Lente en zomer 2022

Hoe graag k nu wou dat t regende, dat zou ik niet kunnen, wetende dat da het weerbeeld van de komende 7 maand zal zijn.
Het heeft hier wel geregend maar onvoldoende (4 mm)
Ik hoop dat de weergoden vannacht nog wat neerslag leveren , mag gerust 25 mm zijn...
 
Ik zie een soort van shelf cloud wat ik nog niet veel gezien heb, maar de onweersbui trekt weg van ons (zit ten (noord)westen van ons en trekt richting noorden)
 
63179cfaabdb1.png


Dit is wat ik ongeveer zag (hier getrokken vanuit Roeselare), maar ik zag het ook vanuit het Kortrijkse (iets minder goed zicht wel dan hij uiteraard). Beetje jammer wel dat die van noodweer benelux het weer moeten sensationaliseren met een "wauw".

631792e285bc7.jpg


Het zal er meer zo uitgezien hebben (deze was in mijn gemeente getrokken door iemand).
Blijkbaar wel een supercell als ik weerwoord mag geloven, en de radarbeelden lijken dat ook te bevestigen. Via zuid West-Vlaanderen richting noord Oost-Vlaanderen getrokken en dan Zeeuws Vlaanderen.
 
Hier nog 2 radarbeelden (een van neerslag en één met de bliksems)

6317a72c49a43.gif


6317a70549b31.gif


Mooi exemplaar, vrij hoge bliksemactiviteit (maar wellicht wel veel hoog in de wolken), kans op grote hagel en ook kans op wind. Al is het ergste daarvan nu al voorbij omdat het richting Nederland trekt. Misschien dat als de bui een rightmover is het (noord)westen van de provincie van Antwerpen nog een schampschot krijgt. En anders zullen ze de flitsen in de verte wel zien.

Vanuit Frankrijk komen er nog wel wat buien binnen of wat meer lokaal/sporadisch gedonder.
 
Hier wakker gedonderd, schone lichtshow wel. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat er wel wat gevallen is, kort maar krachtig.
 
Voorlopig blijven we in de onstabiele lucht gangen, volgens bepaalde modellen kans op een korte flinke warmte-opstoot begin volgende week door de restanten v. Daniëlle, maar dat lijkt mij door de orkanen/tropische stormen nog zeer onzeker. Ook Earl zal mogelijk een invloed spelen daarop omdat het de restanten v. Daniëlle zou beinvloeden.
 
Ik zie een soort van shelf cloud wat ik nog niet veel gezien heb, maar de onweersbui trekt weg van ons (zit ten (noord)westen van ons en trekt richting noorden)
Eergisteren is er hier ook een soort van shelf cloud overgerold, veel wind bij de passage en veel regen nadat die wolk overkwam.

RCzfPEl.png
 
Terug
Bovenaan