Jupiler Pro League 2022-2023

Standard haalde ook Elsner weg bij ons midden het seizoen zonder eerst contact op te nemen met Kortrijk. Hoort er gewoon bij zeker?

Het is gewoon spijtig dat dit normaal is in dat wereldje, maar helaas zijn de ploegen daar allemaal zelf schuld aan.

Eerlijkste oplossing is gewoon om de trainers ook te binden aan transferperiodes. Dat je enkel dan een kan 'wegtransfereren' bij een concurrent.
en dan ook niet meer toelaten om trainers te ontslaan om het even wanneer?

Ik vind het een terechte opmerking dat een trainer om het even wanneer buitengezwierd kan worden, maar zou die het dan andersom ook niet mogen doen?

Ik vind het een terechte opmerking dat een trainer om het even wanneer buitengezwierd kan worden, maar zou die het dan andersom ook niet mogen doen?
Klopt, ik zou ook enkel dan ontslagen willen toestaan ook.

Je kunt natuurlijk altijd iemand ontslaan wanneer je wilt. Ook een speler trouwens. Hij krijgt dan gewoon een vergoeding ter hoogte van zijn contract. Uiteraard mag je ook altijd een vrije speler/trainer contacteren. Alleen zou het meer als bescherming dienen voor trainers die het goed doen bij kleinere ploegen. Maar er zitten natuurlijk wat dingetjes in die situatie tov spelers.

Nu zou dit niks veranderen aan de wissel van Deila he. Die ging anders gewoon volgende maand naar Brugge gaan. Alleen zou het wel kunnen helpen aan de gigantische trainerwissels elk jaar, waar vaak de kleinere ploegen het dupe van zijn.

Je kunt natuurlijk altijd iemand ontslaan wanneer je wilt. Ook een speler trouwens. Hij krijgt dan gewoon een vergoeding ter hoogte van zijn contract. Uiteraard mag je ook altijd een vrije speler/trainer contacteren. Alleen zou het meer als bescherming dienen voor trainers die het goed doen bij kleinere ploegen. Maar er zitten natuurlijk wat dingetjes in die situatie tov spelers.

Nu zou dit niks veranderen aan de wissel van Deila he. Die ging anders gewoon volgende maand naar Brugge gaan. Alleen zou het wel kunnen helpen aan de gigantische trainerwissels elk jaar, waar vaak de kleinere ploegen het dupe van zijn.
tja, nog niet zo lang geleden zat Club in het andere kamp toen Ajax Schreuder kwam afkopen hé

tja, nog niet zo lang geleden zat Club in het andere kamp toen Ajax Schreuder kwam afkopen hé
Uiteraard, daarom dat ik zeg dat de ploegen het zelf schuld zijn. Iedereen doet eraan mee en iedereen is ook wel eens het "slachtoffer". Dat maakt het ook triestig.

"Ik snap dat de timing niet ideaal is", vertelt hij. "Maar het was de beste optie voor beide partijen om onze samenwerking op dit moment te beëindigen. De overstap is correct verlopen, maar we betreuren wel zijn vertrek."

Dus niet zoveel aan de hand als ik het hier lees van Standard zelf

Idd, ik mis Deila echt niet hoor.

Vond het al raar, dat we opeens in de play offs als een puinhoop in elkaar aan het zakken waren...
Moet al dagenlang contact geweest zijn tussen Brugge en Ronny. Kan niet anders.

Ander en beter. Ik wil gewoon Sa Pinto terug.

Jullie vertellen op't werk ook doodleuk dat je aan't sollicteren bent bij de concurrentie?

Natuurlijk zeg je dat niet openlijk tijdens het seizoen.

Ik snap gewoon niet waarom dat hij moet liegen.
Die gesprekken zijn toch al weken aan de gang.
Zeg dan gewoon dat er gesprekken lopen.
Seizoen van Club en Standard is toch al weken voorbij.
Het seizoen van Standard was nog vollop bezig tot 2 wedstrijden geleden.
Het valt nu beter te begrijpen waarom de ploeg in elkaar stuikte zoals een pudding in PO2.
Beter dat we van zo'n figuur af zijn, palettekop dat het is.

En de vertaling van de persconferentie gisteren is niet helemaal correct weergegeven. Pierre Locht bedoelt dat het correct was afgehandeld in de zin dat Club de clausule correct betaald en administratieve formaliteit vervult, that's it. NIet dat ze de timing respecteerden. Toen ze vroegen naar de mening van Fergal Harkin/sportief directeur over Deila/Brugge hun werkwijze, was die duidelijk negatief "Je ne préfère pas en parler…" "Il m’a informé il y a quelques semaines qu’il y avait des négociations avec le Club Bruges."

Deila is ook een persoonlijke vriend van Harkin. Smerige rattestreek dus. Weg ermee. Enigste positieve is dat Standard er nu 2mil voor vangt.
Benieuwd naar zijn opvolger.

@Marsu, valt toch niet te vergelijken? Akkoord dat je gaat onderhandelen met de concurrentie maar niet in volle strijd voor Europese tickets, daar gaat de discussie om. Heb dan toch tenminste de beleefdheid/respect te wachten tot de competitie volledig gedaan is. Ook van Brugge uit.

Laatst bewerkt:
Volgens het Nieuwsblad staat De Conde in de belangstelling van verscheidene PL-clubs als sportief directeur. Zou toch ook een hele knappe move zijn.

