Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Wist je dat volgend jaar in de Nations League er ook een extra ronde is toegevoegd? Er worden voortaan kwartfinales gespeeld. Dus weer extra wedstrijden haha.
Neen, dat heb ik precies gemist. De UEFA is het precies allemaal goed aan het uitmelken. Pas op, ik vind de nations league leuker dan een vriendschappelijke match. Ook al heeft het (nog) niet veel waarde, maar om nu steeds meer ervan te maken is totaal onnodig.

Vroeger was enkel de beste 2e uit de kwali's rechtstreeks geplaatst en moesten de anderen in een onderlinge wedstrijden beslechten welke 4 ploegen nog meemochten.

In dit geval zou dan Oostenrijk rechtstreeks geplaatst zijn en mochten van volgende ploegen er 4 meedoen: Schotland, Nederland, Zwitserland, Italie, Slovakije, Servie, Tsjechie, Slovenie, Kroatie.
Georgie, Oekraine en Polen zouden uberhaupt niet mogen meedoen.

Van die 13 ploegen, deden er wel 7 mee aan de 1/8e finale... Het lage niveau in dit toernooi, lijkt me dus niet specifiek aan de landen zelf te liggen. Er schort iets met de format waarbij niet winnen niet meer nodig is, en niet verliezen belangrijker is geworden.

Ik zou dan eerder opteren om die 1/8e finale af te schaffen, en enkel de 1e ploegen met de 2 beste 2e's naar de kwartfinale te laten gaan. Dan moet je echt al eigenlijk 2x gewonnen hebben met een deftig doelsaldo om je te kwalificeren voor de kwartfinale. Gelijkspel is hetzelfde als verlies, in zo'n format.

Ik ben vooral benieuwd naar wat ze er nu tijdens de rust gaan tussengooien. Ik hoop de helft van een Kampioenen aflevering! Of nee, dat kan niet, da's nog teveel in thema.

Gisteren in Houthalen in een Spaanse café de match gevolgd. Wel speciaal zo tussen uitbundige Spanjaarden, terwijl ge niet de passie voelt als bijvoorbeeld België speelt.

Gisteren in Houthalen in een Spaanse café de match gevolgd. Wel speciaal zo tussen uitbundige Spanjaarden, terwijl ge niet de passie voelt als bijvoorbeeld België speelt.

Ja ik heb zo ooit in Engeland een match op café meegemaakt, WK 2018, Engeland tegen weet ik veel wie.

Heerlijk, want iedereen leeft volop mee, terwijl gij daar dan relaxed zit pintjes te drinken en mensen hun reacties te bekijken.

Ja ik heb zo ooit in Engeland een match op café meegemaakt, WK 2018, Engeland tegen weet ik veel wie.

Heerlijk, want iedereen leeft volop mee, terwijl gij daar dan relaxed zit pintjes te drinken en mensen hun reacties te bekijken.
Ja, heel vreemd. Ik was vroeger wel altijd voor Spanje toen België al die grote toernooi miste, maar ik voel niet die emotie als bijvoorbeeld België of Genk speelt.

Neen, dat heb ik precies gemist. De UEFA is het precies allemaal goed aan het uitmelken. Pas op, ik vind de nations league leuker dan een vriendschappelijke match. Ook al heeft het (nog) niet veel waarde, maar om nu steeds meer ervan te maken is totaal onnodig.
De Nations League is echt een mooi toernooi voor de kleinere landen. Nederland heeft het vorig jaar ook stevig laten liggen tegen de Kroaten.

Ik was 3 jaar geleden in Italië toen ze de finale wonnen. Voelde alsof ik op een mega groot feest was, maar waar ik niet voor uitgenodigd was.

Ik was 3 jaar geleden in Italië toen ze de finale wonnen. Voelde alsof ik op een mega groot feest was, maar waar ik niet voor uitgenodigd was.
In 2008 hetzelfde gehad door in Spanje op voetbalkamp te zijn. Wel veel blije mensen, maar ge voelt het toch niet zoals dat met de Belgen is.

Ik was in 1998 in Parijs toen Frankrijk WK werd, maar daar herinner ik me niet heel erg veel meer van. Ik was in Italië in 2006 toen die wereldkampioen werden, dat was geschift.

Voor alle voetballiefhebbers die dachten dat het nu wel anders zou zijn, Frankrijk gaat nog door met Deschamps tot het WK 2026. Bron Fabrizio Romano

Zo zagen over wat er tijdens de rust op TV is. Ga u een pint bier en wat nootjes halen in tussentijd en ga eens kakken of zo. Zagers

Nu, wel niet te begrijpen wat Sabine daar ineens komt doen :wallbash: WIJ WILLEN ANALYSES VERDORIE :mad:

De passie waarover hier gesproken wordt mis ik toch ook bij onze ploeg. Of ligt het aan de spelers persoonlijk..

Wel erg content voor Spanje gisteren. Ging toch wel mee feesten in die café. Maar de Engelsen is met niets te vergelijken, die zijn zalig. Zelfs op clubniveau 🎉

Ik hoop dat Spanje de titel pakt.

Klaar met dat hengelen
Dit allemaal moeten missen omdat in Brussel in 1830 een paar Franstaligen zich achtergesteld voelden door het Nederlandse bewind. Nu hebben jullie spijt.

Terug
Bovenaan