Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijdens de rust liet Karl een stukje zien waarin Virgil zeer zelfverzekerd tegen Louis zei dat hij als kapitein als eerste wou trappen en de bal erin zou knallen. Oké dan moet je het ook doen, maar mag Louis ook een zeker vertrouwen hebben.
Ik snapte die aanloop van Van Dijk niet, neem gewoon een lange aanloop vanaf de 16 meterlijn. Dit gaat zo vaak fout.

Nederland heeft vooral zijn topspelers allemaal vanachter staan. Dat is ook een probleem. Geen goede aanvallers is een behoorlijk probleem.

Het is ni omdat het de Ronaldo van 5j geleden niet meer is, dat het ineens een speler van fc Poelkapelle is, waardoor Portugal ineens met '10 zou spelen'. Beetje nuance mag wel.
Ik zeg niet dat het een flutspeler is geworden maar we gaan toch niet doen alsof hij op dit WK al een niveau heeft laten zien wat speelminuten zou rechtvaardigen? Portugal heeft toch wel wat spelers die beter/gevaarlijker zijn dan Ronaldo mijn gedacht...

Ik zeg niet dat het een flutspeler is geworden maar we gaan toch niet doen alsof hij op dit WK al een niveau heeft laten zien wat speelminuten zou rechtvaardigen? Portugal heeft toch wel wat spelers die beter/gevaarlijker zijn dan Ronaldo mijn gedacht...
Klopt, Ronaldo kan al jaren niet meer mee.
Dat wisten ze al bij Juventus, ManU en nu ook bij Portugal.
Ze zijn zoveel sterker zonder hem.
Als hij zich gedraagt zou ik hem als trainer nog wel eens een invalbeurt van maximaal 20 minuten gunnen.

Klopt, Ronaldo kan al jaren niet meer mee.
Dat wisten ze al bij Juventus, ManU en nu ook bij Portugal.
Ze zijn zoveel sterker zonder hem.
Als hij zich gedraagt zou ik hem als trainer nog wel eens een invalbeurt van maximaal 20 minuten gunnen.

Uhm het ligt niet aan Ronaldo maar aan Manchester United , dat het vooral nu mentaal niet zo goed loopt bij CR7, waardoor hij niet goed speelt.
Een topsporter moet nu eenmaal 100% in orde zijn (ja,zelf voetballers )

Mourinho is het meeste trots op zijn prestatie bij man u omdat het achter de schermen niet in orde is.

Ook Alexis Sanchez / Ibrahimovic/ Pogba / Dia Maria hadden allemaal opmerkingen gemaakt dat het achter de schermen niet ok is daar

Vorig seizoen speelde hij vorig seizoen heel goed (man u was enorm triestig zonder hem, bij Juventus scoorde hij bijna iedere match (zelf recordhouder meeste doelpunten voor Juventus in 1 seizoen)

Da's zever, mensen moeten stoppen met dat te blijven zeggen. Een goed geplaatste penalty is niet te stoppen en je kan daar op trainen.
Er komt echt wel meer bij kijken. Druk, publiek, de situatie, vorm. Allemaal niet evident om op te trainen. Uiteraard kunt ge uw traptechniek wel verfijnen, maar dat wilt niet zeggen dat ge die allemaal even in het hoekje legt op zo'n moment.

Voila, die druk kan je nooit trainen.
Je mag elke dag penalty’s trappen.
Op een eindtoernooi met die druk kan je nooit simuleren.
Het probleem is dat die druk er is voor elke penaltynemer, en een gemeeschappelijke deler moogt ge weglaten in de vergelijking é. Als ge de kwaliteit van uw penalty laat afhangen van de druk van het moment, dan neemt ge ze technisch niet goed genoeg. Die penaltyreeksen van Kroatië zijn het perfecte voorbeeld, zeker die tegen Japan. Die van Japan waren op 1 na allemaal verschikkelijk zwak getrapt, en die ene die Kroatië mist is nagenoeg perfect.
Er zijn bepaalde factoren die ge volledig in de hand hebt dus dat gezeik dat dat een loterij is, daar ga ik totaal niet mee akkoord.

Het probleem is dat die druk er is voor elke penaltynemer, en een gemeeschappelijke deler moogt ge weglaten in de vergelijking é. Als ge de kwaliteit van uw penalty laat afhangen van de druk van het moment, dan neemt ge ze technisch niet goed genoeg. Die penaltyreeksen van Kroatië zijn het perfecte voorbeeld, zeker die tegen Japan. Die van Japan waren op 1 na allemaal verschikkelijk zwak getrapt, en die ene die Kroatië mist is nagenoeg perfect.
Er zijn bepaalde factoren die ge volledig in de hand hebt dus dat gezeik dat dat een loterij is, daar ga ik totaal niet mee akkoord.
De druk is er voor iedereen, maar niet iedereen ervaart die druk hetzelfde.

Penalty's zijn voor een stuk een loterij.

Kwaliteit van de keeper speelt ook een rol, net als de mentale kwaliteit van de spelers die een penalty moeten nemen op die momenten.
Kijk naar hoe goed de penalties van Kroatië en Argentinië getrapt werden: dat is geen loterij maar koelbloedigheid en ervaring bij de spelers.

Er kwam bv. kritiek van sommige Nederlandse analisten over Messi (dat hij oud is, niet meer mee kan enz.), maar als hij op die momenten een penalty moet nemen weet je dat de kans dat hij scoort veel groter is dan bij pakweg Berghuis. Echte toppers zitten op dat soort momenten mentaal in 'the zone' - geen stress in het kopje, gewoon pure focus.

De druk is er voor iedereen, maar niet iedereen ervaart die druk hetzelfde.
Dat ga ik niet ontkennen, maar da's evengoed een kwaliteit als voetballer, omgaan met druk. En dat valt ongetwijfeld ook ietwat te trainen, maar waarschijnlijk stukken moeilijker dan gewoon op een bal trappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan