Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom wordt de voorlaatste speeldag niet op hetzelfde tijdstip gespeeld zoals altijd? Ik zie elke match afzonderlijk gepland staan dit weekend, de laatste speeldag is dan weer wel op één tijdstip.
Ik begrijp dit ook niet. Ze zouden nu allemaal gelijk gespeeld moeten hebben. Zo is het normaal elk jaar toch.

Clement heeft nog een contract tot eind volgend seizoen.

Ik vond vooral dat er bij Club weinig goesting is om te spelen zoals we van hun de laatste maanden gewoon zijn, net zoals vorige week. De spelers lijken er allemaal wat gerust op. Hopelijk krijgen ze bij aanvang van PO1 die mentale boost die ze wel nodig hebben.

Laatst bewerkt:
Clement heeft nog een contract tot eind volgend seizoen.
Probleem ligt volgens mij niet bij Clement, wel bij Corona dat duidelijk nog wel in hun systeem zit en het gebrek aan publiek.

Vooralleer drastische beslissingen te nemen zou ik gewoon dit seizoen uitspelen en dan volgend seizoen mét publiek bekijken hoe we ervoor staan. Op de flanken moet er natuurlijk iets bij, en please een oplossing voor Sobol want da's de weakest link voor 't moment, maar all-in-all staan we er toch gewoon goed voor??

Corona heeft voor een mega weird seizoen gezorgd ... we hebben even een mindere periode, zoals elk jaar wel eens gebeurt, maar staan nog altijd riant voor, hebben verloren maar zijn verre van weggespeeld gisteren, dus ik zou niet te snel panikeren.

Dat was inderdaad niet duidelijk, op FB en HLN best gewoon wegklikken. Dan heb je uiteraard wel gelijk :).

Oostende die op de valreep de overwinning nog binnen haalt. Het zou wel typerend zijn voor het seizoen van Anderlecht om op STVV nog te gaan verliezen.
Zelfs als Anderlecht verliest en Oostende wint, zit Anderlecht toch redelijk goed qua doelsaldo ten opzichte van Oostende, niet? Dus het zou al grondig mis moeten gaan moest Anderlecht PO1 niet halen.

Zelfs als Anderlecht verliest en Oostende wint, zit Anderlecht toch redelijk goed qua doelsaldo ten opzichte van Oostende, niet? Dus het zou al grondig mis moeten gaan moest Anderlecht PO1 niet halen.
Ze kijken eerst naar de gewonnen wedstrijden

Als die gelijk eindigen wordt het Oostende door de gewone matchen. Niet vergeten dat Antwerp ook maar beter wint vandaag in Moeskroen of Oostende kan daar ook nog over gaan. Antwerp - Genk volgende week..

Speciaal voor Clement nog eens naar SportLateNight gekeken

Benieuwd of ik ergens in slaap was gevallen tijdens de match en zijn overwicht en vele kansen heb gemist..
Er was 2x Dost die aan de 1e paal insneed maar dat leverde geen doelgevaar op, Badji op hoekschop hoog over gekopt, aan de overzijde was er ook wat geharrewar op een hoekschop.

Ik zag nog enkele zondagsschoten van El Hadj (gepakt) Sobol (naast) Deketelaere (gepakt) en Lang (gepakt), allemaal getrapt van buiten de 16..
Als Clement dit als kansen aanziet, dan is het doelpunt van Sambi dus ook een absolute doelpoging en moet hij niet cynisch vragen "gaan die ballen vaak binnen".
Jammer dat vorig jaar niemand vroeg om Vanaken veel van die ballen binnentrapte op training na zijn wereldgoal/zondagsschot.

Voor de rest geen enkele uitgespeelde doelkans van Club Brugge. Enkel het doelpunt van Anderlecht was eigenlijk nog iets of wat een uitgespeelde aanval. Het doelpunt van Nmecha was verdedigend niet zo goed van Sobol, maar het doelpunt van Lang was eerst slecht (centraal) wegkoppen Miazga en dan weinig doortastend verdedigen van ons olijke duo achterin.

Toen Kompany een tijdje terug elke mogelijkheid op gevaar als een kans opschreef werd hij door vele uitgelachen en kwam er zelfs een topic op extra time. Misschien moet Clement daar eens naar kijken.

Ik wil hier absoluut niet beweren dat Anderlecht deze overwinning verdiende, maar het tegendeel is ook niet waar. Het is niet dat Club zo sterk voor de dag kwam als Phille wilt laten uitschijnen.
Wat meer respect voor de tegenstander zou hem wel sieren, ze hadden namelijk genoeg fouten nodig om Anderlecht het voetballen te beletten.

