Het abo ruilen/delen/... ding gaat redelijk wat kritiek opleveren voor dit initiatief. Ik hoop dus dat clubs daar dan ook werk van maken. Is er al niet zo een systeem voor "doorverkopen" van je abo wanneer je eens niet kan komen bij Club Brugge?

Mijn vriendin en één van mijn beste vrienden delen zo een abo dit jaar, gezien mijn vriendin halfweg het seizoen zou moeten bevallen en hij pas gescheiden is en het eerste jaar nog niet naar de voetbal wil wanneer hij zijn kinderen heeft. Abo staat op zijn naam, dus ik zie het al gebeuren voor mijn vriendin :)
Ik deel mijn abbo ook, maar dat zou je wel kunnen oplossen. Je registreert tot pakweg 6 uur of zo voor een match een andere id-kaart voor die match. Heel moeilijk hoeft dat allemaal niet te zijn. Kwestie van een bepaald IT-platform te kopen/maken.

Technisch zijn dat dingen die allemaal perfect te doen zijn. 't Gaat alleen wat geld kosten maar het gaat ook veel opleveren (kosten stewards, boetes, politie, etc.).
Er zijn uiteraard altijd redenen om iets niet te willen doen.

Basis is gewoon dat je mensen binnenlaat adhv een id-kaart, en op basis van die id-kaart gebeurt de matchregistratie (wie er waar zal zitten). Niet op basis van abbo's die nooit gekoppeld worden aan een id-kaart in de praktijk.
 
we hebben vooral een probleem centraal op het middenveld. Tanaka is echt een aanwinst maar we hebben niemand ernaast die het spel kan verdelen of de lijn uitzetten. Ook zit er op dit moment geen enkele structuur in ons spel waardoor iedereen maar wat doet. Custovic wist het gewoon zelf ook niet meer want hij haalde gisteren plots onze 3 beste spelers eraf met Tanaka, Selemani en Bruno. En bestond ons centraal middenveld uit een centrale verdediger (Watanabe die trouwens onze beste verdediger was dit jaar) en een flankverdediger (Mehsattou) en dan zie je dat we gewoon niets meer klaar kregen tegen 10 man.
Radja incoming? Kan het ander enfant terrible vervangen dan
 
Ik vind het overigens wel vrij naief om te denken dat als je ultra's/diehards/hooligans hun zin geeft, dat er dan plots minder problemen of overlast gaat zijn. "Ja maja, goeie afspraken goeie vrienden, enzo" Nu zijn er ook regels en afspraken, en die worden evenmin nageleefd.
Het is niet alsof het opsteken van pyro het enige probleem is in de tribune (of buiten het stadion), en met de hoeveelheid drank en drugs die geconsumeerd worden door dat soort mensen, wens ik je veel succes om te denken dat regeltjes nageleefd worden.
Dat zijn het soort mensen dat het plezant vindt om op mekanders kop te kloppen, om 90 minuten lang oerwoudgeluiden te maken en alleman te beledigen, dat zijn mensen die andere supporters durven bedreigen en intimideren als ze commentaar leveren, bekers bier/aanstekers/flesjes water op het veld of naar spelers te gooien. Dat zijn mensen die vinden dat zij en zij alleen het hart en ziel van de club uitmaken en de rest moet hun kop houden.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ze het allemaal doen, of dat ze het continue doen. Maar het gebeurt wel heel, heel vaak. En aangezien het al bewezen is dat mensen uit kuddegedrag en groepsdruk meedoen aan dingen (zeker onder invloed van drank/drugs) waarvan ze dinsdagochtend om 09h iets zouden hebben van "ho maar, wat zijn dat voor gekke dingen", heb je maar een kleine minderheid nodig om de rest op te fokken en aan te jagen.
Nu ook krijgen clubs boetes en zelfs matchen achter gesloten deuren, waar de modale supporter de dupe van is. Gaat de modale supporter daar over klagen bij die mannen? Neen. Denken de harde kernen na over de gevolgen van hun acties? Neen. Waarom zou toegeven dan ook maar enige verbetering teweeg brengen?

Legalisering van pyro zorgt voor 1 ding, meer pyro. Dat is alles.
En pyro zien van aan de overkant van het stadion of op de TV is "cool", sta er een paar rijen naast en krijg elke week dieje rook in uw longen en kleren, en je zal waarschijnlijk een andere mening toegedaan zijn. Al zijn er natuurlijk altijd mensen die daar geen problemen mee hebben, gelet op het aantal kettingrokers.
 
dat is natuurlijk de vraag van 1 miljoen :biglaugh:. Voor zover ik begrijp zou Storck in de plaats komen en dat is wel een type dat ze nu kunnen gebruiken. Niet op lange termijn natuurlijk maar om ervoor te zorgen dat ze in 1A blijven.
Qua lange termijn heb je een KVK een trainer nodig die met heel weinig middelen en infrastructuur iets kan neerzetten. Die niet moeilijk doet dat er geen stage kan gedaan worden naar Zuid-Spanje of Qatar, dat er een oubollige infra te beschikking is (niet zoals De Boeck die het daar heel moeilijk meehad en ook daarom werd buitengekieperd indertijd door voorzitter Allijns). Wie dat juist is, is moeilijk te zeggen maar ze hebben bij KVK de neiging om de verkeerde keuze te maken de laatste tijd. Eerst Elsner (was ik wel tevreden over) die bij de 1ste de beste mogelijkheid weg was, daarna Belhocine (een goeie T2) om te eindigen met het slechtste in jaren Custovic (slechte T2).
Er wordt al snel lacherig over gedaan wegens gekende redenen maar ge beschrijft exact Bob Peeters.
 

