Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand mij eens uitleggen wat de meerwaarde van een Vormer precies is? Mekkeren tegen de scheids kan hij goed maar voetballend mag het toch iets meer zijn? Hij is een goede aanjager maar door zijn kleine gestalte komt hij fysiek vaak te kort. Snelheid heeft hij evenmin. Corners goed trappen zou je verwachten dat er nog moeten kunnen, nee?
Stilaan gaat de leeftijd bij een Vormer ook wel in zijn nadeel beginnen te spelen. Zeker voor zo een intensief spel dat hij brengt. Brugge zal stilaan ook gaan moeten kijken voor alternatieven. Het is gewoon duidelijk dat de suprematie van Club Brugge die er was toch serieuze deuken heeft gekregen. Dit kan alleen maar de competitie ten goede komen volgend jaar. Misschien dan wat meer spanning

Moet zeggen rsca is wel een sterke ploeg aan het worden, zet daar nog twee a drie versterkingen bij en laat hun wat kalmte aan de bal houden in de zestien doen die zeker mee voor de titel volgend jaar.
Brugge was 25 min baas waar we net niet op 2-0 komen, maar voor het overige matige wedstrijd met veel balverlies aan beide kanten.
Club heeft veel werk deze zomer dat is duidelijk.
Inderdaad, en dan vind ik het wat ergerlijk dat veel Club supporters verwachten dat we Anderlecht zo maar even met 3-0 ofzo opzij zetten. Het blijft wel nog steeds Anderlecht, ook al waren die op de kwakkel en was Club alles overheersend, beide periodes zijn duidelijk over. Club is niet meer die pletwals van weleer en Anderlecht zit niet meer in dat sukkelstraatje.

Vormer is een irritante voetballer maar ge ziet ook dat die geniet van de boel aan te jagen en eens fysiek in duel te gaan, heb er meer sympathie voor dan voor Vanaken
Die (schouderduw) van Murillio bepaald moment aan de zijkant tegen Vormer, zet daar een andere speler en het is kronkelen en jemmeren, Vormer heeft dan precies zoiets van zalig zuiver duel, maar volgend keer pak ik u

Vanaken heeft precies altijd het gevoel dat de ref of grensrechter hem onderuit stampt, begrijp niet waarom die zo kwaad moet zijn op die mensen, vooral als ge zelf eigenlijk gewoon niks presteert.

Laat het matige voetbal van Club de laatste maanden een zegen zijn dat het bestuur daar (minstens) op zoek gaat naar doublures voor Vanaken en Vormer.

RSCA is een goeie ploeg geworden, maar zijn wel nog geen machine die een ganse match kunnen domineren. Behalve als hun tegenstander zelf geen moeite doet.

Vormer zijn leeftijd zit ook tegen, ondertussen al 33j. Die gaat niet lang nog een meerwaarde blijven. Er moet sowieso een vervanger komen.

Gho, trek die een positie naar achteren op de 6 en die kan daar volgens mij - Simons-gewijs - nog tot z'n 38 voetballen. Of overschat ik de voetballer Vormer nu?

Vormer is een irritante voetballer maar ge ziet ook dat die geniet van de boel aan te jagen en eens fysiek in duel te gaan, heb er meer sympathie voor dan voor Vanaken
Die (schouderduw) van Murillio bepaald moment aan de zijkant tegen Vormer, zet daar een andere speler en het is kronkelen en jemmeren, Vormer heeft dan precies zoiets van zalig zuiver duel, maar volgend keer pak ik u

Vanaken heeft precies altijd het gevoel dat de ref of grensrechter hem onderuit stampt, begrijp niet waarom die zo kwaad moet zijn op die mensen, vooral als ge zelf eigenlijk gewoon niks presteert.
Mateloos geërgerd aan Vanaken gisteren. Loopt daar als een slappe vod over dat veld te slenteren. Buiten die splijtende pas op Dost die de 1-0 inluidt hebben we hem nergens gezien. Maakt een duidelijke fout op Amuzu die de 1-2 inluidt, hij zit achter de man en die snijdt naar binnen. Zijn eigen schuld dat hij erachter zitr en uiteraartd direct gaan wenen bij de scheidsrechter. Wat een ergerlijk figuur. Ook bij de 1-1 gaat hij in de fout, reageert veel te traag op die k*tbal van Denswil.
Hij heeft geluk met zijn lengte waardoor hij vaak kan scoren op een voorzet of corner en zo zijn plaats kan afdwingen, maar ik moet er echt niets van weten.

Op sociale media vonden sommige bruggefans het geen fout van Hans 😂 deze fout zie je elk weekend wel is passeren , aanvallers die naar binnensnijden voor de verdediger
Nu geel ervoor krijgen vind ik wa zwaar maar toen hij rechtstond en mekkerde vond ik geel terecht
Brugge heeft daar een gewoonte in Vormer , Hans , Clement die om de 5 min iets moet zeggen tegen de 4 de ref ... vind ik bijzonder irritant .

Probleem is dat RSCA hun kern volgendjaar niet gaat bij 1 kunnen houden. Het zal weer van 0 bouwen worden, en dan maar te hopen voor RSCA supporters dat niet weer zo kwakkeljaar wordt.

Ik heb mij eigenlijk wel heel hard gestoord aan die Ignace Van der Brempt.
Die mocht er van mij al af aan de rust, zo kwakkelen op rechts jong.
Begin spontaan Dennis te missen :unsure:
Maar zelfs al vertrekken Nmecha, Sambi en Miazga, dan nog begin je niet van 0 hé. Met Delcroix, Mykhalichenko en Murillo heb je nog steeds een stevige defensie. Want laten we niet vergeten, onze beste verdediger zit nu in de lappenmand. Een vervanger voor Miazga moet je echt via scouting kunnen vinden.

Sambi zie ik niet blijven. 2 jaar contract meer, dik contract, en gisteren weer heel sterk. Bij een mooi bod moet je die gewoon laten gaan. Maar met El Hadj en Cullen heb je dan wel nog steeds 2 zeer belangrijke spelers in u rangen. Daarenboven blijf ik een enorme Kana believe, en zou die wel eens de ideale vervanger van Sambi kunnen zijn.

Ja, Nmecha wordt ne zuren. Maar ik blijf er toch bij, daar moet je geen 8 miljoen aan geven. Daarvoor scoort hij te moeilijk, en zulke bedragen mag je gewoon niet meer uitgeven Anderlecht zijnde, zelf niet voor een speler met zijn kwaliteiten. Hopen dat de scouting met een deftig alternatief aankomt.

Ook kunnen jongens als het Sardella, Arnstad, Debast, Stroeykens stappen zetten, zoals El Hadj dat dit seizoen deed.

Belangrijkste voor Anderlecht is gewoon dat de financiën veel stabieler zijn dan vorig jaar, en men niet op de rand van het faillissement meer staat. Er is terug enige slagkracht om de transfermarkt op te gaan, en als een speler verkocht wordt kan men dat geld weer grotendeels gebruiken om een vervanger te kopen. Deze zomer is het aan Verbeke en de scouting om te tonen wat ze kunnen!

Tenzij Nmecha een goed EK speelt met die U21 van Duitsland gaat City toch nog van die prijs moeten doen?
Elke ploeg ziet toch dat die jongen geen goal kan maken? Je weet natuurlijk nooit op de huidige transfermarkt maar ik vind de prijs precies toch wat hoog. Als ze der een paar miljoen af doen kan RSCA nog wel een zaak doen, en anders moet je idd op zoek naar een vervanger van hetzelfde niveau. Met wat goeie scouting lijkt me dat niet onoverkomelijk eerlijk gezegd.

Nog een probleem met nmecha zou trouwens zijn dat hij naar de Olympics gaat, en dus de voorbereiding zou missen, en mss ook europese voorrondes.

Op sociale media vonden sommige bruggefans het geen fout van Hans 😂 deze fout zie je elk weekend wel is passeren , aanvallers die naar binnensnijden voor de verdediger
Nu geel ervoor krijgen vind ik wa zwaar maar toen hij rechtstond en mekkerde vond ik geel terecht
Brugge heeft daar een gewoonte in Vormer , Hans , Clement die om de 5 min iets moet zeggen tegen de 4 de ref ... vind ik bijzonder irritant .
Raes & Sonck vonden het ook geen fout.

Ideaal Nmecha scenario zou zijn dat ie bijtekent bij City, om dan nog een jaar uitgeleend te worden aan Anderlecht.

Maar eigenlijk is die te goed voor de Jupiler Pro League, dus waarschijnlijk wishful thinking.

Als neutrale toeschouwer zeg ik "uiteraard een fout, is niet eens discussie over".
Ik stel me dus vragen bij de objectiviteit van Raes; of steken we dit ook maar onder de seniele mat?
En ik vraag me eveneens af waarom Vanaken dan zoooo overdreven moet reageren.
Hij doet een fantastische inspanning (in een voor de rest belabberde match), maakt dan een broodnodige professionele fout...pak dat aan en stel je opnieuw op. Zeikbats!

Als neutrale toeschouwer zeg ik "uiteraard een fout, is niet eens discussie over".
Ik stel me dus vragen bij de objectiviteit van Raes; of steken we dit ook maar onder de seniele mat?
En ik vraag me eveneens af waarom Vanaken dan zoooo overdreven moet reageren.
Hij doet een fantastische inspanning (in een voor de rest belabberde match), maakt dan een broodnodige professionele fout...pak dat aan en stel je opnieuw op. Zeikbats!
Denk dat Raes daar echt niet meer kan aan doen constant spreekt die foute namen uit ziet hij dingen anders.

Ik keek via Ziggo Sport en die Nederlandse commentator vond het vreemd dat Hans zo in het verweer ging voor een overduidelijke fout.
Tuurlijk zijn dat "irritante" fouten voor de verdedigende partij, want je kan er niet altijd aan doen, je loopt daar gewoon en dan kom iemand je voor de voeten lopen en is het fout tegen. Maar dat is nu eenmaal onderdeel (geworden) van het voetbal. Je moet er zelf over waken dat je niet achter iemand te lopen komt, want bij het minste contact in de 16 is het dan ook penalty, hoe ongewild er misschien ook contact is.

Op zich een aangename match om te kijken met wisselende kansen, doelpunten, etc. Maar met evengoed ook nog veel slordigheden en overwicht dat in te weinig kansen werd vertaald. In ieder geval kijk ik nu met plezier naar een match van Anderlecht, waar dat een half jaar geleden eerder op zelfkastijding leek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan