Ik kan me geen rode kaart van munoz herinneren. Geniale mentaliteit heeft die kerel
Doet gewoon Maehle vergeten.
Tegen Zagreb al zeker, die match ben ik gaan kijken. 0-3 ofzo dacht ik. Dit seizoen gaat het vrij goed ja. Vorig seizoen was die zijn mentaliteit toch maar niks. Ging toen ook enorm vaak in de fout dat veel van mijn Racing vrienden die enorm zwak vonden. Je ziet wat vertrouwen en spelen in een goed team doet.
 
Laatst bewerkt:
Tegen Zagreb al zeker, die match ben ik gaan kijken. 0-3 ofzo dacht ik. Dit seizoen gaat het vrij goed ja. Vorig seizoen was die zijn mentaliteit toch maar niks. Ging toen ook enorm vaak in de fout dat veel van mijn Racing vrienden die enorm zwak vonden. Je ziet wat vertrouwen en spelen in een goed team doet.

Klopt. Maar dat was geen vuile fout, hè. Gewoon oerdom om toen op dat moment rood te pakken, gezien het kalf toch al verdronken was toen.
 
Je kan perfect pyro toestaan op een verantwoorde manier daar ben ik pro van. Maar wat ze nu doen kan gewoon niet tis ne echte moeilijke om dit op te lossen.
Gisteren stak er ergens ene een rookbommetje ofzo af, dat pakt toch enorm op de adem en stinkt, je moet zelfs niet in de buurt zitten. Dat elke thuismatch toelaten nee dank u. Ik betwijfel ook serieus of het zou helpen als de club zon dingen zou doen.
 
Storck staat al klaar waarschijnlijk. Ik vrees dat het een beetje te laat is :)
Er zijn nog 17 matchen te gaan dus nog veel punten te pakken en gelukkig staan we er maar 4 achter op een veilig plaats. Een goeie reeks neerzetten (dankzij een goeie trainer) en alles kan snel veranderen
 
9 trainers ontslagen op 17 speeldagen. Ik denk dat toch dat veel clubleiders wat meer naar zichzelf moeten kijken. Van ezels maak je geen koerspaarden.
 
Wie zie je als goede trainer?

Do6x2prXsAM3QhW
 
Het blijft een beetje dubbel hè. Bengaals vuur is ten strengste verboden maar in Genk staan wel vlammenwerpers achter de goal waarmee je een heel kudde koeien kan aan grillen.
En, hoe is dat dubbel?

Op het grondgebied van de stad Genk mag ik ook geen vuurwerk afsteken tijdens nieuwjaar. Niet alleen uit persoonlijke overtuiging omdat dat toch vooral voor marginalen is, maar ook door het stadsbestuur dat mij dat verbiedt. Datzelfde bestuur organiseert nochtans wel een vuurwerkshowtje op een gepast tijdstip voor iedereen die aanwezig is op een vaste plaats, alle veiligheidsoverwegingen in acht genomen en uitgevoerd door personen die weten wat ze doen. Hetzelfde gebeurt in het stadion. Wat vlammen op vaste plaatsen op aangekondigde tijdstippen voor wat sfeer is iets heel anders dan zatte debielen die denken dat ze de nieuwe deken zijn van hun voetbalkerk, terwijl buitenspel uitleggen al te veel gevraagd is cfr dit forum, en in het wild vuurwerk op het veld staan gooien met zichzelf als middelpunt van de belangstelling.

Wat gij dubbel noemt, is net kristalhelder: "we zijn niet tegen wat pyrotechniek voor de sfeer, maar helaas hebben we te veel zwakbegaafden tussen onze achterban om het zomaar toe te laten voor de veiligheid in een groep van twintigduizend mensen, daarom moeten we het verbieden om het niet voor iedereen te verknallen, en doen we het gecontroleerd zelf." Onze hele maatschappij is opgebouwd met dat soort verboden omdat de hele maatschappij ook doordrongen is met domoren, vaak ook degenen die als full kit wanker verkleed naar de supermarkt gaan op een donderdagnamiddag.

Ik zou daarom eerder voorstellen dat de ultra's/diehards/... (of hoe mensen die hun eigen leven naar de grillen van een voetbalclub willen leiden zich ook willen noemen) die toch met een koker buskruit in de hand willen zwaaien terwijl ze naar twintig miljonairs kijken, daar een mooi toegewezen plekje voor krijgen in het stadion, na een opleiding & vergunning van de club uit daarvoor. Zo weet iedereen wie en waar er met knalerwten en sterfonteintjes zal gepronkt worden, kunt ge uw hele zetelverdeling daarop indelen en kunt ge als club/bond sterk en hard ingrijpen als zelfs na die toegeving die fundamentalisten het toch nog verknallen.
 
Zelf zou ik liever zien dat Bengaals vuurwerk uit de illegaliteit wordt gehaald en dat er zo afspraken kunnen worden gemaakt tussen fans en clubs om dit op een verantwoordelijke manier te organiseren. Dan zal hopelijk het aantal bivakmutsen ook afnemen. Combineer dit vervolgens met een reglement dat bv. racistische spreekkoren en het gooien van vuurwerk op het veld onmiddellijk bestraft en je gaat sowieso meer interne sociale controle krijgen.
Dit!