De pro-league wil meer inzet van politie. Nog wat meer kosten op kap van de maatschappij maken dus.
 
Het abo ruilen/delen/... ding gaat redelijk wat kritiek opleveren voor dit initiatief. Ik hoop dus dat clubs daar dan ook werk van maken. Is er al niet zo een systeem voor "doorverkopen" van je abo wanneer je eens niet kan komen bij Club Brugge?

Mijn vriendin en één van mijn beste vrienden delen zo een abo dit jaar, gezien mijn vriendin halfweg het seizoen zou moeten bevallen en hij pas gescheiden is en het eerste jaar nog niet naar de voetbal wil wanneer hij zijn kinderen heeft. Abo staat op zijn naam, dus ik zie het al gebeuren voor mijn vriendin :)
Klopt, je kan je zitje doorverkopen door dat aan te geven op je profiel. Als het verkocht krijg je 80% ofzo (ik weet het niet exact) van de prijs terug in eet/drankgeld.

Ik hoorde al waaien dat abo's doorgeven in de komende jaren zo goed als onmogelijk zou worden. Hoe ze dat gaan doen, geen idee.
Nu het nog kan, doen wij het alvast wel nog als iemand van onze vriendengroep niet mee kan, wel altijd aan iemand dat minstens één iemand kent weliswaar.
 

De pro-league wil meer inzet van politie. Nog wat meer kosten op kap van de maatschappij maken dus.
Vroeger moest iemand met een stadionverbod zich op het moment van de match gaan aanmelden bij de lokale politie. Geen idee waarom dat ooit is afgeschaft geweest, maar dat lijkt me toch een gemakkelijke (en goedkope) manier om die kerels uit het stadion te weren.

Zo pak je ook maar diegene aan die zich misdragen heeft en niet de gewone supporter.
 

De pro-league wil meer inzet van politie. Nog wat meer kosten op kap van de maatschappij maken dus.
Gewoon zoals aan de Zillion wat Albanezen/Georgiërs/... zetten die controle doen :unsure:

Kan toch niet zo lastig zijn, is altijd in zelfde vak bv
 
Net de samenvattingen bekeken, ik snap toch duidelijk de regels niet meer hoor of ze slaan gewoon helemaal op niets, dat kan ook.
  • STVV - Cercle: die rode kaart voor Kaya, oké dat moet ie niet doen, maar is een reactie op dat ostentatief neertrekken van die Cercle speler, die eerst ligt rollen op de grond, ziet dat ze verder spelen en dan doodleuk rechtspringt. Die zou minstens geel moeten krijgen voor misleiding van de ref + die trekfout die de rode kaart eigenlijk oorzaakt => die krijgt gewoon helemaal niets
  • Club - Antwerp: die penalty fout, kan je die fluiten gohja, kzal maar zeggen van ja zeker? echter wordt dergelijke "obstructie" op gelijk welke plaats van het veld volgens mij nooit gefloten. Kan ik mijn quote van vorige week terughalen waarbij ik aangeef dat penalty's gewoon veel te licht gegeven worden tegenwoordig.
  • Anderlecht-Genk:
    • Handspel van Amuzu, waarom is dit nu plots geen penalty meer? Voor mij moeten ze dat zeker niet geven hoor, maar dit slaat werkelijk alles vind ik, ene keer zoiets wel, andere keer, zoals nu niet
    • Rode kaart voor Arteaga? Niet vuil, net over de middenlijn, niet laatste man (of rechte lijn naar doel), hoe dat rood is, ik snap het niet
    • Afgekeurde goal helemaal op het einde ... dus vandevoort komt 12-13m uit zijn goal, en slaagt er nie in de bal te vangen doordat ie eigenlijk belachelijk roekeloos uitkomt, afgekeurd? Mor allé zeg
Ik wijs hier zelfs nog niet eens naar de refs op zich, gewoon wat stellen al die regels eigenlijk nog voor? Daar zit toch geen enkele logica in waar de sport beter van wordt, of zie ik dat allemaal zo verkeerd?

Om nog maar te zwijgen over:
  • Constant elke beslissing gaan aanvechten, zagen achter hands-bal, var interventie, mekkeren, ...
  • Tijdgerek door bal weg te trappen/tikken, bij te houden, voor de bal te gaan staan, ...
Trek daar nu toch gewoon eens consequent geel voor zeg, hoe moeilijk kan dat eigenlijk zijn. Ze gaan het wel afleren hoor na een paar speeldagen, hoe schijtirritant is dat eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan