Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Tedesco blijft aan, ongeacht het resultaat vanavond. Zelfs 5-0 is geen probleem. Het doel van de Bond was 1/8e finale, dus hij is geslaagd. en 1-0 of 5-0, het is en blijft tegen Frankrijk dus elke uitslag wordt met die zin geminimaliseerd.

Eerlijk gezegd zou het misschien wel goed zijn voor de Duivels als Lukaku en De Bruyne ermee stoppen. Voor de Duivels onder Tedesco alleszins, gezien hij toch weigert te spelen op een manier die hun tot recht komt. En de mentaliteit van beiden is toch ook niet wat we willen uiteindelijk wanneer het tegenvalt/zit. Dus als ze ermee kappen, moet Tedesco op zoek naar een andere speelwijze en dat kan misschien leiden tot een betere collectieve prestatie. Ik ben ook maar aan het dromen als een naive zot natuurlijk.

We hebben met deze basis ook 2-3 gewonnen van een zeer deftig Duitsland als dat een troost mag zijn dus misschien dat ze vandaag wel de goesting vinden om er iets van te maken!

We hebben met deze basis ook 2-3 gewonnen van een zeer deftig Duitsland als dat een troost mag zijn dus misschien dat ze vandaag wel de goesting vinden om er iets van te maken!
Je bedoelt het Duitsland dat in datzelfde kalenderjaar gelijkspeelde tegen Oekraïne en Mexico, en verloor van Polen, Colombia, Japan, Turkije en Oostenrijk? :unsure:

Ze wonnen toen wel met 2-1 van Frankrijk, dus vanavond wordt een eitje. :tongue:

In voetbal kan alles, maar met Tedesco zie ik ons niet competitief tegen ploegen als Frankrijk, zelfs wanneer ook die niet in topvorm zitten. De Fransen hebben even weinig gescoord als wij, maar speelden tegen Oostenrijk en Nederland, die defensief en organisatorisch pakken sterker zijn dan onze tegenstanders, én dan onszelf. Dat ze tegen de Polen gelijkspeelden, zou mij hoop geven, ware het niet dat wij gelijkspeelden tegen Oekraïne en verloren van Slovakije ...
Vind dat altijd moeilijk om een ploeg in te schatten aan de hand van resultaat tegen een gemeenschappelijke tegenstander. Uiteindelijk hebben we ook 4 op 6 gehaald tegen Oostenrijk in de kwalificaties. Zijn we dan de evenknie van Frankrijk?

Ik denk dat als we spelen met de inzet en mentaliteit zoals tegen Roemenië, dan hebben we een kans, anders zijn we een vogel voor de kat.

En nog een statje om het af te leren

Topscorers kwalificaties 🦾
TZQyKVJ.png

Ik verwacht een draak van een match , met 2 ploegen die gokken op penaltys. Geen leuke match voor de neutrale supporters , laat het fluitconcert maar komen.

Ik verwacht een draak van een match , met 2 ploegen die gokken op penaltys. Geen leuke match voor de neutrale supporters , laat het fluitconcert maar komen.
Tja, onze supporters fluiten de RD uit wanneer ze zich kwalificeren voor de volgende ronde. Dus laten we maar hopen op een fluitconcert dan? :cheer:

Lang geleden dat ik compleet geen zenuwen heb voor een tornooi-wedstrijd van de Belgen. In mijn hoofd liggen we er sowieso uit.
Moesten we op voorsprong komen, of het blijft tot diep in de 2e helft nog 0-0, zullen ze ongetwijfeld wel weer de kop opsteken 🙈

Deschamps zie ik niet direct hoog druk zetten.
Nu, ik heb wel de indruk dat de Duivels zich veel meer kunnen opladen tegen een sterkere tegenstander.
Ik zie dat ook niet meteen gebeuren. Ik denk dat Frankrijk hun eigen ergste vijand is? Vorig EK is voor hen gefaald door gebrek aan concentratie, gemakzucht. Daarna hebben ze nog de WK-finale gehaald en toen moesten ze het afleggen tegen een mindere ploeg. Zit er wat moeheid in de ploeg? Mismatch tussen de generaties die nu overgaan? Onderlinge wrevel? De coach die is uitgewerkt?

