Jupiler Pro League 2022-2023

https://sporza.be/nl/2023/01/09/tom...-op-oude-wijn-in-nieuwe-zakken~1673248874361/

Allez jong, we zijn één wedstrijd ver :laugh:

Als Lang en Yaremchuk die 100% kansen erin schieten dan speel je gelijk of win je misschien...
Die kerel spreekt zichzelf toch enorm tegen -> We zetten onze voet naast de competieleider (vond ik ook wel), we spelen gretiger dan voordien, maar dan op het einde van zijn analyse is er niks veranderd??

In vergelijking met OHL was dit dag en nacht verschil voor mij, wat ik absoluut niet vanzelfsprekend vind onder een nieuwe coach. Geef die kerel nu gewoon wat tijd om zijn systeem erin te slijpen en geef hem 1-2 gerichte versterkingen en dan zien we wel wat het nog wordt dit seizoen, PO1 mag met deze kern nooit mislukken natuurlijk. (en als Union met de titel gaat lopen, dan gun ik het hen echt wel na het nét mislopen ervan vorig jaar)

Club Brugge was wel in het begin iets beter, in het eerste half uur was Club scherper dan wat we op het einde van vorig jaar zagen. Het kon zijn voet zetten naast Genk. Anderzijds lijkt me dat logisch in de eerste match van een nieuwe coach.

Ludo heeft zijn mes ook al geslepen. Toch ongelofelijk wat een patriottisme onder de journalisten. Ook duidelijk dat er rechtstreekse lijnen lopen naar het journaille. Die analyses en columns worden nog net niet zelf door die clubs, spelers of trainers geschreven

Ludo heeft zijn mes ook al geslepen. Toch ongelofelijk wat een patriottisme onder de journalisten. Ook duidelijk dat er rechtstreekse lijnen lopen naar het journaille. Die analyses en columns worden nog net niet zelf door die clubs, spelers of trainers geschreven
veel te veel scorebordjournalistiek in België, enige "interessants" dat je nog leest in de sportrubriek zijn (sommige) interviews, want die "analyses" zijn echt triestig

Is toch al jaren zo? Kijk maar hoe Mazzu beschermd werd bij Anderlecht of hoe Vanderhaeghe ook altijd uit de wind wordt gezet als hij weer maar eens wordt ontslagen. Of hoe Keyngaert indertijd overal rondbelde om Hasi aan een job te krijgen en indien Hasi de job niet kreeg, meteen de nieuwe trainer onder druk probeerde te zetten

Even mezelf quoten. Het is vandaag aan Boudeweel blijkbaar die volgende quote laat optekenen:

Ja tuurlijk Tom, Riemer had ingecalculeerd dat ze na 10 minuten na streng rood al met 10 gingen spelen.
Was die zo druk dan onze coach?
Dat lijkt mij een enorm rustige mens langs de zijlijn

Was die zo druk dan onze coach?
Dat lijkt mij een enorm rustige mens langs de zijlijn
Die is gekend om druk te coachen. In Engeland ook al, meer dan de hoofdcoach daar.
Maar bon en so what eigenlijk. Ik snap dat gezaag van die journalist niet daarover.

Mazzu stond altijd te zagen en klagen tegen de ref, nooit iemand iets over horen zeggen daar bij de VRT.

Als oude concurrent (begin jaren '90, ik besef ook dat het vandaag allesbehalve het geval is) zouden we bij KV Mechelen eens smakelijk lachen om de malaise bij Anderlecht, maar het is bij ons niet veel beter.

Ten eerste is er totaal geen transparantie van wat er met de tientallen miljoenen van Kabore, Bande, Cuypers en Vranckx is gebeurd. Niemand weet het, maar het is alleszins niet naar de jeugdinfrastructuur of naar de spelerskern gegaan.

De jeugdinfrastructuur is nog steeds schaamtelijk voor dit niveau, men dacht in Bonheiden de terreinen van Adler over te kopen maar ze hadden hun voorbereidend werk niet gedaan want daar mag je een jeugdcentrum neerpoten dat maximaal de afmetingen van een voetbalkantine van de liefhebbers mag hebben.

Voor de tweede winterse transferperiode op rij wordt de centrale verdediger die basisspeler is (nu Peyre, vorig jaar Bateau) gratis weggeschonken en staan er weer vijf man op de transferlijst.

Dit alles met donderdag in het vooruitzicht, waar de sterke man achter het 'succesproject' Helmond Sport onze club zal overnemen.

Eigenlijk hadden we vanaf Operatie Propere Handen gewoon helemaal opnieuw moeten beginnen. Want de aasgieren rond Achter de Kazerne blijven al een dikke tien jaar rond de club zweven.

Het huis van Rob Schoofs staat trouwens ook te koop. Ik hoop dus met heel mijn hart dat hij geen andere oorden opzoekt. Al zou ik het hem niet eens kwalijk nemen.

Als er 1 club is in 1A die financiele malaise verdient, is het KV Mechelen. Voor meer dan 10 miljoen euro gesjoemelt en geld achter gehouden van de fiscus (primus in 1A), omkooppoging (ah nee sorry, dat was de voorzitter), het kan niet op.
Boontje komt om zijn loontje.

Toen ik hier de vraag stelde een tijd geleden of men geen schrik had dat RSCA zou kunnen degraderen, gezien er 3 dalers zijn dit seizoen, was de reactie grotendeels dat zoiets echt nooit kon.

Zijn jullie daar nu nog steeds van overtuigd? Met de mot die er nu zo in zit, zoiets straalt toch ook gewoon af op de ploeg en de resultaten. Spelers lezen en horen ook alle berichten, vrezen mss voor een gedwongen vertrek of zijn zelf al met een vertrek bezig en met hun hoofd elders, bankzitters "profiteren" van de malaise om wat meer van hun oren te maken, jeugd gelooft er niet meer in,...

Ze staan uiteindelijk maar 6 punten boven een degradatieplaats. Op zich hebben ze kwaliteit genoeg natuurlijk, maar zoals gezegd, eens die negativiteit en onzekerheid rond de club hangt, dan kan het snel gaan.

Als Club supporter zou je denken dat ik daar op hoop, maar als liefhebber van het (Belgische) voetbal zou dat toch heel hard slikken zijn.

Toen ik hier de vraag stelde een tijd geleden of men geen schrik had dat RSCA zou kunnen degraderen, gezien er 3 dalers zijn dit seizoen, was de reactie grotendeels dat zoiets echt nooit kon.

Zijn jullie daar nu nog steeds van overtuigd? Met de mot die er nu zo in zit, zoiets straalt toch ook gewoon af op de ploeg en de resultaten. Spelers lezen en horen ook alle berichten, vrezen mss voor een gedwongen vertrek of zijn zelf al met een vertrek bezig en met hun hoofd elders, bankzitters "profiteren" van de malaise om wat meer van hun oren te maken, jeugd gelooft er niet meer in,...

Ze staan uiteindelijk maar 6 punten boven een degradatieplaats. Op zich hebben ze kwaliteit genoeg natuurlijk, maar zoals gezegd, eens die negativiteit en onzekerheid rond de club hangt, dan kan het snel gaan.

Als Club supporter zou je denken dat ik daar op hoop, maar als liefhebber van het (Belgische) voetbal zou dat toch heel hard slikken zijn.
Ik herhaal graag nog eens wat ik 3 maanden geleden al zei;
Alles bij elkaar ziet het er niet zo slecht uit voor Anderlecht. Om degradatie te vermijden, moet je vooral de andere potentiële degradanten kloppen. Dat doen ze vooralsnog niet slecht.
Winst tegen KV Oostende (17e), KV Kortrijk (16e), RFC Seraing (15e), KV Mechelen (13e) en Sint Truiden (11e). Je zal ongeveer 36 punten nodig hebben om de degradatie te vermijden. De wedstrijd tegen Eupen op 30 oktober wordt dus de volgende belangrijke match. Als ze die winnen, zitten ze goed op schema om het te redden.
Sindsdien konden ze zowel Eupen als Charleroi kloppen. Ik zie Anderlecht dus voorlopig niet degraderen, maar de wedstrijden tegen Essevee en Seraing worden wel zeer belangrijk. Als ze daar minder dan 3 punten halen, kan het snel helemaal fout aflopen.

het niveau van oostende, seraing, kv mechelen en in principe zulte waregem en eupen is toch een pak lager. Degraderen zou ik mij echt geen zorgen maken. En zondag tegen ons zijn jullie niet kansloos bij ons gaat het ook tijd kosten om de boel weer te doen draaien.

Je moet maar eens in die flow terechtkomen dat je niet meer kan winnen. Dan kan het toch snel gaan hoor, is ook een club die totaal niet om kan met die situatie. Crisis bij de boekhouders, crisis bij de clubleiding, onrust bij de spelers en de trainer is nog een vraagteken. Links en rechts wordt er ene door de TD openlijk de deur buitengezet ook.

Dat is allemaal slecht voor de rust toch.

Je moet maar eens in die flow terechtkomen dat je niet meer kan winnen. Dan kan het toch snel gaan hoor, is ook een club die totaal niet om kan met die situatie. Crisis bij de boekhouders, crisis bij de clubleiding, onrust bij de spelers en de trainer is nog een vraagteken. Links en rechts wordt er ene door de TD openlijk de deur buitengezet ook.

Dat is allemaal slecht voor de rust toch.
En dan volgend seizoen onder de Futures staan in 1B :unsure:

En dan volgend seizoen onder de Futures staan in 1B :unsure:
Moest Anderlecht degraderen (wat niet gaat gebeuren), dan moeten de Futures naar 1ste Amateurafdeling.
Moest het toch zover komen zou ik eigenlijk bevragen bij de Pro League of je Futures en eerste ploeg niet mag omwisselen. Kwestie van die jongeren niet te slachtofferen.

Maar dat is een situatie waar ze wellicht nog niet over nagedacht hebben bij de Pro League.

Terug
Bovenaan