Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja , die vonden ook Amuzu lijken op Diaby 😂
En Mitrovic op Vanaken en Verbruggen op Mignolet.

Referee department bevestigt dat Cullen rood was maar dat het geen clear error was. Man man man der is toch niemand meer die die mannen nog serieus neemt?

Laatst bewerkt:
En Mitrovic op Vanaken en Verbruggen op Mignolet.

Referee department bevestigt dat Cullen rood was maar dat het geen clear error was. Man man man der is toch niemand meer die die mannen nog serieus neemt?
Haha
Hebben ze iets gezegd van Mechelen op de voet van Larsen ? Ni dat veel uitmaakt

Anderlecht (supporters) zijnde zou ik toch ook wel een beetje afwachten met "we zijn terug" of van die dingen :p
Wij hebben jaren zo geredeneerd hé, ken je deze nog: https://pbs.twimg.com/media/BXCtfP2CcAAtLjg.jpg

Uitieindelijk is dat ook wat vorig jaar gebeurde toen alles stilgelegd werd, Anderlecht ging er staan in de PO's (als ze er al in geraakten), maar het liep ook weer voor geen meter begin dit seizoen.

Niet om te stoken voor alle duidelijkheid, gewoon een kanttekening bij de toch wel lichte euforie die er heerst na een reeks neer te zetten. Een goeie 2 maanden terug spraken we nog over "ze durven Kompany niet buiten gooien" en van die dingen.

Zoals ik gisteren al aangaf is het wel duidelijk dat er stappen gezet zijn, de vraag is maar als deze "definitief" zijn natuurlijk.

Als alles een beetje loopt zoals verwacht/gehoopt, kunnen we volgend jaar nog eens een titelstrijd met 3 krijgen!
Over welke 3 heb je het dan? :unsure:
* Club, Genk, Antwerp
* Club, Genk, Anderlecht
* Club, Antwerp, Anderlecht
* Club, Gent, Genk
* Club, Anderlecht, Gent
* ... (ja, je mag ook ééntje zonder Club invullen 🙃) Maar ik weet oprecht niet welke 3 ploegen je bedoelt...

Haha
Was niet hetzelfde. Cullen gaat gewoon los op de enkel staat.

Die van Mechele was zeker fout, zeker geel maar was niet zo stevig als die van Cullen en gaat ook niet vol op de enkel staan zoals Cullen.

Haha

Zie je het verschil tussen die fouten echt niet? Of is dit weer zo een post om daarna het slachtoffer te gaan spelen en de 20ste keer te zeggen dat je niet meer terugkomt?

Anderlecht (supporters) zijnde zou ik toch ook wel een beetje afwachten met "we zijn terug" of van die dingen :p
Wij hebben jaren zo geredeneerd hé, ken je deze nog: https://pbs.twimg.com/media/BXCtfP2CcAAtLjg.jpg

Uitieindelijk is dat ook wat vorig jaar gebeurde toen alles stilgelegd werd, Anderlecht ging er staan in de PO's (als ze er al in geraakten), maar het liep ook weer voor geen meter begin dit seizoen.

Niet om te stoken voor alle duidelijkheid, gewoon een kanttekening bij de toch wel lichte euforie die er heerst na een reeks neer te zetten. Een goeie 2 maanden terug spraken we nog over "ze durven Kompany niet buiten gooien" en van die dingen.

Zoals ik gisteren al aangaf is het wel duidelijk dat er stappen gezet zijn, de vraag is maar als deze "definitief" zijn natuurlijk.
Bij dit seizoen kan je uiteraard ook wel een resem kanttekeningen maken. Vooreerst was er geen geld om kwalitatief te versterken, en moest je op zoek naar opportuniteiten die niet veel kosten, of die je een jaar kon lenen.

Dan is er nog het feit dat je opeens je 2 beste spelers kwijt bent, met Kompany en Doku. En valt dan ook nog eens je meest constante speler van vorig seizoen, Van Crombrugge, na een paar matchen langdurig uit.

Kompany buitengooien was gelukkig nooit een optie. En ook niet slim, daar waren de meeste mensen het wel over eens. Een jonge trainer maakt nu eenmaal beginnersfouten.

Daarom denk ik echt dat dit seizoen een onbetaalbare leerschool was, zowel voor onze trainer, sportief directeur, voorzitter en jonkies in de a kern.