Ze hebben desnondanks nog steeds de kwaliteit om het zakelijk af te handelen allemaal. Straks zien welk Frankrijk komt opdagen...

We gaan dat arrogant, wijndrinkend volk eens een lesje leren. Gedaan met de Belgische bescheidenheid. Fuck die péages ook altijd. En ondertussen ook weer naar extreem-rechts geschoven de vuillappen. Niks geleerd van vroeger. Het Vichy-regime zit nog altijd in hun hoofden.

Ook het volk van de 'Gele hesjes'. Nog te lui om iets origineels uit hun kofferbak te toveren. Nee, we pakken een geel hesje om te betogen, want we wisten het niet op dat moment. Afmaken en geen genade met dat volk. Vive la Belgique!

Denk dat de eerste goal weeral ongelofelijk belangrijk wordt.

Zoals je gisteren zag bij de Georgiërs: een hele match weggeblazen worden, maar doordat ze snel die eerste goal gemaakt hebben haalden ze zelfs bijna nog de rust met een voorsprong. Spanje was toch een kwartiertje van hun melk. Slovakije exact hetzelfde, daar zijn de Engelsen uiteindelijk door het oog van de naald gekropen. Duitsland - Denemarken had ik ook nog wel eens willen zien als die eerste Deense goal niet nipt offside was.

Ondanks alles toch weer zeer benieuwd naar wat we straks te zien gaan krijgen. Ik zit toch met 2 doemscenario's in mijn hoofd:
- een saaie, zakelijke match die we met 1-0 of 2-0 verliezen
- een forfait score :unsure:
En na afloop Lukaku en KDB die aangeven dat ze stoppen met de nationale ploeg.

Kom, nog 5 uurtjes aftellen.

Ik lees hier trouwens net dat de goal van Bellingham in toegevoegde tijd gisteren blijkbaar het eerste schot tussen de palen was van de Engelsen.

:unsure:

Tgoh het kan wel. Als we vandaag een logische opstelling zien én je ziet ze alles op het veld achterlaten... Focus, verbetenheid, strijdlust en hier en daar een beetje van ons ruwe talent. Zoals een Slowakije gisteren: met lef voetballen en met een écht doel. Die mannen speelden zeer direct, snel. Die waren in beweging. En bleven doelgericht spelen. Afwerken op een EK met buitenkantje voet doe je enkel met vertrouwen.

Dan mag je nog verliezen, je doet dat dan wel met opgeheven hoofd. Altijd spijtig natuurlijk, maar de manier waarop is voor veel Belgische supporters van belang nu.

Het is nu of nooit, pompen of verzuipen. Nu moet je even bewijzen dat je dat boegeroep van laatst niet verdient.
Afwerken met buitenkantje voet. :D Zo'n bal kan toch iedereen afwerken? Kwam toevallig perfect goed te liggen voor hem.

Denk dat de eerste goal weeral ongelofelijk belangrijk wordt.

Zoals je gisteren zag bij de Georgiërs: een hele match weggeblazen worden, maar doordat ze snel die eerste goal gemaakt hebben haalden ze zelfs bijna nog de rust met een voorsprong. Spanje was toch een kwartiertje van hun melk. Slovakije exact hetzelfde, daar zijn de Engelsen uiteindelijk door het oog van de naald gekropen. Duitsland - Denemarken had ik ook nog wel eens willen zien als die eerste Deense goal niet nipt offside was.

Ondanks alles toch weer zeer benieuwd naar wat we straks te zien gaan krijgen. Ik zit toch met 2 doemscenario's in mijn hoofd:
- een saaie, zakelijke match die we met 1-0 of 2-0 verliezen
- een forfait score :unsure:
En na afloop Lukaku en KDB die aangeven dat ze stoppen met de nationale ploeg.

Kom, nog 5 uurtjes aftellen.
Eens met deze analyse. Wat me tegelijkertijd wel opvalt is dat dit toernooi vrijwel elke ploeg na een 1-0 voorsprong naar achteren terugvalt. Dus met andere woorden: Juist na een Franse 1-0 zullen ze België laten aanvallen en kan het nog steeds prima weer gelijk worden.

Terug
Bovenaan