Zorg voor duidelijke afspraken en voer wat sociale controle in. Elke club weet welke groepen met pyro werken dus als je het toelaat voor de match en in bepaalde vakken kan je dat perfect controleren. En sta er als club ook gewoon bij stil dat de wortel vaak beter werkt dan de stok... Na een seizoen lang zonder incidenten kan je bv. een kantine in je stadion voor een avond met korting laten afhuren door u diehards om hun benefietavond in te organiseren of af en toe wat polyvalente zalen open laten zodat ze daar aan hun tifo's kunnen werken en noem maar op. Wees maar zeker dat als er dan een of andere idioot het in zijn dronken/stonede kop krijgt om zo'n pijl op het veld te gooien dat die wordt tegen gehouden door diezelfde harde kern die je nu ligt tegen te werken.

500 camera's gaat trouwens ook gewoon zorgen voor meer bivakmutsen en zwarte truien hoor.
 
Gisteren stak er ergens ene een rookbommetje ofzo af, dat pakt toch enorm op de adem en stinkt, je moet zelfs niet in de buurt zitten. Dat elke thuismatch toelaten nee dank u. Ik betwijfel ook serieus of het zou helpen als de club zon dingen zou doen.
Heb keer ni ver van zo een blauwe rookbom gestaan verschrikkelijk, al uw kleren zijn vuil u gezicht enz.
 
  • Leuk
Waarderingen: Link
Muñoz is een f*cking beest. Niet normaal die. Onze streak van rechtsachters blijft gaande.
Vorig seizoen was het wel heel wat minder, maar zijn eerste en nu derde seizoen... Amai.
Na drie seizoenen nog niet veel last gehad en na dit seizoen is die wellicht naar een hogere club.

Machien inderdaad.

Die zijn handelsmerk is precies ook om op het begin van de match stevig in te gaan tegen zijn tegenspeler (gisteren was dat Amuzu), en bijna altijd wegkomt zonder kaart. Ahja, want het is het begin van de wedstrijd. Tegenstander weet dan meteen hoe de zaken staan en doet het de rest van de wedstrijd in zijn broek. Recipe for success. Verder natuurlijk wel een goede speler met een enorme motor, nog meer pk's dan Maehle.

Ik begrijp wel waarom die niet geliefd is bij supporters van andere ploegen :p
 
Wie zie je als goede trainer?
dat is natuurlijk de vraag van 1 miljoen :biglaugh:. Voor zover ik begrijp zou Storck in de plaats komen en dat is wel een type dat ze nu kunnen gebruiken. Niet op lange termijn natuurlijk maar om ervoor te zorgen dat ze in 1A blijven.
Qua lange termijn heb je een KVK een trainer nodig die met heel weinig middelen en infrastructuur iets kan neerzetten. Die niet moeilijk doet dat er geen stage kan gedaan worden naar Zuid-Spanje of Qatar, dat er een oubollige infra te beschikking is (niet zoals De Boeck die het daar heel moeilijk meehad en ook daarom werd buitengekieperd indertijd door voorzitter Allijns). Wie dat juist is, is moeilijk te zeggen maar ze hebben bij KVK de neiging om de verkeerde keuze te maken de laatste tijd. Eerst Elsner (was ik wel tevreden over) die bij de 1ste de beste mogelijkheid weg was, daarna Belhocine (een goeie T2) om te eindigen met het slechtste in jaren Custovic (slechte T2).
 
zelf al heb je geld genoeg, dan nog is het stadion vol camera's met gezichtsherkenning hangen GEEN oplossing

Hoezo niet? Voor mij deel van de oplossing. Tijdens de match duidelijk weten welke stoel met wat gesmeten heeft. Gaat dus eigenlijk zelfs niet per se om gezichtsherkenning maar wel zien op welke stoel er wat gebeurt. Als jij dan beslist om te wisselen van stoel tijdens een match ben je zelf verantwoordelijk voor wat er daar gebeurt.

Dat koppelen met een soort van ticketverkoop zoals op een luchthaven waarbij je binnenstapt met je id-kaart zodat er geen gesjoemel meer mogelijk is en men ten alle tijden exact weet wie waar zit, en je kan beginnen met de problemen eruit te halen. Abonnementen doorgeven? Enkel abbo op een id-kaart zetten, en als je wilt doorgeven wordt dat op voorhand geregistreerd en wordt er een nieuw id-kaart mee gekoppeld.

