteren een 25l in de regenmeter, vandaag nog eens 15 en vanavond al terug een 7l. Dat maakt toch al terug wat goed.
me Jaloers.
Hier 5 + 3 +7 mm

Wanneer ik naar de Europese buienradar kijk zou het wel eens kunnen dat we vanavond heel veel water gaan krijgen.
 
Ik zie voorwaar verse grassprieten door de dode plekken komen :love:
ik heb dat voordeel dat er eigenlijk bitter weinig dode plekken in mijn gras waren terwijl ik dat nooit water gegeven heb. Het enige wat hier zwaar afgezien heeft is een oude beukhaag waarvan ik dacht dat die toch wel de sterkste ging zijn.
 
Shelf cloud begon zich te vormen precies. De regen was kort maar hevig.

ASTEJZe.png


Op weg naar huis ook veel dreigende luchten gezien. Vind het vreemd dat estofex geen forecast/waarschuwing geeft, plaatselijk zijn het toch stevige buien.
 
Terug
Bovenaan