Belangrijkste reden waarom we op goede weg zijn is in mijn ogen de kapitaalsverhoging op een moment dat de juiste mensen , met Kompany, Verbeke en Vandenhaute, aan de knoppen zitten. Daar lijkt men mij in staat die definitieve stap te zetten. Daarom niet volgend seizoen, maar sowieso de seizoenen erna.

Was niet hetzelfde. Cullen gaat gewoon los op de enkel staat.

Die van Mechele was zeker fout, zeker geel maar was niet zo stevig als die van Cullen en gaat ook niet vol op de enkel staan zoals Cullen.
Toen Vanaken die fout maakte snapte ook niemand het bij club en was die uitsluiting zeeeker voldoende volgens hun.. nu is het kot te klein.

Vorige match was er het natrappen van Vormer dat ook niet correct werd beoordeeld.

Het kot te klein:rofl:

Wordt hier terloops vermeld. En de kritiek is dan nog op het referee department. Wat eigenlijk ook niet terecht is maar bon, bij Vanaken wou het bondsparket weer maar eens een voorbeeld stellen, sindsdien heeft geen enkele speler na zulke overtreding een rode kaart gekregen. Die 2 (referee department en bondsparket) werken dus langs elkaar door ipv samen is de conclusie.

Zie je het verschil tussen die fouten echt niet? Of is dit weer zo een post om daarna het slachtoffer te gaan spelen en de 20ste keer te zeggen dat je niet meer terugkomt?
Of ik nu het verschil zie of niet , waar gaan we de lijn trekken ?
Btw het slachtoffer spelen ... als er een fout op jullie spelers word gemaakt is het moord en brand , beetje zoals het gemekker op het veld , maar een fout op de tegenstander .. ow ow ow
2à keer heb ik het nog niet gezegd .. overdrijven is ook een kunst

Bij dit seizoen kan je uiteraard ook wel een resem kanttekeningen maken. Vooreerst was er geen geld om kwalitatief te versterken, en moest je op zoek naar opportuniteiten die niet veel kosten, of die je een jaar kon lenen.

Dan is er nog het feit dat je opeens je 2 beste spelers kwijt bent, met Kompany en Doku. En valt dan ook nog eens je meest constante speler van vorig seizoen, Van Crombrugge, na een paar matchen langdurig uit.

Kompany buitengooien was gelukkig nooit een optie. En ook niet slim, daar waren de meeste mensen het wel over eens. Een jonge trainer maakt nu eenmaal beginnersfouten.

Daarom denk ik echt dat dit seizoen een onbetaalbare leerschool was, zowel voor onze trainer, sportief directeur, voorzitter en jonkies in de a kern.

Belangrijkste reden waarom we op goede weg zijn is in mijn ogen de kapitaalsverhoging op een moment dat de juiste mensen , met Kompany, Verbeke en Vandenhaute, aan de knoppen zitten. Daar lijkt men mij in staat die definitieve stap te zetten. Daarom niet volgend seizoen, maar sowieso de seizoenen erna.
Ja, die kapitaalsverhoging is idd wel iets dat vast ligt en brengt wrs wat stabiliteit en die was/is hoognodig, zowel financieel, als in personeelsbezetting.
Nu nog spelers zeker, maar dat zal toch nog ff een heikel punt blijven, niet, temeer omdat er financieel nog altijd geen overschot is lijkt me. Volgend seizoen mag er toch weer een beetje herbegonnen worden, of zie ik dat zo mis?

Nmecha, Miazga, Larsen, Ashimeru, Mukairu > gisteren, behalve Mukairu, allemaal gespeeld, maar gehuurd dus terug weg? (niet zo'n zicht op de aankoopopties)
Lokonga mogelijk ook weg, Trebel, gaan ze waarschijnlijk opnieuw van af willen?
Dan zijn toch weer 5-6 (semi) basisspelers die weg zijn.

Ik kan me nog altijd niet van de indruk ontdoen dat Kompany met iet of wat geluk zijn goeie ploeg gevonden heeft.

Nu goed, mijn punt, er is echt wel, los van de laatste maanden en zelfs deze PO's, er is toch nog een ferme bevestiging nodig lijkt me. Maar daar ga je me wrs niet in tegen spreken.

Er werd moord en brand geschreeuwd omdat men van Vanaken een voorbeeld wou stellen en de week erop een identieke fout geen rood kreeg.
De fout van Mechele was echt niet zo zwaar als die van Cullen.

