Lente en zomer 2022

Ik dien een kandidatuur in voor gans europa. Kwestie van de zaken terug wat normaal te krijgen. Ik had altijd gedroomd van een huis in een zuiders klimaat. Maar sinds @Lakigigar zijn uiteenzetting over west-vlaanderen vs een regio in spanje ben ik toch van gedacht verandert. Ik hoef niet echt een huis in een zuiders klimaat, toch niet het huidige huis.
Dat is natuurlijk wel voor enkel deze zomer. En ik denk dat de andere seizoenen wat milder zijn in die regio in Spanje. Alsook dat de zomers er een grotere kans hebben om als goed ervaren te worden dan hier. Maar natuurlijk hebben we wel een uitzonderlijke reeks met eigenlijk 5 mooie zomers op 6 jaren tijd, enkel die van 2021 was minder. En de winters zijn in laatste jaren ook een stuk milder dan bijvoorbeeld uit de vorige eeuw, ook al had je toen ook wel milde winters, maar ook af en toe een strenge of gewoon een koude winter zoals we ze die nu niet meer hebben. Voor de laatste koude winter is het teruggaan naar 2012-2013 wat zelfs klimatologisch als een "normale winter" gezien kan worden. Maar dan reken ik de koude en sneeuwrijke maart 2013 niet mee. Al de rest erna was veel milder, op eens een prikje na (februari 2018).
 
Laatst bewerkt:
Ja we weten het het, we zitten op BG. Ipv het brutoloontopic is het vanaf nu weer stoefen wanneer uw verwarming opstaat.
Hier is vvw dus die staat altijd aan!
Voorspelling is ondertussen aangepast
Naar verwachting gaan de neerslagzones golven over ons land tussen dinsdagmiddag en woensdagavond en in dat geval kan er gemakkelijk meer dan 40 mm regen vallen in sommige regio's.
Had dit precies gemist. Vandaag mijn gras (wat er nog van overschoot) geverticuteerd en daarna compost opgedaan en nieuw zaad ingeharkt. Hopen dat het niet wegstroomt dus :unsure:
 
We praten wel eens achter de winter :coolbrows::coolbrows::coolbrows:
Zolang de temperatuur niet zakt onder de ingestelde temperatuur schiet die niet aan he.
Afzetten is zo jaren '90

Maar met een sloef in huis heb ik niets te zeggen over de temperatuur en 'die gaan we echt niet lager zetten'

En die 60 euro / maand extra gaan we nu niet echt voelen aangezien haar loon 600 euro netto gestegen is op een jaar (veranderen job en 4 indexatie's)
 
Er lijkt toch een dipje aan te komen.

fIxDTXo.png


Guur weekend voor de boeg. Aardig wat wind. Vrij hoge neerslagkansen, maar vooral ook lage maximatemperaturen, zeker voor de tijd van het jaar. Het zal zeer guur aanvoelen, zeker met de warme voorgeschiedenis.
 
'k Zou graag nog dit weekend warm weer willen want 'k moet m'n dak herstellen en silicone spuiten op't terras.
 
Terug
Bovenaan