Die technologie bestaat allemaal en zodra een match achter de rug is kan alles geanonimiseerd/gedelete worden maar je moet het willen neerpoten en gebruiken.
 
dat is natuurlijk de vraag van 1 miljoen :biglaugh:. Voor zover ik begrijp zou Storck in de plaats komen en dat is wel een type dat ze nu kunnen gebruiken. Niet op lange termijn natuurlijk maar om ervoor te zorgen dat ze in 1A blijven.
Qua lange termijn heb je een KVK een trainer nodig die met heel weinig middelen en infrastructuur iets kan neerzetten. Die niet moeilijk doet dat er geen stage kan gedaan worden naar Zuid-Spanje of Qatar, dat er een oubollige infra te beschikking is (niet zoals De Boeck die het daar heel moeilijk meehad en ook daarom werd buitengekieperd indertijd door voorzitter Allijns). Wie dat juist is, is moeilijk te zeggen maar ze hebben bij KVK de neiging om de verkeerde keuze te maken de laatste tijd. Eerst Elsner (was ik wel tevreden over) die bij de 1ste de beste mogelijkheid weg was, daarna Belhocine (een goeie T2) om te eindigen met het slechtste in jaren Custovic (slechte T2).
Eigenlijk zie ik liever Bob komen dan Storck. Maar soit.

Op zich zitten we met een kern die toch voldoende moet zijn om niet bij de laatste 3 te eindigen. Alleen hebben we tot nu toe veel te weinig punten gepakt volgens de kwaliteit die er toch is. Maar of we een betere ploeg hebben dan ZW, Eupen, Seraing, KVO... Ilic is een zeer degelijke keeper die echt wel al goeie matchen speelde dit seizoen. Met Selemani en Avenatti heb je in principe wel voldoende voorin. Achterin hebben we wel wat ervaring lopen. En van een Bruno mag je toch ook wel iets meer verwachten. Maar versterking is uiteraard wel nodig.

Benieuwd of er iets zal bewegen (en of de nieuwe trainer daar zijn stempel kan op drukken) en wat de andere ploegen daaronder zullen doen qua transfers.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo niet? Voor mij deel van de oplossing. Tijdens de match duidelijk weten welke stoel met wat gesmeten heeft. Gaat dus eigenlijk zelfs niet per se om gezichtsherkenning maar wel zien op welke stoel er wat gebeurt. Als jij dan beslist om te wisselen van stoel tijdens een match ben je zelf verantwoordelijk voor wat er daar gebeurt.

Dat koppelen met een soort van ticketverkoop zoals op een luchthaven waarbij je binnenstapt met je id-kaart zodat er geen gesjoemel meer mogelijk is en men ten alle tijden exact weet wie waar zit, en je kan beginnen met de problemen eruit te halen. Abonnementen doorgeven? Enkel abbo op een id-kaart zetten, en als je wilt doorgeven wordt dat op voorhand geregistreerd en wordt er een nieuw id-kaart mee gekoppeld.

Die technologie bestaat allemaal en zodra een match achter de rug is kan alles geanonimiseerd/gedelete worden maar je moet het willen neerpoten en gebruiken.

Het abo ruilen/delen/... ding gaat redelijk wat kritiek opleveren voor dit initiatief. Ik hoop dus dat clubs daar dan ook werk van maken. Is er al niet zo een systeem voor "doorverkopen" van je abo wanneer je eens niet kan komen bij Club Brugge?

Mijn vriendin en één van mijn beste vrienden delen zo een abo dit jaar, gezien mijn vriendin halfweg het seizoen zou moeten bevallen en hij pas gescheiden is en het eerste jaar nog niet naar de voetbal wil wanneer hij zijn kinderen heeft. Abo staat op zijn naam, dus ik zie het al gebeuren voor mijn vriendin :)
 
Eigenlijk zie ik liever Bob komen dan Storck. Maar soit.

Op zich zitten we met een kern die toch voldoende moet zijn om niet bij de laatste 3 te eindigen. Alleen hebben we tot nu toe veel te weinig punten gepakt volgens de kwaliteit die er toch op is. Maar of we een betere ploeg hebben dan ZW, Eupen, Seraing, KVO... Ilic is een zeer degelijke keeper die echt wel al goeie matchen speelde dit seizoen. Met Selemani en Avenatti heb je in principe wel voldoende voorin. Achterin hebben we wel wat ervaring lopen. En van een Bruno mag je toch ook wel iets meer verwachten. Maar versterking is uiteraard wel nodig.

Benieuwd of er iets zal bewegen (en of de nieuwe trainer daar zijn stempel kan op drukken) en wat de andere ploegen daaronder zullen doen qua transfers.
we hebben vooral een probleem centraal op het middenveld. Tanaka is echt een aanwinst maar we hebben niemand ernaast die het spel kan verdelen of de lijn uitzetten. Ook zit er op dit moment geen enkele structuur in ons spel waardoor iedereen maar wat doet. Custovic wist het gewoon zelf ook niet meer want hij haalde gisteren plots onze 3 beste spelers eraf met Tanaka, Selemani en Bruno. En bestond ons centraal middenveld uit een centrale verdediger (Watanabe die trouwens onze beste verdediger was dit jaar) en een flankverdediger (Mehsattou) en dan zie je dat we gewoon niets meer klaar kregen tegen 10 man.
 
Terug
Bovenaan