Jupiler Pro League 2022-2023

Volgens mij de 1e fase dan ook niet goed gezien

Ik heb het wel goed gezien. Ik ga die discussie niet blijven voeren, ik voel dat het je hoog zit, maar het is nu eenmaal zo.
Ricca heeft misschien geluk dat Amuzu zijn been net in de lucht heeft waardoor een kans op blessure vrij klein is en dat ik het daarom geel vind.

Ik volg hier Booka eigenlijk wel. Ik vind dit zeker geen 'donkerrode' kaart of een aanslag. Je kan rood geven, maar zeker niet moeten imo. Er zijn toch zeker wel ergerere zaken dan dit.

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener hé. Dat kan je letterlijk aanhalen bij elk duel. Je zal maar iemand per toeval in coma slaan tijdens een onschuldig luchtduel...

Zo'n tackles gebeuren echt wekelijks. Maar dan raken ze wel de bal en kraait niemand ernaar, laat staan dat een ref dan fout tegen geeft en zegt "gevaarlijk spel".
Met zo'n tackle is niks mis, maar je moet wel zien de bal te hebben of je kan een kaart krijgen.
Dat zo'n tackles elke week gebeuren denk ik niet, als dat wel is, is dat net het probleem voor mij. Hij gaat met studs vooruit, van de grond af naar de bal. Ook al ga je dan naar de bal, is die intensiteit en het gevaar van zo'n actie gewoon heel duidelijk iets wat voor mij niet op een voetbalveld thuishoort en altijd rood.

Wat je daar zegt over, hij heeft de intentie om de bal te spelen maakt mij echt 0,0 uit, nogmaals, op die manier tackle je niet, punt.

@Pinkman je ziet nu toch zelf dat dat iets heel anders is? Als je in een duel per ongeluk iemand blesseert, of gewoon studs vooruit op scheen/kniehoogte er vol in gaat. Zoals hier gezegd, dat is exact waar het woord aanslag van komt, van zo'n acties.
Die moogt ge me es tonen als dat weekelijks is dat ze zo tackelen

Ik kan er me 1 herinneren. Sylla op Paintsil.
Ook onbegrijpelijk dat het toen bij geel bleef volgens iedereen.
En deze is nog gevaarlijker wegens studs vooruit en hoger been

Ook altijd rood voor mij, geen enkele intentie om de bal te spelen en dat op die snelheid, je wéét gewoon op voorhand dat je daar iemand serieus mee kan blesseren.

Dat zo'n tackles elke week gebeuren denk ik niet, als dat wel is, is dat net het probleem voor mij. Hij gaat met studs vooruit, van de grond af naar de bal. Ook al ga je dan naar de bal, is die intensiteit en het gevaar van zo'n actie gewoon heel duidelijk iets wat voor mij niet op een voetbalveld thuishoort en altijd rood.

Wat je daar zegt over, hij heeft de intentie om de bal te spelen maakt mij echt 0,0 uit, nogmaals, op die manier tackle je niet, punt.
Dat zijn wedstrijden op het scherpst van de snee waar enorm veel van afhangt. Meer dan wij ooit zullen begrijpen in onze provinciale wedstrijden.
Ik zie geen enkel probleem met een been of voet die op dergelijke hoogte is. Ik heb meer problemen met een gestrekt been op de enkels waar de enige intentie is om de speler te kwetsen of een elleboog zoals Buchanan.

Spelers moeten weten waar de grens is, maar dat is dit voor mij niet.
Altijd zoveel drama om niks bij zo'n tackles, dat maakt het spel ook voor een groot stuk kapot i.t.t. dergelijke tackles.

En ik zeg ook niet dat dit geen fout is, want dat is het overduidelijk wel.

Dit snap ik echt niet. dit is ondertussen meer dan 4 maand geleden en nu komen ze met deze dubieuze beslissing. Gegarandaard dat deze match dan nog eens gespeeld gaat worden nadat de competitie voor de andere ploegen reeds is gedaan. Dit is gewoon competitievervalsing tot en met

Dit snap ik echt niet. dit is ondertussen meer dan 4 maand geleden en nu komen ze met deze dubieuze beslissing. Gegarandaard dat deze match dan nog eens gespeeld gaat worden nadat de competitie voor de andere ploegen reeds is gedaan. Dit is gewoon competitievervalsing tot en met
Schandalig zoiets.

Waar is de var nu weer mee bezig? De var vond dus de grabbelende bal van Koffi die tegen Tchouame botst penalty :rofl:

Al een geluk heeft de ref iets van hersenen en geeft er toch geen.
Zuiver op gevoel vind ik dat ook geen penalty maar als je naar de regels kijkt, is het wel 100% strafschop. Gumienny en Pots vonden het ook een duidelijke penalty.

For the purposes of determining handball offences, the upper boundary of the arm is in line with the bottom of the armpit. Not every touch of a player’s hand/arm with the ball is an offence. It is an offence if a player:
• deliberately touches the ball with their hand/arm, for example moving the hand/arm towards the ball
• touches the ball with their hand/arm when it has made their body unnaturally bigger. A player is considered to have made their body unnaturally bigger when the position of their hand/arm is not a consequence of, or justifiable by, the player’s body movement for that specific situation. By having their hand/arm in such a position, the player takes a risk of their hand/arm being hit by the ball and being penalised
• scores in the opponents’ goal:
• directly from their hand/arm, even if accidental, including by the goalkeeper
• immediately after the ball has touched their hand/arm, even if accidental

De regels zijn duidelijk denk ik: speler maakt hands terwijl hij zich breed maakt om Balikwisha af te schermen. Dat het per ongeluk en knullig is, maakt daarbij geen verschil.

