Jupiler Pro League 2022-2023

Zijn voet hangt op dezelfde hoogte als de bal.
De eerste intentie van Ricca is de bal te spelen. Hij komt te laat en raakt dan de man, maar zonder op voorhand al de intentie te hebben om zo een hoge tackle in te zetten.

Bekijk bijlage 18040
Hier kan toch onmogelijk discussie over zijn?
Zo tackle je niet naar een bal, zo simpel is het.
Je moet natuurlijk naar een bewegend beeld kijken en niet naar een foto.

Ik volg hier Booka eigenlijk wel. Ik vind dit zeker geen 'donkerrode' kaart of een aanslag. Je kan rood geven, maar zeker niet moeten imo. Er zijn toch zeker wel ergerere zaken dan dit.
Akkoord dat er ergere zaken gebeuren, maar daarom is dit geen rood.
Zo tackle je niet, op deze manier wordt het moeilijk om de bal te raken.
Mag echt wel enkele weken schorsing zijn.

Oké, zelfs als je vertrekt met de bedoeling om de bal te raken, dan lijkt het mij logisch dat je tackelt waar de bal zal botsen.
Dat doet Ricca al niet en trekt hij ook niet terug. Opnieuw, zo tackle je niet. Raakt hij de speler van Anderlecht verkeerd, kan die jongen zijn carrière voorbij zijn.

Oké, zelfs als je vertrekt met de bedoeling om de bal te raken, dan lijkt het mij logisch dat je tackelt waar de bal zal botsen.
Dat doet Ricca al niet en trekt hij ook niet terug. Opnieuw, zo tackle je niet. Raakt hij de speler van Anderlecht verkeerd, kan die jongen zijn carrière voorbij zijn.
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener hé. Dat kan je letterlijk aanhalen bij elk duel. Je zal maar iemand per toeval in coma slaan tijdens een onschuldig luchtduel...

Zo'n tackles gebeuren echt wekelijks. Maar dan raken ze wel de bal en kraait niemand ernaar, laat staan dat een ref dan fout tegen geeft en zegt "gevaarlijk spel".
Met zo'n tackle is niks mis, maar je moet wel zien de bal te hebben of je kan een kaart krijgen.

Juist die handbal gezien van Charleroi op het nieuws. Sorry maar dat en dan ook nog eens “een procedurefout” om de match tegen Mechelen toch te herspelen. Daar lijken toch weer andere dingen te spelen

Zo'n tackles gebeuren echt wekelijks. Maar dan raken ze wel de bal en kraait niemand ernaar, laat staan dat een ref dan fout tegen geeft en zegt "gevaarlijk spel".
Met zo'n tackle is niks mis, maar je moet wel zien de bal te hebben of je kan een kaart krijgen.
Die moogt ge me es tonen als dat weekelijks is dat ze zo tackelen

Ik kan er me 1 herinneren. Sylla op Paintsil.
Ook onbegrijpelijk dat het toen bij geel bleef volgens iedereen.
En deze is nog gevaarlijker wegens studs vooruit en hoger been

Juist die handbal gezien van Charleroi op het nieuws. Sorry maar dat en dan ook nog eens “een procedurefout” om de match tegen Mechelen toch te herspelen. Daar lijken toch weer andere dingen te spelen
Ik vond het ook wel heel raar dat dat geen penalty was. Initieel was het mij ook niet opgevallen maar tijdens die VAR check was ik zeker dat we hem gingen krijgen als je ziet hoe snel ze dit jaar penalty geven voor hands. Zijn armen zijn niet tegen zijn lichaam en hij doet een beweging. Ik wou er hier eerst niets over komen plaatsen omdat je dan overkomt als een slecht verliezer (wat ik ook ben) maar het wringt toch serieus. Ik kreeg zelfs al berichtjes van bevriende Lierse en Brugge supporters die het raar vonden en dat gebeurt niet vaak dat die 'mijne' kant kiezen in zo'n situaties.
Dit gezegde zijnde ga ik niet mee in complottheorieën maar steek ik het nogmaals op onkunde.

Zakelijke overwinning daarnet. KV die eigenlijk niet veel kwamen doen, maar wel voorkwamen. Wij op 50% van de normale intensiteit toch die 3 punten. En dichterbij gekropen toch

Terug
Bovenaan