Jupiler Pro League 2022-2023

3 punten, inpakken en wegwezen

Goed in de match gehouden door Verbrugge en Leuven door de ref

2 mooie tackles gezien die normaal rood zijn + 3 matchen schorsing. Sarcasme @Booka Shade ?
Gelukkig zijn ze elke week zo dramatisch of ge zou terug aan propere handen gaan denken

Nee, allesbehalve sarcasme. Voor mij moet lang niet elke tackle zonder bal rood zijn.
Tegenwoordig schreeuwen we daar allemaal veel te snel om, imo.

We zijn nog altijd een contactsport. Vorige week las ik hier ook van vele "Odoi moet rood gehad hebben" tegen Standard, ik heb dat nooit beweerd omdat dat voor mij geen rood was.

Het is een blijft een contactsport waar ook een gele kaart kan volstaan. Dat die gele kaart niet werd gegeven, dat is wel foutief.

En ik heb ook niks tegen mensen hier die dat wel vinden, dat is hun goed recht. We zijn soms gewoon echt de volledige kant aan het uitslaan met te roepen voor rood.

Opnieuw Vossen & Gano samen in de ploeg, een recept dat niet werkt. Opnieuw Miroshi in de ploeg, dat is iemand die hoogstens in onze 3e klasse zou mogen spelen. Bostyn in doel inderdaad het enige lichtpuntje. Ik hoop oprecht dat hij alles eens goed analyseert en na de break met een deftige aanpak komt, want op deze manier pakken we niet veel punten meer.

Overig lichtpunt: Ndour begint er echt wel in te geraken, een gevaar voor doel is dat. Mochten we nu eens een deftige opstelling hanteren waar de kwaliteiten van onze spelers echt in naar voren komen...

Had/heb mij in principe al neergelegd bij de degradatie, al heeft dit puntje mij opnieuw nog een sprankeltje hoop. Hopen dat Oostende blijft slabakken en dat wij ons onderling duel met Eupen winnen & daarnaast minstens een punt meer dan hen pakken in de overige matchen. Moeilijke opdracht maar het kan.

Jullie zijn zo goed als gered wat positief nieuws is, oprechte proficiat. Enkel jammer dat we waarschijnlijk voor een lange periode geen derby meer zullen hebben. Ik hoop enkel dat jullie de resterende matchen (lees: tegen Eupen :unsure:) toch nog vol aan de bak gaan. Storck wil hem hopelijk nog eens bewijzen tegen Eupen.
Jullie mogen er ook in blijven voor mijn part. Die match zorgt altijd voor iets extra’s. En die derby kan (indien jullie zakken) rap terugkomen want ik zie het maar somber in voor volgend jaar bij ons. Selemani, Kadri en Watanabe zullen wel weggaan en zijn echt van levensbelang voor ons. Ook Storck zal wel wegzijn en daar ben ik niet perse rouwig om. Is een perfecte crisismanager maar lange termijn is dat echt geen goeie keuze vrees ik

Nee, allesbehalve sarcasme. Voor mij moet lang niet elke tackle zonder bal rood zijn.
Tegenwoordig schreeuwen we daar allemaal veel te snel om, imo.

We zijn nog altijd een contactsport. Vorige week las ik hier ook van vele "Odoi moet rood gehad hebben" tegen Standard, ik heb dat nooit beweerd omdat dat voor mij geen rood was.

Het is een blijft een contactsport waar ook een gele kaart kan volstaan. Dat die gele kaart niet werd gegeven, dat is wel foutief.

En ik heb ook niks tegen mensen hier die dat wel vinden, dat is hun goed recht. We zijn soms gewoon echt de volledige kant aan het uitslaan met te roepen voor rood.
Bij die penalty fase is de bal weg. Tackle studs vooruit op de enkel die vast staat. Te laat en gewoon enorm gevaarlijk.

Dat ge die van Ricca niet rood vind begrijp ik niet. Daar zit niks intentie in om de bal te spelen, gestrekt been op knie hoogte op een speler op volle snelheid. We mogen van geluk spreken dat hij Amuzu nie vol raakt.

Dit staat volledig los van een mannelijk duel of uw lichaam in de strijd gooien of een harde maar correcte tackle dat ge eens wat man mee hebt

Bij die penalty fase is de bal weg. Tackle studs vooruit op de enkel die vast staat. Te laat en gewoon enorm gevaarlijk.

Dat ge die van Ricca niet rood vind begrijp ik niet. Daar zit niks intentie in om de bal te spelen, gestrekt been op knie hoogte op een speler op volle snelheid. We mogen van geluk spreken dat hij Amuzu nie vol raakt.

Dit staat volledig los van een mannelijk duel of uw lichaam in de strijd gooien of een harde maar correcte tackle dat ge eens wat man mee hebt
Ja, dan versta je het niet en dat vind ik ook niet erg. Dat zijn nu eenmaal meningen.
Ricca probeert in eerste instantie wel voor de bal te gaan, maar komt te laat en moet dan de man spelen om die actie te proberen af te breken.
En al dan niet over de manier waarop krijg je dan een kaart. Voor mij was deze manier geel, maar geen rood.

De penalty fase heb ik niet gezien, daar kan ik nu niet over oordelen.

Ja, dan versta je het niet en dat vind ik ook niet erg. Dat zijn nu eenmaal meningen.
Ricca probeert in eerste instantie wel voor de bal te gaan, maar komt te laat en moet dan de man spelen om die actie te proberen af te breken.
En al dan niet over de manier waarop krijg je dan een kaart. Voor mij was deze manier geel, maar geen rood.

De penalty fase heb ik niet gezien, daar kan ik nu niet over oordelen.
Volgens mij de 1e fase dan ook niet goed gezien

Ik heb het wel goed gezien. Ik ga die discussie niet blijven voeren, ik voel dat het je hoog zit, maar het is nu eenmaal zo.
Ricca heeft misschien geluk dat Amuzu zijn been net in de lucht heeft waardoor een kans op blessure vrij klein is en dat ik het daarom geel vind.

Ik heb het wel goed gezien. Ik ga die discussie niet blijven voeren, ik voel dat het je hoog zit, maar het is nu eenmaal zo.
Ricca heeft misschien geluk dat Amuzu zijn been net in de lucht heeft waardoor een kans op blessure vrij klein is en dat ik het daarom geel vind.
Dus we gaan fouten bestraffen op het gevolg (kwetsuur/blessure)?

Kunnen inderdaad beter nie verder discuteren erover dan.

Bij een tackle zonder bal is er nog een verschil tussen louter het voetje willen lichten om de speler uit balans te brengen, of echt ‘stekken’. Die tackle van Ricca, dat is gewoon een speler torpederen.

Vorige week zei ik het hier ook, met studs vooruit en voet in hoek van 90gr ten opzichte van het been, zo zet je geen tackle in maar een aanslag en is voor mij altijd rood.

Te laat , been vrij hoog , op snelheid al voorbij , kvind geel te weinig

Ik volg hier Booka eigenlijk wel. Ik vind dit zeker geen 'donkerrode' kaart of een aanslag. Je kan rood geven, maar zeker niet moeten imo. Er zijn toch zeker wel ergerere zaken dan dit.

Donkerrood en een aantal weken schorsing.
Hangt in de lucht en been gestrekt.
Zo tackle je toch niet?

Hoge intensiteit om de speler te kwetsen.
Zijn voet hangt op dezelfde hoogte als de bal.
De eerste intentie van Ricca is de bal te spelen. Hij komt te laat en raakt dan de man, maar zonder op voorhand al de intentie te hebben om zo een hoge tackle in te zetten.

1679249242075.png

Ik volg hier Booka eigenlijk wel. Ik vind dit zeker geen 'donkerrode' kaart of een aanslag. Je kan rood geven, maar zeker niet moeten imo. Er zijn toch zeker wel ergerere zaken dan dit.
Arbiter gaat sowieso in de fout want geel is dit echt wel. Eigenlijk floot hij niet eens een fout voor dit.. en dat is toch onbegrijpelijk

Terug
Bovenaan