Jupiler Pro League 2022-2023

Goh op basis van eerste helft verdienen wel n punt lijkt mij.

Murillio beste man voor mij.
Raman, Refaelov dikke onvoldoende

2e helft veel gebuisde
Op basis van de hele match misschien wel. Maar als je op 5 minuten van het einde 2-1 achter staat mogen we nog blij zijn dat de gelijkmaker nog valt. Maar zoals zo vaak : als we een zaak kunnen doen, kennen we de afloop

Op basis van de hele match misschien wel. Maar als je op 5 minuten van het einde 2-1 achter staat mogen we nog blij zijn dat de gelijkmaker nog valt. Maar zoals zo vaak : als we een zaak kunnen doen, kennen we de afloop
En vlak voor het eind kunnen we nog 2-3 maken eigenlijk

Vroeger stond Anderlecht er altijd op de grote momenten, nu ist teleurstellend

Bah 2 weggegooide punten tegen een flauw Anderlecht. Eerst kwartier waren ze de betere maar trappen ze hun kansen recht op Vandenberghe of gewoon naast. Daarna Kortrijk de betere ploeg en dan geven ze nog de 2-2 cadeau. Deze match moet je altijd winnen en dan speel je vrijdag op Zulte in een zetel.

En ik snap D'haene zijn frustratie over de ref. Wat floot die gewoon slecht. Fase met Messaoudi was idd geen penalty maar Selemani wordt in minuut 92 gewoon omver geduwd maar hij durft niet fluiten. Vertonghen doet daar een Afrikaanse tackel (heeft gelukkig ietwat bal mee) in de 1ste helft maar laat gewoon doorspelen. En alle kleine zaken in het voordeel van Anderlecht, trok ook wel heel snel geel voor KVK itt voor Anderlecht

(laatste paragraaf is op basis van het gevoel in het stadion, kan dus anders zijn dan op tv)

(laatste paragraaf is op basis van het gevoel in het stadion, kan dus anders zijn dan op tv)
Nogal ja

D'Haene geen geel voor Refaelov onderuit maaien, Kadri krijgt daar dan wel nog geel
Geen geel voor bal oppakken met de handen
Slimani die in die fase wordt geraakt fluit hem ook nie

Penalty fases was 2x niks
Tackle Vertonghen zuiver op de bal

Ref was idd zwak, maar gewoon in totaliteit langs 2 kanten

Nogal ja

D'Haene geen geel voor Refaelov onderuit maaien, Kadri krijgt daar dan wel nog geel
Geen geel voor bal oppakken met de handen
Slimani die in die fase wordt geraakt fluit hem ook nie

Penalty fases was 2x niks
Tackle Vertonghen zuiver op de bal

Ref was idd zwak, maar gewoon in totaliteit langs 2 kanten
Nochtans op Sporza bij de 2de fase:
"Selemani wordt omver geduwd in de zestien."
Mssn te licht maar als ik dan zag waarvoor jij een penalty wou donderdag dan was dit er zeker ook ene ;-).

Ook Slimani moest altijd op de bon toen hij daar Wasinski in de 1ste helft los omver kegelde
"Ondertussen verdiende Slimani sowieso geel voor een slag aan de jonge verdediger Wasinski maar Verboomen had daar blijbaar een andere mening over".

Watanabe die geel krijgt voor niets.

En toch raar dat jij overal gele kaarten ziet voor de tegenstander, precies alsof de tegenstander van Anderlecht altijd met max 6 of 7 spelers zou eindigen 😅. Maar langs eigen kant vergeet je ze dan wel ;-).

edit: soit conclusie is jammerlijke 2 punten weggeven (hopelijk geen kostbare punten)

Nochtans op Sporza bij de 2de fase:
"Selemani wordt omver geduwd in de zestien."
Mssn te licht maar als ik dan zag waarvoor jij een penalty wou donderdag dan was dit er zeker ook ene ;-).

Ook Slimani moest altijd op de bon toen hij daar Wasinski in de 1ste helft los omver kegelde
"Ondertussen verdiende Slimani sowieso geel voor een slag aan de jonge verdediger Wasinski maar Verboomen had daar blijbaar een andere mening over".

Watanabe die geel krijgt voor niets.

En toch raar dat jij overal gele kaarten ziet voor de tegenstander, precies alsof de tegenstander van Anderlecht altijd met max 6 of 7 spelers zou eindigen 😅. Maar langs eigen kant vergeet je ze dan wel ;-).

edit: soit conclusie is jammerlijke 2 punten weggeven (hopelijk geen kostbare punten)
Donderdag was een duw met 2 handen in de rug.
Selemani hing al op zen zij voor ze aan hem kwamen.
Ik had "penalty" gevoel bij die in de 1e helft omdat Debast in mijn ogen daar nog een klein zetje in de rug lijkt te geven

Silimani verdiende inderdaad geel
Verschaeren (was het volgens mij) ook wegens te hoog geheven been, maar dat liet hij bij Gueye(?) ook passeren.
Kadri was onnozel omdat hij zogezegd voor de bal ging staan, maar dat was compensatie omdat hij ze D'Haese niet gegeven had ik die fase.

Watanabe was inderdaad niet veel aan, ge vraagt u alleen af of een CV daar moet komen mekkeren?

Die bal oppakken was wel gewoon geel normaal

Billijk gelijkspel. Kortrijk had kansen, rsca had kansen. Jullie geven doelpunten weg met flaters en wij ook.
Niemand wint erbij, helaas

Net de beelden gezien en idd een klein zetje van Debast in de 1ste helft. Kan je fluiten maar ook niet. Watanabe kwam echt wel niet mekkeren hoor, wel op een beschaafde manier vragen waarom de ref niet gefloten had (als ik dan vele andere spelers zie afstormen op de ref als wilde stieren en dan geen geel krijgen…). Watanabe pakte de bal op omdat hij een fluitsignaal had gehoord blijkbaar.

Net de beelden gezien en idd een klein zetje van Debast in de 1ste helft. Kan je fluiten maar ook niet. Watanabe kwam echt wel niet mekkeren hoor, wel op een beschaafde manier vragen waarom de ref niet gefloten had (als ik dan vele andere spelers zie afstormen op de ref als wilde stieren en dan geen geel krijgen…). Watanabe pakte de bal op omdat hij een fluitsignaal had gehoord blijkbaar.
Uiteraard moeten andere dan ook geel krijgen, maar consequentie hè..

Op zich moet je als centrale verdediger niet in de andere backlijn gaan vragen waarom niet gefloten is, dat doen er al genoeg andere 😄
2x geel zou wel heel zwaar zijn voor zo'n twee fases en wss geeft hij ze niet omdat hij weet dat de 1e licht was en bij die 2e fase in de fout gaat door niet die overtreding te fluiten.
Die speelde trouwens wel een goeie match

Uiteraard moeten andere dan ook geel krijgen, maar consequentie hè..

Op zich moet je als centrale verdediger niet in de andere backlijn gaan vragen waarom niet gefloten is, dat doen er al genoeg andere 😄
2x geel zou wel heel zwaar zijn voor zo'n twee fases en wss geeft hij ze niet omdat hij weet dat de 1e licht was en bij die 2e fase in de fout gaat door niet die overtreding te fluiten.
Die speelde trouwens wel een goeie match
idd Watanabe is echt te goed voor een ploeg als KVK. Speelt altijd zijn match, is sterk in duel, kopbalsterk, redelijk snel, positie spel ook goed. Neem die weg vanachter en het zou echt dramatisch zijn bij ons

Hij had het wel heel lastig met Slimani in het 1ste halfuur, was hem dit seizoen nog niet zo vaak overkomen. Daarna nam hij wel weer de bovenhand

Speciale twee weken. Eerst drie punten te weinig, nu een punt te veel. En Union dat hetzelfde doet als ons.
Alles te herdoen dus. We gaan het positief bekijken en niet te veel stilstaan bij wat we hadden kunnen uitlopen.
Maar hopelijk eindelijk eens een consequent goed niveau nu. We speelden goed tegen Club en Antwerp, speelden redelijk goed tegen Gent. Maar matchen tegen Anderlecht, Antwerp voor de beker, Waregem, Westerlo en Mechelen waren echt niet goed. En er komen stevige weken aan met Union thuis, STVV, Cercle en Standard uit.

Ik zie het bij ons echt somber in. PO1 gaat niks worden en verdienen we ook niet. Kan wel eens een seizoentje zonder Europees worden, wat echt een schande is met onze kern. Parker zou beter al eens beginnen met een vaste 11 te selecteren en die vertrouwen te geven.

Mignolet
Buchanan - Hendry - Sylla - Meyer
Nielsen - Rits
Vanaken
Skov - Jutgla - Lang
Ik ben een gigantische Vanaken-fan maar ofwel de ploeg afstemmen op hem en zorgen dat hij veel meer de bal krijgt, ofwel banken maar er is geen alternatief. Het is al jaren dat Club niet draait als Vanaken niet draait.

Ik zou Vanaken een paar matchen laten banken. De klad zit er echt in. Rits kan op die positie spelen, of je geeft Lang een vrij rol achter de spits(en).

Waarschijnlijk is Parker gewoon een mol/schalkse ruiter in loondienst van WvdH om chaos te creëren bij Club.

Vanaf september is dit baanbrekend woestijnvis format dan klaar en wordt de reeks op Canvas/Sporza uitgezonden.

Terug
Bovenaan