Een Deen die Brian heet; ik krijg onaangename flashbacks.

:love2:

iu
 
Genkies hier die meer weten op Nemeth en Godts die niet willen verlengen en teruggezet zijn naar Jong Genk?

Nemeth ziet de concurrentie met Onuachu niet zitten en Godts eist korte termijn sportieve garanties of een gratis vertrek.
Contracten lopen eind dit seizoen af, dus die zijn gratis weg.

Godts wel een zeer hoog Dwomoh gehalte en zit sinds kort ook bij dezelfde manager. Opnieuw een speler die eerst owv de concurrentie (met Stroeykens) vertrekt in Brussel, daarna hier eist dat het sneller gaat dan het hoort (is ondanks zijn talent nog steeds een kip zonder kop op het veld en heeft nog VEEL stappen te zetten) bij een andere topclub en ook daar vvan een kale kermis thuiskomt. Kan misschien nu ook vluchten naar Portugal en uiteindelijk ook daar eerst zichzelf moeten bewijzen bij de B-ploeg.

Nemeth vind ik een moeilijke. Die heeft volgens mij schrik om volgend seizoen opnieuw 3de spits te zijn ofzo en ik snap dat die momenteel meer wil. Die zou er hier ook geraken, maar toch kan ik het ergens snappen. Die is ook recent van manager veranderd en zat voorheen bij Josy Comhair die ook Trossard managet en groot voorstander is van "hard werken en uw kans afwachten en dan grijpen". Dat was niet snel genoeg voor Nemeth dus.
 
Nemeth ziet de concurrentie met Onuachu niet zitten en Godts eist korte termijn sportieve garanties of een gratis vertrek.
Contracten lopen eind dit seizoen af, dus die zijn gratis weg.

Godts wel een zeer hoog Dwomoh gehalte en zit sinds kort ook bij dezelfde manager. Opnieuw een speler die eerst owv de concurrentie (met Stroeykens) vertrekt in Brussel, daarna hier eist dat het sneller gaat dan het hoort (is ondanks zijn talent nog steeds een kip zonder kop op het veld en heeft nog VEEL stappen te zetten) bij een andere topclub en ook daar vvan een kale kermis thuiskomt. Kan misschien nu ook vluchten naar Portugal en uiteindelijk ook daar eerst zichzelf moeten bewijzen bij de B-ploeg.

Nemeth vind ik een moeilijke. Die heeft volgens mij schrik om volgend seizoen opnieuw 3de spits te zijn ofzo en ik snap dat die momenteel meer wil. Die zou er hier ook geraken, maar toch kan ik het ergens snappen. Die is ook recent van manager veranderd en zat voorheen bij Josy Comhair die ook Trossard managet en groot voorstander is van "hard werken en uw kans afwachten en dan grijpen". Dat was niet snel genoeg voor Nemeth dus.
Wel zonde, want Godts viel mij het voorbije jaar wel heel positief op bij Jong Genk en de jonge duivels.

Heel benieuwd waar deze terecht zal komen.
 
Is ook gewoon een zeer talentvolle speler. Jammerlijk gebeuren. Maar als je als 17-jarige een van de pilaren van Jong Genk wordt gemaakt, doorgeschoven wordt naar de A-kern en dan nog naar sportieve garanties vraagt met de beloning dat ge gratis moogt vertrekken als ge niet EXACT krijgt wat ge wilt....
 
Wat is dat met die talentvolle jongeren die denken dat het normaal is om op je 17e even sportieve garanties te gaan eisen?

Nemeth is inderdaad ergens te begrijpen, de vrees om vast te zitten achter Onuachu is ergens logisch (al geloof ik niet dat Onuachu in de zomer weer blijft), maar aan de andere kant mag die jongen toch ook al heel blij zijn met de positie waarin hij nu zit. Met alle respect, maar het was altijd de bedoeling om dit jaar in 1B te spelen. Door de blessure van Onuachu en het vertrek van Dessers heeft hij een paar keer mogen starten in eerste klasse en dat ook niet slecht gedaan (al zie ik in hem ook niet het toptalent dat sommigen er van maken), maar dat heeft volgens mij uiteindelijk meer slecht gedaan dan goed. Veel positieve commentaren gekregen en daarom waarschijnlijk zich te goed geacht voor 1B.

Godts daar wil ik zelfs geen woorden aan vuil maken. Enorm veel talent, veruit het meeste talent van de 1B ploeg, maar dat had Dwomoh ook en inderdaad, kijk waar die nu zit. Echt compleet onbegrijpelijk dat die om sportieve garanties vraagt terwijl echt iedereen ziet dat hij nog veel te leren heeft. Logisch ook, het gastje is 17.
 
Natuurlijk wel niets mis mee om als 15-18 jarige een sportief traject te vragen aan de club waar de club zich ook aan houdt. Zeker gezien je vaak toch wel wat geld laat liggen als je voor een binnenlands project kiest tov een buitenlands avontuur bij een topclub. Kan mij wel voorstellen dat het ook voor entourages niet allemaal zo simpel is. Los van deze 2 gevallen.
 
Natuurlijk wel niets mis mee om als 15-18 jarige een sportief traject te vragen aan de club waar de club zich ook aan houdt. Zeker gezien je vaak toch wel wat geld laat liggen als je voor een binnenlands project kiest tov een buitenlands avontuur bij een topclub. Kan mij wel voorstellen dat het ook voor entourages niet allemaal zo simpel is. Los van deze 2 gevallen.
Geld laat liggen op korte termijn, om dan daarna weg te deemsteren en ergens in 't buitenland in 2de of 3de klasse te gaan spelen?
 
