Jupiler Pro League 2022-2023

Speciale twee weken. Eerst drie punten te weinig, nu een punt te veel. En Union dat hetzelfde doet als ons.
Alles te herdoen dus. We gaan het positief bekijken en niet te veel stilstaan bij wat we hadden kunnen uitlopen.
Maar hopelijk eindelijk eens een consequent goed niveau nu. We speelden goed tegen Club en Antwerp, speelden redelijk goed tegen Gent. Maar matchen tegen Anderlecht, Antwerp voor de beker, Waregem, Westerlo en Mechelen waren echt niet goed. En er komen stevige weken aan met Union thuis, STVV, Cercle en Standard uit.

Ik zat gisteren aan de familietafel met een paar kanaries en die verzekerde me dat Tolu gaat ontploffen over twee weken! Komt goed dus.
Samagoal is gewoon schrijnend om te zien. Pijn aan de ogen. Vergane glorie.

Het is al jaren dat Club niet draait als Vanaken niet draait.
Dit vooral eigenlijk he.
En vroeger zag je dat ze het dan enkele keren per jaar moeilijk hadden tegen ploegen die dat mannetje hadden om hem de hele wedstrijd uit de match te houden maar tegenwoordig lijkt dat precies helemaal zo moeilijk niet meer. Want ik weiger te geloven dat heel 1A plots een speler heeft lopen die de Hans van 2-3 seizoenen geleden 90 minuten uit de match kon houden.

Is Vanaken gewoon stillaan passé aan het worden of zit het daar toch ook mentaal niet goed? Of was Vormer belangrijker dan iedereen dacht?

Dit vooral eigenlijk he.
En vroeger zag je dat ze het dan enkele keren per jaar moeilijk hadden tegen ploegen die dat mannetje hadden om hem de hele wedstrijd uit de match te houden maar tegenwoordig lijkt dat precies helemaal zo moeilijk niet meer. Want ik weiger te geloven dat heel 1A plots een speler heeft lopen die de Hans van 2-3 seizoenen geleden 90 minuten uit de match kon houden.

Is Vanaken gewoon stillaan passé aan het worden of zit het daar toch ook mentaal niet goed? Of was Vormer belangrijker dan iedereen dacht?
Denk een beetje een samenloop van verschillende dingen. Hij komt minder aan de bal, er zit minder tactiek in de ploeg, CDK is weg, Vormer is weg. Met die twee had hij imo wel een goede connectie op het veld. Nu Noa Lang een vrijere rol krijgt van Parker loopt die ook een beetje overal de bal te vragen. Maar het kan ook wel goed zijn dat hij minder presteert na alles al gewonnen te hebben hier en gewoon hopeloos uit vorm is.

Vroeger plakten vooral Antwerp en Gent een hele match iemand op Vanaken en had hij het heel moeilijk maar dat is nu niet het geval imo.

Vroeger plakten vooral Antwerp en Gent een hele match iemand op Vanaken en had hij het heel moeilijk maar dat is nu niet het geval imo.
Wel ja, dat is wat ik bedoelde.
Vroeger had je een paar ploegen/spelers die Hans 90 minuten lang het leven zuur maakten waardoor hij volledig uit de match verdween en Club dus ook plots een pak minder was. Nu lijkt hij gewoon niet eens in de match te komen dus hoeft hij er ook niet uitgehouden te worden.

Dat motivatie aspect lijkt me bij Club precies toch wel een pak groter dan ik eerst dacht. Als je de inzet in de CL vergelijkt met die van de competitie... Allez op enkelen zoals Lang na toch.

Ik zie het bij ons echt somber in. PO1 gaat niks worden en verdienen we ook niet. Kan wel eens een seizoentje zonder Europees worden, wat echt een schande is met onze kern. Parker zou beter al eens beginnen met een vaste 11 te selecteren en die vertrouwen te geven.

Mignolet
Buchanan - Hendry - Sylla - Meyer
Nielsen - Rits
Vanaken
Skov - Jutgla - Lang
Ik ben een gigantische Vanaken-fan maar ofwel de ploeg afstemmen op hem en zorgen dat hij veel meer de bal krijgt, ofwel banken maar er is geen alternatief. Het is al jaren dat Club niet draait als Vanaken niet draait.

Ik zou ook Vanaken wel eens durven banken, hoe Lang nu bezig is kan die zeker ergens een nr 10 rol aan.

--------------Mignolet-------------

Buchanan - Hendry - Sylla - Meijer

-------Onyedika/Rits--------------
---------------Nielsen/Rits---------
---------------Lang-----------------

Skov----------Jutglà ---------Nusa

Zou dit wel eens willen zien, hoewel ik het achteraan toch echt veel te zwak vind.

Of eens zot doen:
--------------- Mignolet -----------
Buch - Hendry - Sylla - Meijer
--- Nielsen ---- Rits -----------
Skov ----------------------Lang
----Jutglia ----- Yaremchuk ----

Gaat weer puzzelen worden op OHL nu Alderweireld en De Laet geschorst zijn en Bataille een blessure heeft opgelopen.

Corbanie en Van Den Bosch zouden wel eens hun eerste basisplek kunnen krijgen.

Dit vooral eigenlijk he.

Denk een beetje een samenloop van verschillende dingen. Hij komt minder aan de bal, er zit minder tactiek in de ploeg, CDK is weg, Vormer is weg. Met die twee had hij imo wel een goede connectie op het veld. Nu Noa Lang een vrijere rol krijgt van Parker loopt die ook een beetje overal de bal te vragen. Maar het kan ook wel goed zijn dat hij minder presteert na alles al gewonnen te hebben hier en gewoon hopeloos uit vorm is.

Wat mij betreft hadden ze hem gewoon zijn transfer moeten gunnen deze zomer en bouwen aan een ploeg zonder hem. We zijn inderdaad de laatste jaren enorm afhankelijk (geweest) van hem, maar ik heb toch ook de indruk dat hij met de jaren meer en meer tegen zijn goesting aan het sjotten is. Veel te veel momenten ook waar hij voor het minste bij de scheidsrechter staat om te kunnen mekkeren. Hij laat bij momenten zeker en vast zijn klasse nog zien, maar toch echt te weinig imo. Die constante factor van pakweg een 3-tal jaar geleden is er toch niet meer.

Ik heb eerder het gevoel dat hij half op die bal trapt en die dus er daarna pas is :unsure:

Nog een herhaling van erachter misschien?
Mooi verbloemd dat het wel degelijk een duw is :fingerguns:

Nog geen andere beelden gezien. Je moet natuurlijk wel het lef hebben om zoiets te fluiten in minuut 92 tegen Anderlecht :oi22:

Terug
Bovenaan