Dit Club zal wel kampioen worden, maar ik hoop dat ze intern nog betere analyses maken dan dat ze vaak voor de camera tonen (er zijn hier zelfs fans die meteen na een match veel betere en nuchtere analyse maken)
Tegen Kiev waren ze uitgeschakeld door Corona, terwijl er ginds meer te rapen viel
Tegen Standard zijn ze uitgeschakeld door de ref, terwijl ze zelf ook niet veel creëerde
En dan gisteren ook weer onverdiend in zijn ogen

Speciaal voor Clement nog eens naar SportLateNight gekeken

Benieuwd of ik ergens in slaap was gevallen tijdens de match en zijn overwicht en vele kansen heb gemist..
Er was 2x Dost die aan de 1e paal insneed maar dat leverde geen doelgevaar op, Badji op hoekschop hoog over gekopt, aan de overzijde was er ook wat geharrewar op een hoekschop.

Ik zag nog enkele zondagsschoten van El Hadj (gepakt) Sobol (naast) Deketelaere (gepakt) en Lang (gepakt), allemaal getrapt van buiten de 16..
Als Clement dit als kansen aanziet, dan is het doelpunt van Sambi dus ook een absolute doelpoging en moet hij niet cynisch vragen "gaan die ballen vaak binnen".
Jammer dat vorig jaar niemand vroeg om Vanaken veel van die ballen binnentrapte op training na zijn wereldgoal/zondagsschot.

Voor de rest geen enkele uitgespeelde doelkans van Club Brugge. Enkel het doelpunt van Anderlecht was eigenlijk nog iets of wat een uitgespeelde aanval. Het doelpunt van Nmecha was verdedigend niet zo goed van Sobol, maar het doelpunt van Lang was eerst slecht (centraal) wegkoppen Miazga en dan weinig doortastend verdedigen van ons olijke duo achterin.

Toen Kompany een tijdje terug elke mogelijkheid op gevaar als een kans opschreef werd hij door vele uitgelachen en kwam er zelfs een topic op extra time. Misschien moet Clement daar eens naar kijken.

Ik wil hier absoluut niet beweren dat Anderlecht deze overwinning verdiende, maar het tegendeel is ook niet waar. Het is niet dat Club zo sterk voor de dag kwam als Phille wilt laten uitschijnen.
Wat meer respect voor de tegenstander zou hem wel sieren, ze hadden namelijk genoeg fouten nodig om Anderlecht het voetballen te beletten.

Dit Club zal wel kampioen worden, maar ik hoop dat ze intern nog betere analyses maken dan dat ze vaak voor de camera tonen (er zijn hier zelfs fans die meteen na een match veel betere en nuchtere analyse maken)
Tegen Kiev waren ze uitgeschakeld door Corona, terwijl er ginds meer te rapen viel
Tegen Standard zijn ze uitgeschakeld door de ref, terwijl ze zelf ook niet veel creëerde
En dan gisteren ook weer onverdiend in zijn ogen
Het grootste probleem van het oppermachtig zijn van Club Brugge is dat ze arrogant worden. Dat zie je bijna in heel die ploeg, van bestuur tot fans. Al moet ik zeggen dat de reacties hier het tegendeel bewijzen. Maar als ik zie onder mijn vrienden.. Dat is werkelijk om te lachen welke berichten ik daar van krijg. Na de match trouwens van geen enkele persoon nog een bericht ontvangen.

Als ze stappen willen blijven zetten moeten ze eigenlijk nederig blijven tegenover de rest. Ze creëren een wereld waarin op den duur iedereen tegen hen is terwijl zij vroeger veel sympathie hadden van andere ploegen. Wat er nu gebeurd vind ik eigenlijk ook grappig. Vroeger walgde de Club Brugge supporters van de werkwijze van Anderlecht ( nekken en arrogantie ten top) terwijl ze momenteel eigenlijk net hetzelfde doen als Anderlecht vroeger. Zo zie je maar dat clubliefde weinig te maken heeft met de manier waarop een club wordt geleid ;-)

Club Brugge moet stilaan ook beseffen dat ze de andere ploegen ook nodig hebben. Je kan ook hopen dat Anderlecht de bal mis slaat en weer geen Europees haalt. Maar als je het neutraal bekijkt ( of zelfs als Club Brugge fan) is het echt noodzakelijk dat onze betere ploegen Europa in kunnen gaan die toch de voorrondes kunnen overleven. Neem nu Oostende, kans is groot dat zij in de voorrondes al sneuvelen. Door met zulke ploegen Europees te moeten spelen keldert heel onze coëfficient die toch zeer nefast is. Ook voor CLub Brugge als blijkt dat na het huidige seizoen je opnieuw voorrondes moet gaan spelen om de CL in te kunnen. Als je in die voorrondes moet spelen tegen de 4de uit pakweg Italië of Engeland ben je absoluut niet zeker om door te gaan.

Laatst bewerkt:
Club Brugge moet stilaan ook beseffen dat ze de andere ploegen ook nodig hebben. Je kan ook hopen dat Anderlecht de bal mis slaat en weer geen Europees haalt. Maar als je het neutraal bekijkt ( of zelfs als Club Brugge fan) is het echt noodzakelijk dat onze betere ploegen Europa in kunnen gaan die toch de voorrondes kunnen overleven. Neem nu Oostende, kans is groot dat zij in de voorrondes al sneuvelen. Door met zulke ploegen Europees te moeten spelen keldert heel onze coëfficient die toch zeer nefast is. Ook voor CLub Brugge als blijkt dat na het huidige seizoen je opnieuw voorrondes moet gaan spelen om de CL in te kunnen. Als je in die voorrondes moet spelen tegen de 4de uit pakweg Italië of Engeland ben je absoluut niet zeker om door te gaan.
Volledig mee akkoord, maar wel met de kanttekening dat het niveau van elke Belgische ploeg dit seizoen zo laag ligt dat je al mag gaan hopen dat je de nummer 2 uit Letland gaat loten, of er kwalificeert zich niemand...

Want vergeet niet dat Club zoveel punten los staat én dat Anderlecht waarschijnlijk PO 1 haalt omdat de rest zo zwak is, niet omdat ze beiden zo sterk zijn hoor.

Volledig mee akkoord, maar wel met de kanttekening dat het niveau van elke Belgische ploeg dit seizoen zo laag ligt dat je al mag gaan hopen dat je de nummer 2 uit Letland gaat loten, of er kwalificeert zich niemand...

Want vergeet niet dat Club zoveel punten los staat én dat Anderlecht waarschijnlijk PO 1 haalt omdat de rest zo zwak is, niet omdat ze beiden zo sterk zijn hoor.
Helemaal mee eens. En dat wordt het probleem van Club ook he. Als de rest zwak blijft kunnen die sportief niet meer groeien. In België oppermachtig maar telkens de knikkers komen in Europa is het voorbij. En als de competitie hier zwakker wordt, wordt Club ook zwakker. Wordt ook moeilijker om de betere spelers naar hier te halen

Pas op, het zijn voornamelijk onze "betere" clubs die er voor gezorgd hebben dat de coëfficient gekelderd is.
Neem de lijst van de laatste jaren erbij: Club Brugge, Anderlecht, Standard, Gent, Genk, Waregem, Oostende, Antwerp en Charleroi.
Waregem, Oostende en Charleroi: alle drie maar eenmalig Europees. Het overgrote deel van de punten is dus verzameld door de grote ploegen. Of misschien beter: die ploegen zijn voor het grootste deel verantwoordelijk voor de coëfficient en het zijn zij die het vooral hebben laten afweten.

Helemaal mee eens. En dat wordt het probleem van Club ook he. Als de rest zwak blijft kunnen die sportief niet meer groeien. In België oppermachtig maar telkens de knikkers komen in Europa is het voorbij. En als de competitie hier zwakker wordt, wordt Club ook zwakker. Wordt ook moeilijker om de betere spelers naar hier te halen
Oppermachtig ? De rest laat het ook grandioos afweten hé. 4x gelijk en 6x verloren. Dat is ook veel op een seizoen hé

Als Club geen CL zou halen dit jaar gaan ze niet in de problemen komen. Maar de meeste van hun sterkhouders zijn nu toch al wat ouder en ga je niet meer verkopen met grote winstmarges. Mignolet (33), Mata (28), Mechelen (28), Rits (27), Vanaken (28), Vormer (32), Dost (31). Gelukkig hebben ze Charles, Lang en Odilon nog.

Voor volgend jaar: Wij gaan maar 1 team in de EL hebben ? (de bekerwinnaar) en 2 in de conference league ?

Oppermachtig ? De rest laat het ook grandioos afweten hé. 4x gelijk en 6x verloren. Dat is ook veel op een seizoen hé

Als Club geen CL zou halen dit jaar gaan ze niet in de problemen komen. Maar de meeste van hun sterkhouders zijn nu toch al wat ouder en ga je niet meer verkopen met grote winstmarges. Mignolet (33), Mata (28), Mechelen (28), Rits (27), Vanaken (28), Vormer (32), Dost (31). Gelukkig hebben ze Charles, Lang en Odilon nog.