@Marsu, valt toch niet te vergelijken? Akkoord dat je gaat onderhandelen met de concurrentie maar niet in volle strijd voor Europese tickets, daar gaat de discussie om. Heb dan toch tenminste de beleefdheid/respect te wachten tot de competitie volledig gedaan is. Ook van Brugge uit.
Jawel he, ik antwoord op het punt dat hij erover liegt als ie er op werd aangesproken. Misschien was zowel hij als het bestuur op de hoogte, maar het is enorm logisch dta je niet inde pers gaat verkondigen hoe en wat.

Je doet dat niet voor je spelersgroep, jedoet dat niet vanwege de vertrouwelijkheid van de gesprekken, omdat je contract nog niet rond is, ...

Vertel eens wat je daar mee bedoelt? Ik weet uit mijn eigen omgeving dat er redelijk wat jonge voetballertjes opkijken naar Alderweireld, Vermeeren, Janssen, etc.

Toch 6 Europese wedstrijden gespeeld dit jaar, jammer dat Bashakeshir net iets te sterk was en wij een offday hadden. Hoe was jullie Europese campagne?
Ge ziet toch ook dat Antwerp gewoon cynisch voetbalt? Daar is weinig tot niks aan voor de voetballiefhebber, terwijl er toch wat kwaliteit in de kern zit. Tijdrekken, scheids intimideren, weigeren te voetballen.

Ook door een journalist opgepikt:
Ik heb genoten van Gent toen het kampioen werd, Anderlecht vele jaren lang, Standard met Mbokani, Jovanovic, Witsel en dat team omdat ik graag voetbal kijk en als m'n club het niet haalt, kijk ik graag naar mooi voetbal. Griekenland in het EK 2004, Atlético en Mourinho's teams spelen voetbal waar ik m'n tv voor uitzet.

Ook ten tijde van Genk met Been was het verveling alom en hoewel we daar toch een beker pakten, leek dat voetbal op niks en waren vele supporters nog aan het klagen.

En hoe kwam 't dat 't Europees niet lukte? Daar was de arbitrage wel iets beter.

Ik snap nog steeds de opschudding niet. Het seizoen ís eigenlijk gespeeld voor zowel Club als Standaard. Maar ok, het zou properder geweest zijn van Club om nog even te wachten.

Maar ik snap vooral niet waarom Deila hier de wind van voren krijgt en beticht wordt van leugens... Maar wat heeft hij exact gezegd? Want dat maakt wel een wezelijk verschil. Als ik dit artikel lees dan zegt hij "Ik heb géén akkoord met Club Brugge en er is geen contact geweest tussen de clubs." Dat was vorige week... dat kan toch perfect kloppen?

1. Hij zegt niet dat er geen contact geweest is tussen hem en Club. Hij zegt dat er geen akkoord is tussen hem & Club. Als ze nog in onderhandeling waren is dit geen leugen, gewoon een correcte weergave van de feiten. Je verteld niet het volledige verhaal maar zoals @Marsu al zegt: gaan andere hier wel tegen hun werkgever zeggen dat ze bij de concurrentie aan het solliciteren zijn nog vóór er iets getekend is? Je moet gek zijn.
2. Hij zegt dat er geen contact is geweest tussen de clubs onderling. Ook dat kan toch kloppen? Om exact dezelfde reden: waarom zou Club tegen Standaard gaan zeggen "BTW, we zijn in onderhandeling met jullie trainer?" Nee, je onderhandeld eerst om te zien of je tot een overeenkomst kan komen en DAN contacteer je de club. Anders verbrand je ook voor de trainer in kwestie mogelijks de bruggen met zijn huidige werkgever wat vervelend is als er geen akkoord uit de bus komt.

Een storm in een glas water voor iets wat schering en inslag is. Ook cute dat ze bij standaard spreken over een "rechtstreekse concurrent"... dan gaan ze in Luik toch eerst terug serieus wat boterhammen mogen eten.

De woorden Hans Vandeweghe & Journalist in één zin, DAT vind ik nu eens cynisch.

Ge ziet toch ook dat Antwerp gewoon cynisch voetbalt? Daar is weinig tot niks aan voor de voetballiefhebber, terwijl er toch wat kwaliteit in de kern zit. Tijdrekken, scheids intimideren, weigeren te voetballen.
Ik bekijk het allemaal door een roodwitte bril natuurlijk maar hoe jij mijn ploeg hier beschrijft dat heb ik totaal niet gezien. Zeker die laatste zin niet. Wat jij hier beschrijft is het Antwerp in zijn eerste jaar terug in eerste klasse.
Als ik Antwerp dit jaar zou moeten beschrijven dan is het: hoog druk zetten en verticaal spel. Als dat voor jou cynisch is, dan zijn er veel ploegen met cynisch spel.
Ik zou hier kunnen linken naar statistieken zoals een best ok xG's (top 5), naar hoe we het 2e meeste balbezit hebben van alle ploegen, naar dat we het minste kaarten hebben gepakt van alle ploegen maar cijfers werken niet om iemand te overhalen die met een bepaald beeld vast zit in zijn hoofd dus ik bespaar me die moeite.
Daar heb ik maar één ding op te zeggen:

En hoe kwam 't dat 't Europees niet lukte? Daar was de arbitrage wel iets beter.
Nee, we waren die dag niet goed genoeg en de tegenstander was net iets beter.
Wat insinueer jij eigenlijk? Dat Antwerp in eigen competitie consequent bevoordeeld wordt door de slechte arbitrage of is het misschien allemaal omgekochte boel?

Terug
Bovenaan