Maar blijkbaar heeft scheidsrechter Jan Boterberg - die dit seizoen al wel een paar fratsen heeft uitgehaald - een procedurefout gemaakt. En kijk: de match moet herspeeld worden zonder publiek.

Daar kun je wellicht niets tegen inbrengen. De procedure is wat ze is.

KV Mechelen trekt misschien nog naar het BAS, maar ze weten daar ook dat ze destijds in operatie propere handen ontsnapt zijn aan degradatie op basis van het reglement. ‘

Dit kan toch niet :lol:

Maar blijkbaar heeft scheidsrechter Jan Boterberg - die dit seizoen al wel een paar fratsen heeft uitgehaald - een procedurefout gemaakt. En kijk: de match moet herspeeld worden zonder publiek.

Daar kun je wellicht niets tegen inbrengen. De procedure is wat ze is.

KV Mechelen trekt misschien nog naar het BAS, maar ze weten daar ook dat ze destijds in operatie propere handen ontsnapt zijn aan degradatie op basis van het reglement. ‘

Dit kan toch niet :laugh:
Dit is 100% Belgisch voetbal.

Verschaeren heeft een scheur in zijn kruisband. 6 maanden eruit
Ge zag em zeggen "oh nee! oh nee!"
Ik dacht direct dat het dat was..
Ik heb het zelf voorgehad dus ik weet hoe het voelt en hoe snel ge weet dat het niet klopt..

Heel spijtig voor Anderlecht en vooral voor hem. Hij was juist consistent goed aan het spelen..

Hij heeft CL kunnen spelen, dus vrij zeker dat hij geen spijt heeft.
Met Union kon hij ook de (voorronde) hebben gespeeld,
en naar volgend jaar toe, ziet het er ook naar uit dat hij ook daar (minstens) de voorronde gaat spelen.

uiteraard zijn de groepsfase's nog van een ander kaliber, maar Union lijkt mij nu toch wel een stabiele ploeg voor een geruime tijd. Stabieler dan Brugge allesinds.

Dat ziet er toch echt niet goed uit, genoeg spelers die niet meer op niveau komen na zo een blessure.

Begon idd, op een wat andere positie, eindelijk zijn draai te vinden. Ik heb hem altijd te licht (letterlijk en figuurlijk) gevonden om echt als aanvallende draaischijf op het middenveld te spelen, maar in een meer verbindende rol was hij toch best goed de laatste weken.

Bij een inworp voor Cercle wordt de bal doorgekopt in het strafschopgebied.

Cercle-speler Olivier Deman (nr. 23) en KRC Genk-verdediger Daniel Muñoz (nr. 23) lopen samen naar de botsende bal.

De verdediger Muñoz raakt de bal met het hoofd en raakt ook de Cercle-speler in de rug met de schouder.

De scheidsrechter laat verder spelen.

Het Professional Refereeing Department steunt de beslissing van de scheidsrechter.
Bij een aanval van Antwerp komt Charleroi-doelman Hervé Koffi (nr. 16) uit zijn doel om de bal te nemen.

Hij mist zijn controle en de bal komt vanop dichte afstand op de linkerarm van Charleroi-verdediger Jackson Tchatchoua (nr. 38).

De scheidsrechter laat verder spelen.

De VAR vraagt een ‘on-field review’ aan voor een gemist incident (de scheidsrechter heeft het contact met de arm niet kunnen waarnemen) en na het bekijken van de beelden besluit de scheidsrechter om geen strafschop toe te kennen.

Het Professional Refereeing Department volgt de beslissing van de scheidsrechter omdat de bal van zijn eigen doelman komt en daarna vanop korte afstand de uitgestrekte arm van de Charleroi-speler raakt.

Dit is in overeenstemming met de spelregels die aangeven dat wanneer de arm zich al in een uitgestrekte positie bevindt vooraleer de bal van een eigen speler komt, er geen fout is gemaakt.

:biglaugh:

Even in het reglement gekeken en die regel is natuurlijk nergens te vinden. Als iemand hem wel vindt, mag je me altijd @en.

Ik denk oprecht van niet. Zal een veel mooier contract hebben bij Brugge dan hij bij Union zou krijgen. En veel betere kleedkamers he.
Hij zal idd een mooier vast contract hebben. Maar met de bonussen die er dit jaar reeds betaald zijn zal het verschil niet al te groot zijn.

Grotere kleedkamers dat zeker, maar was er geen betonrot in Jan Breydel 😅?

Daar zitten ze ze maar 1ne keer om de 2 weken, in het trainingscomplex zitten ze quasi iedere dag, weet niet hoe dat van Union er uit ziet, maar denk dat op dat vlak er weinig ploegen beter kunnen doen dan Club.

Toch nog iets waar we top in zijn.

Terug
Bovenaan