Fotomeeting | Februari | Verslag

DSCF5617-X2.jpg

foto door @SlashDotDash

Zoals jullie misschien al weten is er op BeyondGaming een niet onaanzienlijke groep leden die bezig zijn met fotografie. De grote Fotografiethread is dan ook een vaste waarde, waar heel wat leden hun creatieve, technische en andere vragen over fotografie kunnen stellen. Ook kan je er natuurlijk ook gewoon je leuke plaatjes delen, om feedback vragen of ervaringen delen.

Een gezamenlijke fotomeeting kon dus eigenlijk niet langer uitblijven. Na bedachtzaam overleg werd de Kalmthoutse Heide als fotogenieke ontmoetingsplek gekozen. Op 27 februari zou het feestje doorgaan en zo vroeg mogelijk, zodat de zonsopgang ook nog meegepikt kon worden.

En zo geschiedde het dat 5 dappere mannen (@Avondland, @shiftyke, @Green Mamba, @Margu en @SlashDotDash ) hun zondagochtend opofferden voor het hogere fotografie goed. @shiftyke was zelfs zo dapper om een dag eerder reeds een korte verkenningstocht uit te voeren op hetzelfde vroege uur.

Zo konden we, gewapend met een arsenaal aan Sony, Nikon en Fuji toestellen & lenzen snel onze weg vinden van de parking naar de Putse Moer, een vijver omgeven door vengebied. Een ideale omgeving om reeds enkele plaatjes te schieten tot de zon zich achter de bomen liet zien.

51909184001_575505ec20_k.jpg

foto door @shiftyke

DSC07615.jpg

foto door @Margu

Toen dat moment aangebroken was trokken we terug richting het oosten. Het gouden zonlicht zorgde voor prachtige taferelen aan het bos- en heidegedeelte van het park. In de verte zagen we onze volgende bestemming: de observatietoren aan de heide. Daar gingen we heen eens de groep volledig was.

Want ondertussen was ook @Tonerider uit zijn bed gerold en werd afgesproken om elkaar te ontmoeten aan de hoofdweg bij de parking. Enige tijd later hadden we elkaar gevonden. Op naar de toren!

Kalmthoutseheide-ggg.jpg

foto door @Avondland

januari-2022-7279.jpg

foto door @Tonerider

Helaas bleek deze, na grondige studie van de beschikbare bewegwijzering en verkenning van alle toegangswegen, niet bereikbaar, maar we lieten het niet aan ons hart komen. We zetten onze weg verder op het wandelpad richting het noorden, langs de grote open heide, om dan via een bos van berken en naaldbomen onze wandeling terug af te sluiten aan de Putse Moer. Een strakke blauwe hemel, winterzon en licht briesje zorgden voor nieuwe fotografiekansen tegenover het vroege uur eerder op de dag.

DSC-0220.jpg

foto door @Green Mamba

Met al die kilometers in de benen en een hele hoop foto's op de geheugenkaartjes keerden we collectief tevreden terug richting parking. "Oh, de groepsfoto nog!", opperde iemand. Elke zichzelf respecterende amateurfotograaf weet dat het zelfportret de minst leuke tak van fotografie is. Gelukkig had @Tonerider zijn statief mee, en konden we die formaliteit alsnog afvinken - op de parking!

11809f35-9126-40bb-8e9e-f6419482dee2.jpg

foto door @Tonerider
(verslag door @SlashDotDash)

Fotogallerij

Geniet van de top 3 van elke fotograaf!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga gokken. Van links naar rechts:

Avondland, shiftyke, strijkijzer, green mamba, slashdotslash, tonerider
green mamba en strijkijzer kunnen verwisseld worden, voor de rest durf ik er geld op in te zetten!

Schone foto's!
 
K ben vooral curieus wie de middelste met zijn muts is.

Echt badass: "fuck it, ik lach niet!
En als die foto niet rap voorbij is, krijgt bruin klakske zijn statief waar de zon niet schijnt!"
😁
 
Mooie foto's! Wel e chanceke met het weer hé zeg. 'k Vind het jammer dat ik er uiteindelijk niet bij kon zijn, volgende ben ik wel van de partij :) (Alé, hopelijk)
Ik hoop dat het volgende keer lukt. Twas spannend om nieuwe mensen te leren kennen, maar het was een toffe groep. Hopelijk kunnen we jou ook leren kennen

Ik herkende hem niet zonder de djellaba.

Maar Tonerider heeft dus een veel groter teddybeer gehalte dan hij altijd deed uitschijnen, dus stop maar met al die zelfkritiek!

Ook mooie foto's van iedereen. 👌
Dat was ook mijn eerste gedacht!
Elaba, ik ben wel een motard, dus badass.

Maar jullie deden me wel blozen.
 
Terug
Bovenaan