Natuurlijk wel niets mis mee om als 15-18 jarige een sportief traject te vragen aan de club waar de club zich ook aan houdt. Zeker gezien je vaak toch wel wat geld laat liggen als je voor een binnenlands project kiest tov een buitenlands avontuur bij een topclub. Kan mij wel voorstellen dat het ook voor entourages niet allemaal zo simpel is. Los van deze 2 gevallen.

Hangt er vanaf wat dat sportief traject inhoudt. Ze stippelen dat wel degelijk uit met elke jongere binnen de club. Genk weigert gewoon mee te gaan in de vraag naar garanties voor basisplaatsen, speelminuten, etc. Dat kun je gewoon nooit contractueel garanderen. Dat is gekkenwerk. Je moet op het trainingsveld of in 1B bewijzen klaar te zijn en de trainer kiest, punt.

Godts is in 3 maanden tijd van de u18 naar de A-kern gegaan. Die jongen is echt compleet van de wereld als die nog meer verwacht op dit moment. Nog eens, ontzettend veel talent, als die zijn kopje erbij houdt, speelt die gegarandeerd voor zijn 20e basis bij een Belgische topploeg, maar als hij overal speelminuten of basisplaatsen eist en gaat zagen, belandt hij in de vergeetput zoals Dwomoh.
 
Ik snap ook niet dat die jonge gasten niet naar hun voorgangers kijken. KDB en Courtois zijn buiten categorie, maar ge hebt ook Trossard die zich met uitleenbeurten tot in tweede klasse tot in de kampioenenploeg heeft gewerkt. Nu wenkt zelfs de Engelse top.

Maar ook Heynen die nu kapitein is, Vandevoordt, El Khannous en Oyen zijn toch voorbeelden van spelers die hun kans grijpen.

Ik kan me voor de rest ook weinig spelers indenken die het wel gemaakt hebben door op jonge leeftijd Genk te verlaten. Alleen Carrasco en Origi, maar voor de rest...

Dwaze spelers.
 
Ik snap ook niet dat die jonge gasten niet naar hun voorgangers kijken. KDB en Courtois zijn buiten categorie, maar ge hebt ook Trossard die zich met uitleenbeurten tot in tweede klasse tot in de kampioenenploeg heeft gewerkt. Nu wenkt zelfs de Engelse top.

Maar ook Heynen die nu kapitein is, Vandevoordt, El Khannous en Oyen zijn toch voorbeelden van spelers die hun kans grijpen.

Ik kan me voor de rest ook weinig spelers indenken die het wel gemaakt hebben door op jonge leeftijd Genk te verlaten. Alleen Carrasco en Origi, maar voor de rest...

Dwaze spelers.

16/17 jarige gastjes waar opeens de meest voor de verbeelding sprekende clubs in de rij gaan staan. Beetje onnozel om iedereen die hiervoor zou kiezen als dwaas te gaan bestempelen, alsof er niet genoeg namen zijn van spelers die zo een aanbod weigeren, en bij Genk of Anderlecht floppen. En er zijn echt wel genoeg spelers die een carrière uitbouwen via het buitenland.

En zou de rol van de makelaars zeker niet gaan onderschatten. Lijken mij nog het grootste probleem om jonge talenten bij je club te houden.
 
Geld laat liggen op korte termijn, om dan daarna weg te deemsteren en ergens in 't buitenland in 2de of 3de klasse te gaan spelen?
Er zullen anders ook voldoende spelers zijn die een grote aanbieding laten liggen om eerst door te breken in een kleinere competitie die uiteindelijk ook niet ver geraken.

Zij hebben dan ook geen professionele carrière, en ook het grote geld van de topclub niet. Genoeg voetballers die spijt zullen hebben die stap niet gezet te hebben, op alle niveaus.

Ik kan dat dus ergens wel begrijpen en ik vind het altijd ongelofelijk makkelijk om daar jongeren voor af te breken.
 
ik blijf het raar vinden: dure uitgaande transfers, nauwelijks inkomende transfers...
worden Kums, Odjidja en Ngadeu dan echt zo duur betaald? dat zijn de namen die genoemd worden dat hun contract niet zou verlengd worden door dat verlies.
Ben wel eens benieuwd hoeveel makelaarskosten van hun uitgaven uitmaken. Ze hebben volgens mij nooit publiekelijk Mogi Bayat afgevallen.
En zo'n makelaarskosten worden doorgaans over verschillende jaren afgeschreven (of a rato van het contract van een binnengehaalde speler), dus dat hoopt jaar na jaar verder op gezien de gestegen transfersommen en daarbij horende makelaarskosten.

Bij Anderlecht zag je ook dat zelfs nadat Coucke schoon schip aan het maken was, er nog jarenlang zware makelaarskosten afbetaald dienden te worden.
 
ik blijf het raar vinden: dure uitgaande transfers, nauwelijks inkomende transfers...
worden Kums, Odjidja en Ngadeu dan echt zo duur betaald? dat zijn de namen die genoemd worden dat hun contract niet zou verlengd worden door dat verlies.
Idd, hoe duur wordt nonkel Mooi betaald is mss eerder de vraag? :)
 
Terug
Bovenaan