Voor volgend jaar: Wij gaan maar 1 team in de EL hebben ? (de bekerwinnaar) en 2 in de conference league ?
Als je +20 punten voor staat ben je oppermachtig. Daar is geen discussie over.

Vraag is ook wat die conferentie liga gaat doen. Vroeger hadden ze nog van die bekers. Die werden allemaal vrij snel afgeschaft wegens desinteresse van de ploegen. Zullen ook zien of dat financieel meevallers zijn.

Je kan het natuurlijk oneens zijn met Clement zijn analyse, maar om nu te spreken van te weinig respect voor Anderlecht. Dat hoor ik daar toch niet in. Als je de wedstrijd (naar zijn mening) tamelijk goed onder controle hebt, mag je die voorsprong niet meer weggeven. Als dat dan toch gebeurt in een paar minuten tijd, is dat te gemakkelijk. Dat is toch vooral commentaar aan het eigen adres. De vraag over het tweede doelpunt zal wel ingegeven zijn door frustratie omwille van de nederlaag, maar de toon van die opmerking was toch ook absoluut niet denigrerend of vijandig.

Als ze stappen willen blijven zetten moeten ze eigenlijk nederig blijven tegenover de rest. Ze creëren een wereld waarin op den duur iedereen tegen hen is terwijl zij vroeger veel sympathie hadden van andere ploegen. Wat er nu gebeurd vind ik eigenlijk ook grappig. Vroeger walgde de Club Brugge supporters van de werkwijze van Anderlecht ( nekken en arrogantie ten top) terwijl ze momenteel eigenlijk net hetzelfde doen als Anderlecht vroeger. Zo zie je maar dat clubliefde weinig te maken heeft met de manier waarop een club wordt geleid ;-)

Ik weet het niet, maar wordt dit beeld niet een beetje vertekend door allerhande opmerkingen van supporters die je blijkbaar kan lezen op verschillende sociale media? Elke ploeg heeft supporters die staan te springen om rivalen uit te lachen of furieus te reageren wanneer hun ploeg 'wordt aangevallen'. Ik weet hoe vervelend dat kan zijn, hoeveel jaren waren het nu weer zonder titel :unsure: . Maar ik zou dat niet noodzakelijk vertalen naar het bestuur van de betreffende club.
Dat 'te groot voor België' verhaal dat we dit seizoen al een aantal keer hoorden, doet er ook geen deugd aan. De pers heeft dat in het leven geroepen, maar dat is daarom niet noodzakelijk de mening van alles en iedereen die met de club te maken heeft.

Dat we vroeger op veel/meer sympathie konden rekenen vind ik wel de meest verrassende opmerking. Dat heb ik persoonlijk nooit zo ervaren als supporter. De laatste jaren zijn gemakkelijk, omdat het ons sportief en financieel voor de wind gaat. Maar de jaren daarvoor leek het soms eerder of wij de schietschijf waren van voetbalminnend België.

Ik denk dat onze groep is nog moeilijk kan opladen, dit door meerdere factoren. Dagelijks lezen in de krant dat je al kampioen bent wat nog niet het geval is.
Heb een lichte de ja vu naar 2018 ook een grote voorsprong en in de po's begon het serieus te sukkelen en met hakken over de sloot nog de titel gehaald.
Nu beginnen aan de po's met twee ploegen redelijk in vorm ( genk, rsca en antwerp dat ons echt niet ligt )

't Moet inderdaad dringend beter. Ik ben nog altijd het meest ambetant van de voorbije transferperiode. Pech, scheidsrechterlijke dwalingen, een vormcrisis, andere ploegen die herleven ... zijn allemaal dingen die gewoon gebeuren in het voetbal. Maar in die laatste transferperiode hebben we onze voornaamste troef, een heel sterke bank, toch te grabbel gegooid.

Uiteindelijk moet je vaststellen dat er amper iets in de plaats is gekomen van Diatta en Schrijvers.

Een deugddoende uitslag voor een matige prestatie, hoewel er zeker progressie op te merken is.

Europees voetbal moet nu het minimum zijn. Hopelijk raken de bestuurlijke issues opgelost in het voordeel van Coucke, én hoeft Sambi niet verkocht te worden deze zomer, én is er het budget om Ashimeru en Miazga (of een beter alternatief) binnen te halen, én vind je een oplossing voor Nmecha of een alternatief, én raak je van een 15 minderwaardige (vnl verhuurde) spelers af qua loonkost waardoor je nog een 2 à 3 versterkingen kan binnen halen. Dan kan je eindelijk stellen dat de meeste hindernissen genomen zijn en proberen weer titelpretendent te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan