Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brazilië al voor de 2e keer echt onterecht eruit in de kwartfinale (ja, dat was ook tegen de Rode Duivels het geval) moet toch echt zuur zijn.

Ow ow, dan toch nog een verrassing :s

Toch jammer voor het voetbal. 4 jaar geleden was Kroatië nog heel charmant, maar van dit kan ik toch niet wild worden. Ik krijg bijna EK 2004 vibes.

Begint zeer pijnlijk te worden voor Brazilië (en Neymar). Voor het beste voetballand is het nu toch al lang geleden dat ze écht in de buurt geweest zijn van de titel.

Dat Kroatië in de match blijft en dus kans maakt op de winning goal/gelijkmaker is hun verdienste, maar met zo'n lucky goal is toch wel zuur voor de Brazilianen. Brazilië was uiteraard stukken beter. Ik hoop op geen volledig Europese halve finale, Zuid-Amerika moet nogeens triomferen.

I see it coming. Finale Marokko - Kroatië. (Blijkbaar is dit mogelijk?)

En dan kan Martinez zeggen: België verloor van de twee finalisten, zie je wel dat wij het nog niet zo slecht gedaan hebben? :unsure:

Dit moet een van de grootste steals zijn die ik al heb gezien op een WK denk ik. Hele wedstrijd zo goed als niks klaarspelen tot ze gelijkmaken met een afgeweken bal. Ze waren al van vroeg in de tweede helft duidelijk aan het speculeren op die penalty's, jammer dat het voetbal weer eens aan het kortste eind trekt. Waardeloze wedstrijd van de scheids ook nog eens.

Ik voelde wel oprecht mee met die Brazilianen op 't eind, zoiets moet enorm pijn doen.

Brazilië verdiende om door te gaan maar wat een ploeg is Kroatië. Ze spelen als ploeg en strijden voor iedere morzel grond (mssn soms eens over het randje) en kunnen ook gewoon goed voetballen. Zalig dat er weer een “klein” landje zover geraakt op het WK.

Edit: @Pinkman onze “steal” vorige keer tegen Brazilië was toch echt wel nog van een ander kaliber. Livakovic heeft zijn werk gehad maar heeft geen reddingen moeten doen zoals Courtois in 18. Brazilië was beter maar hebben gewoon aanvallend te weinig uitgespeelde kansen bij elkaar gespeeld.

Wanneer gaan ze nu eindelijk eens het tiebreak-systeem toepassen in de volgorde van penalty’s nemen? Diegene die tweede trapt is met de huidige regels toch altijd in het nadeel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan