Zulte toch, verdienen gewoon 9/9 maar blijven achter met 3/9. 3 minuten was wel belachelijk weinig extra tijd.
Verdienen is een groot woord. We hebben het eerder zelf uit handen gegeven. Als je weet dat dit 3 levensbelangrijke wedstrijden waren is er gewoon veel te weinig gebracht. Zoals eerder vermeld blijft het jammer dat we Leye niet buiten gegooid hebben tijdens de WK-break of desnoods daarna nog.
Tegen Kortrijk: eerste helft dramatisch, Kortrijk toch beter in het spel. Qua kansen eerder gelijklopend denk ik. Iets moeilijker objectief in te schatten in het stadion. Tweede helft goede start, na pakweg 20 minuten het deksel op de neus met een tegendoelpunt dat uit de lucht komt gevallen. Daarna de lijn door getrokken en bleven we de betere ploeg met meerdere kansen. Jammer genoeg kwam er geen doelpunt meer uit voort. Hier zat inderdaad meer in. Al trok het nog altijd op niet veel. Al zaten we met een zwaar gehavend middenveld.
@quo_vadis heeft wel een punt over het 'klungelige'. Tegendoelpunt opnieuw op de kap van Gano: wint het duel op een hoge bal (wat al een wonder is voor hem), sukkelt met zijn verdere balaanname, verliest de bal, andere speler maakt fout waaruit (mooi binnengeschoten) vrije trap komt. Voor de rest is Gano ook echt niks waard maar bon. Nooit gedacht dat ik dit ging zeggen maar Ciranni eigenlijk man van de match, zijn vrije trappen en hoekschoppen waar echt op punt.
Tweede helft hanteert Leye EINDELIJK eens een meer 4-3-3 gerichte opstelling. Hoe moeilijk kan het zijn om je spelers eens op hun sterktes uit te spelen (Fadera bv. een meer aanvallende rol dan zijn rol als wingback waarbij hij gewoon te veel van op onze achterlijn moet vertrekken)? Lopez op linksback was een ander verhaal uiteraard

.
Tegen Seraing: als je 0-1 voorstaat (gelukkige penalty) tegen 10 man en weinig kansen tegen krijgt zou je het inderdaad over de streep moeten kunnen trekken. Niettemin pakken we ook rood en neemt Leye tactisch de verkeerde beslissingen (zoals quasi elke match) waardoor we gelijkspelen. Spelniveau eveneens dramatisch.
Tegen Oostende: eerste helft goed in het spel en een verdiende voorsprong. Tweede helft komen ze als zwakke lammetjes het veld op, klaar om geslacht te worden. Hoe je zo uit de kleedkamer kan komen dat versta ik echt niet. Tegendoelpunt op de kap van Gano: zeer dom balverlies een stuk over de middenlijn, tegenaanval Oostende.
De matchen tegen Seraing en Oostende zijn al iets langer geleden en heb ik al collectief uit mijn geheugen proberen te verwijderen.