Godverdomme, hier word ik weer lastig van. Die uitleg klopt toch gewoon niet over de VAR? Ik citeer uit de Engelstalige versie van hun site (en niet de Nederlandstalige die slechts een heel beperkt protocol voor de VAR heeft):

The categories of decision/incident which may be reviewed in the event of a potential ‘clear and obvious error’ or ‘serious missed incident’ are:
c. Direct red cards (not second yellow card/caution)
• serious foul play (or reckless challenge)

Serious foul play

A tackle or challenge that endangers the safety of an opponent or uses
excessive force or brutality
must be sanctioned as serious foul play.
Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the
front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force
or
endangers the safety of an opponent is guilty of serious foul play.
-
Reckless
Any action
(usually a tackle or challenge) by a player which disregards (ignores)
the danger to, or consequences for, the opponent

De Bleeckere vernoemt enkel de onderstreepte termen, de rest in het vet laat ie gewoon varen voor de VAR. Waarom?
Het staat er gewoon letterlijk dat zo een tackle rood is, De Bleeckere zegt zelf dat de ref rood had moeten geven, en er staat letterlijk dat de VAR daarvoor mag en eigenlijk moet ingrijpen ... en dan lult De Bleeckere er zich zo uit over de VAR? Vreselijk man, schei toch uit.

Denk dat Raes daar echt niet meer kan aan doen constant spreekt die foute namen uit ziet hij dingen anders.
Frank: Mooie voorzet van Clement.
cocommentator: Clement is de trainer Frank, dat was <insert random speler>
Frank: Hurdur, je hebt gelijk <insert cocommentator>

Over welke 3 heb je het dan? :unsure:
* Club, Genk, Antwerp
* Club, Genk, Anderlecht
* Club, Antwerp, Anderlecht
* Club, Gent, Genk
* Club, Anderlecht, Gent
* ... (ja, je mag ook ééntje zonder Club invullen 🙃) Maar ik weet oprecht niet welke 3 ploegen je bedoelt...

Club, Genk en Anderlecht.
Dat er twijfel is ivm Antwerp kan ik nog snappen, maar ik denk dat die volgend seizoen iets lager gaan moeten mikken dan de top 3. En Gent. Tja, Gent. Die gaan volgend seizoen nog moeten puin ruimen en zie ik pas het seizoen erna weer wat verder staan. Ik had nu niet verwacht dat iemand zou durven denken dat ik die daarbij rekende :D

Nu, als we zeven man moeten laten gaan, moogt ge ons er ook uitgooien. Maar ik heb het gevoel dat we maximaal enkel Lucumi en Onuachu gaan verliezen. Die eerste gaat met glans vervangen worden door topper in wording McKenzie (ik geloof echt ZO hard in die man) en Onuachu gaat een zware dobber worden. Maar door meer ervaring op bepaalde andere posities en een wat bredere kern kan je dat verlies nog wel opvangen.

Zou Bogonda ook niet weg willen? Niet dat ik er veel van verwacht en zou beter blijven, maar lijkt me wel het type om nu hogerop te willen.

Ja, die kapitaalsverhoging is idd wel iets dat vast ligt en brengt wrs wat stabiliteit en die was/is hoognodig, zowel financieel, als in personeelsbezetting.
Nu nog spelers zeker, maar dat zal toch nog ff een heikel punt blijven, niet, temeer omdat er financieel nog altijd geen overschot is lijkt me. Volgend seizoen mag er toch weer een beetje herbegonnen worden, of zie ik dat zo mis?

Nmecha, Miazga, Larsen, Ashimeru, Mukairu > gisteren, behalve Mukairu, allemaal gespeeld, maar gehuurd dus terug weg? (niet zo'n zicht op de aankoopopties)
Lokonga mogelijk ook weg, Trebel, gaan ze waarschijnlijk opnieuw van af willen?
Dan zijn toch weer 5-6 (semi) basisspelers die weg zijn.

Ik kan me nog altijd niet van de indruk ontdoen dat Kompany met iet of wat geluk zijn goeie ploeg gevonden heeft.

Nu goed, mijn punt, er is echt wel, los van de laatste maanden en zelfs deze PO's, er is toch nog een ferme bevestiging nodig lijkt me. Maar daar ga je me wrs niet in tegen spreken.
Tuurlijk, we zijn er nog niet, maar wel op goede weg.

Ashimeru , Diaby en Mukairu hebben een aankoopoptie. Maar zie ons enkel Ashimeru daadwerkelijk aantrekken. Tenzij de scouting gewoon betere spelers heeft gevonden.

Wordt een heel boeiende zomer op Anderlecht. Als Sambi trouwens vertrekt, gaan we door die kapitaalsverhoging een deel van die centen kunnen herinvesteren in de kern.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan